Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Silnice Českým rájem bude mít čtyři pruhy jen místy. Anebo vůbec nikde

Hubená a současně také tlustá, nebo pouze hubená může být nová silnice I/35 z Turnova na Jičín, která protíná Český ráj. Ministerstvo dopravy nechá totiž v úseku mezi Turnovem a Úlibicemi posoudit dvě trasy.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

O83n68d53ř39e36j 30P22a76r96ý97z97e39k 1224845114958

Každopádně ta silnice tam bude i pro budoucí generace. Každopádně z Liberce do Hradce Králové se jede opravdu strašně.

+1/0
7.9.2015 15:51

T68o43m72á25š 20T63r13o13j51a71n 9817536675146

To si pamatuji, pro Železný Brod, Semily i Lomnici nad Popelkou byla SUPERSEVERNÍ varianta tou nejlepší šancí na nové pracovní příležitosti. A výsledek? Ekoteroristi a podnikavci na lidi kašlou, raději postaví silnici v Českém ráji 8-o

0/0
7.9.2015 12:55

J27a36n 83K40o54h15l 4433657321724

Už měla dávnos stát. Nejlépe ve formátu SUPERSEVER ;-)

0/0
7.9.2015 9:09

J39i85ř57í 32E55r42b87e28n 1273484796797

No, bez ironie by to byla dlouhodobě nejprospěšnější verze pro Železný Brod, Semily i Lomnice nad Popelkou - tato města potřebují kvalitní spojení jako sůl, v severní variantě ale dál zůstanou SM a LnP odkázány na klikaté dýchavičné druhotřídky. Hlavně ty Semily, které jsou dostupné buďto krpálem anebo úzkým údolím :-(

+1/−1
7.9.2015 9:43

J29a47n 82K30o64h49l 4873637471674

Já to nemyslel ironicky. Já to bral právě z pohledu napojení míst, která jsou jinak obtížně dostupná. A zároveň SS vedl většinu silnice buď v tunelech, zářezech nebo po mostech, takže dopad na krajinu a panorama mi přišel nejrozumnější. Daní za to byla samozřejmě vyšší cena, ale to je až druhotný argument. Na prvním místě by měla být vždy spokojenost občanů a ne finanční parametry stavby..

0/0
7.9.2015 10:51

J18a92n 79K71o55h80l 4403957621134

Což je, jen tak mimochodem, v ČR docela problém, protože systém je bohužel nastavený tak, že jakmile nějaký úředník nevybere nejlevnější nabídku, je hned vláčen po soudech nebo minimálně osočován z překračování zásady hospodárnosti.. ale kupovat levné věci se nevyplácí nikdy a v ničem.

+1/0
7.9.2015 10:59

M20a98r84e34k 15P79a57r18a 7832629350293

a jak je v poslední době zvykem, na dvou pruzích nepůjde skoro nikde předjíždět, jak je nepochopitelně na všech nových či opravených silnicích. stejně to mělo vést přes Kněžmost...

0/−3
7.9.2015 6:48

J33a47n 17K45o57h34l 4493927761684

Až budu chtít do Prahy, tak pojedu přes MH, ale při cestě do HK je to strašidelná zajížďka.

+1/0
7.9.2015 9:10

J35a70n 77K63o51h83l 4863167871314

Nemluvě o tom, že oblast kolem Sobotky je pro mě osobně atraktivnější než to údolí, kudy vede stávající silnice na HK, a navíc je téměř nedotčené většími infrastrukturními projekty. Proto je lepší vést silnici, klidně ve formátu třípruhu, někudy, kde má jeho vedení SMYSL a TRADICI.

+1/0
7.9.2015 9:13

R84o76m69a29n 62H58a24n84u90s 8785797839424

Pokud někdo přemýšlí trochu dopředu, alespoň na pár  desítek let tak je jasné že třípruh se bude zase za nějakých 30 let rozšiřovat. Protože auta budou mít křídla až tak za 100 let.

