Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Silnice Českým rájem bude mít čtyři pruhy jen místy. Anebo vůbec nikde

Hubená a současně také tlustá, nebo pouze hubená může být nová silnice I/35 z Turnova na Jičín, která protíná Český ráj. Ministerstvo dopravy nechá totiž v úseku mezi Turnovem a Úlibicemi posoudit dvě trasy.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

O55n56d37ř48e63j 98P33a58r46ý57z39e42k 1734965554798

Každopádně ta silnice tam bude i pro budoucí generace. Každopádně z Liberce do Hradce Králové se jede opravdu strašně.

+1/0
7.9.2015 15:51

T85o54m47á10š 78T83r31o94j24a37n 9187556675896

To si pamatuji, pro Železný Brod, Semily i Lomnici nad Popelkou byla SUPERSEVERNÍ varianta tou nejlepší šancí na nové pracovní příležitosti. A výsledek? Ekoteroristi a podnikavci na lidi kašlou, raději postaví silnici v Českém ráji 8-o

0/0
7.9.2015 12:55

J39a24n 13K58o62h30l 4593897431814

Už měla dávnos stát. Nejlépe ve formátu SUPERSEVER ;-)

0/0
7.9.2015 9:09

J55i74ř68í 40E24r33b19e34n 1383684516117

No, bez ironie by to byla dlouhodobě nejprospěšnější verze pro Železný Brod, Semily i Lomnice nad Popelkou - tato města potřebují kvalitní spojení jako sůl, v severní variantě ale dál zůstanou SM a LnP odkázány na klikaté dýchavičné druhotřídky. Hlavně ty Semily, které jsou dostupné buďto krpálem anebo úzkým údolím :-(

+1/−1
7.9.2015 9:43

J32a62n 47K71o35h42l 4333357901764

Já to nemyslel ironicky. Já to bral právě z pohledu napojení míst, která jsou jinak obtížně dostupná. A zároveň SS vedl většinu silnice buď v tunelech, zářezech nebo po mostech, takže dopad na krajinu a panorama mi přišel nejrozumnější. Daní za to byla samozřejmě vyšší cena, ale to je až druhotný argument. Na prvním místě by měla být vždy spokojenost občanů a ne finanční parametry stavby..

0/0
7.9.2015 10:51

J89a55n 28K25o39h25l 4443347301944

Což je, jen tak mimochodem, v ČR docela problém, protože systém je bohužel nastavený tak, že jakmile nějaký úředník nevybere nejlevnější nabídku, je hned vláčen po soudech nebo minimálně osočován z překračování zásady hospodárnosti.. ale kupovat levné věci se nevyplácí nikdy a v ničem.

+1/0
7.9.2015 10:59

M21a64r54e14k 24P90a80r89a 7282839270983

a jak je v poslední době zvykem, na dvou pruzích nepůjde skoro nikde předjíždět, jak je nepochopitelně na všech nových či opravených silnicích. stejně to mělo vést přes Kněžmost...

0/−3
7.9.2015 6:48

J48a37n 90K49o20h90l 4933277651174

Až budu chtít do Prahy, tak pojedu přes MH, ale při cestě do HK je to strašidelná zajížďka.

+1/0
7.9.2015 9:10

J90a78n 83K22o21h98l 4933927881134

Nemluvě o tom, že oblast kolem Sobotky je pro mě osobně atraktivnější než to údolí, kudy vede stávající silnice na HK, a navíc je téměř nedotčené většími infrastrukturními projekty. Proto je lepší vést silnici, klidně ve formátu třípruhu, někudy, kde má jeho vedení SMYSL a TRADICI.

+1/0
7.9.2015 9:13

R47o55m89a67n 18H43a57n44u61s 8435177179584

Pokud někdo přemýšlí trochu dopředu, alespoň na pár  desítek let tak je jasné že třípruh se bude zase za nějakých 30 let rozšiřovat. Protože auta budou mít křídla až tak za 100 let.

