Diskuse k článku

Semafory, zábradlí, zeleň. Tramvajová trať do Jablonce bude bezpečnější

Po roce strastiplného cestování kvůli stavbě tramvajové tratě mezi Libercem a Jabloncem si řidiči a cestující oddechnou. A nejde jen o to, že cesta mezi městy bude po blížícím se skončení stavebních prací plynulejší. Stane se hlavně bezpečnější.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P23e96t76r 86S16c74h18w74a46r17z 7778489383381

V Jablonci už 2 dny běhají s teodolity po Budovatelů a Soukennou, že by měřili kudy protáhnout tram až na autobusák?

+1/0
4.3.2015 14:49

M15a50r18t18i10n 62M47u77s36i28l 4590831263581

Třeba v příštím článku bych uvítal info, co udělá MU pro zvýšení bezpečnosti dětí na přechodu u Kostela odkud mnohé chodí ke škole. Přecházecí semafor je na nic, protože značná část řidičů, když zasvítí žlutá, šlápne na plyn, jen to projet. Evidentně neřeší, že malé dítě je fixováno na zeleného panáčka a nekouká kolem. Jak nejsem příznivcem retardérů, tady bych se k nějaké úpravě vozovky zaručující snížení rychlosti klonil.

0/0
4.3.2015 7:13

P70e47t79r 71P95o66t44ů78č43e56k 3381142681279

No pokud vím tak se původně hovořilo, že široký rozchod bude na točnu do Vratislavic a nic. Teď se zalijou koleje do betonu a pak se budou zase pracně vysekávat je to na hlavu postavené blbci, kteří si honí jen politické body a dělají akorát z lidí nesvéprávy. Jinak jsem se doslech , že se to jako správný Potěmkin v dubnu spustí a pak se to o víkendech bude dodělávat. Jestli to je pravda tak pak je to stupidita nejvyššího kalibru a nechal bych za to vyházet celé vedení DPMLJ včetně stranických špiček v dozorčí radě . Vše je nechutné a opětovné plýtvání peněz. Projekt je nedotažený .

+4/0
4.3.2015 6:35

J51i43ř29í 97E81r70b65e80n 1123774766737

Kde že se to budou zalévat koleje do betonu, pěkně prosím?

+1/0
4.3.2015 6:38

P95e14t88r 75P34o68t95ů80č56e86k 3331602881679

Tam kde jsou na betonovém podkladě  taky již jsou zality a přijde na to doufám ještě finální povrch v podobě asfaltu a či betonu.

0/0
4.3.2015 6:41

J89i35ř78í 22E50r64b82e13n 1303974236897

Kde a jak je to dlouhý úsek? Nemyslíte doufám těch pár silničních přejezdů na Nové Rudě či u lékárny...

0/0
4.3.2015 6:53

P66e74t25r 51P49o97t10ů39č85e42k 3101662811419

Jinak pane, když jste nevěřící tak tři koleje končí na křižovatce U lomu. a to, že by byla tříkolej do Vratislavic na točnu je ruzumné, jen na to se vykašlalo. Dodat tam ještě jednu kolej je cena materiálu a uděláno při jednom a hlavně by se dalo jezdit z Vratislavic až na Horní Hanychov a to by spousta lidí taky uvítalo .

Koukal jsem však, že vy jste dobrý opozičák typu Korytář. :-)

0/0
6.3.2015 15:23

J98i79ř50í 27E74r32b26e34n 1833424296227

A o tom, že se bude do Vratislavic rovnou táhnout normální rozchod, se hovořilo leda v hospodě u píva. Teď se totiž předělává ani ne polovina tratě do Vratislavic, a to je pořád jen třetina meziměstské tratě. Kvůli přerozchodování by se musela předělat celá trať od Fügnerky až po Novou Rudu. A na to nejsou peníze. Technicky to je totiž otázka dvou týdnů (uvolnit zádlažbu, povolit šrouby na pravé kolejnici, posunout ji o 435 mm, znovu připevnit a znovu zadláždit), ale finančně to je otázka pěkných pár milionů. Musel byste tedy těch pár kilometrů z Fügnerky táhnout tříkolejnicově už dnes, abyste z Vratislavic do Jablonce mohl jezdit na metrovém rozchodu!

Přestavba celé meziměstské trati na normální rozchod se v roce 2007 odhadovala na půl miliardy. Teď to na tu akci bude alespoň připravené, nebude se muset kopat podloží, tahat nové napájení, nové zabzař, ...

+2/0
4.3.2015 6:52
Foto

L20u86k48á26š 91K48o20b50e64r75a 3824433958

Z fügnerky ale tři koleje už dávno vedou...

+1/0
4.3.2015 7:04

J66i85ř73í 25E49r36b77e81n 1633324816467

Pravdu díš. Na to, jak často jezdím okolo (3× do roka :-)), jsem to úplně zasklil...