+5/0
6.9.2015 19:14

J87o68s42e63f 19T33r15ö56g68l 8359502736236

Křídla asi nebudou běžnou výbavou aut, ale autopilot ano. A v momentě, kdy bude většina aut jezdit na autopilota a budou spolu komunikovat, naroste kapacita silnic, umožní to zvýšení rychlosti i na stávajících komunikacích a třípruh nebude problém.

0/0
7.9.2015 23:14

J55a51n 38V73a31l76o74u14c43h 6562777868820

Šířkový rozdíl mezi tří a čtyřpruhem 8 metrů? Úkol zněl jasně - ten čtyřpruh tam nesmí vyjít... 

No nevím, furt mi ekologicky líp vychází jet kilometr devadesátkou 40 sekund při 2500 otáčkách než ho jet v na stejné otáčky na trojku minutu a půl.

+7/0
6.9.2015 18:22

J97i20ř64í 12E97r87b50e38n 1883934196297

Když už sem mapu nedala redakce, tak ji sem po chvíli prolézání krajského webu  dám já: http://www.kraj-lbc.cz/public/doprava/c_prehledka50000_m_eff842e287.pdf

Jde pouze o stanovení korudorů, ve kterých by se (plus mínus pár set metrů) mohla ta silnice postavit.

Když jsem teď nedávno jel Bavorskem a viděl, jak geniální, přehledné a přitom zjevně nijak nerušící mají tamní silnice I. třídy... U nás se tomu hodně blíží třeba I/38 mezi Nymburkem a Havlíčkovým Brodem.

+2/−1
6.9.2015 14:55

L76u82k81á74š 26N50o28v55á48k 4126716552273

DÍK ZA MAPU

0/0
7.9.2015 14:27

J57i13ř19í 38H53a22n64o76u35s34e94k 4905667378622

Do roku 2050? Prosím vás, přijďte mi k hrobečku říci, jak se vám jezdí...:-):-)

+5/0
6.9.2015 13:55

R33a84d66e56k 28N54o53v92a92k 9384273159580

Jasně, takže budem sestřelovat zvířátka na silnici, sem tam nějaký mrtvý co to neuřídí, pak sem tam pár mrtvejch na úrovňových kříženích.

To už nemusí stavět vůbec nic.

+10/0
6.9.2015 13:43

D40a44n95i47e18l 84D49r84n41e10c 6441819536512

Zde je vizualizace: https://www.youtube.com/watch?v=m60j2Lv3qUc

Osobně tam nevidím nic hrozného.

+2/0
6.9.2015 13:19

M51i57l85a82n 59V23i64k 1327635453253

Takže udělat obchvaty všech vesnic - a pak postavit rychlostní silnici - opravdu geniální nápad (asi ekoteroristů)!

+3/0
6.9.2015 13:17

L36u71c13i19a25n 98P36a17p15a45z90i38a57n 5824817861765

Nejsou to spíše betonteroristé?

+1/−2
6.9.2015 14:28

B91o83h31u73s74l12a11v 45K16r54á66l90í93k 2181800599316

Kam všichni pořád couraj těma autama tam a zpátky?

+1/0
6.9.2015 13:13

K80a22m45i74l 25R10y17b74a48r 7158603284385

Mi přijde že zástupci CHKO se přepravují koňmo a žijí někde na pomezí Slovenska a Ukrajiny.

Mudrcove co tu hlásají jak postačí 3pruh  necht vezmou své rodiny do svých aut (šátky povinné) azkuste si ve všech vesnicích kde I35 vede odbočit do leva. Zkuste si vzít kola a s rodinnou přejet z Radvanovic na Hrubou skálu.

Když už tak 4pruh s nadjezdy(bezpecne řešení) a v kritických místech nacpat silnici do tubusu(jako v Rakousku u Flachau) i kdyby ta roura měla několik kilometru mít (opět příklad Rakousko a Klagenfurt). Jde přeci o Česky Raj. Ono CHKO ve svý podstatě zlepšit dopravní situaci nechce. Páč by zlepšení a zhezčeni oblasti jen přilákalo vic turistu a pomohlo místní ekonomice a to přeci nikdo nechce.  

