Diskuse k článku

Díky speciální výhybně pustí na trať z Liberce do Polska více vlaků

Výhybka sama pozná, ze které strany přijíždí vlak a navede jej na výhybnu. Na tomto principu, kterého využívají tramvajové tratě, bude fungovat nová výhybna v Harrachově. Práce skončí ještě letos. Jedná se o nezbytnou úpravu, díky které budou moci jezdit přímé vlaky z Liberce do polské Sklářské Poruby.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J38o41s70e59f 82K59u59r56f41i38ř60t 1251975945649

Je vidět, že iDNES už je jen pouhý bulvár plný samých pisálků amatérů, chtělo by se nad tím už zamyslet a začít psát trochu odborněji... A když nevím milí redaktoři, tak se někde zeptejte, není to ostuda ba naopak, alespoň nebudete psát takové sr...

0/0
15.10.2015 12:50

P24e47t82r 47V25e43s44e50l49ý 8895885392806

To by mě zajímalo, na které tramvajové trati jsou takové výhybny. Tam jsou výhybky nastaveny napevno a při výjezdu je tramvaj rozřízne (koly mechanicky přestaví) a výhybka se automaticky po průjezdu tramvaje představí zpět. U vlaku toto není možné.

0/−1
15.10.2015 6:56

J52i98ř52í 70E21r25b89e15n 1543474166117

Proč by to nemohlo být možné? Nerejpu, jen se ptám - jde o předpisy nebo o technické provedení?

0/0
15.10.2015 7:43

P93e87t23r 74V19e92s63e49l25ý 8635785792976

Technické provedení. Srovnejte si jazyk (to je ta část, která se hýbe) výhybky u lokalky a u vlaku. Ta hmota a velikost je nesrovnatelná. Proto tramvaj si může při sjezdu výhybku přehodit koly, kdežto vlak ji doslova rozřízne, poškodí se při tom jak jazyky, tak samotné dvojkolí. Při vyšší rychlosti může dojít k vykolejení..

0/−1
15.10.2015 8:51

V14l19a93d90i31m69í92r 30P78e13š41í84k 1897144817147

Hovadiny. Rozřezné tzv. samovratné výhybky byly již instalovány ve Vesci u Liberce i v Jablonci nad Nisou před rekonstrukcí tratě na dálkové ovládání.

+1/0
15.10.2015 9:48

P58e69t98r 75V46e30s55e30l74ý 8405955342896

Místo výkřiků jste mi mohl odpovědět, anonyme. Se stydíte za své jméno, internetový hrdino?

0/−1
15.10.2015 9:53

V64l87a30d71i72m16í16r 95P24e32š77í23k 1797254847817

Jsem vám snad odpověděl. Píšete, že vlak může vykolejit. Což je hovadina. Ve Vesci u Liberce výhybky tohoto typu byly snad 10 let a v Jablonci  6. A žádný vlak nevykolejil a jazyky ani dvojkolí nepoškodil. Asi ten vlak nevěděl co má na tý výhybce dělat.

+1/0
15.10.2015 10:01

V88i29k88t81o44r 66N93á78r13o60ž83n62ý 3739262898

Tyto výhybky jsou i na trati z Mariánských Lázní do Karlových Varů v každé stanici

0/0
15.10.2015 10:14

P72a67v40e24l 24P20a23n26k96o 7753186446469

Nic nového pod sluncem - standartní výhybky budou opatřeny samovratnými přestavníky - viz http://www.szdc.cz/pro-media/tiskove-zpravy/vyhybna-harrachov.html

Pozn: odborný redaktor píšící o železnici by MĚL MÍT ALESPOŇ ZÁKLADN9 POVĚDOMÍ O ODBORN0 TERMINOLOGII POUŽÍVANÉ NA ŽELEZNICI !

Na trati totiž nevznikne žádná speciální výhybna, pouze budou provedeny úpravy kolejiště dopravny D3 Harrachov.

+7/0
15.10.2015 9:54

M62i65c15h70a47l 84Š21o17b52r 9549970933515

Při čtení většiny článků o drážních stavbách na iDnes se pokaždé děsím, co se zase dozvím 8-o;-D

0/0
15.10.2015 10:21

P68e21t32r 52V32e96s41e14l54ý 8485115692706

Můžu se zeptat, jak je to řešeno u standardní výhybky? Protože co jsem našel, tak jazyky výměn jsou extrémně dlouhé, což je logické, bo nájezd vlaku a následné rozříznutí výhybky byl vždycky průser.

0/0
15.10.2015 14:49

P75e12t90r 16V35e31s56e57l50ý 8935775912356

Omlouvám se, netušil jsem, že už něco takového existuje.

http://www.k-report.net/discus/archiv2010/28/Kat-list-A29-191194.pdf

0/0
15.10.2015 9:54

P41e78t65r 24V84e26s30e68l54ý 8155745322856

Tu je popis funkce vlastní mechaniky i s videem

https://publi.cz/books/147/10.html

0/0
15.10.2015 9:57



Najdete na iDNES.cz