Diskuse k článku

Liberec chce vést tramvaj do Rochlice po stejné trati jako za Němců

Generace lidí už snily o tom, že by mohly dojet tramvají z centra města až na největší liberecké sídliště Rochlice a zpátky. Plány, které před pár lety zastavilo bývalé vedení dopravního podniku, chce znovu oživit liberecká radnice.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

S61v46a61t40o65p70l94u80k 21S30i52l13n40ý 4852986129688

čím víc tramvají, tím líp.

+1/0
23.10.2015 21:53

R80o73m75a31n 67P52o44l26á65č50e59k 5176679905

Možná by sem měli hodit nějakou mapu a nebo nákres.

Ale NOVOU tramvajovou trat v úrovni silnice  s tím, že po ní budou jezdit i auta nikdo nepovolí... Hanychov byl braný jako rekonstrukce, takže tam to prošlo...

3 autobusy jsou taky lež, když tam chtějí poslat EVO2 (133 míst) vs. SOR NB 12 (116míst) a  SOR NB 18 (161 míst)---

0/0
23.10.2015 17:56

V63l97a21s31t73i89m63i19l 44H21a84l35b80i71c92h 8403825386168

Včera v TV na jakémsi programu,Hong-Kong.Dvoupatrové tramvaje,lidé používají hromadnou dopravu,minimum aut ve městě.Když bylo v Liberci lyžařské MS tak to fungovalo jak v Hong-Kongu.Čtrnáct dnů MHD zdarma ve městě po autech ani památka.Jenom ty tramvaje nebyly dvoupatrové.Kdy to ty podělané demokraty napadne,že MHD za korunu,či zdarma je ekologicky přínosné.Pokud mě cesta do Kauflandu vyjde levněji autem,tak nikdy nepojedu MHD.

+2/0
22.10.2015 17:23

H13a69n70a 78U66l45r80i21c79h57o13v14á 5271236198315

Pánové, já vás uklidním. Tramvaj do Rochlic - na Dobiášovu ulici - jsou jen takové skoro předvolební plky od pana Korytáře a dalších. I on zastával trasu přes Broumovskou. Asi není o čem psát, tak se píše coby, kdyby, jakby, ale až na to budou někdy peníze! Tramvaj číslo 2 jezdila po Horákové (Nejedlého) až k nádraží ČSD, proto je rochlický autobus č. 2 a za německých nápadů a plánů určitě měli povědomí o sídlišti na Dobiášově ulici!

Nápad s byty pod teplárnou, respektive spalovnou - opravdu hodný čmeláka!!!

+3/−1
22.10.2015 13:33

J38a50n 31K88o66h57l 4943477931584

Asi tak. Nic proti vyvolání určité diskuse na toto téma, rozvoj města je potřeba řešit koncepčně a plánovitě.. ale v podání Korytáře je to leckdy ode zdi ke zdi. Řekne A, ale už neřekne B.. a tak je to tady poslední dobou se vším :-(

0/0
22.10.2015 15:03

P73e21t61r 87V58i46n89a45ř 6883333283267

Jen pro info: Staví se ještě někde v republice nebo okolí vůbec tramvajové tratě?

0/0
22.10.2015 11:36

M98a50r26t86i58n 91M31u12s63i95l 4400501143731

Jen tak namátkou. V posledních letech se nové tratě stavěly nebo staví v Praze, Brně, Plzni i Ostravě.

+2/0
22.10.2015 12:51

J35a42n 67K19o20h96l 4663147561314

Tuším že ještě v Olomouci napojili jih města na tramvaj.

0/0
22.10.2015 15:00

R73o89m21a24n 79P98o95l19á79č22e63k 5716959445

Ostrava ano, prodloužení v Dubině.

V Brně to prodloužení k Technologickému parku se snad ani nedá počítat.

Praha poslední velká akce Barrandov, ale to je tak rok 2003... Radlická a Podbaba je spíš přeložení smyčky než nová TT...

