Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Z Liberce do hor jezdí zase vlaky. Na nové trati už se nebudou rozbíjet

Na koleje mezi Libercem do Tanvaldem se v pondělí večer vrátily vlaky. Na opravené železniční trati už nebudou trpět ani moderní vozy Stadler, ani cestující. Trať se díky velkorysé opravě stala bezpečnější. Z osmdesáti procent ji uhradila Evropská unie.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P47e61t80r 46N80e61c64h53a76n96i75c49k81ý 7713376668700

Jenže po modernizaci dostaneme 60 minut takt o víkendu, už ty dva stadlery vidím...

+2/0
14.7.2015 16:22

P37e24t27r 87S21c64h31w79a71r54z 7418449163811

Jo, níže to taky píšu. Kdyby udělali 6 a † dopoledne a odpoledne 30 minut aspoň v úseku Lbc - Jbc :-/.

Předloni se sešly slavnosti na Smržovce, v Tanvaldu a tuším v Desné - krásné počasí, v Pasekách narváno a přijede singl.

+1/0
14.7.2015 16:40

O37t51t37o 29P41o18s34p37í93š10i13l 4364775397358

"aspoň v úseku Lbc - Jbc"

Cože? V nejslabším úseku bez turistického potenciálu, kde většina lidí jezdí tramvají? Hmmm...

+1/−1
14.7.2015 17:37

P34e47t55r 91S62c51h20w91a36r35z 7958589653191

Jasně, Lbc-Tanvald jsem chtěl napsat. ;-€

0/0
14.7.2015 20:57

M17a33r19e69k 24M47a97r53t52i94n 8579454106290

Normálnímu člověku dojde, že se jedná o překlep. Pospíšilovi však ne. Proč asi?

0/0
16.7.2015 15:38

P27e84t83r 86N91e53c46h16a84n51i53c39k27ý 7593116928450

Lbc - Jbc je vzhledem k poloham obou nádraží to nejmenší, to využívají hlavně prestupujici někam dál. Ale správně jak píšete, sejdou se akce nebo jen pěkné počasí a je zaděláno...

0/0
14.7.2015 20:24

M58i67l27a85n 75T92r66i62b90u37č79e94k 5594437264500

A nebylo v jednom z minulých článků psáno také o tom, že to zrychlení na 30 minut je dáno také hlavně tím, že se ze zastávky Nová Ves udělá průjezdná a bude se přemýšlet jak ji do grafikonu začlenit, aby se to vešlo do té půlhodiny?

0/0
14.7.2015 10:35

P89e74t50r 51S18c66h22w71a11r47z 7668269843291

Co se jednou zruší, už se těžko obnoví :-/ Těch 30 minut je nadoraz a stejně stačí málo a nebude se to stíhat. Zejména když je nemožnost křižování, třeba zrovna na Nové Vsi už je jen kusá kolej.

0/0
14.7.2015 10:45

M47i52l58a59n 97T77r81i43b50u90č26e34k 5104267664210

No mě ta rekonstrukce docela zaráží. Třeba tady to čtení o Smržovce: http://liberec.idnes.cz/vlak-nadrazi-zastavka-doprava-prejezd-vyhybka-rekonstrukce-prd-/liberec-zpravy.aspx?c=A141126_083524_liberec-zpravy_ddt

Nebo tady právě to o té Nové Vsi|:http://liberec.idnes.cz/reonstrukce-zeleznicni-trate-tanvald-liberec-fos-/liberec-zpravy.aspx?c=A141031_083831_liberec-zpravy_tm

Příjde  mi to, že to byla rekonstrukce z větší části určená jen k utracení peněz z EU.

0/0
14.7.2015 10:54

V34i18k36t88o37r 84N59á50r36o91ž55n55ý 3849372358

Když vezmete všechny železniční rekonstruce a modernizace za posledních 25 let , dojdete k závěru , že minimálně 50% peněz bylo utraceno zcela zbytečně a nehospodárně... nebo , že kdyby některé byly provedeny velkoryseji a na jiné by nezbylo...ve finále by to bylo lepší..

