Diskuse k článku

Z oprav trati už Vratislavice šílejí. Stihneme to, říká dopravní podnik

Už skoro rok denně trpí v autech na výkopy zúžených silnicích, kudy se dá ploužit sotva čtyřicítkou. Do práce cestují rozhrkanými přecpanými autobusy a připadá jim, jako by přes místo, kde žijí, přecházela válečná fronta.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J75i83ř11í 45E60r85b93e30n 1633124106387

Mimochodem: ve článku jsem se o aktuálním stavu prací dočetl tak prd prd cililink, jenom nadávání jednoho vratislavického občana a jeho mírnění ze strany DPMLJ. Mám to trochu z ruky (50 km), ale podle diskutujících na k-reportu se přitom už v listopadu pokládaly koleje u Ústavu sociální péče a u kostela ve Vratislavicích.

Tož kde je pravda?

0/0
27.1.2015 22:02

J78i75ř98i24k 21L32i17p67š 4497540856925

S každým novým řešením se vyskytnou vždy 2 až 3 další problémy... KLASIKA! ;-)

0/0
26.1.2015 14:27

J66i60ř23í 73E19r80b81e36n 1473284796587

Vždyť jo. Jestli se nepletu, tak samotná stavba trati byla z velké části prováděná svépomocí, nenáročnou technikou pro nenáročný provoz (protože dvounápravové vozy byly lehoučké) a trvala asi pět let. Zakreslení trati bylo jednoduché, provedení zemních prací taky, protože tam nevedly žádné kabely, plynovody, kanalizace apod.

Rekonstrukce trati po 20 letech provozu trvala asi čtyři roky a trať se opravovala zgruntu, aby po ní mohly jezdit i hodně těžké vozy Tatra T2, a provoz měl pak hodně dlouho vpravdě rychlodrážní parametry.

Jenže bolševik na to tenkrát uvolňoval prachy najednou. Dneska se s tím DPMLJ a obě města crcají po jednotlivých kilometrech, podle toho, jak se jim kde podaří vydyndat peníze. A teď si taky uvědomme, že pomalu na každých padesáti metrech je v tom drážním tělese nějaký ten překop či protlak pro plyn, pro vodovod, pro nízké napětí, pro telefon, pro optický kabel apod., velmi často v rozporu s dokumentací...

0/0
27.1.2015 21:53

A14n35t60o11n41í12n 79K55a62t75z83e22r 8612273396490

Tím tempem asi sotva,když tam jsou z technikou,tak to jakž takř jde,ale když jsou tam jen samí lopaťáci tak to je hrůza k podívání!!!!!

+1/0
26.1.2015 10:58

B25o92r13i31s 97Z17a78k10o71u29ř20i81l 1299726901609

Jsem celkem zvědavej jak dlouho nové dílo vydrží. Když jsem viděl jak dělali štěrkové lože resp. štěrko-sněhové. 

Nevím jestli je to standardní postup míchat sníh se štěrkem a pak to zaválcovat. 8-o

+1/0
26.1.2015 9:43

P95e49t19r 84K71o15l36o46m73a39z40n89í76k 8114213900506

A zas se tu svorně nadává na dělníka s lopatou v ruce, když ve skutečnosti za ten problém může někdo nahoře, kdo tuhle rekonstrukci vypsal a podepsal na těch asi 15 měsíců ...  Ale to se bojí napsat i redakce.

+1/0
26.1.2015 8:35

M42a21r53t24i58n 60M96u56s60i39l 4210911963361

Takže lze očekávat to si šeptají Vratislavické drbny? Že DPMLJ horko těžko rozchodí po kolejích do léta pětku, aby byl ve Vraťáku klid a pak se tak nějak, jak to půjde, když to půjde pořeší okolí Brandlu. :-P

0/0
26.1.2015 7:22
Foto

L88u84k33á26š 21K18o53b76e19r66a 3654563678

A proč to zase dělají na úzký rozchod? To chtějí donekonečna udržovat muzejní T3?

0/0
25.1.2015 21:51

P75e87t32r 70S18c29h41w85a61r46z 7458479883221

Proč ne? Náhradní díly budou ještě léta, v nejhorším se dá převázat z normálního rozchodu, můžou být menší poloměry oblouků...

0/0
25.1.2015 22:08

J38i21ř75í 24E54r76b13e50n 1153524836107

Protože kdyby to teď stavěli na normální rozchod, museli by pak na trase Liberec - Jablonec asi šestkrát převazovat tramvajové podvozky ;-D

Ona se totiž ta trať rekonstruuje po kouskách. A vše, co je/bude zrekonstruováno, je/bude samozřejmě inženýrsky připraveno na poměrně jednoduché přerozchodování v budoucnosti - laicky řečeno se pak někdy jedna kolejnice povolí a na pražcích posune o 435 mm dál.

0/0
27.1.2015 21:32

P82e96t64r 11S85c58h11w92a30r67z 7378689133721

Teoreticky by při rekonstrukcích až do Vraťáku šla dát tříkolejnicová splítka, aby aspoň linka 5 mohla jezdit na normálním rozchodu, ale popravdě ten úzký rozchod na té trati nijak nevadí.

0/0
28.1.2015 13:17

J65i49ř37í 47E87r78b32e94n 1243654436527

To samozřejmě, technicky to je připravené - ale znamenalo by to vrtat se opět v celé trati už od Fügnerky, stálo by to nějaký ten milionek navíc a DPMLJ rozhodně nemá peněz nazbyt.