0/0
23.10.2015 17:47

S55v41a51t62o18p68l47u36k 54S89i37l78n48ý 4312296709948

Pokud vím, tak se připravuje prodloužení ze Sídliště Barrandov do Slivence

a z Divoké Šárky na Dědinskou. 

A uvažuje o prodloužení z Podbaby o Suchdolu, ze Zlíchova na Dvorce a  z Kobylis do Bohnic, ale tam to zatím z úvah nepřešlo v nějakou projektovou činnost.

0/0
23.10.2015 21:58

M35a59r14t72i78n 92Z35a91c83h 5824760772172

Asi takhle přátelé...trať po Horákovce je sice logičtější, ale pokud se to zprasí, jako na Hanychovský, kde musí celou cestu auta zastavovat za tramvají u zastávek, tak se sice uleví hromadné dopravě, ale ta automobilová se přesune do vedlejších ulic a bude se za pár let řešit, jak to, že je tak velký provoz po vedlejších silnicích, viz Šveromova ilice.

A docela mě pobavil svým vyjádřením pan Lavička, který pár let na zpět, dogmaticky prosazoval trať právě přes Broumovskou s tím, že je to jediné možné řešení...myslím že by se články s jeho vyjádřeními dali i někde dohledat, takže poslouchat tohoto "odborníka" který mění názory s momentální politickou reprezentací, bych bral se značnou rezervou.

+5/0
22.10.2015 9:51

P38e78t11r 26M55u12n37z28a77r 1125411469216

Taky mě přijde, že každá varianta má své výhody a nevýhody. Osobně se ale přikláním k horní variantě. Obslouží víc lidí a nejsou tam takové problémy, jako třeba v ulici U Močálu a Na Žižkově. Tam si to opravdu nedokážu představit, jak to chtějí vést. Podle mě se můžou dostat nahoru na sídliště až ze Zeleného údolí.

Ten Lavička je tam nový ne? Předtím tam byl Veselka, který podporoval tu horní variantu.

+2/0
22.10.2015 10:02

M72a91r60t38i11n 83Z29a18c90h 5924130192622

No co jsem slyšel o dolní variantě, tak to mělo vést až do zelenáče po horákovce, jestli chtějí uhnout už u teplárny je podle mě nesmysl, pokud vím, tak majitel pozemku na křižovatce u kurtů už jednou město poslal do prd... když tam chtěli narovnat tu ostrou zatáčku.

Co se týká Lavičky, tak to je dinosaurus v DPMLJ, který ač je to s podivem přežil všechny vlády na městě, protože se vždy zavrtal do patřičných míst tak hluboko, jak to jen šlo :-).

0/0
22.10.2015 12:19

P57e67t85r 40N61e18c56h53a72n81i76c21k13ý 7513676628880

Vždyť ta tramvaj pojede z valné většiny po silnicích, takže přínos proti městskému autobusu bude minimální. A pokud ne, tak kam by chtěli provoz z Horákové přesunout? A bytová výstavba v nějakém původním areálu teplárny mě spíš děsí.

+4/0
22.10.2015 8:30

E48v40ž79e27n 63P34o17l63á73k 3858838131293

Výhoda tramvaje oproti autobusu není jen v možnosti nezávisle vedené trati.

0/0
23.10.2015 22:30

D26a53n57i68e70l 74K19u30k57l67a 1638441616886

Mně pořád uniká kudy by to šlo. Pořád se mluví o ulici Horákové a Rochlici. Ale to spojení mezitím je kde? Po Horákové až na Poštovní, pak na kruhák do Zeleného údolí a pak nahoru na sídliště? Nebo kopírovat trasu autobusů 12 a 23? Což si neumím dost dobře představit. Obrázek u článku je ze současné zastávky autobusů Dobiášova. Točku tam nevidím a koleje asi pravděpodobně vedou někam "dál a dolů" směrem k teplárně.....8-o

+1/0
22.10.2015 7:12

P18e69t47r 94P80o76s20p74í48š84i54l 4928934106566

To by mě taky zajímalo. Přece jenom to sídliště je na kopci a tramvaje moc kopce nemusí.