Bohužel , čeští nekvalifikovaní a zbyteční ouřadové řádí...

To máte podobné... startují dvě akce..modernizace České Lípy .Součástí této akce bude cca úsek o délce nějakých několika mála kilometrů , kde se zvýší rychlost ze 100 km/h na 120 km/h. Jenže po projetí tohoto úseku bude vlak brzdit a pojede o nějakých 40-60 km/h pomaleji. Takže vyhodíme těžké prachy , abychom zrychlili některé vlaky o půl minuty.

Další příklad... letos vypukne akce zkapacitnění trati Mladá Boleslav-Nymburk. Hlavní smysl této akce je vyšší kapacita trati pro nákladní dopravu. Nicméně , když už někdo rozhodl se do této akce megalomanské akce pustit , měl být mnohem velkorysejší a měl tu trať zmodernizovat celou..nejenom postavit nové výhybny a zab.systémy...

Na jednu stranu se na jedné z nejdůležitějších tratí před Brnem jezdí 70 km/h (stejně jako před 100 lety a po mnohamiliardové investici) ...a na druhou stranu se člověk dozví o vážném plánu modernizovat regionální trať Olomouc-Uničov na rychlost 160 km/h.

Je mi z toho docela nevolno

+5/0
14.7.2015 11:22

M49i77l70a88n 37T45r10i44b48u68č55e33k 5584347834650

Já vlakovou dopravu moc nevyužívám, spíše ještě méně než málo. Ale třeba minulý týden jsem se rozhodl vzít prcka na výlet vlakem. Jsou mu tři a půl a chtěl jet na výlet vláčkem. Tak proč ne. Ráno jsme vyjeli z Turnova do Ostroměře s tím, že  tam sedneme do vlaku zpět. Každou cestu na jedné straně vagonu, abychom mohli koukat na něco jiného. Jenže k čemu to je, když si prcek část cesty zakrývá uši, že to dělá strašný rámus. Průměrná rychlost cca 30 km/h. Zpáteční vlak narvaný tak, že jsem ho měl na klíně, aby si mohl ještě někdo sednout :-( Tohle ze mě propagátora železniční dopravy neudělá :-(

+1/−2
14.7.2015 11:30

P94e15t88r 23S58c89h94w91a62r91z 7178339153311

Tak zas na druhou stranu - ty lokální tratě jsou vesměs v hanebném stavu a reko potřebují. Zároveň se zrekonstruují i stanice a zastávky, nástupiště budou bezbariérová. Těch pár km zrychlení udělá docela dost u moderních souprav, které brzdí a zrychlují na mnohem kratším úseku - pak se třeba může zkrátit takt o 10 minut v úseku Lbc-Tnv., trať je dost využívaná a většinou rychlejší než se motat po silnici.

VRT je problém, tam vyšší rychlost využije jen pár spojů, které nakonec stejně brzdí ty Os a Sp, co se musí na trať taky vejít. ČR je malá na to, aby se postavily páteře mezi krajskými městy s přestupy na lokálky.

+2/0
14.7.2015 11:42

J36a57n 22H64a75v56r38d36a 2388746341728

Přijde mi úplně hrozné, že při investici takových stamilionů se vitězoslavně bijeme do prsou, jak můžeme nyní jezdit šedesátkou!

Vím, je to samá zatáčka, místy to jede docela blízko domů, určitě se nedá počítat s nijak závratnou rychlostí, přesto - šedesát...

Nevím, jestli se mám smát nebo brečet.

+3/−1
14.7.2015 10:28

V86i29k80t61o10r 26N51á36r60o50ž94n24ý 3769592818

To víte...rekonstrukce na český způsob...vyhodíme těžké prachy a přínos diskutabilní..

0/−1
14.7.2015 10:36

M78i36l44a38n 76T38r27i42b97u20č93e57k 5374367674750

jenomže to je maximální rychlost :-( reálná je někde uplně jinde. Cca 30 Km/h

0/0
14.7.2015 10:38

P24e87t85r 12B74e20z10s90t90a80r78o69s84t62i 2979876263731

Ted jeste dvouhodinovy takt Dresden - Liberec- Jelenia Gora, to by bylo zlepseni...