+5/0
6.9.2015 19:14

J89o17s89e33f 89T14r53ö40g12l 8399132726746

Křídla asi nebudou běžnou výbavou aut, ale autopilot ano. A v momentě, kdy bude většina aut jezdit na autopilota a budou spolu komunikovat, naroste kapacita silnic, umožní to zvýšení rychlosti i na stávajících komunikacích a třípruh nebude problém.

0/0
7.9.2015 23:14

J29a11n 78V80a95l35o93u23c61h 6922477338400

Šířkový rozdíl mezi tří a čtyřpruhem 8 metrů? Úkol zněl jasně - ten čtyřpruh tam nesmí vyjít... 

No nevím, furt mi ekologicky líp vychází jet kilometr devadesátkou 40 sekund při 2500 otáčkách než ho jet v na stejné otáčky na trojku minutu a půl.

+7/0
6.9.2015 18:22

J76i43ř59í 65E32r10b83e29n 1933154316747

Když už sem mapu nedala redakce, tak ji sem po chvíli prolézání krajského webu  dám já: http://www.kraj-lbc.cz/public/doprava/c_prehledka50000_m_eff842e287.pdf

Jde pouze o stanovení korudorů, ve kterých by se (plus mínus pár set metrů) mohla ta silnice postavit.

Když jsem teď nedávno jel Bavorskem a viděl, jak geniální, přehledné a přitom zjevně nijak nerušící mají tamní silnice I. třídy... U nás se tomu hodně blíží třeba I/38 mezi Nymburkem a Havlíčkovým Brodem.

+2/−1
6.9.2015 14:55

L14u87k45á72š 45N25o86v93á42k 4236556652793

DÍK ZA MAPU

0/0
7.9.2015 14:27

J46i80ř22í 45H38a23n52o10u58s36e19k 4795467178122

Do roku 2050? Prosím vás, přijďte mi k hrobečku říci, jak se vám jezdí...:-):-)

+5/0
6.9.2015 13:55

R88a55d35e94k 57N16o91v46a57k 9504263769600

Jasně, takže budem sestřelovat zvířátka na silnici, sem tam nějaký mrtvý co to neuřídí, pak sem tam pár mrtvejch na úrovňových kříženích.

To už nemusí stavět vůbec nic.

+10/0
6.9.2015 13:43

D63a86n93i85e84l 28D70r83n64e91c 6771739546602

Zde je vizualizace: https://www.youtube.com/watch?v=m60j2Lv3qUc

Osobně tam nevidím nic hrozného.

+2/0
6.9.2015 13:19

M32i85l59a31n 82V27i71k 1707125783423

Takže udělat obchvaty všech vesnic - a pak postavit rychlostní silnici - opravdu geniální nápad (asi ekoteroristů)!

+3/0
6.9.2015 13:17

L46u84c30i57a27n 68P75a33p20a75z36i85a23n 5404837151885

Nejsou to spíše betonteroristé?

+1/−2
6.9.2015 14:28

B51o55h85u12s92l87a13v 15K48r86á11l87í24k 2261570389406

Kam všichni pořád couraj těma autama tam a zpátky?

+1/0
6.9.2015 13:13

K17a58m43i46l 94R76y25b47a50r 7968953104465

Mi přijde že zástupci CHKO se přepravují koňmo a žijí někde na pomezí Slovenska a Ukrajiny.

Mudrcove co tu hlásají jak postačí 3pruh  necht vezmou své rodiny do svých aut (šátky povinné) azkuste si ve všech vesnicích kde I35 vede odbočit do leva. Zkuste si vzít kola a s rodinnou přejet z Radvanovic na Hrubou skálu.

Když už tak 4pruh s nadjezdy(bezpecne řešení) a v kritických místech nacpat silnici do tubusu(jako v Rakousku u Flachau) i kdyby ta roura měla několik kilometru mít (opět příklad Rakousko a Klagenfurt). Jde přeci o Česky Raj. Ono CHKO ve svý podstatě zlepšit dopravní situaci nechce. Páč by zlepšení a zhezčeni oblasti jen přilákalo vic turistu a pomohlo místní ekonomice a to přeci nikdo nechce.  

