Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Návrat po 50 letech. Jablonec chce, aby centrem opět jezdily tramvaje

Pozoruhodný projekt, který by ulehčil život tisícům lidí, se rodí v Jablonci nad Nisou. Přemýšlejí tu o tom, že by prodloužili tramvajovou trať, která nyní končí u bývalých lázní a protáhli ji až do centra. Úpravy by si vyžádaly stovky milionů.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J73a80n 94Š50p36e74c41i67á72n 2830160549649

V dobe zruseni se řikalo,ze nas spojenec sovetsky svaz nam doda nafty kolik budeme potrebovat. Byl to jeden z argumentu pro zruseni i jinych trati v Liberci.

0/0
23.4.2015 9:24

J10i89ř83í 77E19r74b21e12n 1853474226697

Však taky dodal, ne? A dodává dodnes, byť pod jiným názvem státu, ne?

.

V 50. a 60. letech o ekologické, provozní, bezpečnostní či estetické stránce tramvajového provozu v porovnání s módními a moderními autobusy nikdo nepřemýšlel ani u nás, ani na "vyspělém Západě". Ona totiž Karosa Š11 byla oproti Škodě 706 RTO obrovský kvalitativní skok a tento moderní a vpravdě pohledný autobus se jevil jako ideální řešení všech dopravních potřeb.

0/0
24.4.2015 20:42

J10a36n 86K87o95h84l 4343887601844

Aha. Takže kvůli kolejím vybourají i druhou půlku dolního centra? Jablonec nemá kvalitní silniční síť, a ještě by na kapacitně nedostačující silnice někteří lidé nacpali koleje, což znepříjemní život jak chodcům, cyklistům, tak zejména motoristům. Díky nemám zájem.

Jestli chtějí kvalitní spojení po kolejích, už deset patnáct let tady měl existovat Regiotram Nisa, což byl asi nejlepší projekt, který se tady za ty roky objevil.

0/−8
21.4.2015 23:31

J49i55ř50í 25E47r16b15e88n 1553184326837

Tak ten Regiotram by taky stál asi tak o jeden až dva řády více, než na kolik by přišlo položení těch cca 750 m kolejí od lázní na autobusák.

Tramvajová trať žádný velký zábor nemá, nikde není řečeno, že by se kvůli tomu mělo v dolním centru bourat (a že tam těch asanací od začátku 80. let bylo hodně, já třeba ještě pamatuji rozpadající se starý Merkur s visícími záclonami z rozbitých oken a s padajícími zdmi v zadním traktu). Mimochodem proč by se muselo bourat? To leda v případě, že by někdo prosadil trasu do ulice U Zeleného stromu a na bulvár, jenže to je památková zóna a tři ze čtyř domů mají statut kulturní památky, to naštěstí neprojde. Nejpravděpodobnější variantou je trasa Soukenná ulice - Malé náměstí - Lipanská - autobusák.

+4/0
22.4.2015 0:22

P70e97t61r 12K42o44l22o41m46a92z16n53í51k 8494513170876

a ty dva pravý vingly na dvaceti metrech (nájezd do Lipanské) tramvaj vytočí ?

+1/0
22.4.2015 7:35

P44e60t13r 49S62c82h77w87a62r65z 7888279253491

Muselo by se udělat přímější "esíčko" přes vietnamskou zeleninu, pak by se to tam nějak vešlo. Horší je, kde na autobusáku udělat smyčku, když je AN věčně plný odstavených busů.

0/0
22.4.2015 11:39

P60e67t66r 91N74e56c58h90a28n44i19c44k96ý 7483616798860

Tam vzadu jak se konají ty trhy

0/0
22.4.2015 12:27

J12i65ř35í 71E39r44b30e14n 1183434856917

Na autobusáku ne, ale před autobusákem jo - v tom lichoběžníku mezi Lipanskou a Luční, tento pozemek patří městu - s výjimkou pár m2 uprostřed, které vlastní nějaký pan Rákosník z Libně, a které klidně mohou zůstat uprostřed tramvajové smyčky nedotčené...

0/0
22.4.2015 20:55

J83a54n 74Š54p28e59c94i59á30n 2160970529469

Muze byt obratovy trojuhelnik, kouknete na fotomapu mapy.cz na ulici u zvonařky v Praze.

0/0
23.4.2015 9:15

J21i51ř68í 75E79r22b61e89n 1353544966217

No, on ten obratový trojúhelník je na plochu pomalu náročnější než ta smyčka. Všechna ramena trojúhelníku musejí být dlouhá nejméně 30 m pro najetí tramvajového vlaku + nájezdový oblouk R20, takže to máte ve všech směrech potřebu přes 50 m, a furt je jenom jednostopá. Zatímco do jednostopé smyčky se vejdou dva až tři vlaky za sebou, do dvoustopé vměstnáte i pět vlaků na stejné ploše jako u trianglu. A na tom ovocném trhu je pro smyčku místa dost.

0/0
24.4.2015 20:48

J41i26ř80í 73E17r30b81e14n 1723684496587

První vingl je cca 100° a druhý cca 60°. Kamennou ulici to může vzít šikmo a ne rovnoběžně s chodníky, a naDolním náměstí může být nájezdový oblouk.

