Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Z Liberce do Turnova pojedou řidiči bez známky. Ale jen 110 v hodině

Jásat mohou ti, co kostrbatě objíždějí nynější rychlostní silnici z Turnova do Liberce, protože nemají dálniční známku. Posmutní zase zřejmě motoristé, co si zvykli mezi oběma městy uhánět stotřicítkou. Dosavadní rychlostní silnici R35 chce totiž stát od ledna administrativně poslat do kategorie silnice I. třídy.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

L35u20b76o32r 11J68a30n70u28s 4474894585518

klidně budu jezdit 110, hlavně že si nemusím kupovat celoroční známku kvůli 10 kilometrům týdně :-p

+1/0
3.11.2015 1:49

Z20d33e58n89ě20k 31S30a98m78e67k 5331986343

Stačí na těch pár místech značka omezující rychlost na 90 nebo 110 km/hod, je to běžné i v zahraničí. A ne zase "české" řešení plné výjimek. Kolik je těch bez známky, co jezdí denně z Lbc do Turnova nebo opačně ? Určitě ne tolik, aby dělali závar na objezdných trasách, na kterých v součtu projedou více PHM za víc než kolik je roční viněta, jen ať si to spočítají.

0/−5
31.10.2015 19:12

J82i58ř14í 70E58r24b15e54n 1593794776617

Trasa Lbc-Turnov je soucasti severniho tahu na Pardubice a Ostravu, kde dalnuci nezavadis. Takze kupovat znamku kvuli 5 % trasy leckdo nechce.

+3/0
1.11.2015 10:33

J10i45ř37í 64E73r27b51e52n 1673824196287

A prave fakt, ze se na teto NEdalnici museji pouzivat znamky, je reseni plne vyjimek a omezeni rychlosti. Prerazeni R35 zpet do kategorie I/35 je systemove reseni - kdo jede jen po teto silnici, musel mit znamku kvuli ubohym par kilackum po nestandardni ctyrproudovce.

+4/−1
1.11.2015 11:27

G40e44o83r36g 41K19o97m12b43e46r22e24c 9764401436451

humus Rv

0/−2
30.10.2015 12:30

J74o53s46e51f 59Š43o66l98t25e50s 8954858180163

Tahle silnice stejně jako dálnice nikdy složit nemohla. Občas tam jezdím a tedy nejel bych tam 130, i kdyby tam nebyly značky omezující na 110 a 90. Nejsem totiž magor a nechci se zabít. Některá ta místa jsou vážně úzká s na dálnici prudkými zatáčkami. Jet tam souběžně v koloně s kamionem je na omrsk.

+5/0
30.10.2015 11:44

M12a19r40t15i80n 71K98n37ě97ž79e39k 7763361154

Jak psal kolega 130 není rychlost povinná, nýbrž maximální. StAČÍ POUŽÍVAT HLAVU.  Je jasné že v zimě nebo na mokru jsou useky nebezpečně, talk přeci přizpůsobým rychlost. Pamatuji zimu, kdy se jelo i 40. Právě kvůli Vám a podobným jezdvů, co jezdí 80 - 100 za jakéhokoliv počasí . je při špičce dálnice věčně ucpaná !!!

+2/−6
30.10.2015 11:47

J16o77s88e90f 47Š70o54l97t33e74s 8164228510413

Pokud vám vadí pár lidí jedoucích 80-100 (tedy stejně jako kamiony) a musíte se kvůli nim rozčilovat, měl byste radši vrátit řidičák, protože ve svém amoku pak na silnici spácháte nějakou nepředloženost. A hlavně jsem nikde netvrdil, že po dálnici jezdím 80. Jezdím dle podmínek. To znamená že občas i 160–170 na dálnici, kde to podmínky umožňují (nulový provoz třeba na Kroměříž za Brnem). A přesto jsou na silnici z Turnova do Liberce místa, kde bych se tedy 130 opravdu bál jet. Pravda, nemám osmičkovou audinu, ale pro ní platí fyzikální zákony úplně stejně jako pro moji fábii.

+6/0
30.10.2015 11:52

V43i23k27t38o30r 32N97á43r76o18ž89n92ý 3479742258

Jenže i 130 Km/h v některých úsecích je hodně nebezpečná i za pěkného počasí....

+4/−1
30.10.2015 15:24

M47a71r30t65i39n 92K18n72ě17ž94e70k 7453561204

Opravdu skvělý nápad. každý den dojížídim do Mladé Boleslavi. Snížit rychlost je zavádějící. Jsou úseky které v zimě ani ve 110 nebo v 90 nemůžete jed, ale když je zase sucho úplně v pohodě se dá většinou jed 130 km/h- řidiči, kteří šetří a nekoupí si známku nelituji. šetří tam kde se nemá.Myslím si že 130 kč měsíčně (1500 za rok) je zanedbatelné investice. Ale většina lídí úseky zná, a přibrzdí kdo je nezná stačí kvalitně označi značkami. A to že se nějako blbec který je jako čuně vybourá v zatáčce, tak to vám nepomůže asi žádné opatření. Holt vždy se najde blbec který jede nad své či nad možnosti auta...

