Diskuse k článku

Z Liberce do hor jezdí zase vlaky. Na nové trati už se nebudou rozbíjet

Na koleje mezi Libercem do Tanvaldem se v pondělí večer vrátily vlaky. Na opravené železniční trati už nebudou trpět ani moderní vozy Stadler, ani cestující. Trať se díky velkorysé opravě stala bezpečnější. Z osmdesáti procent ji uhradila Evropská unie.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P17e23t43r 61N61e12c25h54a73n67i14c42k52ý 7533696118940

Jenže po modernizaci dostaneme 60 minut takt o víkendu, už ty dva stadlery vidím...

+2/0
14.7.2015 16:22

P29e88t24r 87S36c61h80w38a30r13z 7818699343121

Jo, níže to taky píšu. Kdyby udělali 6 a † dopoledne a odpoledne 30 minut aspoň v úseku Lbc - Jbc :-/.

Předloni se sešly slavnosti na Smržovce, v Tanvaldu a tuším v Desné - krásné počasí, v Pasekách narváno a přijede singl.

+1/0
14.7.2015 16:40

O93t17t51o 54P58o72s11p41í76š59i28l 4184365597308

"aspoň v úseku Lbc - Jbc"

Cože? V nejslabším úseku bez turistického potenciálu, kde většina lidí jezdí tramvají? Hmmm...

+1/−1
14.7.2015 17:37

P98e71t63r 48S78c83h10w48a87r80z 7608619333401

Jasně, Lbc-Tanvald jsem chtěl napsat. ;-€

0/0
14.7.2015 20:57

M97a42r84e49k 64M19a34r10t98i21n 8379924866210

Normálnímu člověku dojde, že se jedná o překlep. Pospíšilovi však ne. Proč asi?

0/0
16.7.2015 15:38

P63e69t28r 35N30e18c31h41a27n31i55c28k93ý 7683626738970

Lbc - Jbc je vzhledem k poloham obou nádraží to nejmenší, to využívají hlavně prestupujici někam dál. Ale správně jak píšete, sejdou se akce nebo jen pěkné počasí a je zaděláno...

0/0
14.7.2015 20:24

M21i77l10a77n 27T42r67i70b49u94č97e71k 5524207844950

A nebylo v jednom z minulých článků psáno také o tom, že to zrychlení na 30 minut je dáno také hlavně tím, že se ze zastávky Nová Ves udělá průjezdná a bude se přemýšlet jak ji do grafikonu začlenit, aby se to vešlo do té půlhodiny?

0/0
14.7.2015 10:35

P87e83t27r 61S35c40h25w19a66r24z 7628939463251

Co se jednou zruší, už se těžko obnoví :-/ Těch 30 minut je nadoraz a stejně stačí málo a nebude se to stíhat. Zejména když je nemožnost křižování, třeba zrovna na Nové Vsi už je jen kusá kolej.

0/0
14.7.2015 10:45

M65i47l35a23n 26T25r85i42b46u36č59e63k 5794227324680

No mě ta rekonstrukce docela zaráží. Třeba tady to čtení o Smržovce: http://liberec.idnes.cz/vlak-nadrazi-zastavka-doprava-prejezd-vyhybka-rekonstrukce-prd-/liberec-zpravy.aspx?c=A141126_083524_liberec-zpravy_ddt

Nebo tady právě to o té Nové Vsi|:http://liberec.idnes.cz/reonstrukce-zeleznicni-trate-tanvald-liberec-fos-/liberec-zpravy.aspx?c=A141031_083831_liberec-zpravy_tm

Příjde  mi to, že to byla rekonstrukce z větší části určená jen k utracení peněz z EU.

0/0
14.7.2015 10:54

V74i20k69t31o15r 84N45á21r71o79ž62n89ý 3209122798

Když vezmete všechny železniční rekonstruce a modernizace za posledních 25 let , dojdete k závěru , že minimálně 50% peněz bylo utraceno zcela zbytečně a nehospodárně... nebo , že kdyby některé byly provedeny velkoryseji a na jiné by nezbylo...ve finále by to bylo lepší..

