Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Semafory, zábradlí, zeleň. Tramvajová trať do Jablonce bude bezpečnější

Po roce strastiplného cestování kvůli stavbě tramvajové tratě mezi Libercem a Jabloncem si řidiči a cestující oddechnou. A nejde jen o to, že cesta mezi městy bude po blížícím se skončení stavebních prací plynulejší. Stane se hlavně bezpečnější.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P84e51t93r 24S95c83h40w21a22r37z 7858309903841

V Jablonci už 2 dny běhají s teodolity po Budovatelů a Soukennou, že by měřili kudy protáhnout tram až na autobusák?

+1/0
4.3.2015 14:49

M10a58r55t79i66n 53M51u23s61i52l 4550791743441

Třeba v příštím článku bych uvítal info, co udělá MU pro zvýšení bezpečnosti dětí na přechodu u Kostela odkud mnohé chodí ke škole. Přecházecí semafor je na nic, protože značná část řidičů, když zasvítí žlutá, šlápne na plyn, jen to projet. Evidentně neřeší, že malé dítě je fixováno na zeleného panáčka a nekouká kolem. Jak nejsem příznivcem retardérů, tady bych se k nějaké úpravě vozovky zaručující snížení rychlosti klonil.

0/0
4.3.2015 7:13

P22e45t45r 90P34o50t32ů93č33e58k 3341312271709

No pokud vím tak se původně hovořilo, že široký rozchod bude na točnu do Vratislavic a nic. Teď se zalijou koleje do betonu a pak se budou zase pracně vysekávat je to na hlavu postavené blbci, kteří si honí jen politické body a dělají akorát z lidí nesvéprávy. Jinak jsem se doslech , že se to jako správný Potěmkin v dubnu spustí a pak se to o víkendech bude dodělávat. Jestli to je pravda tak pak je to stupidita nejvyššího kalibru a nechal bych za to vyházet celé vedení DPMLJ včetně stranických špiček v dozorčí radě . Vše je nechutné a opětovné plýtvání peněz. Projekt je nedotažený .

+4/0
4.3.2015 6:35

J48i28ř55í 26E14r69b25e19n 1643144276297

Kde že se to budou zalévat koleje do betonu, pěkně prosím?

+1/0
4.3.2015 6:38

P96e33t98r 47P43o30t49ů28č74e76k 3451612791679

Tam kde jsou na betonovém podkladě  taky již jsou zality a přijde na to doufám ještě finální povrch v podobě asfaltu a či betonu.

0/0
4.3.2015 6:41

J89i76ř98í 30E57r48b81e13n 1943154356517

Kde a jak je to dlouhý úsek? Nemyslíte doufám těch pár silničních přejezdů na Nové Rudě či u lékárny...

0/0
4.3.2015 6:53

P19e59t34r 56P40o28t70ů37č26e33k 3561882371849

Jinak pane, když jste nevěřící tak tři koleje končí na křižovatce U lomu. a to, že by byla tříkolej do Vratislavic na točnu je ruzumné, jen na to se vykašlalo. Dodat tam ještě jednu kolej je cena materiálu a uděláno při jednom a hlavně by se dalo jezdit z Vratislavic až na Horní Hanychov a to by spousta lidí taky uvítalo .

Koukal jsem však, že vy jste dobrý opozičák typu Korytář. :-)

0/0
6.3.2015 15:23

J13i52ř93í 12E66r75b57e23n 1923254876167

A o tom, že se bude do Vratislavic rovnou táhnout normální rozchod, se hovořilo leda v hospodě u píva. Teď se totiž předělává ani ne polovina tratě do Vratislavic, a to je pořád jen třetina meziměstské tratě. Kvůli přerozchodování by se musela předělat celá trať od Fügnerky až po Novou Rudu. A na to nejsou peníze. Technicky to je totiž otázka dvou týdnů (uvolnit zádlažbu, povolit šrouby na pravé kolejnici, posunout ji o 435 mm, znovu připevnit a znovu zadláždit), ale finančně to je otázka pěkných pár milionů. Musel byste tedy těch pár kilometrů z Fügnerky táhnout tříkolejnicově už dnes, abyste z Vratislavic do Jablonce mohl jezdit na metrovém rozchodu!

Přestavba celé meziměstské trati na normální rozchod se v roce 2007 odhadovala na půl miliardy. Teď to na tu akci bude alespoň připravené, nebude se muset kopat podloží, tahat nové napájení, nové zabzař, ...

+2/0
4.3.2015 6:52
Foto

L65u44k26á11š 28K72o94b34e70r24a 3704433588

Z fügnerky ale tři koleje už dávno vedou...

+1/0
4.3.2015 7:04

J73i33ř62í 44E42r87b71e44n 1543944876107

Pravdu díš. Na to, jak často jezdím okolo (3× do roka :-)), jsem to úplně zasklil...

