Diskuze

Návrat po 50 letech. Jablonec chce, aby centrem opět jezdily tramvaje

Pozoruhodný projekt, který by ulehčil život tisícům lidí, se rodí v Jablonci nad Nisou. Přemýšlejí tu o tom, že by prodloužili tramvajovou trať, která nyní končí u bývalých lázní a protáhli ji až do centra. Úpravy by si vyžádaly stovky milionů.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

V dobe zruseni se řikalo,ze nas spojenec sovetsky svaz nam doda nafty kolik budeme potrebovat. Byl to jeden z argumentu pro zruseni i jinych trati v Liberci.

0 0
možnosti
Foto

J95i75ř59í 45E23r91b43e15n

24. 4. 2015 20:42

Však taky dodal, ne? A dodává dodnes, byť pod jiným názvem státu, ne?

.

V 50. a 60. letech o ekologické, provozní, bezpečnostní či estetické stránce tramvajového provozu v porovnání s módními a moderními autobusy nikdo nepřemýšlel ani u nás, ani na "vyspělém Západě". Ona totiž Karosa Š11 byla oproti Škodě 706 RTO obrovský kvalitativní skok a tento moderní a vpravdě pohledný autobus se jevil jako ideální řešení všech dopravních potřeb.

0 0
možnosti
JK

J65a43n 70K19o60h56l

21. 4. 2015 23:31

Aha. Takže kvůli kolejím vybourají i druhou půlku dolního centra? Jablonec nemá kvalitní silniční síť, a ještě by na kapacitně nedostačující silnice někteří lidé nacpali koleje, což znepříjemní život jak chodcům, cyklistům, tak zejména motoristům. Díky nemám zájem.

Jestli chtějí kvalitní spojení po kolejích, už deset patnáct let tady měl existovat Regiotram Nisa, což byl asi nejlepší projekt, který se tady za ty roky objevil.

0 8
možnosti
Foto

J72i83ř48í 94E21r61b42e43n

22. 4. 2015 0:22

Tak ten Regiotram by taky stál asi tak o jeden až dva řády více, než na kolik by přišlo položení těch cca 750 m kolejí od lázní na autobusák.

Tramvajová trať žádný velký zábor nemá, nikde není řečeno, že by se kvůli tomu mělo v dolním centru bourat (a že tam těch asanací od začátku 80. let bylo hodně, já třeba ještě pamatuji rozpadající se starý Merkur s visícími záclonami z rozbitých oken a s padajícími zdmi v zadním traktu). Mimochodem proč by se muselo bourat? To leda v případě, že by někdo prosadil trasu do ulice U Zeleného stromu a na bulvár, jenže to je památková zóna a tři ze čtyř domů mají statut kulturní památky, to naštěstí neprojde. Nejpravděpodobnější variantou je trasa Soukenná ulice - Malé náměstí - Lipanská - autobusák.

4 0
možnosti
MK

To jsou zase bláboly, pamatuji tramvaj do Rychnova i na opačný směr, co zrušili,už nikdy nebude fungovat, peníze nemaji,tak ať netlachaji

0 3
možnosti
Foto

J33i31ř22í 98E34r96b83e73n

22. 4. 2015 0:06

Bláboly a tlachy předvádíte spíš Vy...

Trať do Rychnova, Janova či Lučan nemá s tímto projektem lautr nic společného. Jde o protažení nelogicky zakončené meziměstské linky tak, aby byl podpořen její smysl - smyčku u lázní ocení jen lidé bydlící v Sadové či Pasířské, zatímco při přesunutí konečné na autobusák by tam mohli okamžitě snadno přestupovat lidé z meziměstských autobusových linek (které přestup u lázní ignorují).

12 0
možnosti