- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Mimochodem: ve článku jsem se o aktuálním stavu prací dočetl tak prd prd cililink, jenom nadávání jednoho vratislavického občana a jeho mírnění ze strany DPMLJ. Mám to trochu z ruky (50 km), ale podle diskutujících na k-reportu se přitom už v listopadu pokládaly koleje u Ústavu sociální péče a u kostela ve Vratislavicích.
Tož kde je pravda?
S každým novým řešením se vyskytnou vždy 2 až 3 další problémy... KLASIKA!
Vždyť jo. Jestli se nepletu, tak samotná stavba trati byla z velké části prováděná svépomocí, nenáročnou technikou pro nenáročný provoz (protože dvounápravové vozy byly lehoučké) a trvala asi pět let. Zakreslení trati bylo jednoduché, provedení zemních prací taky, protože tam nevedly žádné kabely, plynovody, kanalizace apod.
Rekonstrukce trati po 20 letech provozu trvala asi čtyři roky a trať se opravovala zgruntu, aby po ní mohly jezdit i hodně těžké vozy Tatra T2, a provoz měl pak hodně dlouho vpravdě rychlodrážní parametry.
Jenže bolševik na to tenkrát uvolňoval prachy najednou. Dneska se s tím DPMLJ a obě města crcají po jednotlivých kilometrech, podle toho, jak se jim kde podaří vydyndat peníze. A teď si taky uvědomme, že pomalu na každých padesáti metrech je v tom drážním tělese nějaký ten překop či protlak pro plyn, pro vodovod, pro nízké napětí, pro telefon, pro optický kabel apod., velmi často v rozporu s dokumentací...
Tím tempem asi sotva,když tam jsou z technikou,tak to jakž takř jde,ale když jsou tam jen samí lopaťáci tak to je hrůza k podívání!!!
Jsem celkem zvědavej jak dlouho nové dílo vydrží. Když jsem viděl jak dělali štěrkové lože resp. štěrko-sněhové.
Nevím jestli je to standardní postup míchat sníh se štěrkem a pak to zaválcovat.
A zas se tu svorně nadává na dělníka s lopatou v ruce, když ve skutečnosti za ten problém může někdo nahoře, kdo tuhle rekonstrukci vypsal a podepsal na těch asi 15 měsíců ... Ale to se bojí napsat i redakce.
Takže lze očekávat to si šeptají Vratislavické drbny? Že DPMLJ horko těžko rozchodí po kolejích do léta pětku, aby byl ve Vraťáku klid a pak se tak nějak, jak to půjde, když to půjde pořeší okolí Brandlu.
A proč to zase dělají na úzký rozchod? To chtějí donekonečna udržovat muzejní T3?
Proč ne? Náhradní díly budou ještě léta, v nejhorším se dá převázat z normálního rozchodu, můžou být menší poloměry oblouků...
já bych to typovala na dodržení harmonogramu prací Od listopadu do března by měl být sníh a proto se s venkovními pracemi nepočítá. To, že sníh není a počasí by práce dovolilo, s tím harmonogram nemůže počítat. Počkáme až budou jarní deště a pak budou objektivní potíže k prodloužení termínu dokončení stavby!
"Stavba má určitý vývoj. To je jako když budete doma malovat a řeknete si, že to zvládnete za sobotu. A najednou zjistíte, že se omítka loupe, musíte škrábat, sádrovat a všechno je jinak.“
Pak to je ale moje blbost, že jsem si nezjistil předem stav malby. U takovéto stavby se URČITĚ dopředu vše podrobně naplánovalo tak, aby stavaře nemohlo nic zaskočit - nebo se mýlím??
Tak nejdřív je zaskočilo nalezené pohřebiště (světe div se, kdo by to u kostela čekal) a potom je překvapilo, že je třeba (pokud kudlám do svahu) sanovat proti sesuvům... komedianti...
Ale vrchol pitomosti bylo překvapení Metrostavu, který kutal v Jablonci protipovodňovou štolu, že je podloží žulové...
nevím proč se rozčilují. Můžou být rádi že vlastně není ani zima. Nevím co by dělali kdyby tu napadlo v říjnu a byly 2 metrové závěje až do dubna