0/0
22.10.2015 8:29

K58a88r40e10l 25S22t15r45ž92a30n20o94v34s13k78ý 1908195935

Udělala by se zubačka?

0/0
22.10.2015 9:21

J85i22ř82í 96E74r18b63e43n 1703594636687

Tramvaje si s kopci poradí mnohem lépe než autobusy, nebojte se :-)

Tramvaje kdysi (skoro) bezproblémově jezdily Pražskou a Moskevskou, kam bych autobus raději neposílal. A Jablonečtí by se mohli připomenout trasou okolo radnice, kde za 65 let provozu nedošlo k nehodě...

0/0
23.10.2015 23:30

P23e26t30r 89P57o52s51p38í26š94i87l 4598524706766

Tak jsem to vyčetl někde jinde. Ta tramvajová trať by měla vést z centra přes křižovatku Na Rybníčku, podél Nisy a krajského úřadu, kolem Babylonu na ulici Milady Horákové, u teplárny nahoru, ulicí U Močálu, kolem bývalého koupaliště nahoru ke škole Dobiášova.

0/0
22.10.2015 8:40

D96a28n65i54e97l 42K20u95k34l47a 1938551696496

To jsem měl na mysli, tuto variantu, ale koleje u tenisových kurtů (bývalé koupaliště) by se snad musely zlomit, aby se tam ta tramvaj vytočila. I autobus se tam vytočí jen pokud v protisměru nic nejede...

+1/0
22.10.2015 9:39

J60a53n 90K28o72h40l 4613517811734

Já na to koukal, a taky nevěřím tomu, že by to fungovalo. Část ulice by se tam musela rozšířit, resp. vést o něco větším obloukem. Úsek horem (odtud je i ta vizualizace u článku) už je připravený, stačilo by na něj najít dostatek finančních prostředků imho.

0/0
22.10.2015 14:57

J62i94ř30í 44E43r51b15e98n 1563514196447

No tak to už by možná bylo jednodušší to na tu Broumovskou táhnout rovnou z terminálu - ulicemi Na Perštýně a Plátenická ;-D

0/0
23.10.2015 23:36

O37t49t66o 43P74o31s73p30í18š90i97l 4464965327568

"Jedna tramvaj nahradí tři autobusy."

To je panečku zase hlod!! (městský autobus 12m: míst k sezení cca 30, míst k stání cca 60; autobus 18m: míst k sezení cca 40, míst k stání cca 100). To tam pojede co za tramvaj, aby to bylo cca 3x tolik?

Druhý dotaz by měl znít: Počítá město s tím, že bude jezdit 3x tolik cestujících, nebo se naopak počítá s tím, že interval mezi spoji bude 3x delší (a veřejná doprava se tak stane nepoužitelnou, protože nikdo nebude zvědavej na to, aby čekal na tramvaj cca 2x déle, než jak dlouho vlastně pojede.)

No, hlavně že je potřeba za EU peníze, které rostou v Bruseli na stromech, pořídit zase nějaké hračky, na jejichž provoz zadlužené město nebude mít peníze.Rv

+1/−1
21.10.2015 22:33

P96e10t87r 13P44o32s44p19í64š90i14l 4968774946846

Tramvajová souprava skládající se z dvou vozů skutečně pojme mnohem víc než jeden klasický městský autobus, jestli je to trojnásobek, to nevím. Vše je to o penězích, ale myslím si, že je pořád lepší zainvestovat toto, než výstavbu třeba 20 rozhleden.

+2/0
22.10.2015 6:32

O20t41t10o 92P19o26s95p97í20š53i60l 4834365657728

Jakkoliv s Vámi souhlasím v otázce rozhleden, tak je ale potřeba dodat, že tramvaj není jen o té trati (a tedy o dražší infrastruktuře), ale i o dražších vozidlech a dražším provozu. A proto mě tedy zajímá, kde na to vezme město (zadlužené až po uši) a zda nebude důsledkem to, že za víc peněz pojede méně spojů.

