Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Z oprav trati už Vratislavice šílejí. Stihneme to, říká dopravní podnik

Už skoro rok denně trpí v autech na výkopy zúžených silnicích, kudy se dá ploužit sotva čtyřicítkou. Do práce cestují rozhrkanými přecpanými autobusy a připadá jim, jako by přes místo, kde žijí, přecházela válečná fronta.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J56i96ř19í 20E49r80b15e12n 1983194316827

Mimochodem: ve článku jsem se o aktuálním stavu prací dočetl tak prd prd cililink, jenom nadávání jednoho vratislavického občana a jeho mírnění ze strany DPMLJ. Mám to trochu z ruky (50 km), ale podle diskutujících na k-reportu se přitom už v listopadu pokládaly koleje u Ústavu sociální péče a u kostela ve Vratislavicích.

Tož kde je pravda?

0/0
27.1.2015 22:02

J19i84ř30i16k 68L18i20p68š 4197760866955

S každým novým řešením se vyskytnou vždy 2 až 3 další problémy... KLASIKA! ;-)

0/0
26.1.2015 14:27

J25i66ř22í 95E58r78b96e44n 1253614766287

Vždyť jo. Jestli se nepletu, tak samotná stavba trati byla z velké části prováděná svépomocí, nenáročnou technikou pro nenáročný provoz (protože dvounápravové vozy byly lehoučké) a trvala asi pět let. Zakreslení trati bylo jednoduché, provedení zemních prací taky, protože tam nevedly žádné kabely, plynovody, kanalizace apod.

Rekonstrukce trati po 20 letech provozu trvala asi čtyři roky a trať se opravovala zgruntu, aby po ní mohly jezdit i hodně těžké vozy Tatra T2, a provoz měl pak hodně dlouho vpravdě rychlodrážní parametry.

Jenže bolševik na to tenkrát uvolňoval prachy najednou. Dneska se s tím DPMLJ a obě města crcají po jednotlivých kilometrech, podle toho, jak se jim kde podaří vydyndat peníze. A teď si taky uvědomme, že pomalu na každých padesáti metrech je v tom drážním tělese nějaký ten překop či protlak pro plyn, pro vodovod, pro nízké napětí, pro telefon, pro optický kabel apod., velmi často v rozporu s dokumentací...

0/0
27.1.2015 21:53

A54n11t91o79n70í60n 32K24a96t19z28e19r 8762543776670

Tím tempem asi sotva,když tam jsou z technikou,tak to jakž takř jde,ale když jsou tam jen samí lopaťáci tak to je hrůza k podívání!!!!!

+1/0
26.1.2015 10:58

B37o44r79i19s 22Z94a81k67o18u52ř30i22l 1859676561179

Jsem celkem zvědavej jak dlouho nové dílo vydrží. Když jsem viděl jak dělali štěrkové lože resp. štěrko-sněhové. 

Nevím jestli je to standardní postup míchat sníh se štěrkem a pak to zaválcovat. 8-o

+1/0
26.1.2015 9:43

P11e60t67r 25K39o97l58o53m72a98z15n47í12k 8284143100386

A zas se tu svorně nadává na dělníka s lopatou v ruce, když ve skutečnosti za ten problém může někdo nahoře, kdo tuhle rekonstrukci vypsal a podepsal na těch asi 15 měsíců ...  Ale to se bojí napsat i redakce.

+1/0
26.1.2015 8:35

M23a86r26t96i19n 42M16u19s22i61l 4180121113211

Takže lze očekávat to si šeptají Vratislavické drbny? Že DPMLJ horko těžko rozchodí po kolejích do léta pětku, aby byl ve Vraťáku klid a pak se tak nějak, jak to půjde, když to půjde pořeší okolí Brandlu. :-P

0/0
26.1.2015 7:22
Foto

L71u12k75á92š 20K52o90b39e85r36a 3454223888

A proč to zase dělají na úzký rozchod? To chtějí donekonečna udržovat muzejní T3?

0/0
25.1.2015 21:51

P44e64t89r 47S29c83h72w79a39r19z 7918289603151

Proč ne? Náhradní díly budou ještě léta, v nejhorším se dá převázat z normálního rozchodu, můžou být menší poloměry oblouků...

0/0
25.1.2015 22:08

J27i45ř50í 51E71r87b63e75n 1103514216897

Protože kdyby to teď stavěli na normální rozchod, museli by pak na trase Liberec - Jablonec asi šestkrát převazovat tramvajové podvozky ;-D

Ona se totiž ta trať rekonstruuje po kouskách. A vše, co je/bude zrekonstruováno, je/bude samozřejmě inženýrsky připraveno na poměrně jednoduché přerozchodování v budoucnosti - laicky řečeno se pak někdy jedna kolejnice povolí a na pražcích posune o 435 mm dál.

0/0
27.1.2015 21:32

P85e31t57r 40S70c72h29w26a74r56z 7718699813271

Teoreticky by při rekonstrukcích až do Vraťáku šla dát tříkolejnicová splítka, aby aspoň linka 5 mohla jezdit na normálním rozchodu, ale popravdě ten úzký rozchod na té trati nijak nevadí.

0/0
28.1.2015 13:17

J47i70ř41í 91E83r73b58e46n 1733924456837

To samozřejmě, technicky to je připravené - ale znamenalo by to vrtat se opět v celé trati už od Fügnerky, stálo by to nějaký ten milionek navíc a DPMLJ rozhodně nemá peněz nazbyt.

