Diskuse k článku

Konec hádek. Porsche se opět vrací do vratislavického automuzea

Napřed hádky a nyní smír. Tak by se v kostce dal popsat příběh automobilového muzea v pivovaru ve Vratislavicích nad Nisou. Ještě před půl rokem to vypadalo, že spoluzakladatel muzea, veteránista Milan Bumba, z celého projektu vycouvá. Teď jsou spory, zdá se, zažehnány.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M71i36r19e38k 51M72o51c 1213350704961

Stejně to byl fašista a SS - (i když to smažete)

0/0
6.1.2015 7:35

J62i94ř80í 42E57r58b81e94n 1803614986177

Členství Porscheho v SS, dokonce v nijak nízké hodnosti Gruppenführera, snad nikdo nezpochybňuje. Fašista však nebyl - byl nacista, jestli to dokážete rozlišit.

Ale všiml jste si, že článek je spíš o muzeu automobilů? ;-)

+1/0
6.1.2015 18:54

M55i23r16e43k 52M86o86c 1703600624811

Máte pravdu, fašista být asi nemohl. Oni všichni větší podnikatelé (tenkrát) byli spíš naci než faš, ale pro tu dobu je to asi jedno.

A k těm automobilům, kolik se jich asi ve Vratislavicích vyrobilo? 

Nejde náhodou spíš o něco jiného?

0/0
6.1.2015 21:08

M57i29l28a73n 87V17i18k 1257835943933

Fašizmus byl v Itálii, nacizmus v Německu.

0/0
8.1.2015 17:36

J18a69n 93P37a10v59e30l 3244485751713

Nepamatuji si jména těch lidí, kteří proti panu Bumbovi ostře vystupovali v TV, většinou si lidé jména hlupáků nepamatují, pana Bumbu si ale pamatuji a držím mu palceR^R^R^

0/−1
5.1.2015 8:27

M49i24l85a36n 49V45i23k 1157855103633

„Právě toto konstrukční řešení navrhl vratislavský rodák Porsche pro svůj legendární automobil Volkswagen Brouk. Na základě jeho prodejních úspěchů se konstrukcemi automobilů s motory vzadu začaly zabývat i další automobilky, jako třeba Fiat, NSU, Renault, Simca, ale také naše Škoda,“ upozornil Bumba.

Opravdu?? 8-o

"Velká část designu Brouka byla inspirována pokrokovými vozidly Tatra konstruktéra Hanse Ledwinky, hlavně typem Tatra 97. Toto auto má podobnou aerodynamickou karoserii a čtyřválcový vzadu uložený vzduchem chlazený motor. Tatra V570, prototyp malého vozu také ukazuje podobnost s pozdějšími Volkswageny. Podle knihy Car Wars nazval Adolf Hitler Tatru 'druhem auta pro své silnice'.[3] V té samé knize byl Porsche obviněn z toho, že koukal Ledwinkovi přes rameno když navrhoval Volkswagen.[3] Tatra zahájila soudní proces, ale ten byl zastaven když Německo obsadilo Československo. V té samé době byla v Tatře vynuceně ukončena výroba T97. Případ byl znovu otevřen po druhé světové válce a v roce 1961 Volkswagen zaplatil Tatře 3 000 000 západoněmeckých marek jako kompenzaci (tj. v přepočtu na sílu české koruny v roce 2014 asi 150 milionů Kč). To pro Volkswagen znamenalo málo peněz na vývoj nových modelů, což nutně znamenalo prodloužení doby výroby modelu Brouk.[" Zdroj: WIKIPEDIE

+4/0
4.1.2015 14:16

J52i77ř19í 91E45r94b57e19n 1553704246707

Nemluvě o prototypu Škoda 932 z roku 1932 (!), kterému jako by VW Brouk z oka vypadl - liší se jen zadní partií...

+1/0
5.1.2015 10:08

M36a36r75t39i56n 17L12ž19i98č88a82ř 9465217582104

Pana Bubmu obdivuji, je to člověk na svém místě!

Ovšem z toho, jak se vedení a někteří občané Vratislavic zachovali ke jménu a památce Ferdinanda Porsche je mi opravdu na zvracení Rv

+4/−1
4.1.2015 13:46

Najdete na iDNES.cz