Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Liberec chce vést tramvaj do Rochlice po stejné trati jako za Němců

Generace lidí už snily o tom, že by mohly dojet tramvají z centra města až na největší liberecké sídliště Rochlice a zpátky. Plány, které před pár lety zastavilo bývalé vedení dopravního podniku, chce znovu oživit liberecká radnice.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

S65v78a30t12o67p54l73u44k 26S76i72l98n74ý 4742876189358

čím víc tramvají, tím líp.

+1/0
23.10.2015 21:53

R90o59m46a67n 12P10o91l73á74č19e56k 5906439195

Možná by sem měli hodit nějakou mapu a nebo nákres.

Ale NOVOU tramvajovou trat v úrovni silnice  s tím, že po ní budou jezdit i auta nikdo nepovolí... Hanychov byl braný jako rekonstrukce, takže tam to prošlo...

3 autobusy jsou taky lež, když tam chtějí poslat EVO2 (133 míst) vs. SOR NB 12 (116míst) a  SOR NB 18 (161 míst)---

0/0
23.10.2015 17:56

V41l25a57s87t90i69m47i93l 69H23a47l40b44i18c60h 8433355566838

Včera v TV na jakémsi programu,Hong-Kong.Dvoupatrové tramvaje,lidé používají hromadnou dopravu,minimum aut ve městě.Když bylo v Liberci lyžařské MS tak to fungovalo jak v Hong-Kongu.Čtrnáct dnů MHD zdarma ve městě po autech ani památka.Jenom ty tramvaje nebyly dvoupatrové.Kdy to ty podělané demokraty napadne,že MHD za korunu,či zdarma je ekologicky přínosné.Pokud mě cesta do Kauflandu vyjde levněji autem,tak nikdy nepojedu MHD.

+2/0
22.10.2015 17:23

H27a63n20a 86U71l96r75i29c19h93o79v64á 5861346438635

Pánové, já vás uklidním. Tramvaj do Rochlic - na Dobiášovu ulici - jsou jen takové skoro předvolební plky od pana Korytáře a dalších. I on zastával trasu přes Broumovskou. Asi není o čem psát, tak se píše coby, kdyby, jakby, ale až na to budou někdy peníze! Tramvaj číslo 2 jezdila po Horákové (Nejedlého) až k nádraží ČSD, proto je rochlický autobus č. 2 a za německých nápadů a plánů určitě měli povědomí o sídlišti na Dobiášově ulici!

Nápad s byty pod teplárnou, respektive spalovnou - opravdu hodný čmeláka!!!

+3/−1
22.10.2015 13:33

J67a58n 26K10o26h65l 4523657761544

Asi tak. Nic proti vyvolání určité diskuse na toto téma, rozvoj města je potřeba řešit koncepčně a plánovitě.. ale v podání Korytáře je to leckdy ode zdi ke zdi. Řekne A, ale už neřekne B.. a tak je to tady poslední dobou se vším :-(

0/0
22.10.2015 15:03

P63e69t57r 64V24i74n31a44ř 6583903763157

Jen pro info: Staví se ještě někde v republice nebo okolí vůbec tramvajové tratě?

0/0
22.10.2015 11:36

M70a26r93t92i28n 83M74u42s82i53l 4200741963741

Jen tak namátkou. V posledních letech se nové tratě stavěly nebo staví v Praze, Brně, Plzni i Ostravě.

+2/0
22.10.2015 12:51

J75a39n 83K10o97h66l 4313937521224

Tuším že ještě v Olomouci napojili jih města na tramvaj.

0/0
22.10.2015 15:00

R59o61m38a65n 89P64o88l83á71č90e53k 5556839325

Ostrava ano, prodloužení v Dubině.

V Brně to prodloužení k Technologickému parku se snad ani nedá počítat.

Praha poslední velká akce Barrandov, ale to je tak rok 2003... Radlická a Podbaba je spíš přeložení smyčky než nová TT...