Proti r35 nebojuji místní..ale náplava.. Pokud by se hledalo řešení jak to udělat, tak už tu 4 pruhy jsou a z vyhlídek u Valdštejna by nikdo nevěděl kde vlastně ta dálnice vede. Je mi smutno ze všech těch pomníčku podél té bezpečné i35.

+17/0
6.9.2015 12:15

J97i21ř82í 28E56r91b39e53n 1963274526777

Víte, i třípruh se dá udělat s bezpečným mimoúrovňovým křížením. Přehledná silnice o šířce 15,5 metru s klopenými zatáčkami a rozhledem na 300 m dopředu není nijak složitý projekt a dá se i docela dobře přimknout k terénu.

Když už jste místní, zkuste se projet třeba po jižním obchvatu Jičína, ten je dokonce pouze dvoupruhový a přesto bezpečný. Normalizační projektanti ho v 70. letech navrhli dobře.

+1/−5
6.9.2015 15:01

K80a74m45i94l 58R77y56b81a32r 7348713514565

A proto byly při nedavne rekonstrukci obchvatu Jičína veškeré mimoúrovňové křížení připravené soudruhy na ctyrpruh ucelne znehodnocené na dvoupruh. Tripruh mě od mikrospanku protijedoucího řidiče život nezachrani. U tripuhu plot chránící zvěř před auty taky nikdo nepostaví. Vy pane zastupujete skupinu lidi kteří hledají jak to neudělat než jak to udělat. Než vyhodit peníze oknem za tři pruh tak to at to zůstane jak to je teď. Budu sice nadávat jak na houby to je, ale budu nadávat s pocitem ze nikdo nevyhodi peníze oknem, za stavbu která je k ničemu. Proč to jde na zapade dělat poradně a ne u nás. Viz trasa Salzburg Villach Grazu Villach?,

0/0
6.9.2015 15:53

O78l70d63ř51i89c17h 14J11a94n12e75č41e97k 8119466103631

no právě, proč to jde na západě dělat pořádně a ne v Česku...

argumentujete tu Rakouskem a přitom odsuzujete třípruh - že neochrání před mikrospánkem jiného, že přes něj bude běhat zvěř, že tam budou úrovňová křížení - jel jste někdy ze Znojma na Vídeň? tamní třípruh netrpí ani jedním z těchto problémů

+1/0
6.9.2015 23:46

K61a26m93i26l 94R50y12b55a47r 7278533634685

pokud se na 35ku díváte jako na spojnici dvou měst okresního charakteru (Turnov a Jičín) máte pravdu, stačí tří pruh. Ja 35tku vidím jako mezinárodní tranzitní silnici začínající u Liberce na Německo Polském pomezí a pokračující mezi Hradcem Králove  a Pardubicemi (do kterých z ní vede 4pruh) dále k Olomoucí a odsud až na Slovenské hranice. R35 by dle mého soukromého názoru měla být alternativou k Silnicím D8 -  D1  - D2. (I co se počtu míjených krajských měst týká, je srovnatelná)A inkriminovaný úsek Turnov - Jičín, by měl být rovnou udělan pořádně, 4 pruhem, v místech které Českému Ráji vadí nacpat silnici do tunelů (trubek) zavozit hlínou a osázet stromy. 100 let pak na to nikdo nebude muset šláhnout. Zatímco u třípruhu se po 30ti letech bude řešit co stím uděláme.. Usek má bratru 30km, kritických je tak 10 - 15 které by šli schovat.