Bohužel , čeští nekvalifikovaní a zbyteční ouřadové řádí...

To máte podobné... startují dvě akce..modernizace České Lípy .Součástí této akce bude cca úsek o délce nějakých několika mála kilometrů , kde se zvýší rychlost ze 100 km/h na 120 km/h. Jenže po projetí tohoto úseku bude vlak brzdit a pojede o nějakých 40-60 km/h pomaleji. Takže vyhodíme těžké prachy , abychom zrychlili některé vlaky o půl minuty.

Další příklad... letos vypukne akce zkapacitnění trati Mladá Boleslav-Nymburk. Hlavní smysl této akce je vyšší kapacita trati pro nákladní dopravu. Nicméně , když už někdo rozhodl se do této akce megalomanské akce pustit , měl být mnohem velkorysejší a měl tu trať zmodernizovat celou..nejenom postavit nové výhybny a zab.systémy...

Na jednu stranu se na jedné z nejdůležitějších tratí před Brnem jezdí 70 km/h (stejně jako před 100 lety a po mnohamiliardové investici) ...a na druhou stranu se člověk dozví o vážném plánu modernizovat regionální trať Olomouc-Uničov na rychlost 160 km/h.

Je mi z toho docela nevolno

+5/0
14.7.2015 11:22

M73i33l33a38n 60T45r39i93b68u20č54e46k 5894127704590

Já vlakovou dopravu moc nevyužívám, spíše ještě méně než málo. Ale třeba minulý týden jsem se rozhodl vzít prcka na výlet vlakem. Jsou mu tři a půl a chtěl jet na výlet vláčkem. Tak proč ne. Ráno jsme vyjeli z Turnova do Ostroměře s tím, že  tam sedneme do vlaku zpět. Každou cestu na jedné straně vagonu, abychom mohli koukat na něco jiného. Jenže k čemu to je, když si prcek část cesty zakrývá uši, že to dělá strašný rámus. Průměrná rychlost cca 30 km/h. Zpáteční vlak narvaný tak, že jsem ho měl na klíně, aby si mohl ještě někdo sednout :-( Tohle ze mě propagátora železniční dopravy neudělá :-(

+1/−2
14.7.2015 11:30

P12e86t97r 49S51c33h25w20a80r11z 7248509453621

Tak zas na druhou stranu - ty lokální tratě jsou vesměs v hanebném stavu a reko potřebují. Zároveň se zrekonstruují i stanice a zastávky, nástupiště budou bezbariérová. Těch pár km zrychlení udělá docela dost u moderních souprav, které brzdí a zrychlují na mnohem kratším úseku - pak se třeba může zkrátit takt o 10 minut v úseku Lbc-Tnv., trať je dost využívaná a většinou rychlejší než se motat po silnici.

VRT je problém, tam vyšší rychlost využije jen pár spojů, které nakonec stejně brzdí ty Os a Sp, co se musí na trať taky vejít. ČR je malá na to, aby se postavily páteře mezi krajskými městy s přestupy na lokálky.

+2/0
14.7.2015 11:42

J94a32n 43H56a84v40r56d83a 2708336441258

Přijde mi úplně hrozné, že při investici takových stamilionů se vitězoslavně bijeme do prsou, jak můžeme nyní jezdit šedesátkou!

Vím, je to samá zatáčka, místy to jede docela blízko domů, určitě se nedá počítat s nijak závratnou rychlostí, přesto - šedesát...

Nevím, jestli se mám smát nebo brečet.

+3/−1
14.7.2015 10:28

V11i20k59t47o54r 18N11á29r60o13ž22n62ý 3379492188

To víte...rekonstrukce na český způsob...vyhodíme těžké prachy a přínos diskutabilní..

0/−1
14.7.2015 10:36

M23i57l58a31n 88T58r16i24b32u12č43e26k 5404137274250

jenomže to je maximální rychlost :-( reálná je někde uplně jinde. Cca 30 Km/h

0/0
14.7.2015 10:38

P74e15t35r 32B14e60z42s56t15a48r25o12s91t19i 2809286443311

Ted jeste dvouhodinovy takt Dresden - Liberec- Jelenia Gora, to by bylo zlepseni...