Proti r35 nebojuji místní..ale náplava.. Pokud by se hledalo řešení jak to udělat, tak už tu 4 pruhy jsou a z vyhlídek u Valdštejna by nikdo nevěděl kde vlastně ta dálnice vede. Je mi smutno ze všech těch pomníčku podél té bezpečné i35.

+17/0
6.9.2015 12:15

J10i77ř36í 86E40r78b23e51n 1613684126727

Víte, i třípruh se dá udělat s bezpečným mimoúrovňovým křížením. Přehledná silnice o šířce 15,5 metru s klopenými zatáčkami a rozhledem na 300 m dopředu není nijak složitý projekt a dá se i docela dobře přimknout k terénu.

Když už jste místní, zkuste se projet třeba po jižním obchvatu Jičína, ten je dokonce pouze dvoupruhový a přesto bezpečný. Normalizační projektanti ho v 70. letech navrhli dobře.

+1/−5
6.9.2015 15:01

K18a53m68i25l 21R37y19b77a35r 7118683504115

A proto byly při nedavne rekonstrukci obchvatu Jičína veškeré mimoúrovňové křížení připravené soudruhy na ctyrpruh ucelne znehodnocené na dvoupruh. Tripruh mě od mikrospanku protijedoucího řidiče život nezachrani. U tripuhu plot chránící zvěř před auty taky nikdo nepostaví. Vy pane zastupujete skupinu lidi kteří hledají jak to neudělat než jak to udělat. Než vyhodit peníze oknem za tři pruh tak to at to zůstane jak to je teď. Budu sice nadávat jak na houby to je, ale budu nadávat s pocitem ze nikdo nevyhodi peníze oknem, za stavbu která je k ničemu. Proč to jde na zapade dělat poradně a ne u nás. Viz trasa Salzburg Villach Grazu Villach?,

0/0
6.9.2015 15:53

O75l82d23ř98i36c96h 50J27a77n53e88č64e16k 8779116463791

no právě, proč to jde na západě dělat pořádně a ne v Česku...

argumentujete tu Rakouskem a přitom odsuzujete třípruh - že neochrání před mikrospánkem jiného, že přes něj bude běhat zvěř, že tam budou úrovňová křížení - jel jste někdy ze Znojma na Vídeň? tamní třípruh netrpí ani jedním z těchto problémů

+1/0
6.9.2015 23:46

K28a52m43i12l 16R55y48b59a36r 7778503494125

pokud se na 35ku díváte jako na spojnici dvou měst okresního charakteru (Turnov a Jičín) máte pravdu, stačí tří pruh. Ja 35tku vidím jako mezinárodní tranzitní silnici začínající u Liberce na Německo Polském pomezí a pokračující mezi Hradcem Králove  a Pardubicemi (do kterých z ní vede 4pruh) dále k Olomoucí a odsud až na Slovenské hranice. R35 by dle mého soukromého názoru měla být alternativou k Silnicím D8 -  D1  - D2. (I co se počtu míjených krajských měst týká, je srovnatelná)A inkriminovaný úsek Turnov - Jičín, by měl být rovnou udělan pořádně, 4 pruhem, v místech které Českému Ráji vadí nacpat silnici do tunelů (trubek) zavozit hlínou a osázet stromy. 100 let pak na to nikdo nebude muset šláhnout. Zatímco u třípruhu se po 30ti letech bude řešit co stím uděláme.. Usek má bratru 30km, kritických je tak 10 - 15 které by šli schovat.

