- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
čím víc tramvají, tím líp.
Možná by sem měli hodit nějakou mapu a nebo nákres.
Ale NOVOU tramvajovou trat v úrovni silnice s tím, že po ní budou jezdit i auta nikdo nepovolí... Hanychov byl braný jako rekonstrukce, takže tam to prošlo...
3 autobusy jsou taky lež, když tam chtějí poslat EVO2 (133 míst) vs. SOR NB 12 (116míst) a SOR NB 18 (161 míst)---
Včera v TV na jakémsi programu,Hong-Kong.Dvoupatrové tramvaje,lidé používají hromadnou dopravu,minimum aut ve městě.Když bylo v Liberci lyžařské MS tak to fungovalo jak v Hong-Kongu.Čtrnáct dnů MHD zdarma ve městě po autech ani památka.Jenom ty tramvaje nebyly dvoupatrové.Kdy to ty podělané demokraty napadne,že MHD za korunu,či zdarma je ekologicky přínosné.Pokud mě cesta do Kauflandu vyjde levněji autem,tak nikdy nepojedu MHD.
Pánové, já vás uklidním. Tramvaj do Rochlic - na Dobiášovu ulici - jsou jen takové skoro předvolební plky od pana Korytáře a dalších. I on zastával trasu přes Broumovskou. Asi není o čem psát, tak se píše coby, kdyby, jakby, ale až na to budou někdy peníze! Tramvaj číslo 2 jezdila po Horákové (Nejedlého) až k nádraží ČSD, proto je rochlický autobus č. 2 a za německých nápadů a plánů určitě měli povědomí o sídlišti na Dobiášově ulici!
Nápad s byty pod teplárnou, respektive spalovnou - opravdu hodný čmeláka!!!
Asi tak. Nic proti vyvolání určité diskuse na toto téma, rozvoj města je potřeba řešit koncepčně a plánovitě.. ale v podání Korytáře je to leckdy ode zdi ke zdi. Řekne A, ale už neřekne B.. a tak je to tady poslední dobou se vším
Jen pro info: Staví se ještě někde v republice nebo okolí vůbec tramvajové tratě?
Jen tak namátkou. V posledních letech se nové tratě stavěly nebo staví v Praze, Brně, Plzni i Ostravě.
Asi takhle přátelé...trať po Horákovce je sice logičtější, ale pokud se to zprasí, jako na Hanychovský, kde musí celou cestu auta zastavovat za tramvají u zastávek, tak se sice uleví hromadné dopravě, ale ta automobilová se přesune do vedlejších ulic a bude se za pár let řešit, jak to, že je tak velký provoz po vedlejších silnicích, viz Šveromova ilice.
A docela mě pobavil svým vyjádřením pan Lavička, který pár let na zpět, dogmaticky prosazoval trať právě přes Broumovskou s tím, že je to jediné možné řešení...myslím že by se články s jeho vyjádřeními dali i někde dohledat, takže poslouchat tohoto "odborníka" který mění názory s momentální politickou reprezentací, bych bral se značnou rezervou.
Taky mě přijde, že každá varianta má své výhody a nevýhody. Osobně se ale přikláním k horní variantě. Obslouží víc lidí a nejsou tam takové problémy, jako třeba v ulici U Močálu a Na Žižkově. Tam si to opravdu nedokážu představit, jak to chtějí vést. Podle mě se můžou dostat nahoru na sídliště až ze Zeleného údolí.
Ten Lavička je tam nový ne? Předtím tam byl Veselka, který podporoval tu horní variantu.
Vždyť ta tramvaj pojede z valné většiny po silnicích, takže přínos proti městskému autobusu bude minimální. A pokud ne, tak kam by chtěli provoz z Horákové přesunout? A bytová výstavba v nějakém původním areálu teplárny mě spíš děsí.
Výhoda tramvaje oproti autobusu není jen v možnosti nezávisle vedené trati.
Mně pořád uniká kudy by to šlo. Pořád se mluví o ulici Horákové a Rochlici. Ale to spojení mezitím je kde? Po Horákové až na Poštovní, pak na kruhák do Zeleného údolí a pak nahoru na sídliště? Nebo kopírovat trasu autobusů 12 a 23? Což si neumím dost dobře představit. Obrázek u článku je ze současné zastávky autobusů Dobiášova. Točku tam nevidím a koleje asi pravděpodobně vedou někam "dál a dolů" směrem k teplárně.....
To by mě taky zajímalo. Přece jenom to sídliště je na kopci a tramvaje moc kopce nemusí.
"Jedna tramvaj nahradí tři autobusy."
To je panečku zase hlod (městský autobus 12m: míst k sezení cca 30, míst k stání cca 60; autobus 18m: míst k sezení cca 40, míst k stání cca 100). To tam pojede co za tramvaj, aby to bylo cca 3x tolik?
Druhý dotaz by měl znít: Počítá město s tím, že bude jezdit 3x tolik cestujících, nebo se naopak počítá s tím, že interval mezi spoji bude 3x delší (a veřejná doprava se tak stane nepoužitelnou, protože nikdo nebude zvědavej na to, aby čekal na tramvaj cca 2x déle, než jak dlouho vlastně pojede.)
No, hlavně že je potřeba za peníze, které rostou v Bruseli na stromech, pořídit zase nějaké hračky, na jejichž provoz zadlužené město nebude mít peníze.
Tramvajová souprava skládající se z dvou vozů skutečně pojme mnohem víc než jeden klasický městský autobus, jestli je to trojnásobek, to nevím. Vše je to o penězích, ale myslím si, že je pořád lepší zainvestovat toto, než výstavbu třeba 20 rozhleden.
No, většina ulic Liberce taky stojí na stejném místě jako "za Němců", to je zas nadpis