A dodatek u tramvaje: pojme víc lidí celkově, ale taky se může snížit kapacita míst k sezení.;-)

0/0
22.10.2015 7:11

P73e46t43r 62P11o63s33p17í98š79i46l 4448694656786

Myslím si, že samotný provoz tramvají vzhledem k počtu převezených cestujících je i možná levnější a ekologičtější, ale počáteční investice je astronomická. A jízda tramvají je ve srovnání s autobusem pro cestujícího mnohem komfortnější a plynulejší. Vzhledem k ekonomické situaci města je to ale jen zbožné přání a asi dlouho ještě bude.

+4/0
22.10.2015 8:28

T46o63m87á17š 96G87r30o10s34s46m53a49n13n 6754788592701

cmelak si poradi :) ;-D;-O

+1/0
22.10.2015 10:00

E72v30ž37e12n 42P54o87l84á39k 3948658331533

Kristepane, jakém "dražším provozu"? Kůň je taky levnější než letadlo a přesto vás do Ameriky nedoveze. Existují takzvané fixní a variabilní náklady, které je navíc nutné přepočítat na přepravní kapacitu, víme?

+1/0
23.10.2015 22:32

P46e58t43r 31S45c62h95w15a64r48z 7378919933581

No, většina ulic Liberce taky stojí na stejném místě jako "za Němců", to je zas nadpis :-/

+2/−1
21.10.2015 22:03

J35i84ř73í 45E36r59b18e41n 1363214906607

No tak ony se horní i dolní trasa dají propojit docela klidně - ulice Horákové, Vratislavická, Dobiášova, Krejčího, odbočka na Broumovské a se smyčkou v Plátenické...

+3/−1
21.10.2015 21:43

J34a92n 51K73o44h83l 4503897241184

Jsem rád, že nad tím někdo přemýšlí, ze začátku se mi horní trasa též moc nelíbila, teď už si tím tak jistý nejsem. Záleží na tom, kudy by ta trasa byla přesně vedena a jestli by v souvislosti s ní třeba vznikla P+R parkoviště, jak by se změnila mapa autobusových spojů apod. Ale horní trasa by lépe a levněji napojila jak Rochlici, tak Broumovskou i nově vznikající zástavbu v Krejčího ul. na centrum města. To si u nově zamýšlené varianty představit nedovedu, hlavně co se týká Broumovské.. Tam se dá momentálně napojit kromě Babylonu leda tak Aréna..

+2/−1
21.10.2015 19:52

M85a17r70t23i20n 43M79u36s77i76l 4570791523581

Souhlasím s Vámi. Je třeba si uvědomit, že historická tram. č. 2 do Rochlic sice jezdila "po Miladě," ale šlo o jenokolejnou trať s výhybnami. A proto prakticky nepřekážela rozvíjející se auto dopravě. Také neobsluhovala žádné sídliště (když vzniklo až 20 let po její likvidaci). Proto vedení trati spodem pro obsluhu Dobiášky nemá moc logiky. Pokud trať skutečně nepovede od Teplárny kolem kurtů nahoru. Což, ale nepomůže avizovanému propojení do Doubí či Vesce.

Horní trasa od Lomu by naopak velice snadno obsloužila Dobiášku i Broumovskou. Tu po zřízení krátké odbočky z křižovatky Krejčího/Broumovská tedy v trase dnešní linky č. 25. Místní jistě dle čísel poznají, zda jim travajka zahne nebo pofrčí na Dobiášku. Je otázkou co na Dobiášce. Jak co nejlépe dopravně obsloužit území od školy až po Zeleného údolí.

+2/−1
22.10.2015 13:09

M79a85r33t96i42n 54M97u19s37i93l 4880611303231

Jiříčku Z. a argumentíček za mínusky by nebyl? Ale, že se ptám...

0/0
23.10.2015 22:11

J58i22ř83í 17E51r63b70e62n 1123564326397

Od paranoika Záhory bys chtěl argumenty? Ten je schopen omínusovat i předpověď počasí... ;-D

+1/0
23.10.2015 23:38

Najdete na iDNES.cz