Upřímně řečeno nevím, jaký je u běžné tramvaje T2 a T3 minimální poloměr vnitřní kolejnice pro bezpečné zdolání oblouku, ale tramvajové smyčky třeba v Dolním Hanychově i u Viaduktu mají přibližně R20. To se okolo toho roháku na Dolním náměstí vejde (těsně, ale vejde).

0/0
22.4.2015 18:29

J23a90n 50K18o43h74l 4603957591904

Upřímně, to si nedovedu představit. Nevím, jestli a jak s tím počítá tamní územní plán, ale vést to spodem náměstí na AN.. vždyť tam není kudy. Tam se vytočí auto, ale už ne tramvaj, a rozhodně ne v obou směrech. Navíc by musela křížit hlavní tah, takže by se tvořily kolony, dvojnásob vzhledem k novému obchodnímu centru které vzniká nedaleko. A podpovrchové řešení by vyšlo hodně draho.

0/0
22.4.2015 11:22

J27i81ř40í 78E63r45b74e60n 1663724106467

Já si to představit dovedu. Ona ta tramvajová trať totiž může být jednokolejná a na Dolním náměstí se do Kamenné ulice nemusí zalamovat o těch cca 100° a plazit se těsně kolem rohového čp.7 a pak rovnoběžně s uliční řadou, ale může si tam nadjet hezkým obloukem třeba až z třetiny náměstí (ostatně Soukenná ulice se při vstupu na náměstí rozšiřuje tak, jako kdyby tam s tou tratí přímo počítala :-)) a Kamennou ulici vzít šikmo. A do Lipanské už to problém vůbec není, tam je to úhel nějakých 60°.

Mimochodem T2 i T3 spolehlivě vytočily i tak prudké oblouky, jako byl ten v Liberci za divadlem nebo u paláce Dunaj...

+1/0
22.4.2015 18:20

P97e77t89r 85N61e65c48h38a55n70i42c34k11ý 7293256128970

Je to logická varianta, trať tam už vedla. Spíš nechápu proč soudruzi koleje vytrhali až k lázním. Býval tu ambiciózní projekt tramvaje na Mšeno a přes Kunratickou zpět, ale to byla trochu fantasmagorie. Každopádně na realizaci tramvajového projektu je potřeba dokončit přerozchodování současné jedenáctky.

0/0
22.4.2015 12:31

J18i71ř66í 41E76r80b15e23n 1503564806667

A to já celkem chápu, ta tramvaj byla v podstatě nelogicky rušivým prvkem na silnici I/14 a E14 (dnes E65). Najednou se objevila a po dvou stech metrech zase zmizela...

0/0
22.4.2015 19:12

J74a89n 58K72o61h34l 4113787871134

Tak on tady byl i projekt zastavět celý prosečský hřeben panelovým sídlištěm pro 100k lidí, takže tam by ta tramvaj určitě potřeba byla, dvojnásob protože se tam neplánovalo s kvalitní silniční sítí.. dnes je to díkybohu passé :-)

0/0
24.4.2015 9:32

J28i71ř58í 71E11r79b41e69n 1913784426837

Mimochodem, ty kapacitně nevyhovující silnice - co myslíte, kolik lidí a jak rychle převeze po městě jedna čtrnáctimetrová tramvaj T3 v porovnání se dvěma až třemi gumokolkami, které zaberou stejnou plochu? ;-)

+8/0
22.4.2015 0:27

M85i66l86e95n50a 95K33l20o70u16č74k76o30v69á 1624463961100

To jsou zase bláboly, pamatuji tramvaj do Rychnova i na opačný směr, co zrušili,už nikdy nebude fungovat, peníze nemaji,tak ať netlachaji

0/−3
21.4.2015 22:40

J53i52ř36í 17E91r35b70e84n 1113714386637

Bláboly a tlachy předvádíte spíš Vy...

Trať do Rychnova, Janova či Lučan nemá s tímto projektem lautr nic společného. Jde o protažení nelogicky zakončené meziměstské linky tak, aby byl podpořen její smysl - smyčku u lázní ocení jen lidé bydlící v Sadové či Pasířské, zatímco při přesunutí konečné na autobusák by tam mohli okamžitě snadno přestupovat lidé z meziměstských autobusových linek (které přestup u lázní ignorují).

+12/0
22.4.2015 0:06

M88i93l69e33n93a 35K61l89o27u35č12k67o43v64á 1354613701560

Ale ja netvrdím,že jsem proti - špatně jste mě pochopil, ale Jablonec chce tramvaj na autobusak, Jablonec chce kruhac u přehrady, tunel u prehrady a pritom nemají penize. Mi prijdou tyhle články o nicem.

0/−2
22.4.2015 7:27

P36e14t62r 98K53o71l98o83m94a57z42n61í11k 8634863760806

Právě proto je dobré, že se to vytáhne předem a rozproudí to diskusi mezi občany a umožní zaujmout stanovisko námi volených subjektů, včetně objeveni dalších kladů a záporů takovéhle akce.

0/0
22.4.2015 7:42

M23i86l12e43n60a 77K62l45o28u90č64k59o65v30á 1184843571100

No jo, jenže se o tom mluví už asi 5 let a skutek utek ,plány se stále predelavaji,to taky stojí peníze, prostě tomu nevěřím,no

0/0
22.4.2015 10:04







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.