Ale pro milovníky fotozvláštností by bylo pošušňáním vyfotit si míjení linky 5 na normálním rozchodu s linkou 11 na metrovém, a to na stejné trati... ;-)

0/0
3.2.2015 20:45

H73a34n35a 67U64l47r35i38c96h50o32v97á 5481296978445

já bych to typovala na dodržení harmonogramu prací!! Od listopadu do března by měl být sníh a proto se s venkovními pracemi nepočítá. To, že sníh není a počasí by práce dovolilo, s tím harmonogram nemůže počítat. Počkáme až budou jarní deště a pak budou objektivní potíže k prodloužení termínu dokončení stavby!

+3/0
25.1.2015 17:04

M39i69l73a79n 69V54i49k 1927445173673

"Stavba má určitý vývoj. To je jako když budete doma malovat a řeknete si, že to zvládnete za sobotu. A najednou zjistíte, že se omítka loupe, musíte škrábat, sádrovat a všechno je jinak.“

Pak to je ale moje blbost, že jsem si nezjistil předem stav malby. U takovéto stavby se URČITĚ dopředu vše podrobně naplánovalo tak, aby stavaře nemohlo nic zaskočit - nebo se mýlím??

+2/−1
25.1.2015 16:10

M46i41c48h56a63l 94S85e98m94r90á17d 3912336447529

Tak nejdřív je zaskočilo nalezené pohřebiště (světe div se, kdo by to u kostela čekal) a potom je překvapilo, že je třeba (pokud kudlám do svahu) sanovat proti sesuvům... komedianti...

Ale vrchol pitomosti bylo překvapení Metrostavu, který kutal v Jablonci protipovodňovou štolu, že je podloží žulové...

+12/0
25.1.2015 16:56

D29u96š47a42n 53K64o75t23y16k 2132297641240

nevím proč se rozčilují. Můžou být rádi že vlastně není ani zima. Nevím co by dělali kdyby tu napadlo v říjnu a byly 2 metrové závěje až do dubna :-)

+5/0
25.1.2015 13:59

M28i83c41h32a56l 79S87e96m58r92á67d 3132616297129

No nevím, považují oslovení lidi za pitomce? Pokud se kouknu na rychlost rekonstrukce kolejových drah ve Švýcarsku (a tam jsou podmínky nesrovnatelně složitější), nebo lokálních tratí v Německu, mám dojem, že tam jde lidem o co nejkratší výluky a tempo práce je úplně jiné... Pracuje se ve dne i v noci při umělém osvětlení, naopak se dělají pauzy při nevyhovujícím počasí (jsou činnosti, které v mrazu prostě kvalitně nejdou - chemie nechemie)

+6/0
25.1.2015 12:28

J52i32ř77í 50P44r26ů35š52a 7545122635139

S prací v noci narazíte na dva základní problémy za prvé hluk v zástavbě a v její blízkosti zpravidla nesplníte hlukové normy a za druhé prachy třísměnný provoz na stavbě je teoreticky možný sice občas narazíte na problém technologické pauzy (což se dá řešit důkladně připraveným harmonogramem) a cena...za třetinový čas ale cena bude o půlku vyšší. 

A za další u nás na to stavební firmy nejsou zvyklé a zadavatelé staveb to nevyžadují a ani není odvaha požadovat krátké termíny.

+1/−1
25.1.2015 17:47

J70i27ř42í 53E44r40b71e79n 1203584846447

S těmi penězi bych to viděl obráceně. U takovéto akce nejvíc stojí použitý materál (štěrk, pražce, kolejnice, sloupy trakčního vedení, troleje, ...) a přidružená technologie (zabezpečovací zařízení, radiokomunikačnízázemí, telematika), menší část pak jsou nájmy a leasingové splátky za stavební stroje + spálená nafta, a až kdesi vzadu jsou ty mzdy přímých dělníků - ty tvoří jen zlomek rozpočtu.

Navíc, čím rychleji mám zakázku hotovou (i za cenu dejme tomu 20% - 40% příplatků za práci v noci a o víkendech), tím rychleji mi proteče hotovost a zvýší se časový výkon. Navíc, pokud si třeba nějakou mechanizaci pronajímám (speciální bagr, náklaďák, jeřáby aj.), je sakra rozdíl ve výši platby za týdenní nebo za měsíční pronájem. Nebo, je-li ta mechanizace moje a koupená na leasing, vydělá mi nonstop pracující stroj na to splácení mnohem rychleji, než kdyby byl v provozu dvě hodiny denně...

.

Otázkou je, čím přemýšlejí a co preferují hlavouni v COLASu, což je hlavní dodavatel této rekonstrukce...

0/0
27.1.2015 21:44

T53o55m55á70š 13G78r39o91s44s72m69a83n34n 6784298962921

protože jsou placeni od toho jak rychle to bude a ne jak to zvladnou .. a hlavne kvalitne.. v Nemecku se také silnice opravuji v noci, kdy je nejmene aut... a tady? přes den a ještě snecim tempem.. ;-D

+3/0
25.1.2015 20:20

J41i86ř30í 91J75o27z78a 3258493330721

Me by spis zajimalo, kdy konecne zacne jezdit tramvaj do Rochlic. A taky proc DPmLJ nenasadi kloubove vozy na linku 12, kdyz kratke autobusy na tuto linku nestaci. O tomto problemu se vi jak dlouho, ale nikdo se do dnes nerozhodl k tomu zacit nakupovat 15ti nebo 18ti metrove vozy, ktera maji vetsi kapacitu nez soucasne 12ti metrove vozy nasazovane na linku 12

+4/0
25.1.2015 10:45

J88a49n 90P93a46v42e95l 3884705641483

Stanislav Raš, který vykonává technický dozor stavby, to vnímá odlišně.

Stanislav Raš zřejmě něco dostalRv!!;-D

+4/−2
25.1.2015 9:19







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.