+2/0
7.9.2015 6:37

O97l18d84ř84i63c95h 98J51a35n71e60č55e40k 8109786593151

ano máte pravdu - pokud se to vezme jako alternativa k D1/D8, tak by to stavebně oddělený čtyřpruh být měl. ale v tom případě tedy ať vede přes Semily zcela mimo Turnov anebo jak sám uvádíte zhruba mezi Rovenskem a Turnovem (převážně) v tunelech - ony to vůbec nemusí být drahé ražené tunely, stačilo by vykopat a vybetonovat příkop, postavit v něm silnici a pak ho zakrýt. vliv na krajinu minimální - ať už se bavíme migraci zvěře nebo o rekreaci - dopravní přínos vysoký.

jenže ony by obě tyhle varianty byly o hodně dražší než prostě vyasfaltovat čáru krajinou - ať už 15 nebo 25 metrů širokou = v Česku očividně bez šance :-(

+1/0
7.9.2015 12:59

J59o18s41e55f 82T26r17ö98g68l 8369742486986

R35 se nikdy alternativou D8/D1 nestane. Zásadní mezinárodní tranzit po R35 nikdy jezdit nebude, i kdyby tu byl šestipruh. Na to už byly vytvořené studie. Tranzit z Polska směrem na jihozápad pojede spíše po Polské A4 a od Legnice a budoucí D11 než po klikaté R35 od Liberce, i časově to nevychází hůř. Intenzity dopravy mezi Turnovem a Jičínem těžko překročí 10 000 aut / den, což je bráno jako jistý limit pro kapacitu dvoupruhové silnice. Třípruh s nájezdy (viz I/35 od Liberce na Žitavu) tady bude bohatě stačit ještě dlouho.

0/0
7.9.2015 22:46

J28i10ř76í 74E54r80b79e30n 1233144476377

Vy argumentujete rakouským Grazem, já argumentuju bavorským Chamem. Jel jsem tam před měsícem a byl jsem nadšený - a pak zdrcený z toho, ja vypadá navazjící česká I/26.

0/−1
7.9.2015 10:18

J92a79n 82D55l74o55u68h98ý 8316280413180

Nechápu významný rozdíl z hlediska ekologie mezi třemi a čtyřmi pruhy.... ta auta tam musí stejně projet..

+6/−1
6.9.2015 12:07

J56i25ř90í 77E85r93b68e33n 1123364536607

Čtyřpruh znamená stavební oddělení směrových pruhů obvykle pomocí zeleného pruhu s oboustrannými svodidly (běžné na českých dálnicích a rychlostkách). To znamená nepřekročitelnou bariéru pro prakticky všechna chodící zvířata od jelena po ježka. Naopak u třípruhu je to jednoduchá silnice rozlišená pouze tím, co je na ní zrovna nakresleno.

0/−1
6.9.2015 15:04

J78a65n 54D97l79o83u45h13ý 8936270883450

To znamená čtyřpruh je po všech stránkách bezpečnější a tudíž i ekologičtější. ..

+8/0
6.9.2015 15:13

O33l53d92ř79i16c49h 76J98a67n68e28č38e89k 8129446283451

"bezpečný" a "ekologický" spolu nijak nesouvisí - podle toho, jak to popisuje pan Dlouhý, je čtyřpruh naopak neekologický, protože se přes něj zvěř nedostane.

0/0
6.9.2015 23:49

O23l34d65ř36i31c76h 19J11a69n29e47č81e37k 8239386353541

existují jak čtyřpruhy bez stavebního oddělení, tak třípruhy se stavebním oddělením (i když, nevím, jestli v Česku - ony v Česku totiž existují snad jen úsekově formou předjížděcího pruhu ve stoupání...)

+1/0
6.9.2015 23:48

O53l42d10ř88i26c62h 58J53a91n19e46č25e17k 8769496273671

s třípruhem mezi Turnovem a Jičínem naprosto souhlasím - dálnice by byla zbytečný luxus a přílišný zásah do krajiny - ale podle toho, co se píše v článku, si ji nějak neumím představit 8-o

pod 'rychlostním třípruhem' si představím v první řadě to, co je v Rakousku mezi Hollabrunnem a Stockerau (tj. střední část trasy ze Znojma do Vídně). jenže tady se píše, že

- by nebyla nepřekonatelnou překážkou pro zvěř (ta rakouská má mezi oběma směry vysoká betonová svodidla)