+2/0
7.9.2015 6:37

O73l49d40ř70i76c30h 74J11a16n19e47č76e85k 8719686623601

ano máte pravdu - pokud se to vezme jako alternativa k D1/D8, tak by to stavebně oddělený čtyřpruh být měl. ale v tom případě tedy ať vede přes Semily zcela mimo Turnov anebo jak sám uvádíte zhruba mezi Rovenskem a Turnovem (převážně) v tunelech - ony to vůbec nemusí být drahé ražené tunely, stačilo by vykopat a vybetonovat příkop, postavit v něm silnici a pak ho zakrýt. vliv na krajinu minimální - ať už se bavíme migraci zvěře nebo o rekreaci - dopravní přínos vysoký.

jenže ony by obě tyhle varianty byly o hodně dražší než prostě vyasfaltovat čáru krajinou - ať už 15 nebo 25 metrů širokou = v Česku očividně bez šance :-(

+1/0
7.9.2015 12:59

J75o19s80e67f 72T54r57ö40g82l 8299612956526

R35 se nikdy alternativou D8/D1 nestane. Zásadní mezinárodní tranzit po R35 nikdy jezdit nebude, i kdyby tu byl šestipruh. Na to už byly vytvořené studie. Tranzit z Polska směrem na jihozápad pojede spíše po Polské A4 a od Legnice a budoucí D11 než po klikaté R35 od Liberce, i časově to nevychází hůř. Intenzity dopravy mezi Turnovem a Jičínem těžko překročí 10 000 aut / den, což je bráno jako jistý limit pro kapacitu dvoupruhové silnice. Třípruh s nájezdy (viz I/35 od Liberce na Žitavu) tady bude bohatě stačit ještě dlouho.

0/0
7.9.2015 22:46

J89i60ř46í 36E38r36b10e36n 1333254356617

Vy argumentujete rakouským Grazem, já argumentuju bavorským Chamem. Jel jsem tam před měsícem a byl jsem nadšený - a pak zdrcený z toho, ja vypadá navazjící česká I/26.

0/−1
7.9.2015 10:18

J54a17n 56D49l19o77u42h91ý 8866500433810

Nechápu významný rozdíl z hlediska ekologie mezi třemi a čtyřmi pruhy.... ta auta tam musí stejně projet..

+6/−1
6.9.2015 12:07

J10i10ř93í 82E40r93b10e22n 1153634296857

Čtyřpruh znamená stavební oddělení směrových pruhů obvykle pomocí zeleného pruhu s oboustrannými svodidly (běžné na českých dálnicích a rychlostkách). To znamená nepřekročitelnou bariéru pro prakticky všechna chodící zvířata od jelena po ježka. Naopak u třípruhu je to jednoduchá silnice rozlišená pouze tím, co je na ní zrovna nakresleno.

0/−1
6.9.2015 15:04

J39a58n 43D42l62o33u52h92ý 8556160273460

To znamená čtyřpruh je po všech stránkách bezpečnější a tudíž i ekologičtější. ..

+8/0
6.9.2015 15:13

O11l90d73ř51i29c13h 65J48a26n64e35č37e41k 8279946393241

"bezpečný" a "ekologický" spolu nijak nesouvisí - podle toho, jak to popisuje pan Dlouhý, je čtyřpruh naopak neekologický, protože se přes něj zvěř nedostane.

0/0
6.9.2015 23:49

O22l55d90ř87i69c19h 59J44a10n39e62č97e49k 8369936813571

existují jak čtyřpruhy bez stavebního oddělení, tak třípruhy se stavebním oddělením (i když, nevím, jestli v Česku - ony v Česku totiž existují snad jen úsekově formou předjížděcího pruhu ve stoupání...)

+1/0
6.9.2015 23:48

O81l49d29ř58i92c11h 97J80a68n74e32č15e10k 8449386223771

s třípruhem mezi Turnovem a Jičínem naprosto souhlasím - dálnice by byla zbytečný luxus a přílišný zásah do krajiny - ale podle toho, co se píše v článku, si ji nějak neumím představit 8-o

pod 'rychlostním třípruhem' si představím v první řadě to, co je v Rakousku mezi Hollabrunnem a Stockerau (tj. střední část trasy ze Znojma do Vídně). jenže tady se píše, že

- by nebyla nepřekonatelnou překážkou pro zvěř (ta rakouská má mezi oběma směry vysoká betonová svodidla)

