- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Stejně to byl fašista a SS - (i když to smažete)
Členství Porscheho v SS, dokonce v nijak nízké hodnosti Gruppenführera, snad nikdo nezpochybňuje. Fašista však nebyl - byl nacista, jestli to dokážete rozlišit.
Ale všiml jste si, že článek je spíš o muzeu automobilů?
Nepamatuji si jména těch lidí, kteří proti panu Bumbovi ostře vystupovali v TV, většinou si lidé jména hlupáků nepamatují, pana Bumbu si ale pamatuji a držím mu palce
„Právě toto konstrukční řešení navrhl vratislavský rodák Porsche pro svůj legendární automobil Volkswagen Brouk. Na základě jeho prodejních úspěchů se konstrukcemi automobilů s motory vzadu začaly zabývat i další automobilky, jako třeba Fiat, NSU, Renault, Simca, ale také naše Škoda,“ upozornil Bumba.
Opravdu??
"Velká část designu Brouka byla inspirována pokrokovými vozidly Tatra konstruktéra Hanse Ledwinky, hlavně typem Tatra 97. Toto auto má podobnou aerodynamickou karoserii a čtyřválcový vzadu uložený vzduchem chlazený motor. Tatra V570, prototyp malého vozu také ukazuje podobnost s pozdějšími Volkswageny. Podle knihy Car Wars nazval Adolf Hitler Tatru 'druhem auta pro své silnice'.[3] V té samé knize byl Porsche obviněn z toho, že koukal Ledwinkovi přes rameno když navrhoval Volkswagen.[3] Tatra zahájila soudní proces, ale ten byl zastaven když Německo obsadilo Československo. V té samé době byla v Tatře vynuceně ukončena výroba T97. Případ byl znovu otevřen po druhé světové válce a v roce 1961 Volkswagen zaplatil Tatře 3 000 000 západoněmeckých marek jako kompenzaci (tj. v přepočtu na sílu české koruny v roce 2014 asi 150 milionů Kč). To pro Volkswagen znamenalo málo peněz na vývoj nových modelů, což nutně znamenalo prodloužení doby výroby modelu Brouk.[" Zdroj: WIKIPEDIE
Nemluvě o prototypu Škoda 932 z roku 1932 (!), kterému jako by VW Brouk z oka vypadl - liší se jen zadní partií...
Pana Bubmu obdivuji, je to člověk na svém místě!
Ovšem z toho, jak se vedení a někteří občané Vratislavic zachovali ke jménu a památce Ferdinanda Porsche je mi opravdu na zvracení