- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
V dobe zruseni se řikalo,ze nas spojenec sovetsky svaz nam doda nafty kolik budeme potrebovat. Byl to jeden z argumentu pro zruseni i jinych trati v Liberci.
Však taky dodal, ne? A dodává dodnes, byť pod jiným názvem státu, ne?
.
V 50. a 60. letech o ekologické, provozní, bezpečnostní či estetické stránce tramvajového provozu v porovnání s módními a moderními autobusy nikdo nepřemýšlel ani u nás, ani na "vyspělém Západě". Ona totiž Karosa Š11 byla oproti Škodě 706 RTO obrovský kvalitativní skok a tento moderní a vpravdě pohledný autobus se jevil jako ideální řešení všech dopravních potřeb.
Aha. Takže kvůli kolejím vybourají i druhou půlku dolního centra? Jablonec nemá kvalitní silniční síť, a ještě by na kapacitně nedostačující silnice někteří lidé nacpali koleje, což znepříjemní život jak chodcům, cyklistům, tak zejména motoristům. Díky nemám zájem.
Jestli chtějí kvalitní spojení po kolejích, už deset patnáct let tady měl existovat Regiotram Nisa, což byl asi nejlepší projekt, který se tady za ty roky objevil.
Tak ten Regiotram by taky stál asi tak o jeden až dva řády více, než na kolik by přišlo položení těch cca 750 m kolejí od lázní na autobusák.
Tramvajová trať žádný velký zábor nemá, nikde není řečeno, že by se kvůli tomu mělo v dolním centru bourat (a že tam těch asanací od začátku 80. let bylo hodně, já třeba ještě pamatuji rozpadající se starý Merkur s visícími záclonami z rozbitých oken a s padajícími zdmi v zadním traktu). Mimochodem proč by se muselo bourat? To leda v případě, že by někdo prosadil trasu do ulice U Zeleného stromu a na bulvár, jenže to je památková zóna a tři ze čtyř domů mají statut kulturní památky, to naštěstí neprojde. Nejpravděpodobnější variantou je trasa Soukenná ulice - Malé náměstí - Lipanská - autobusák.
To jsou zase bláboly, pamatuji tramvaj do Rychnova i na opačný směr, co zrušili,už nikdy nebude fungovat, peníze nemaji,tak ať netlachaji
Bláboly a tlachy předvádíte spíš Vy...
Trať do Rychnova, Janova či Lučan nemá s tímto projektem lautr nic společného. Jde o protažení nelogicky zakončené meziměstské linky tak, aby byl podpořen její smysl - smyčku u lázní ocení jen lidé bydlící v Sadové či Pasířské, zatímco při přesunutí konečné na autobusák by tam mohli okamžitě snadno přestupovat lidé z meziměstských autobusových linek (které přestup u lázní ignorují).