0/0
23.10.2015 17:47

S71v34a80t11o21p80l25u46k 89S26i98l55n15ý 4742896779478

Pokud vím, tak se připravuje prodloužení ze Sídliště Barrandov do Slivence

a z Divoké Šárky na Dědinskou. 

A uvažuje o prodloužení z Podbaby o Suchdolu, ze Zlíchova na Dvorce a  z Kobylis do Bohnic, ale tam to zatím z úvah nepřešlo v nějakou projektovou činnost.

0/0
23.10.2015 21:58

M48a31r51t80i67n 32Z46a76c92h 5874300892352

Asi takhle přátelé...trať po Horákovce je sice logičtější, ale pokud se to zprasí, jako na Hanychovský, kde musí celou cestu auta zastavovat za tramvají u zastávek, tak se sice uleví hromadné dopravě, ale ta automobilová se přesune do vedlejších ulic a bude se za pár let řešit, jak to, že je tak velký provoz po vedlejších silnicích, viz Šveromova ilice.

A docela mě pobavil svým vyjádřením pan Lavička, který pár let na zpět, dogmaticky prosazoval trať právě přes Broumovskou s tím, že je to jediné možné řešení...myslím že by se články s jeho vyjádřeními dali i někde dohledat, takže poslouchat tohoto "odborníka" který mění názory s momentální politickou reprezentací, bych bral se značnou rezervou.

+5/0
22.10.2015 9:51

P83e31t82r 98M77u36n42z50a92r 1405401439246

Taky mě přijde, že každá varianta má své výhody a nevýhody. Osobně se ale přikláním k horní variantě. Obslouží víc lidí a nejsou tam takové problémy, jako třeba v ulici U Močálu a Na Žižkově. Tam si to opravdu nedokážu představit, jak to chtějí vést. Podle mě se můžou dostat nahoru na sídliště až ze Zeleného údolí.

Ten Lavička je tam nový ne? Předtím tam byl Veselka, který podporoval tu horní variantu.

+2/0
22.10.2015 10:02

M47a48r89t19i83n 19Z80a22c16h 5174620802902

No co jsem slyšel o dolní variantě, tak to mělo vést až do zelenáče po horákovce, jestli chtějí uhnout už u teplárny je podle mě nesmysl, pokud vím, tak majitel pozemku na křižovatce u kurtů už jednou město poslal do prd... když tam chtěli narovnat tu ostrou zatáčku.

Co se týká Lavičky, tak to je dinosaurus v DPMLJ, který ač je to s podivem přežil všechny vlády na městě, protože se vždy zavrtal do patřičných míst tak hluboko, jak to jen šlo :-).

0/0
22.10.2015 12:19

P66e57t64r 43N87e37c26h10a90n25i33c31k74ý 7223516158970

Vždyť ta tramvaj pojede z valné většiny po silnicích, takže přínos proti městskému autobusu bude minimální. A pokud ne, tak kam by chtěli provoz z Horákové přesunout? A bytová výstavba v nějakém původním areálu teplárny mě spíš děsí.

+4/0
22.10.2015 8:30

E37v20ž49e33n 18P97o38l12á78k 3468798531703

Výhoda tramvaje oproti autobusu není jen v možnosti nezávisle vedené trati.

0/0
23.10.2015 22:30

D25a75n46i96e44l 74K91u38k95l52a 1168971466566

Mně pořád uniká kudy by to šlo. Pořád se mluví o ulici Horákové a Rochlici. Ale to spojení mezitím je kde? Po Horákové až na Poštovní, pak na kruhák do Zeleného údolí a pak nahoru na sídliště? Nebo kopírovat trasu autobusů 12 a 23? Což si neumím dost dobře představit. Obrázek u článku je ze současné zastávky autobusů Dobiášova. Točku tam nevidím a koleje asi pravděpodobně vedou někam "dál a dolů" směrem k teplárně.....8-o

+1/0
22.10.2015 7:12

P74e84t61r 44P68o69s10p19í34š69i50l 4428484656156

To by mě taky zajímalo. Přece jenom to sídliště je na kopci a tramvaje moc kopce nemusí.

