Diskuze

Do Liberce vjely superautobusy. Tankují močovinu a počítají cestující

Ferrari mezi autobusy vyjíždí do libereckých ulic. Nové autobusy Urbanway, které dopravní podnik nasazuje na městské linky, připomínají v mnohém vesmírné lodě. Dokáží třeba samy poznat, kolik nastupuje a vystupuje cestujících a informaci o zaplněnosti vozu odeslat na zastávku čekajícím lidem.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Pro dopravce nutnost od roku tuším roku 2008, pro redaktory idnes novinka v roce 2015...

Močovina (resp. její 32,5% vodní roztok, obchodní název adblue) se začala používat kvůli splnění emisní normy Euro 4, přičemž tento způsob snížení emisí užívali téměř všichni výrobci motorů v busech v ČR. Druhou možností je recirkulace výfukových plynů; pro nyní platnou normu Euro 6 jsou pak užity metody obě současně, takže 3/4 motorového prostoru vyplní "výfuková chemička":-)

Metoda "ad blue" měla tu výhodu, že pokud se něco porouchalo, motor i nadále plnil normu Euro3 (při zachování výkonu), kdežto při poruše recirkulace se jednak zvýšily emise, druhak to ovlivnilo výkon motoru.

0 0
možnosti

Jedno Iveco jezdí i v Jablonci.

0 0
možnosti

Místo CO2 nebo NO2 se do vzduchu dostává zase jiný, zatím nehlídaný, sajrajt.

0 2
možnosti

Článek je psán studentem ZŠ, nebo naopak psán pro studenty? Nevím v čem je to takový zázrak, ze článku se dozvíte že močovina na kterou to jezdí, není močovina a ani to na to nejezdí, dále že mají zjevně obyčejné světelné závory ve dveřích, které v odpolední špičce nespočítají ani prd a funguje za předpokladu, že lidé budou nastupovat po sobě, což rozhodně neodpovídá realitě, navíc nelze zohlednit, když 10lidí u dveří pustí lidi z prostředka ven a musí u toho vystoupit, takže celý koncept je podle mě naprostý nesmysl a pouhé vyhazování peněz, MHD by se smíš mělo zaměřit na nebezpečné rotující tyče u dveří a podobné nedodělky, než se snažit být hi-tech.

0 0
možnosti

Ty fotky to je tragédie, pokud Idnes nemá fotografa na Jablonecku, tak napište a dojedu vám ty autobusy nafotit.

0 0
možnosti
Foto

Tak hlavně jak ten superautobus bude vypadat po pár letech provozu, všechno obložení uvnitř bude drnčet a pro snížení akustického zážitku budou do mezer nacpány staré noviny, jako to je u některých starších kousků v Praze od stejného výrobce. :-P Ale samozřejmě za to můžou taky částečně české tankodromy, ale je pravda, že i někteří výrobci busů jsou na rozklepanost svých výrobků experty.

Jinak různobarevné infopanely, čidla a podobné pitominky super-autobus nedělají, to můžete namontovat i do staré karosy. ;-D Pro mě je spíš mnohem důležitější uspořádání interiéru, hlavně počet pohodlných míst ke stání a počet míst k sezení bez podest, aby se důchodci nehádali s maminkami s kočárky o těch pár míst bez stupínků, které bývají umístěny i v prostoru pro kočárek.

0 0
možnosti

4 litry močoviny na sto kilometrů?  to by měli řidičům zvýšit pitný režim...;-D

3 0
možnosti

No, když myslí na pohodlí řidiče, tak co samostatná klimatizace. Aby se v létě nepekl a v zimě nemusel přetápět celý autobus, kvůli tomu, že mu je zima.

0 0
možnosti

Myslíte tak supermoderní, jako když jsem jel v neděli do Jbc náhradním autobusem za ČD a podle popisů uvnitř to byl nějaký vyřazený z Holandska a kamery měl uvnitř taky? Opravdu výkřik techniky...8-o;-D

0 1
možnosti

supermoderni autobus a k nemu dve fotky? To se teda autor vytáhnul :-/

2 1
možnosti
Foto

A ještě fotky na dvě věci, hodně kulantně řečeno. :-P

1 0
možnosti