Diskuze

Zubačka slaví 113 let, zachránit ji pomohl komunistický premiér Štrougal

Sedmikilometrový železniční úsek mezi Tanvaldem a Kořenovem o víkendu opět přivítal na své ozubnicové trati historické vlaky. Navzdory tropickým vedrům si jízdu po nejstrmější trati v Čechách nenechaly ujít stovky lidí.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
LV

to zase psal nějaký novinář odborník, o výkon tu fakt nejde, teda samozřejmě do kopce je potřeba, ale ne ve vztahu k použití ozubnice, dnešní motoráky nejsou zdaleka tak výkonné jako ozubnicové lokomotivy, co je důležité je dnešní regulace výkonu a systémy brzd, což při stavbě byly pouze parní lokomotivy, kde regulace výkonu je dosti "rázová" což vede k prokluzu, stejně tak disponovaly pouze jedním brzdným systémem

3 0
možnosti
JH

Co v Tanvaldu zavrhováno, v Praze oslavováno... tak aby na to vydržely penízky, jinak tu brzo rula a svor

0 0
možnosti
VJ

V50í20t 40J81ů93z40a

4. 7. 2015 23:17

Jo dnešní výkonné vlaky ozubnici nepotřebují ....spíš že ten motoráček, nebo pár nákladních vagonů se zvládne bez ozubnice, dříve tam jezdily skutečné vlaky ...

2 0
možnosti
AK

Motorák s lidmi je lehký, ale jak tak koukám na historii, vozívalo se tam uhlí, což je onačejkší váha :)

1 0
možnosti