- by se na ní nemusely stavět nadjezdy a podjezdy (na té rakouské žádná úrovňová křížení nejsou a celkově myslím, že je současný trend se na hlavních tazích úrovňovým křížením maximálně vyhýbat, i když to nejsou čtyřpruhé komunikace)

- maximální rychlost by byla 90 km/h - na novostavbě třípruhu vedoucího mimo obce, s mimoúrovňovými křižovatkami a s vyloučením cyklistů, traktorů, mopedů apod. si 100 až 110 km/h dokážu v pohodě představit

- navíc, pokud by na případném čtyřpruhu byla maximální rychlost 100 km/h, co by to prosím bylo za kategorii? takovou přeci v Česku nemáme - nyní vlastně jen 90 a 130, v budoucnu snad 90 / 110 / 130 - tak kde vzali 100?

+2/−2
6.9.2015 10:57

J43i59ř36í 58E40r80b23e16n 1283734136497

No, ona ta konstrukční rychlost je něco jiného než legislativně povolená rychlost. Přes vesnici "můžete" často jet klidně sedmdesát i víc - bráno z pohledu konstrukce vozovky i vozidla. Ale s ohledem na zákon a na ostatní účastníky provozu samozřejmě nesmíte.

0/−1
6.9.2015 15:07

O75l37d41ř55i83c45h 55J20a65n28e54č92e17k 8119446373391

ale jistě - a v článku se předpokládám píše o povolené rychlosti a tu mám i já na mysli. proč by případná čtyřpruhá R35 měla být nějakou specialitou se 100 km/h, když v Česku žádná kategorie silnic s takovou "základní" rychlostí neexistuje?

0/0
6.9.2015 23:51

D98a93n34i85e70l 91D44r54n97e50c 6681159526732

Postavte to v kategorii R 25,5/120 a povolte tam normální 130 km/h!! Ta silnice se všem CHKO vyhne. Stejně si myslím, že v CHKO by neměl platit zákaz stavby dálnic, ten 50 m široký koridor krajinu nezdevastuje, zvířata nezabije, naopak je tam nikdo nesrazí. To české šetření stylem "ušetříme z 50 metrů 4 metry, bude se tam ale jezdit jen 100 km/h, tak dáme tam radary a bude" my jde fakt na nervy. Ta silnice by pomohla více než 15 000 lidem denně, kolik je odpůrců? Pár stovek, možná tisícovka...

Bohužel se to s tou ochranou přírody v některých ohledech strašně přehání :-/

+10/−6
6.9.2015 10:52

J37i93ř40í 91E46r90b58e26n 1983814126227

1) navrhovaná trasa silnice není v CHKO, ale vedle ní.

2) 50 m široký koridor je hodně velkým zásahem do krajiny - čím širší vozovka, tím náročnější zemní práce a tím větší objem násypů, zářezů i tunelové rubaniny

3) provoz na I/35 je srovnatelný třeba s provozem na bavorské B20 v úseku Landau - Cham - Furth im Wald. A taky jim tam stačí třípruh s trvalou rychlostí 100 km/h.

0/−1
6.9.2015 15:15

M24i15l43a51n 39V45o85t76a29v79a 5784636151452

Hlavne kdyz tam maji dost prace a nemusi pri dojizdeni za ni kazdy den nadavat na dopravni nedostupnost ci neprostupnost a radi si poradne dychnou exhalaci z pomalu jedoucich a rozhizdejicich aut

+1/−1
6.9.2015 10:03

Z95d10e84n93ě85k 14S22a53m26e97k 5751186973

Ať to udělají pořádně, 8 nebo 10 miliard ? A´t to postaví s budoucností, třeba tunely, mosty.Daleko víc peněz už socdemáci od svého zvolení promrhali Stačí vzpomenout je Němečkův resort, 10 miliard v tahu. Tak na čem je tedy potřeba šetřit ? Nejdražší je ČSSD ve vládě, to by bylo nejmíň na pět čtyřproudovek z Turnova až do Hradce, kdyby tam nebyli.