+2/−4
30.10.2015 11:41

P17e39t73r 59K57o95l64o65m22a47z15n82í17k 8434213810566

No možná to nevíte, ale existuje spoustu lidí, co nejezdí denně do Mladé Boleslavi.

+4/−1
30.10.2015 13:04

J76a17n 33D17o37l44e90ž84a11l 9490150545319

Stejně si pojedu jak chci

+5/−4
30.10.2015 9:16

P35e61t62r 86N66e11c59h28a86n27i29c81k15ý 7183276338200

To je velmi dobrá zpráva hned z několika důvodů: Liberec - Jablonec bude možné v případě problémů a uzavírek jezdit i přes Jeřmanice, Jablonec - Hodkovice obecně půjde jet normálně, obecně Hodkovice a Rychnov jsou bez známky odříznutí od světa, uleví se Záskalí, Žďárku, Jílovému atd., mnoho lidí co cestuje z Liberce jinam než na Prahu nebude známku vůbec potřebovat. Jen doufám, že mýto bude sníženo na úroveň silnice 1. třídy.

+6/0
29.10.2015 21:42

J10i38ř94í 22E23r68b49e86n 1983124396687

Pro mě to bude opravdová úleva R^

Už se snad nebudu muset kodrcat hore dole kotárama sedmdesát minut přes Semily, Železný Brod a Jablonec, kde jedna zatáčka střídá druhou a pravá ruka téměř neopustí řadicí páku...

+3/−1
29.10.2015 20:51

P71e93t24r 60L66a26n79d30a 1549560545804

Jestli 110 nebo 130 km/h je skoro jedno, kdo si chce jet v úseku mezi Paceřákem a Turnovem rychleji, pojede i tak. Zbytek až k odbočce na Rychnov je opravdu horší. Kdo chce z Rychnova pryč, opravdu musí mít dálniční známku na většinu směrů a dost těžko se to objíždí. Pamatuji že ještě červený semafor co kdysi na vrcholu Paceřáku ukazoval na náledí dole v zatáčce pod viaduktem? Ta zatáčka se dá projet i přes 200km/h, ale je to zvláštně nepříjemnný úsek... Předposlední pravá zatáčka před Jabloncem často klouže...

+10/0
29.10.2015 17:59
Foto

J95i57r30k15a 87C54h38l82u66m 5764398148

Skvělá zpráva.

+4/−2
29.10.2015 17:21

O25l36d22ř47i92c47h 78J12a57n88e28č54e34k 8679546503111

To je velmi rozumné R^ - na té silnici se 130 bezpečně jet téměř nedá, snad toliko od Ohrazenic nahoru na kopec a směrem do Turnova přes Paceřák - teda pokud máte dostatečně silné auto a chuť dělat vír v nádrži. Možná ještě u Liberce, nevím, tam to moc neznám.

Takže když bude v celé délce max. 110 a ti odvážní to za sucha kolem Hodkovic sešlápnou na 120 (víc tam jezdí stejně opravdu málokdo), bude to jedině v pořádku, to omezení téměř nikomu vadit nebude a ano, jak říká starosta Hodkovic, lidi spíš budou rádi za to, že tam nemusí mít známku.

+7/−6
29.10.2015 16:05

P53e88t55r 81N49e41c27h20a28n80i20c57k11ý 7843146268840

Asi jediné zhoršení možná bude na silnici 610 mezi Turnovem a Hradištěm (nevím jestli až k Boleslavi). Tipuji, že řada lidí z Liberecka si pořizovala známku jen a pouze kvůli úseku LB-Turnov a možná kousek po R10, pokud už budou moci jet LB-Turnov gratis, tak jim třeba za nějakých pár km po R10 známka stát nebude a to se může na silnici 610 projevit.

+2/0
29.10.2015 21:49

P56e51t89r 66K81o60l19o74m78a48z68n12í59k 8624863830426

Jenže tady se bavíte (s prominutím) o pár vesnicích, kdežto tímhle se odpadá potřeba DZ směrem na Pardubice, Hradec, Brno .. což je je řádově úplně někde jinde.

+3/0
30.10.2015 8:27

P65e33t49r 57N43e85c80h30a82n28i96c90k10ý 7863426498170

Jasně, to já jen pro úplnost,  však výše jsem několik výhod popsal

+1/0
30.10.2015 8:41

M81a96r98t20i85n 17K93n71ě73ž62e78k 7513261314

Jo a čím jezdíte ? škoda 1000 ? Jezdím každým den, a 110 jezdí málokdo !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!  Za sucha uplne v pohodě všude 130, jen zatačká dole před hodkoviceme je něpříjemná.