0/0
4.3.2015 7:51

P38e38t77r 37K26o43u46b50o73v82s54k36ý 9971591613

Nejsou náhodou tři koleje z Fügnerky až na Novou rudu?To se přeci dělalo v rámci úžasného projektu tratě na Dobiášova.Nehledě na to,určitě si pamatujete na projekt z 90 let ,,Regiotram,, z kterého zbyla tak možná jen přípravná dokumentace za  x  milionů.

+1/0
4.3.2015 7:21

J64i65ř69í 41E18r45b38e42n 1223234806157

Pamatuju si na to, jenomže nikdo nesehnal těch plánovaných asi sedm miliard nebo kolik to mělo stát.

0/0
4.3.2015 7:25

P52e52t61r 70P55o26t71ů88č94e66k 3181362771309

Blbost je jasné , že to mělo být tříkolejně, ale jen do Vratislavic výhybna. A taky jsou míst, kde tři koleje jsou . do Jablonce měl být jen rozchod úzkokolejný

0/0
4.3.2015 12:16

P69e74t29r 96K64o84u80b32o15v73s22k86ý 9521711953

Ono to je vážně na úzkém rozchodu? Tak teď už vážně nerozumím proč se to celé dělá:-/

+3/−1
3.3.2015 20:17

J26i64ř56í 20E89r92b87e13n 1363384636197

Protože od postavení trati uplynulo hodně přes šedesát let a od poslední modernizace skoro čtyřicet let.

Kdybyste to chtěl přerozchodovat, musel byste do DPMLJ nasypat o pěkných pár (desítek) milionů korun víc. Ona se totiž rekonstruuje jen část trati, víme? Takže kdyby ji dělali na 1435 mm, musely by tramvaje na cestě mezi městy 6× měnit podvozky ;-D

Navíc rekonstruované úseky jsou rovnou dimenzovány na budoucí přerozchodování. Kolejové lože je širší, jsou tam Y pražce s připravenými úchyty na normálněroczhodnou kolejnici apod.

Ono to chce si to tom něco zjistit dřív, než začnete vykřikovat do diskuse :-)

+1/0
3.3.2015 22:50

P63e93t56r 38K91o21u48b69o18v44s57k37ý 9981811463

Děkuji za poučení pane.Stále ale nevidím tak nějak důvod rekonstrukce jen části tratě.Samozřejmě že je to o penězích, ale máte pocit že takhle to dělat je normální? V Liberci možná ano.T

Takže za pár let doděláme další úseky a pak zase oprava již zrenovovaných a tak stále dokola.Mimochodem, jezdíte denně tramvají do práce?

+1/0
4.3.2015 6:40

J77i48ř82í 13E53r75b71e40n 1203964456847

Motáte se v kruhu. Víte sám, že nejsou peníze na celou trať, ale že ta trať je přitom na mnoha už v takovém stavu, že se musí opravit alespoň částečně - směrové a výškové odchylky kolejí ani stav zabezpečení už neodpovídají požadavkům na bezpečný provoz. Peníze na celou trať dokázali v 70. letech sehnat jen komunisti a vybudovali za ně tehdy rychlodráhu. Tak se teď holt opravují ty nejhorší úseky, tedy trasa linky 5 a Brandl-Měnírna.

.

Ano, takže postupně se budují ty jednotlivé úseky. Městská trať se taky dělala na etapy - a máte dojem, že by to na Rybníčku vypadalo hůř než na mnohem mladším úseku v Hanychově?

Tramvají denně do práce nejezdím, bydliště i pracoviště mám dost daleko od trati. Proč?

+1/0
4.3.2015 6:59
Foto

L41u65k47á90š 43K54o30b85e75r76a 3814113478

A proč je to zase na retro úzkém rozchodu? Světové zásoby reznoucích T3 se tenčí.

+3/−1
3.3.2015 19:15

J81a62n 60Š67p36e56c37i53á24n 2490290329839

V augsburgu maj uzkej rozchod a jsou uz cely nazhaveny nam ty jejich vraky prodavat. My se budem rozplyvat nadtim jak je to nove a moderni. Ale T3 si umi poradit i s trati v katastrofalnim stavu. Ty nemecke budou kazdou vlnku na kolejich prenaset do vsech zadnic.

+2/0
3.3.2015 22:22

J87i46ř33í 83E58r91b17e78n 1823314276117

Co dokáže Tatra (T3): https://www.youtube.com/embed/madyXWc_5W4

+4/0
3.3.2015 22:53

J13a17n 22Š15p69e95c46i45á31n 2900240149149

Tak toto jsem necekal, ja mel za havarijni trat tu co vedla do hanychova pred rekonstrukci v devadesatkach. Ale v rusku je vsecko mozny.

+1/0
4.3.2015 8:02

K62a68r91e70l 91V45e24č16e55ř17a 8963126277836

Technická:V Rusku je sice všechno možný,ale tohle video je z Oděsy.Ukrajina.

+1/0
4.3.2015 18:15

J74i31ř64í 59E45r58b64e28n 1443314826277

Páč se nepředělává celá jedenáctikilometrová trať, ale jenom její dva úseky!!!

0/0
3.3.2015 22:55







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.