+6/−2
6.9.2015 9:51

P45a79v82e94l 51Ř82a57p76e39k 7212556219335

za 10 miliard by se železniční trať vedoucí podél dnešní silnice mohla zrenovovat a zkapacitnit natolik, že provoz nějakých smradlavých popelnic by proti tomu ztratil veškerý smysl.

+2/−3
6.9.2015 9:53

P29a75v54e57l 25V75e86r11n93e58r 1403153952977

pri neschopnosti managmentu CD Cargo (podivejte se na propad za minuly rok) je zeleznice uplne k nicemu. tedy nevim jestli jde o neschopnost, nebo spise o zainteresovanost prehrat zakazky z zeleznice na auta. jinak, z vlastni zkusenosti vim, ze na ceste Brno Liberec mam pres Prahu o 1,5 l mensi spotrebu, nez pri ceste pres HK-Jicin-Turnov, ve vysledku vyjdu na stejno, protoze pres Prahu najedu vice km. Potavenim ctyrpruhu by doslo k navyseni dopravy, ale snizenim emisi by byl, dle meho nazoru, vysledek vlivu na zivotni prostredi stejny.

+3/−1
6.9.2015 10:07

J10a70n 87D44l74o31u46h49ý 8966460843360

Neumíte počítat. 10 - 8 = 2 a ne 10...

0/0
6.9.2015 12:10

J79i56ř67í 66E87r39b82e62n 1833464976687

Aletovíšžejo.

A nejhorší bylo, když ČSSD vládla skrz své nastrčené figurky Topolánka, Tlustého a Kalouska - a zatla sekeru 180 miliard za jediný rok ;-D

0/−1
6.9.2015 15:18

E81d98a 30D96r51á30b51e89k 7549842573167

„Třípruhová silnice by zapadla mnohem lépe do krajiny než čtyřpruhová,“ prohlásil Mocek. „Nemusely by se na ní navíc budovat nadjezdy a podjezdy. Čtyřpruhová silnice by znamenala neproniknutelnou překážku pro zvěř.“

Zdroj: http://liberec.idnes.cz/silnice-dalnice-obchvat-doprava-kamion-studie-fo4-/liberec-zpravy.aspx?c=A150903_094708_liberec-zpravy_ddt

moc to nechápu, třipruhovou jako každý chodec, automobilista či srnka hravě přeběhnou, nebo na ní udělaj křižovatku, zato u čtyřpruhové jsou potřeba nadjezdy, podjezdy a přechody pro zvěř?

+4/0
6.9.2015 8:53

M51i75l79a89n 86C78h77a18l72u88p94a 7404426367693

Je to tak. U čtyřpruhu máte střeďák se svodidlem a všechny křižovatky mimoúrovňové. Třípruh je obyčejná silnice se střídavým přidáváním pruhu pro předjíždění pro jeden a druhý směr. Je na 90, tudíž křižovatky mohou být úrovňové a nemusí se dělat plot proti zvěří. Pokud mají podmínku od MŽP, že by se tam smělo jen 100, tak 4 pruhy opravdu nemají význam.

+1/0
6.9.2015 9:38

P43a23v62e71l 28V62e75r10n48e97r 1753933942817

obyvatele chteji obchvaty a soucasne protestuji s transparenty jako na fotografiich? tak tomu rika slusna schyzofrenie.

+8/0
6.9.2015 8:41

J21a70r94d44a 33H23o14f88m47a80n12n 4230765164

ted jde o to kdo to s těmi ,,transparenty,, je ve skutečnosti...

+4/−1
6.9.2015 8:43

L42a81d21i58s52l38a67v 18P93a80j31e68r 9710202835828

Mělo být plus. Myslím, že ekoteroristi. Je jich čím dál víc a nepřináší nic pozitivního!!!

+5/0
6.9.2015 9:40

J25a53r36d69a 34H13o26f91m96a53n13n 4370345654

ta cesta je tam velmi potřeba, bohužel se o tom jen mluví a mluví.....

+14/0
6.9.2015 8:40







Najdete na iDNES.cz