- by se na ní nemusely stavět nadjezdy a podjezdy (na té rakouské žádná úrovňová křížení nejsou a celkově myslím, že je současný trend se na hlavních tazích úrovňovým křížením maximálně vyhýbat, i když to nejsou čtyřpruhé komunikace)

- maximální rychlost by byla 90 km/h - na novostavbě třípruhu vedoucího mimo obce, s mimoúrovňovými křižovatkami a s vyloučením cyklistů, traktorů, mopedů apod. si 100 až 110 km/h dokážu v pohodě představit

- navíc, pokud by na případném čtyřpruhu byla maximální rychlost 100 km/h, co by to prosím bylo za kategorii? takovou přeci v Česku nemáme - nyní vlastně jen 90 a 130, v budoucnu snad 90 / 110 / 130 - tak kde vzali 100?

+2/−2
6.9.2015 10:57

J79i92ř33í 19E11r75b82e77n 1453304396277

No, ona ta konstrukční rychlost je něco jiného než legislativně povolená rychlost. Přes vesnici "můžete" často jet klidně sedmdesát i víc - bráno z pohledu konstrukce vozovky i vozidla. Ale s ohledem na zákon a na ostatní účastníky provozu samozřejmě nesmíte.

0/−1
6.9.2015 15:07

O39l54d88ř13i44c58h 12J27a56n95e71č16e82k 8399666723851

ale jistě - a v článku se předpokládám píše o povolené rychlosti a tu mám i já na mysli. proč by případná čtyřpruhá R35 měla být nějakou specialitou se 100 km/h, když v Česku žádná kategorie silnic s takovou "základní" rychlostí neexistuje?

0/0
6.9.2015 23:51

D61a51n96i64e69l 43D45r12n45e51c 6651279206792

Postavte to v kategorii R 25,5/120 a povolte tam normální 130 km/h!! Ta silnice se všem CHKO vyhne. Stejně si myslím, že v CHKO by neměl platit zákaz stavby dálnic, ten 50 m široký koridor krajinu nezdevastuje, zvířata nezabije, naopak je tam nikdo nesrazí. To české šetření stylem "ušetříme z 50 metrů 4 metry, bude se tam ale jezdit jen 100 km/h, tak dáme tam radary a bude" my jde fakt na nervy. Ta silnice by pomohla více než 15 000 lidem denně, kolik je odpůrců? Pár stovek, možná tisícovka...

Bohužel se to s tou ochranou přírody v některých ohledech strašně přehání :-/

+10/−6
6.9.2015 10:52

J42i29ř36í 62E64r57b22e72n 1283474106217

1) navrhovaná trasa silnice není v CHKO, ale vedle ní.

2) 50 m široký koridor je hodně velkým zásahem do krajiny - čím širší vozovka, tím náročnější zemní práce a tím větší objem násypů, zářezů i tunelové rubaniny

3) provoz na I/35 je srovnatelný třeba s provozem na bavorské B20 v úseku Landau - Cham - Furth im Wald. A taky jim tam stačí třípruh s trvalou rychlostí 100 km/h.

0/−1
6.9.2015 15:15

M30i26l36a71n 19V20o91t82a77v41a 5624696211532

Hlavne kdyz tam maji dost prace a nemusi pri dojizdeni za ni kazdy den nadavat na dopravni nedostupnost ci neprostupnost a radi si poradne dychnou exhalaci z pomalu jedoucich a rozhizdejicich aut

+1/−1
6.9.2015 10:03

Z10d97e16n45ě10k 46S25a38m86e55k 5751116243

Ať to udělají pořádně, 8 nebo 10 miliard ? A´t to postaví s budoucností, třeba tunely, mosty.Daleko víc peněz už socdemáci od svého zvolení promrhali Stačí vzpomenout je Němečkův resort, 10 miliard v tahu. Tak na čem je tedy potřeba šetřit ? Nejdražší je ČSSD ve vládě, to by bylo nejmíň na pět čtyřproudovek z Turnova až do Hradce, kdyby tam nebyli.

