Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Konec hádek. Porsche se opět vrací do vratislavického automuzea

Napřed hádky a nyní smír. Tak by se v kostce dal popsat příběh automobilového muzea v pivovaru ve Vratislavicích nad Nisou. Ještě před půl rokem to vypadalo, že spoluzakladatel muzea, veteránista Milan Bumba, z celého projektu vycouvá. Teď jsou spory, zdá se, zažehnány.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M55i67r85e87k 39M35o93c 1963650604181

Stejně to byl fašista a SS - (i když to smažete)

0/0
6.1.2015 7:35

J83i26ř95í 28E81r20b34e36n 1803824696977

Členství Porscheho v SS, dokonce v nijak nízké hodnosti Gruppenführera, snad nikdo nezpochybňuje. Fašista však nebyl - byl nacista, jestli to dokážete rozlišit.

Ale všiml jste si, že článek je spíš o muzeu automobilů? ;-)

+1/0
6.1.2015 18:54

M60i39r58e98k 58M85o16c 1153150544141

Máte pravdu, fašista být asi nemohl. Oni všichni větší podnikatelé (tenkrát) byli spíš naci než faš, ale pro tu dobu je to asi jedno.

A k těm automobilům, kolik se jich asi ve Vratislavicích vyrobilo? 

Nejde náhodou spíš o něco jiného?

0/0
6.1.2015 21:08

M86i10l64a88n 17V25i94k 1127495453243

Fašizmus byl v Itálii, nacizmus v Německu.

0/0
8.1.2015 17:36

J58a67n 33P94a65v32e48l 3974335861843

Nepamatuji si jména těch lidí, kteří proti panu Bumbovi ostře vystupovali v TV, většinou si lidé jména hlupáků nepamatují, pana Bumbu si ale pamatuji a držím mu palceR^R^R^

0/−1
5.1.2015 8:27

M69i35l57a79n 35V45i21k 1597555133383

„Právě toto konstrukční řešení navrhl vratislavský rodák Porsche pro svůj legendární automobil Volkswagen Brouk. Na základě jeho prodejních úspěchů se konstrukcemi automobilů s motory vzadu začaly zabývat i další automobilky, jako třeba Fiat, NSU, Renault, Simca, ale také naše Škoda,“ upozornil Bumba.

Opravdu?? 8-o

"Velká část designu Brouka byla inspirována pokrokovými vozidly Tatra konstruktéra Hanse Ledwinky, hlavně typem Tatra 97. Toto auto má podobnou aerodynamickou karoserii a čtyřválcový vzadu uložený vzduchem chlazený motor. Tatra V570, prototyp malého vozu také ukazuje podobnost s pozdějšími Volkswageny. Podle knihy Car Wars nazval Adolf Hitler Tatru 'druhem auta pro své silnice'.[3] V té samé knize byl Porsche obviněn z toho, že koukal Ledwinkovi přes rameno když navrhoval Volkswagen.[3] Tatra zahájila soudní proces, ale ten byl zastaven když Německo obsadilo Československo. V té samé době byla v Tatře vynuceně ukončena výroba T97. Případ byl znovu otevřen po druhé světové válce a v roce 1961 Volkswagen zaplatil Tatře 3 000 000 západoněmeckých marek jako kompenzaci (tj. v přepočtu na sílu české koruny v roce 2014 asi 150 milionů Kč). To pro Volkswagen znamenalo málo peněz na vývoj nových modelů, což nutně znamenalo prodloužení doby výroby modelu Brouk.[" Zdroj: WIKIPEDIE

+4/0
4.1.2015 14:16

J22i18ř27í 26E30r26b21e85n 1793304616457

Nemluvě o prototypu Škoda 932 z roku 1932 (!), kterému jako by VW Brouk z oka vypadl - liší se jen zadní partií...

+1/0
5.1.2015 10:08

M79a90r74t62i29n 82L65ž16i31č26a12ř 9405397402364

Pana Bubmu obdivuji, je to člověk na svém místě!

Ovšem z toho, jak se vedení a někteří občané Vratislavic zachovali ke jménu a památce Ferdinanda Porsche je mi opravdu na zvracení Rv

+4/−1
4.1.2015 13:46







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.