Ale pro milovníky fotozvláštností by bylo pošušňáním vyfotit si míjení linky 5 na normálním rozchodu s linkou 11 na metrovém, a to na stejné trati... ;-)

0/0
3.2.2015 20:45

H21a78n63a 34U82l78r85i17c45h43o31v60á 5601866458945

já bych to typovala na dodržení harmonogramu prací!! Od listopadu do března by měl být sníh a proto se s venkovními pracemi nepočítá. To, že sníh není a počasí by práce dovolilo, s tím harmonogram nemůže počítat. Počkáme až budou jarní deště a pak budou objektivní potíže k prodloužení termínu dokončení stavby!

+3/0
25.1.2015 17:04

M16i20l81a20n 63V23i66k 1647155773863

"Stavba má určitý vývoj. To je jako když budete doma malovat a řeknete si, že to zvládnete za sobotu. A najednou zjistíte, že se omítka loupe, musíte škrábat, sádrovat a všechno je jinak.“

Pak to je ale moje blbost, že jsem si nezjistil předem stav malby. U takovéto stavby se URČITĚ dopředu vše podrobně naplánovalo tak, aby stavaře nemohlo nic zaskočit - nebo se mýlím??

+2/−1
25.1.2015 16:10

M81i97c66h43a46l 31S38e94m84r57á81d 3952366317279

Tak nejdřív je zaskočilo nalezené pohřebiště (světe div se, kdo by to u kostela čekal) a potom je překvapilo, že je třeba (pokud kudlám do svahu) sanovat proti sesuvům... komedianti...

Ale vrchol pitomosti bylo překvapení Metrostavu, který kutal v Jablonci protipovodňovou štolu, že je podloží žulové...

+12/0
25.1.2015 16:56

D76u86š11a42n 36K13o53t82y36k 2412397681100

nevím proč se rozčilují. Můžou být rádi že vlastně není ani zima. Nevím co by dělali kdyby tu napadlo v říjnu a byly 2 metrové závěje až do dubna :-)

+5/0
25.1.2015 13:59

M21i25c24h79a39l 57S61e32m92r26á49d 3232666957849

No nevím, považují oslovení lidi za pitomce? Pokud se kouknu na rychlost rekonstrukce kolejových drah ve Švýcarsku (a tam jsou podmínky nesrovnatelně složitější), nebo lokálních tratí v Německu, mám dojem, že tam jde lidem o co nejkratší výluky a tempo práce je úplně jiné... Pracuje se ve dne i v noci při umělém osvětlení, naopak se dělají pauzy při nevyhovujícím počasí (jsou činnosti, které v mrazu prostě kvalitně nejdou - chemie nechemie)

+6/0
25.1.2015 12:28

J34i34ř24í 54P88r45ů46š79a 7635722505829

S prací v noci narazíte na dva základní problémy za prvé hluk v zástavbě a v její blízkosti zpravidla nesplníte hlukové normy a za druhé prachy třísměnný provoz na stavbě je teoreticky možný sice občas narazíte na problém technologické pauzy (což se dá řešit důkladně připraveným harmonogramem) a cena...za třetinový čas ale cena bude o půlku vyšší. 

A za další u nás na to stavební firmy nejsou zvyklé a zadavatelé staveb to nevyžadují a ani není odvaha požadovat krátké termíny.

+1/−1
25.1.2015 17:47

J37i25ř40í 12E17r62b38e83n 1683434116657

S těmi penězi bych to viděl obráceně. U takovéto akce nejvíc stojí použitý materál (štěrk, pražce, kolejnice, sloupy trakčního vedení, troleje, ...) a přidružená technologie (zabezpečovací zařízení, radiokomunikačnízázemí, telematika), menší část pak jsou nájmy a leasingové splátky za stavební stroje + spálená nafta, a až kdesi vzadu jsou ty mzdy přímých dělníků - ty tvoří jen zlomek rozpočtu.

Navíc, čím rychleji mám zakázku hotovou (i za cenu dejme tomu 20% - 40% příplatků za práci v noci a o víkendech), tím rychleji mi proteče hotovost a zvýší se časový výkon. Navíc, pokud si třeba nějakou mechanizaci pronajímám (speciální bagr, náklaďák, jeřáby aj.), je sakra rozdíl ve výši platby za týdenní nebo za měsíční pronájem. Nebo, je-li ta mechanizace moje a koupená na leasing, vydělá mi nonstop pracující stroj na to splácení mnohem rychleji, než kdyby byl v provozu dvě hodiny denně...

.

Otázkou je, čím přemýšlejí a co preferují hlavouni v COLASu, což je hlavní dodavatel této rekonstrukce...

0/0
27.1.2015 21:44

T77o69m94á82š 70G61r29o68s17s68m57a12n26n 6834788642731

protože jsou placeni od toho jak rychle to bude a ne jak to zvladnou .. a hlavne kvalitne.. v Nemecku se také silnice opravuji v noci, kdy je nejmene aut... a tady? přes den a ještě snecim tempem.. ;-D

+3/0
25.1.2015 20:20

J45i60ř17í 87J74o33z17a 3628233410591

Me by spis zajimalo, kdy konecne zacne jezdit tramvaj do Rochlic. A taky proc DPmLJ nenasadi kloubove vozy na linku 12, kdyz kratke autobusy na tuto linku nestaci. O tomto problemu se vi jak dlouho, ale nikdo se do dnes nerozhodl k tomu zacit nakupovat 15ti nebo 18ti metrove vozy, ktera maji vetsi kapacitu nez soucasne 12ti metrove vozy nasazovane na linku 12

+4/0
25.1.2015 10:45

J38a21n 26P90a32v58e76l 3284495621193

Stanislav Raš, který vykonává technický dozor stavby, to vnímá odlišně.

Stanislav Raš zřejmě něco dostalRv!!;-D

+4/−2
25.1.2015 9:19



Najdete na iDNES.cz