+2/−1
14.7.2015 9:28

P59e98t92r 46S56c43h68w86a82r50z 7168679243981

Naopak podle nového GVD od prosince budou o víkendech vlaky jezdit jen jednou za hodinu i mezi Lbc a Tanv.

0/0
14.7.2015 9:47

V91i73k80t35o90r 56N16á67r35o52ž46n94ý 3599562568

Kdo by s tím jezdil a kdo by to platil ? Vy ?

0/−1
14.7.2015 11:10

P44e21t15r 41B62e76z68s81t76a41r51o43s87t37i 2599846333661

Stačilo by jen optimalizovat jízdní rad na polské straně a potom by to nebyl ani km navíc, jen místo přestupů by to bylo jedno rameno a přeci jen to vypadá lépe než milion přestupů, tato myšlenka už snad byla i v rámci regiotramu Nisa...

0/0
14.7.2015 11:47

O78t77t20o 81P71o96s68p67í90š72i50l 4984615837218

Vaše "stačilo by..." si dovoluji věcně doplnit o fakt, že úsek z Tanvaldu do Kořenova je ozubnicový a pro provoz není způsobilé každé vozidlo.

Zkuste tedy vysvětlit Němcům, že mají poptávat dražší vozidla kvůli zubačce v sousedním státě a uvidíme...:-)

0/0
14.7.2015 14:59

P40e47t38r 10B35e60z32s33t91a13r93o48s23t28i 2409756673231

Nevím, zda Desiro může? Ale Vogtlandbahn ma Stadlery... By šlo zapojit do systému jak české tak německé... A Desiro by snad asi taky nebyl problém, vždyť do Harrachova může dnes skoro vše od 810 přes hydry , rakve až po Stadlery tak, kde je problém...

0/0
14.7.2015 15:19

O38t80t78o 45P62o48s18p72í94š84i94l 4414775787678

Vidím, že svému jménu (či nicku) nejste nic dlužen.:-)

Jedna věc je, co tam může papírově (Desiro nemůže), druhá technicky (a to si myslím, že taky nemůže... svého času toto DB zakázalo Českým drahám z obavy o to, že se o ozubnici rozpáře spodek)

A Stadlery? Nutno dodat, že nerostou na stromech...

0/0
14.7.2015 17:40

J31a56n 88H30a84v96r15d55a 2548286771778

proč by proboah jezdil vlak z Drážďan do Jelení Gory přes Liberec???

0/0
14.7.2015 11:45

V57i54k49t60o95r 81N84á32r12o42ž94n84ý 3889902628

Aby se to českému šotouškovi líbilo;-)

+2/0
14.7.2015 11:55

P65e46t37r 59S35c24h80w90a70r50z 7558829263321

Protože z Drážďan do J. G. přímo nic nejezdí a trať přes ČR je v lepším stavu než to hnát přes Bautzen a Görlitz, do Zgorzelce busem a pak po polských kolejích přes 2 hodiny do J.G.

+1/−1
14.7.2015 12:00

P34e33t26r 83B70e60z27s55t34a97r58o91s56t64i 2889606143401

Také fakt, já jsem to uvažoval spíše z hlediska smysluplného oběhu viz R Praha - Jeseník tudíž průjezd Libercem a odstranění poskoku přes hranici...

0/0
14.7.2015 12:06

J92a44n 49H19a27v68r52d62a 2758636771198

to si děláte legraci, že?

+1/0
14.7.2015 12:09

P98e77t18r 77S10c28h39w44a19r22z 7398119423671

V čem - železnice v Polsku je fakt něco, takže z Drážďan do JG je opravdu lepší přes Liberec, ono i na mapě není zas takový rozdíl horem přes Bautzen nebo spodem přes Liberec.

Na druhou stranu dvouhodinový takt Drážďany - Liberec - Jelenia Góra je asi zbytečný, osobně si myslím že přímé spojení Drážďan a JG nebude extra využívané. Ale vlaky Liberec - Drážďany využité bývají dost (hlavně před vánoci), ale ty 2 páry denně stačí.