0/0
22.10.2015 8:29

K84a57r79e30l 47S53t17r55ž38a24n16o39v15s98k23ý 1958265205

Udělala by se zubačka?

0/0
22.10.2015 9:21

J60i80ř37í 92E83r45b83e10n 1253664216367

Tramvaje si s kopci poradí mnohem lépe než autobusy, nebojte se :-)

Tramvaje kdysi (skoro) bezproblémově jezdily Pražskou a Moskevskou, kam bych autobus raději neposílal. A Jablonečtí by se mohli připomenout trasou okolo radnice, kde za 65 let provozu nedošlo k nehodě...

0/0
23.10.2015 23:30

P93e41t53r 71P90o67s57p27í26š19i31l 4768164156536

Tak jsem to vyčetl někde jinde. Ta tramvajová trať by měla vést z centra přes křižovatku Na Rybníčku, podél Nisy a krajského úřadu, kolem Babylonu na ulici Milady Horákové, u teplárny nahoru, ulicí U Močálu, kolem bývalého koupaliště nahoru ke škole Dobiášova.

0/0
22.10.2015 8:40

D63a69n13i35e56l 53K26u38k14l34a 1578641946836

To jsem měl na mysli, tuto variantu, ale koleje u tenisových kurtů (bývalé koupaliště) by se snad musely zlomit, aby se tam ta tramvaj vytočila. I autobus se tam vytočí jen pokud v protisměru nic nejede...

+1/0
22.10.2015 9:39

J62a52n 91K88o26h87l 4223967611364

Já na to koukal, a taky nevěřím tomu, že by to fungovalo. Část ulice by se tam musela rozšířit, resp. vést o něco větším obloukem. Úsek horem (odtud je i ta vizualizace u článku) už je připravený, stačilo by na něj najít dostatek finančních prostředků imho.

0/0
22.10.2015 14:57

J32i38ř67í 91E44r70b16e25n 1773394396467

No tak to už by možná bylo jednodušší to na tu Broumovskou táhnout rovnou z terminálu - ulicemi Na Perštýně a Plátenická ;-D

0/0
23.10.2015 23:36

O54t62t85o 79P49o25s25p67í66š20i92l 4314415557778

"Jedna tramvaj nahradí tři autobusy."

To je panečku zase hlod!! (městský autobus 12m: míst k sezení cca 30, míst k stání cca 60; autobus 18m: míst k sezení cca 40, míst k stání cca 100). To tam pojede co za tramvaj, aby to bylo cca 3x tolik?

Druhý dotaz by měl znít: Počítá město s tím, že bude jezdit 3x tolik cestujících, nebo se naopak počítá s tím, že interval mezi spoji bude 3x delší (a veřejná doprava se tak stane nepoužitelnou, protože nikdo nebude zvědavej na to, aby čekal na tramvaj cca 2x déle, než jak dlouho vlastně pojede.)

No, hlavně že je potřeba za EU peníze, které rostou v Bruseli na stromech, pořídit zase nějaké hračky, na jejichž provoz zadlužené město nebude mít peníze.Rv

+1/−1
21.10.2015 22:33

P83e26t88r 65P50o71s51p97í34š25i57l 4458694626506

Tramvajová souprava skládající se z dvou vozů skutečně pojme mnohem víc než jeden klasický městský autobus, jestli je to trojnásobek, to nevím. Vše je to o penězích, ale myslím si, že je pořád lepší zainvestovat toto, než výstavbu třeba 20 rozhleden.

+2/0
22.10.2015 6:32

O48t27t54o 33P15o47s36p39í18š72i81l 4464685657288

Jakkoliv s Vámi souhlasím v otázce rozhleden, tak je ale potřeba dodat, že tramvaj není jen o té trati (a tedy o dražší infrastruktuře), ale i o dražších vozidlech a dražším provozu. A proto mě tedy zajímá, kde na to vezme město (zadlužené až po uši) a zda nebude důsledkem to, že za víc peněz pojede méně spojů.