+6/−2
6.9.2015 9:51

P73a88v32e59l 64Ř57a58p24e84k 7192786569165

za 10 miliard by se železniční trať vedoucí podél dnešní silnice mohla zrenovovat a zkapacitnit natolik, že provoz nějakých smradlavých popelnic by proti tomu ztratil veškerý smysl.

+2/−3
6.9.2015 9:53

P27a95v63e86l 72V91e53r14n21e73r 1223113982747

pri neschopnosti managmentu CD Cargo (podivejte se na propad za minuly rok) je zeleznice uplne k nicemu. tedy nevim jestli jde o neschopnost, nebo spise o zainteresovanost prehrat zakazky z zeleznice na auta. jinak, z vlastni zkusenosti vim, ze na ceste Brno Liberec mam pres Prahu o 1,5 l mensi spotrebu, nez pri ceste pres HK-Jicin-Turnov, ve vysledku vyjdu na stejno, protoze pres Prahu najedu vice km. Potavenim ctyrpruhu by doslo k navyseni dopravy, ale snizenim emisi by byl, dle meho nazoru, vysledek vlivu na zivotni prostredi stejny.

+3/−1
6.9.2015 10:07

J67a91n 39D79l95o17u94h28ý 8936550813960

Neumíte počítat. 10 - 8 = 2 a ne 10...

0/0
6.9.2015 12:10

J21i61ř38í 24E88r37b88e93n 1283294746987

Aletovíšžejo.

A nejhorší bylo, když ČSSD vládla skrz své nastrčené figurky Topolánka, Tlustého a Kalouska - a zatla sekeru 180 miliard za jediný rok ;-D

0/−1
6.9.2015 15:18

E82d82a 57D20r61á24b20e57k 7649822903327

„Třípruhová silnice by zapadla mnohem lépe do krajiny než čtyřpruhová,“ prohlásil Mocek. „Nemusely by se na ní navíc budovat nadjezdy a podjezdy. Čtyřpruhová silnice by znamenala neproniknutelnou překážku pro zvěř.“

Zdroj: http://liberec.idnes.cz/silnice-dalnice-obchvat-doprava-kamion-studie-fo4-/liberec-zpravy.aspx?c=A150903_094708_liberec-zpravy_ddt

moc to nechápu, třipruhovou jako každý chodec, automobilista či srnka hravě přeběhnou, nebo na ní udělaj křižovatku, zato u čtyřpruhové jsou potřeba nadjezdy, podjezdy a přechody pro zvěř?

+4/0
6.9.2015 8:53

M55i39l82a48n 20C98h12a18l14u75p80a 7904746967843

Je to tak. U čtyřpruhu máte střeďák se svodidlem a všechny křižovatky mimoúrovňové. Třípruh je obyčejná silnice se střídavým přidáváním pruhu pro předjíždění pro jeden a druhý směr. Je na 90, tudíž křižovatky mohou být úrovňové a nemusí se dělat plot proti zvěří. Pokud mají podmínku od MŽP, že by se tam smělo jen 100, tak 4 pruhy opravdu nemají význam.

+1/0
6.9.2015 9:38

P83a22v15e56l 48V27e39r96n22e59r 1843653792447

obyvatele chteji obchvaty a soucasne protestuji s transparenty jako na fotografiich? tak tomu rika slusna schyzofrenie.

+8/0
6.9.2015 8:41

J34a42r38d69a 15H67o59f54m50a82n28n 4260655934

ted jde o to kdo to s těmi ,,transparenty,, je ve skutečnosti...

+4/−1
6.9.2015 8:43

L16a12d65i44s64l38a35v 45P58a36j52e15r 9250412695888

Mělo být plus. Myslím, že ekoteroristi. Je jich čím dál víc a nepřináší nic pozitivního!!!

+5/0
6.9.2015 9:40

J35a43r31d72a 79H42o52f31m68a38n35n 4390705314

ta cesta je tam velmi potřeba, bohužel se o tom jen mluví a mluví.....

+14/0
6.9.2015 8:40







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.