- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
to zase psal nějaký novinář odborník, o výkon tu fakt nejde, teda samozřejmě do kopce je potřeba, ale ne ve vztahu k použití ozubnice, dnešní motoráky nejsou zdaleka tak výkonné jako ozubnicové lokomotivy, co je důležité je dnešní regulace výkonu a systémy brzd, což při stavbě byly pouze parní lokomotivy, kde regulace výkonu je dosti "rázová" což vede k prokluzu, stejně tak disponovaly pouze jedním brzdným systémem
Co v Tanvaldu zavrhováno, v Praze oslavováno... tak aby na to vydržely penízky, jinak tu brzo rula a svor
Jo dnešní výkonné vlaky ozubnici nepotřebují ....spíš že ten motoráček, nebo pár nákladních vagonů se zvládne bez ozubnice, dříve tam jezdily skutečné vlaky ...
Motorák s lidmi je lehký, ale jak tak koukám na historii, vozívalo se tam uhlí, což je onačejkší váha :)