+2/−3
30.10.2015 11:44

V57i69k27t52o48r 91N44á97r17o14ž85n61ý 3779902778

Snížení rychlosti chápu a beru. Jednou jsem jel za deště , nejel jsem rychle....cca 100 km/h v těch zatáčkách mezi Hodkovicemi a sjezdem na Jablonec ..dojedu za zatáčku , tam dvě auta v sobě a měl jsem co dělat , abych do toho nevlétl také. 130 km/h na tento úsek je strašně moc.

+7/−4
29.10.2015 15:20

R86o47m80a68n 19H54a14n85u42s 8545477429624

To je patrně úsek ještě se starým asfaltem jako byl pod Paceřákem směrem do Hodkovic. Co je tam nový povrch ještě jsem tam auto ve svodidlech nebo na tý louce neviděl. Asi by to měli dát i sem a ještě je za deště nebezpečný nájezd z Hodkovic na Liberec - ten samý problém.

+2/0
29.10.2015 17:03

L70u21k28á51š 41V11e75v43e39r69k89a 1117246470

ano přesně kvůli takovým jako jste vy, budou muset všichni ostatní jet pomalu, ono ta rychlost je maximální povolená nikoliv povinná, ale proč snižovat rychlost obecně, když za sucha se celý úsek dá projet i 160..Rv kdo se tam má vysekat, se tam vyseká i s tou 110kou...pro ostatní jen omezení

+7/−4
29.10.2015 20:10

D98a90n16i98e55l 26J80i95r74á40č69e57k 3211120650408

Jasně takže když bude hezky a sucho, tak tam pojedu taky 100, přitom se to dá úplně v pohodě slušnějším autem projet 160kou... V Německu mají neomezeně a pokud tam na dálnici namrzne, tak tam taky nikdo nejede 250... ono je u toho řízení občas potřeba používat hlavu a hlavně přizpůsobit rychlost stavu a povaze vozovky a ne vždy jezdit maximální povolenou rychlostí... už vidím jak všichni jezdí z Paceřáku dolů a Paceřákem nahoru stovkou :-D

+1/0
30.10.2015 2:04

V19i92k54t12o44r 45N91á66r20o46ž89n11ý 3539182208

No tak hlavně v Německu rok od roku narůstá podíl dálnic , kde se nemůže jet neomezeně. A být taková silnice jako je Turnov-Liberec v Německu , jezdí se po ní úsekově nikoliv 110 , ale 80.

A 160 v těch zatáčkách ? Ani omylem.

+3/−1
30.10.2015 8:08

M77a18r40t66i86n 51N48o47v86ý 9467882248533

No jasně, 160 paceřákem se dá, ale vyděláte na tom tak pět sekund, protože potom zase musíte brzdit do zatáček, vy ňoumo :D

+3/−1
30.10.2015 10:53

M20a70r52t64i41n 73K38n80ě18ž69e44k 7633541234

Přesně !!! Líp bych to něřekl !

0/0
30.10.2015 11:45

M42a44r79t90i94n 31M31u59s78i13l 4710971533661

Podoba R35 z Turnova do Libe je nepochybně důsledkem budování 4pruhu salámovou metodou v trase někdejší "silnice dálničního typu" jak se říkávalo jedničce s předjížděcími pruhy do kopce. A tím tahle silnice bývala. Stavěná v 70. letech na max. 90 km/hod. S kouskem 4pruhu okolo Jeřmanic. Když se v 90.letech začaly přidávat salámovou metodou další dva pruhy, silnice se nikde nenarovnala. A především v údolí Mohelky zůstala v původních poloměrech.

  Za vrchol projektantského diletantizmu považuji Paceřák. Hlavně, že se ho notná část odtěžila. Jenže dost materiálu se navezlo nahoru. Proč nevznikl pořádný terénní zářez, který by stoupání z obou stran kopec snížil? A to, že přežila odbočka ke kurtům bez připojovacího pruhu, to je bez komentáře.

   Každopádně pokud bude úsek bez známky, pro místní rozhodně dobře. Těch co jezdí třeba od Rád.mlýna do Hodkovic není zrovna málo. A tím pro nás přestane mít smysl úvaha o krajských známkách za 300.

+6/0
29.10.2015 15:15

O53l16d25ř97i56c77h 23J98a75n46e46č22e43k 8809966103691

V zásadě souhlas, ale nemyslím, že tady ta salámová metoda byla záměrem - prostě se nejprve v 70. letech postavila nová silnice 1. třídy a když se pak později stavěla rychlostnice, tak ji nebylo kudy jinudy postavit než tím úzkým údolím v trase stávající silnice. Jestli bylo možné ji alespoň částečně narovnat, o tom nehodlám diskutovat - prostě netuším.