0/0
4.3.2015 7:51

P47e65t23r 20K25o56u50b29o33v72s26k96ý 9661291893

Nejsou náhodou tři koleje z Fügnerky až na Novou rudu?To se přeci dělalo v rámci úžasného projektu tratě na Dobiášova.Nehledě na to,určitě si pamatujete na projekt z 90 let ,,Regiotram,, z kterého zbyla tak možná jen přípravná dokumentace za  x  milionů.

+1/0
4.3.2015 7:21

J78i43ř24í 17E40r39b75e19n 1553434896877

Pamatuju si na to, jenomže nikdo nesehnal těch plánovaných asi sedm miliard nebo kolik to mělo stát.

0/0
4.3.2015 7:25

P75e42t47r 93P46o21t48ů19č83e87k 3671282371269

Blbost je jasné , že to mělo být tříkolejně, ale jen do Vratislavic výhybna. A taky jsou míst, kde tři koleje jsou . do Jablonce měl být jen rozchod úzkokolejný

0/0
4.3.2015 12:16

P30e84t50r 39K33o95u26b63o61v84s96k13ý 9911661143

Ono to je vážně na úzkém rozchodu? Tak teď už vážně nerozumím proč se to celé dělá:-/

+3/−1
3.3.2015 20:17

J50i15ř78í 85E79r40b72e89n 1813384306337

Protože od postavení trati uplynulo hodně přes šedesát let a od poslední modernizace skoro čtyřicet let.

Kdybyste to chtěl přerozchodovat, musel byste do DPMLJ nasypat o pěkných pár (desítek) milionů korun víc. Ona se totiž rekonstruuje jen část trati, víme? Takže kdyby ji dělali na 1435 mm, musely by tramvaje na cestě mezi městy 6× měnit podvozky ;-D

Navíc rekonstruované úseky jsou rovnou dimenzovány na budoucí přerozchodování. Kolejové lože je širší, jsou tam Y pražce s připravenými úchyty na normálněroczhodnou kolejnici apod.

Ono to chce si to tom něco zjistit dřív, než začnete vykřikovat do diskuse :-)

+1/0
3.3.2015 22:50

P80e94t42r 31K75o97u56b51o17v89s28k26ý 9691121353

Děkuji za poučení pane.Stále ale nevidím tak nějak důvod rekonstrukce jen části tratě.Samozřejmě že je to o penězích, ale máte pocit že takhle to dělat je normální? V Liberci možná ano.T

Takže za pár let doděláme další úseky a pak zase oprava již zrenovovaných a tak stále dokola.Mimochodem, jezdíte denně tramvají do práce?

+1/0
4.3.2015 6:40

J13i24ř97í 29E57r85b33e86n 1833754616327

Motáte se v kruhu. Víte sám, že nejsou peníze na celou trať, ale že ta trať je přitom na mnoha už v takovém stavu, že se musí opravit alespoň částečně - směrové a výškové odchylky kolejí ani stav zabezpečení už neodpovídají požadavkům na bezpečný provoz. Peníze na celou trať dokázali v 70. letech sehnat jen komunisti a vybudovali za ně tehdy rychlodráhu. Tak se teď holt opravují ty nejhorší úseky, tedy trasa linky 5 a Brandl-Měnírna.

.

Ano, takže postupně se budují ty jednotlivé úseky. Městská trať se taky dělala na etapy - a máte dojem, že by to na Rybníčku vypadalo hůř než na mnohem mladším úseku v Hanychově?

Tramvají denně do práce nejezdím, bydliště i pracoviště mám dost daleko od trati. Proč?

+1/0
4.3.2015 6:59
Foto

L74u24k16á63š 58K91o32b36e80r33a 3644723318

A proč je to zase na retro úzkém rozchodu? Světové zásoby reznoucích T3 se tenčí.

+3/−1
3.3.2015 19:15

J95a33n 82Š74p17e32c44i72á49n 2540720229359

V augsburgu maj uzkej rozchod a jsou uz cely nazhaveny nam ty jejich vraky prodavat. My se budem rozplyvat nadtim jak je to nove a moderni. Ale T3 si umi poradit i s trati v katastrofalnim stavu. Ty nemecke budou kazdou vlnku na kolejich prenaset do vsech zadnic.

+2/0
3.3.2015 22:22

J94i29ř66í 96E22r72b88e73n 1683664416387

Co dokáže Tatra (T3): https://www.youtube.com/embed/madyXWc_5W4

+4/0
3.3.2015 22:53

J95a50n 54Š94p70e54c31i75á92n 2760620689249

Tak toto jsem necekal, ja mel za havarijni trat tu co vedla do hanychova pred rekonstrukci v devadesatkach. Ale v rusku je vsecko mozny.

+1/0
4.3.2015 8:02

K62a79r37e49l 10V17e82č29e85ř51a 8773626687966

Technická:V Rusku je sice všechno možný,ale tohle video je z Oděsy.Ukrajina.

+1/0
4.3.2015 18:15

J68i52ř64í 98E20r19b84e42n 1633764416217

Páč se nepředělává celá jedenáctikilometrová trať, ale jenom její dva úseky!!!

0/0
3.3.2015 22:55



Najdete na iDNES.cz