Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Díky speciální výhybně pustí na trať z Liberce do Polska více vlaků

Výhybka sama pozná, ze které strany přijíždí vlak a navede jej na výhybnu. Na tomto principu, kterého využívají tramvajové tratě, bude fungovat nová výhybna v Harrachově. Práce skončí ještě letos. Jedná se o nezbytnou úpravu, díky které budou moci jezdit přímé vlaky z Liberce do polské Sklářské Poruby.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J62o59s34e69f 83K15u95r16f80i88ř46t 1771485805639

Je vidět, že iDNES už je jen pouhý bulvár plný samých pisálků amatérů, chtělo by se nad tím už zamyslet a začít psát trochu odborněji... A když nevím milí redaktoři, tak se někde zeptejte, není to ostuda ba naopak, alespoň nebudete psát takové sr...

0/0
15.10.2015 12:50

P25e69t36r 52V58e24s96e81l50ý 8225105962306

To by mě zajímalo, na které tramvajové trati jsou takové výhybny. Tam jsou výhybky nastaveny napevno a při výjezdu je tramvaj rozřízne (koly mechanicky přestaví) a výhybka se automaticky po průjezdu tramvaje představí zpět. U vlaku toto není možné.

0/−1
15.10.2015 6:56

J37i15ř46í 66E59r29b15e85n 1473924646327

Proč by to nemohlo být možné? Nerejpu, jen se ptám - jde o předpisy nebo o technické provedení?

0/0
15.10.2015 7:43

P13e76t60r 27V23e28s72e13l58ý 8725905462236

Technické provedení. Srovnejte si jazyk (to je ta část, která se hýbe) výhybky u lokalky a u vlaku. Ta hmota a velikost je nesrovnatelná. Proto tramvaj si může při sjezdu výhybku přehodit koly, kdežto vlak ji doslova rozřízne, poškodí se při tom jak jazyky, tak samotné dvojkolí. Při vyšší rychlosti může dojít k vykolejení..

0/−1
15.10.2015 8:51

V78l47a62d51i28m70í14r 98P84e53š82í10k 1217874617587

Hovadiny. Rozřezné tzv. samovratné výhybky byly již instalovány ve Vesci u Liberce i v Jablonci nad Nisou před rekonstrukcí tratě na dálkové ovládání.

+1/0
15.10.2015 9:48

P89e77t75r 70V29e55s47e45l64ý 8365935372926

Místo výkřiků jste mi mohl odpovědět, anonyme. Se stydíte za své jméno, internetový hrdino?

0/−1
15.10.2015 9:53

V71l64a24d98i52m80í80r 51P44e28š31í59k 1327274337767

Jsem vám snad odpověděl. Píšete, že vlak může vykolejit. Což je hovadina. Ve Vesci u Liberce výhybky tohoto typu byly snad 10 let a v Jablonci  6. A žádný vlak nevykolejil a jazyky ani dvojkolí nepoškodil. Asi ten vlak nevěděl co má na tý výhybce dělat.

+1/0
15.10.2015 10:01

V26i11k39t20o54r 68N94á25r75o93ž32n10ý 3269852908

Tyto výhybky jsou i na trati z Mariánských Lázní do Karlových Varů v každé stanici

0/0
15.10.2015 10:14

P76a76v16e23l 88P68a10n68k17o 7803166556589

Nic nového pod sluncem - standartní výhybky budou opatřeny samovratnými přestavníky - viz http://www.szdc.cz/pro-media/tiskove-zpravy/vyhybna-harrachov.html

Pozn: odborný redaktor píšící o železnici by MĚL MÍT ALESPOŇ ZÁKLADN9 POVĚDOMÍ O ODBORN0 TERMINOLOGII POUŽÍVANÉ NA ŽELEZNICI !

Na trati totiž nevznikne žádná speciální výhybna, pouze budou provedeny úpravy kolejiště dopravny D3 Harrachov.

+7/0
15.10.2015 9:54

M26i13c44h18a26l 42Š31o39b48r 9229450703645

Při čtení většiny článků o drážních stavbách na iDnes se pokaždé děsím, co se zase dozvím 8-o;-D

0/0
15.10.2015 10:21

P93e84t57r 47V65e21s60e67l20ý 8295695752206

Můžu se zeptat, jak je to řešeno u standardní výhybky? Protože co jsem našel, tak jazyky výměn jsou extrémně dlouhé, což je logické, bo nájezd vlaku a následné rozříznutí výhybky byl vždycky průser.

0/0
15.10.2015 14:49

P58e98t80r 96V31e98s38e79l33ý 8795595312916

Omlouvám se, netušil jsem, že už něco takového existuje.

http://www.k-report.net/discus/archiv2010/28/Kat-list-A29-191194.pdf

0/0
15.10.2015 9:54

P42e86t98r 88V33e37s68e60l62ý 8945755192706

Tu je popis funkce vlastní mechaniky i s videem

https://publi.cz/books/147/10.html

0/0
15.10.2015 9:57







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.