Diskuze

Konec hádek. Porsche se opět vrací do vratislavického automuzea

Napřed hádky a nyní smír. Tak by se v kostce dal popsat příběh automobilového muzea v pivovaru ve Vratislavicích nad Nisou. Ještě před půl rokem to vypadalo, že spoluzakladatel muzea, veteránista Milan Bumba, z celého projektu vycouvá. Teď jsou spory, zdá se, zažehnány.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
MM

M12i85r55e88k 13M66o14c

6. 1. 2015 7:35

Stejně to byl fašista a SS - (i když to smažete)

0 0
možnosti
Foto

J55i42ř24í 28E47r53b21e26n

6. 1. 2015 18:54

Členství Porscheho v SS, dokonce v nijak nízké hodnosti Gruppenführera, snad nikdo nezpochybňuje. Fašista však nebyl - byl nacista, jestli to dokážete rozlišit.

Ale všiml jste si, že článek je spíš o muzeu automobilů? ;-)

1 0
možnosti
JP

J96a34n 22P51a63v58e68l

5. 1. 2015 8:27

Nepamatuji si jména těch lidí, kteří proti panu Bumbovi ostře vystupovali v TV, většinou si lidé jména hlupáků nepamatují, pana Bumbu si ale pamatuji a držím mu palceR^R^R^

0 1
možnosti
MV

M76i62l61a90n 30V47i51k

4. 1. 2015 14:16

„Právě toto konstrukční řešení navrhl vratislavský rodák Porsche pro svůj legendární automobil Volkswagen Brouk. Na základě jeho prodejních úspěchů se konstrukcemi automobilů s motory vzadu začaly zabývat i další automobilky, jako třeba Fiat, NSU, Renault, Simca, ale také naše Škoda,“ upozornil Bumba.

Opravdu?? 8-o

"Velká část designu Brouka byla inspirována pokrokovými vozidly Tatra konstruktéra Hanse Ledwinky, hlavně typem Tatra 97. Toto auto má podobnou aerodynamickou karoserii a čtyřválcový vzadu uložený vzduchem chlazený motor. Tatra V570, prototyp malého vozu také ukazuje podobnost s pozdějšími Volkswageny. Podle knihy Car Wars nazval Adolf Hitler Tatru 'druhem auta pro své silnice'.[3] V té samé knize byl Porsche obviněn z toho, že koukal Ledwinkovi přes rameno když navrhoval Volkswagen.[3] Tatra zahájila soudní proces, ale ten byl zastaven když Německo obsadilo Československo. V té samé době byla v Tatře vynuceně ukončena výroba T97. Případ byl znovu otevřen po druhé světové válce a v roce 1961 Volkswagen zaplatil Tatře 3 000 000 západoněmeckých marek jako kompenzaci (tj. v přepočtu na sílu české koruny v roce 2014 asi 150 milionů Kč). To pro Volkswagen znamenalo málo peněz na vývoj nových modelů, což nutně znamenalo prodloužení doby výroby modelu Brouk.[" Zdroj: WIKIPEDIE

4 0
možnosti
Foto

J89i61ř95í 88E90r89b91e41n

5. 1. 2015 10:08

Nemluvě o prototypu Škoda 932 z roku 1932 (!), kterému jako by VW Brouk z oka vypadl - liší se jen zadní partií...

1 0
možnosti
ML

Pana Bubmu obdivuji, je to člověk na svém místě!

Ovšem z toho, jak se vedení a někteří občané Vratislavic zachovali ke jménu a památce Ferdinanda Porsche je mi opravdu na zvracení Rv

4 1
možnosti