Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Zubačka slaví 113 let, zachránit ji pomohl komunistický premiér Štrougal

Sedmikilometrový železniční úsek mezi Tanvaldem a Kořenovem o víkendu opět přivítal na své ozubnicové trati historické vlaky. Navzdory tropickým vedrům si jízdu po nejstrmější trati v Čechách nenechaly ujít stovky lidí.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

L30u28k25á85š 79V57e51v95e13r10k60a 1707966940

to zase psal nějaký novinář odborník, o výkon tu fakt nejde, teda samozřejmě do kopce je potřeba, ale ne ve vztahu k použití ozubnice, dnešní motoráky nejsou zdaleka tak výkonné jako ozubnicové lokomotivy, co je důležité je dnešní regulace výkonu a systémy brzd, což při stavbě byly pouze parní lokomotivy, kde regulace výkonu je dosti "rázová" což vede k prokluzu, stejně tak disponovaly pouze jedním brzdným systémem

+3/0
5.7.2015 1:47

J33a23r41o77s89l51a97v 58H20a64š77e92k 8389280182488

Co v Tanvaldu zavrhováno, v Praze oslavováno... tak aby na to vydržely penízky, jinak tu brzo rula a svor

0/0
5.7.2015 1:10

V57í34t 88J29ů21z22a 8422516951138

Jo dnešní výkonné vlaky ozubnici nepotřebují ....spíš že ten motoráček, nebo pár nákladních vagonů se zvládne bez ozubnice, dříve tam jezdily skutečné vlaky ...

+2/0
4.7.2015 23:17

A54l41e40x33a67n70d10r 64K16o45s23t42k89a 8682298706174

Motorák s lidmi je lehký, ale jak tak koukám na historii, vozívalo se tam uhlí, což je onačejkší váha :)

+1/0
5.7.2015 0:02







Najdete na iDNES.cz