+2/−1
14.7.2015 9:28

P42e35t21r 11S54c66h93w95a36r45z 7218909703251

Naopak podle nového GVD od prosince budou o víkendech vlaky jezdit jen jednou za hodinu i mezi Lbc a Tanv.

0/0
14.7.2015 9:47

V42i86k47t57o12r 27N13á61r25o12ž25n50ý 3429142318

Kdo by s tím jezdil a kdo by to platil ? Vy ?

0/−1
14.7.2015 11:10

P23e31t24r 80B18e69z91s13t72a59r67o37s17t34i 2969446233761

Stačilo by jen optimalizovat jízdní rad na polské straně a potom by to nebyl ani km navíc, jen místo přestupů by to bylo jedno rameno a přeci jen to vypadá lépe než milion přestupů, tato myšlenka už snad byla i v rámci regiotramu Nisa...

0/0
14.7.2015 11:47

O10t68t14o 71P32o26s27p27í80š20i19l 4854145347898

Vaše "stačilo by..." si dovoluji věcně doplnit o fakt, že úsek z Tanvaldu do Kořenova je ozubnicový a pro provoz není způsobilé každé vozidlo.

Zkuste tedy vysvětlit Němcům, že mají poptávat dražší vozidla kvůli zubačce v sousedním státě a uvidíme...:-)

0/0
14.7.2015 14:59

P74e22t23r 95B19e62z54s50t83a74r97o43s88t94i 2379286673111

Nevím, zda Desiro může? Ale Vogtlandbahn ma Stadlery... By šlo zapojit do systému jak české tak německé... A Desiro by snad asi taky nebyl problém, vždyť do Harrachova může dnes skoro vše od 810 přes hydry , rakve až po Stadlery tak, kde je problém...

0/0
14.7.2015 15:19

O72t42t44o 27P51o98s97p63í89š88i80l 4934855557438

Vidím, že svému jménu (či nicku) nejste nic dlužen.:-)

Jedna věc je, co tam může papírově (Desiro nemůže), druhá technicky (a to si myslím, že taky nemůže... svého času toto DB zakázalo Českým drahám z obavy o to, že se o ozubnici rozpáře spodek)

A Stadlery? Nutno dodat, že nerostou na stromech...

0/0
14.7.2015 17:40

J47a42n 21H82a47v14r24d54a 2288306951348

proč by proboah jezdil vlak z Drážďan do Jelení Gory přes Liberec???

0/0
14.7.2015 11:45

V81i37k31t53o91r 51N83á40r91o54ž56n70ý 3249972558

Aby se to českému šotouškovi líbilo;-)

+2/0
14.7.2015 11:55

P71e65t68r 88S87c52h98w50a62r25z 7448299963581

Protože z Drážďan do J. G. přímo nic nejezdí a trať přes ČR je v lepším stavu než to hnát přes Bautzen a Görlitz, do Zgorzelce busem a pak po polských kolejích přes 2 hodiny do J.G.

+1/−1
14.7.2015 12:00

P87e25t95r 54B74e25z35s67t45a88r52o11s24t51i 2929846503681

Také fakt, já jsem to uvažoval spíše z hlediska smysluplného oběhu viz R Praha - Jeseník tudíž průjezd Libercem a odstranění poskoku přes hranici...

0/0
14.7.2015 12:06

J49a57n 51H87a59v40r18d81a 2818866681378

to si děláte legraci, že?

+1/0
14.7.2015 12:09

P56e32t86r 81S14c38h60w25a49r81z 7298139293781

V čem - železnice v Polsku je fakt něco, takže z Drážďan do JG je opravdu lepší přes Liberec, ono i na mapě není zas takový rozdíl horem přes Bautzen nebo spodem přes Liberec.

Na druhou stranu dvouhodinový takt Drážďany - Liberec - Jelenia Góra je asi zbytečný, osobně si myslím že přímé spojení Drážďan a JG nebude extra využívané. Ale vlaky Liberec - Drážďany využité bývají dost (hlavně před vánoci), ale ty 2 páry denně stačí.