A dodatek u tramvaje: pojme víc lidí celkově, ale taky se může snížit kapacita míst k sezení.;-)

0/0
22.10.2015 7:11

P74e69t12r 25P37o40s60p49í73š95i81l 4208874556336

Myslím si, že samotný provoz tramvají vzhledem k počtu převezených cestujících je i možná levnější a ekologičtější, ale počáteční investice je astronomická. A jízda tramvají je ve srovnání s autobusem pro cestujícího mnohem komfortnější a plynulejší. Vzhledem k ekonomické situaci města je to ale jen zbožné přání a asi dlouho ještě bude.

+4/0
22.10.2015 8:28

T67o78m96á14š 68G53r14o86s32s72m46a89n58n 6574778892151

cmelak si poradi :) ;-D;-O

+1/0
22.10.2015 10:00

E38v68ž96e81n 74P67o46l23á18k 3668148581193

Kristepane, jakém "dražším provozu"? Kůň je taky levnější než letadlo a přesto vás do Ameriky nedoveze. Existují takzvané fixní a variabilní náklady, které je navíc nutné přepočítat na přepravní kapacitu, víme?

+1/0
23.10.2015 22:32

P65e25t51r 62S48c23h66w71a60r58z 7308659243911

No, většina ulic Liberce taky stojí na stejném místě jako "za Němců", to je zas nadpis :-/

+2/−1
21.10.2015 22:03

J63i93ř70í 90E25r27b90e15n 1583854366847

No tak ony se horní i dolní trasa dají propojit docela klidně - ulice Horákové, Vratislavická, Dobiášova, Krejčího, odbočka na Broumovské a se smyčkou v Plátenické...

+3/−1
21.10.2015 21:43

J14a38n 66K54o45h47l 4813727621794

Jsem rád, že nad tím někdo přemýšlí, ze začátku se mi horní trasa též moc nelíbila, teď už si tím tak jistý nejsem. Záleží na tom, kudy by ta trasa byla přesně vedena a jestli by v souvislosti s ní třeba vznikla P+R parkoviště, jak by se změnila mapa autobusových spojů apod. Ale horní trasa by lépe a levněji napojila jak Rochlici, tak Broumovskou i nově vznikající zástavbu v Krejčího ul. na centrum města. To si u nově zamýšlené varianty představit nedovedu, hlavně co se týká Broumovské.. Tam se dá momentálně napojit kromě Babylonu leda tak Aréna..

+2/−1
21.10.2015 19:52

M74a16r94t38i76n 48M66u17s47i61l 4180521543581

Souhlasím s Vámi. Je třeba si uvědomit, že historická tram. č. 2 do Rochlic sice jezdila "po Miladě," ale šlo o jenokolejnou trať s výhybnami. A proto prakticky nepřekážela rozvíjející se auto dopravě. Také neobsluhovala žádné sídliště (když vzniklo až 20 let po její likvidaci). Proto vedení trati spodem pro obsluhu Dobiášky nemá moc logiky. Pokud trať skutečně nepovede od Teplárny kolem kurtů nahoru. Což, ale nepomůže avizovanému propojení do Doubí či Vesce.

Horní trasa od Lomu by naopak velice snadno obsloužila Dobiášku i Broumovskou. Tu po zřízení krátké odbočky z křižovatky Krejčího/Broumovská tedy v trase dnešní linky č. 25. Místní jistě dle čísel poznají, zda jim travajka zahne nebo pofrčí na Dobiášku. Je otázkou co na Dobiášce. Jak co nejlépe dopravně obsloužit území od školy až po Zeleného údolí.

+2/−1
22.10.2015 13:09

M23a94r23t43i90n 74M19u92s75i21l 4380621423931

Jiříčku Z. a argumentíček za mínusky by nebyl? Ale, že se ptám...

0/0
23.10.2015 22:11

J13i84ř28í 41E29r11b23e94n 1833304886247

Od paranoika Záhory bys chtěl argumenty? Ten je schopen omínusovat i předpověď počasí... ;-D

+1/0
23.10.2015 23:38







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.