0/0
14.7.2015 12:25

P26e12t19r 46B25e88z80s82t25a16r57o40s17t84i 2639766243571

Já to myslel jako průjezdné spojeni, ze by někdo jel celou trasu s tím nepočítám, ale po delších úvahách, když se R Pardubice plánují na pulu místo celé do budoucna, zda by nestálo zvážit variantu PCE Dresden a OS od Tanvaldu propojit s Frýdlantem přeci jen nejsem zastánce krátkých ramen a když jdou dvě ramena spojit, můžeme někomu ušetřit přestup a " nic " nás to nestojí...

0/0
14.7.2015 13:01

P35e20t87r 26S62c12h30w69a20r54z 7808429963811

Jo takhle. Otázka ale je využití té části Lbc-Dresden a dohoda s polskou stranou, stačí jak se staví k peáži na trati Lbc-Zittau.

0/0
14.7.2015 13:20

J19a19n 39H31a36v43r13d35a 2808526281288

Liberec - Drážďany nenamítám nic

0/0
14.7.2015 14:43

O89t30t21o 34P11o19s51p31í48š44i40l 4334775617428

Vážený pane, vlaky Liberec - Dresden jsou hojně využívané JEN v období před Vánoci. Jinak to je bída s nouzí, drtivá většina cestujících jsou vnitro frekvence. Mezinárodní se počítá na jednotky a z toho ještě pro většinu je cílem Žitava.;-)

0/0
14.7.2015 17:44

V10i18k28t96o98r 15N25á10r84o30ž39n40ý 3399312848

Měl bych jednu otázku. Kolik lidí denně potřebuje spojení Dresden-Jelenia Gora ? A když někoho takového najdete , zjistíte , že spojení po české horské lokálce by pro něj bylo z hlediska doby jízdy značně neatraktivní..

0/0
14.7.2015 13:31

V16i72k43t82o40r 48N98á29r78o32ž55n59ý 3139742788

Apropo...ono i takové přímé železniční spojení z Tanvaldu do Jelenii Gory je celkem k ničemu ... po silnici je to mnohem a mnohem rychlejší...

Jakuszyce nějakou myšlenku mají...turistika , kolo , běžky...ale to je pouze sezónní záležitost a na denní použití pro jiný účel než k výletům a turistice je ta trať k ničemu...

0/0
14.7.2015 13:36

P15e53t73r 10B12e26z61s54t29a22r73o30s35t14i 2719776223981

Celou trasu možná 5 lidi za den a to možná ještě prehanim... Ale ve výsledků by to Desiro jelo plné v úseku Dresden Kořenov, postupná obměna cestujících s tím, že co je dnes pojem neznámý, Liberec by se projel skrz bez nutnosti přestupu... A je to přeshraniční, třeba by na to EU něco přidala...

0/0
14.7.2015 13:42

V62i37k66t88o93r 31N93á11r87o49ž74n53ý 3559222358

Trasa Dresden-Liberec má svůj potenciál a perspektivu. To samé Liberec-Tanvald...ale Tanvald-Kořenov je pouze o turistice.. i kdyby v mimosezóně všichni ti , co bydlí v okruhu kilometru od Kořenosvkého nádraží do toho vlaku každý sedli...  to  Desiro by bylo poloprázdné... takže přímá trasa Dresden-Tanvald..proč ne ? Ale to je asi tak vše.

+1/0
14.7.2015 13:59

P16e24t84r 65S38c29h67w54a28r24z 7708659283721

No a přímé vlaky Dresden - Tanvald jezdily a už nejezdí, je tam v Liberci přestup.

0/0
14.7.2015 16:29

O25t17t53o 42P59o49s46p21í25š59i52l 4164105387228

Přímá trasa Dresden - Tanvald vede k tomu, že místo přestupu 5-ti Němců v Liberci přestoupí třeba 100 lidí v Tanvaldu... Tak to je výhra, panečku.;-D

0/0
14.7.2015 17:46







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.