0/0
14.7.2015 12:25

P46e85t37r 57B57e76z74s74t78a48r16o98s65t64i 2459916433481

Já to myslel jako průjezdné spojeni, ze by někdo jel celou trasu s tím nepočítám, ale po delších úvahách, když se R Pardubice plánují na pulu místo celé do budoucna, zda by nestálo zvážit variantu PCE Dresden a OS od Tanvaldu propojit s Frýdlantem přeci jen nejsem zastánce krátkých ramen a když jdou dvě ramena spojit, můžeme někomu ušetřit přestup a " nic " nás to nestojí...

0/0
14.7.2015 13:01

P98e17t41r 30S24c42h47w63a34r34z 7298679373471

Jo takhle. Otázka ale je využití té části Lbc-Dresden a dohoda s polskou stranou, stačí jak se staví k peáži na trati Lbc-Zittau.

0/0
14.7.2015 13:20

J67a79n 93H32a53v34r38d91a 2628806521478

Liberec - Drážďany nenamítám nic

0/0
14.7.2015 14:43

O74t15t72o 94P79o56s47p80í14š22i46l 4264705937208

Vážený pane, vlaky Liberec - Dresden jsou hojně využívané JEN v období před Vánoci. Jinak to je bída s nouzí, drtivá většina cestujících jsou vnitro frekvence. Mezinárodní se počítá na jednotky a z toho ještě pro většinu je cílem Žitava.;-)

0/0
14.7.2015 17:44

V93i51k49t55o20r 21N67á40r84o70ž23n48ý 3189192168

Měl bych jednu otázku. Kolik lidí denně potřebuje spojení Dresden-Jelenia Gora ? A když někoho takového najdete , zjistíte , že spojení po české horské lokálce by pro něj bylo z hlediska doby jízdy značně neatraktivní..

0/0
14.7.2015 13:31

V53i60k76t75o67r 42N89á39r54o72ž29n56ý 3439552428

Apropo...ono i takové přímé železniční spojení z Tanvaldu do Jelenii Gory je celkem k ničemu ... po silnici je to mnohem a mnohem rychlejší...

Jakuszyce nějakou myšlenku mají...turistika , kolo , běžky...ale to je pouze sezónní záležitost a na denní použití pro jiný účel než k výletům a turistice je ta trať k ničemu...

0/0
14.7.2015 13:36

P77e60t58r 23B43e49z23s35t42a36r16o73s86t34i 2669186393701

Celou trasu možná 5 lidi za den a to možná ještě prehanim... Ale ve výsledků by to Desiro jelo plné v úseku Dresden Kořenov, postupná obměna cestujících s tím, že co je dnes pojem neznámý, Liberec by se projel skrz bez nutnosti přestupu... A je to přeshraniční, třeba by na to EU něco přidala...

0/0
14.7.2015 13:42

V97i67k85t48o93r 36N77á14r21o93ž81n89ý 3639342838

Trasa Dresden-Liberec má svůj potenciál a perspektivu. To samé Liberec-Tanvald...ale Tanvald-Kořenov je pouze o turistice.. i kdyby v mimosezóně všichni ti , co bydlí v okruhu kilometru od Kořenosvkého nádraží do toho vlaku každý sedli...  to  Desiro by bylo poloprázdné... takže přímá trasa Dresden-Tanvald..proč ne ? Ale to je asi tak vše.

+1/0
14.7.2015 13:59

P52e91t61r 88S94c74h65w40a34r44z 7498609673121

No a přímé vlaky Dresden - Tanvald jezdily a už nejezdí, je tam v Liberci přestup.

0/0
14.7.2015 16:29

O15t87t64o 89P84o44s87p55í38š66i32l 4454395387288

Přímá trasa Dresden - Tanvald vede k tomu, že místo přestupu 5-ti Němců v Liberci přestoupí třeba 100 lidí v Tanvaldu... Tak to je výhra, panečku.;-D

0/0
14.7.2015 17:46

Najdete na iDNES.cz