Paceřák a pořádný zářez? No nevím jak si to představujete - čemu by to bývalo pomohlo, kdyby se ten zářez udělal o 10 nebo 20 metrů hlubší? Asi vcelku ničemu a bývalo by to bylo mnohem dražší. Tam by pomohl snad jen tunel (ve kterém by ale stejně bylo omezení na 100 km/h ;-)) - mnohem dražší.

Jo zrušení známky je dobrý nápad R^ Ze Znojma až na hranice Libereckého kraje se leckdy mimo dálnice jede lépe než po nich, jen těch posledních pár desítek kilometrů je problém - a to teď (téměř) odpadne :-)

+1/0
29.10.2015 16:13

M32a32r95t34i15n 51M66u97s29i31l 4870211723601

Nemám problém s Vámi souhlasit. Asi mimo Pamatujete si, jak se tam silnice přestavovala? Pokud si vzpomínám, odstřelovala se sklála u aleje Rohanka (zelení tehdy vřeštěli, že díky tomu z poloviny uschne). Takže dneska kolem ní jedeme v zářezu (přes silnici je most pro pěší autobusové zastávce). Jenže místo, aby byla tahle výška rychlostky zachovaná, navezl se kámen na temeno kopce. Takže se silnice dostala nad úroveň okolních polí. Vždyť i místní silnice zdola od Mohelky (od Zlaté Hvezdy a Sedlejovic) rychlostku podchází! To je to co nechápu. Proč tam je takovéhle nově vytvořené zvýšení Paceřického kopce.

+1/0
29.10.2015 19:50

M69a74r84t23i63n 62M29u65s97i45l 4280451143541

...asi mimo Paceřáku

0/0
29.10.2015 19:51

P58e18t86r 77T81e12n11k75r31a70t 9291118734412

Ta silnice nebyla nikdy vedena jako dálnice. Ale jako rychlostní komunikace. Tak by mělo ministersvo dopravy, vrátit všechny peníze  za dálniční známky řidičům.

+8/−1
29.10.2015 15:14

O57l58d90ř20i63c72h 84J52a68n95e82č46e16k 8139666963881

jakto? vždyť rychlostní silnice vždycky byly zpoplatněny společně s dálnicemi

+2/−1
29.10.2015 16:14

P85e15t62r 52T70e23n10k42r90a58t 9671978634512

A já myslel, že se prodávají dálniční známky, a ne rychlostní.

+2/0
30.10.2015 20:44

R43o61m54a33n 49H86a36n35u49s 8805727659284

Autor "Už dnes proto řidiče u problematických úseků, třeba zatáček u Rádelského mlýna a pod Paceřickým kopcem zpomalují dopravní značky s devadesátkou. I tak je Paceřický kopec místem častých nehod a výjimkou tam nejsou ani tragické nehody.

Při jedné z nich před dvěma lety zemřel řidič Škody Octavia, když ve směru z Turnova na Liberec zezadu narazil do návěsu kamionu. Ten kvůli závadě zastavil u krajnice".

Nevím jakou souvislost má nehoda před dvěma lety do kamionu se zatáčkami.

Paradox je, že nejvíc nehod je v Paceřáku do kopce směr Turnov.

Ale kdyby si autor článku zjistil nehodovost na DI,  asi by mohl článek napsat fundovaněji.

+6/0
29.10.2015 14:39

R80o97m65a93n 72H63a73n39u24s 8675787149864

Snížení rychlosti na Paceřáku směr Liberec je po úpravě  asfaltu v dolní zatáčce pod žel. viaduktem už asi přehnané. Dřív tam bylo vybourané auto především za deště každý týden, ale teď jsem tam žádné víc jak rok neviděl.

Lidi co to znaj, tam jezdí 100-120km/h.

Snížená rychlost u Rádelského mlýna je spíš, protože do středových svodidel nainstalovali takové plácačky, aby se řidiči neoslňovali, ale tím pádem za zatáčku směrem na Liberec není vidět. Věřím tomu, že by šli natočit tak aby zabránili oslnění, ale bylo za zatáčku vidět.

Dnes mi přijde, že na silnici mezi vesnicema se může jet 90 a taky není před každou zatáčkou, která se dá projet jen 70 snížení rychlosti, prostě řidiči musej používat mozek a jet tak jak a kam vidí, ale na dálnicích je snížení rychlosti u každé zatáčky, nedejbože pokud se tam něco dělá je tam hned 80/60km/h. 

Dále se domnívám, že to nejsou jen poloměry zatáček co R35 nesplňuje. Například napojení mlýna s tenisovým kurtem pod Paceřákem. Počet a vzdálenost odboček. 3 odbočky na 4km Hodkovice, Rychnov, Jeřmanice asi taky nebudou splňovat normu na dálnici, když i odb. v Boleslavi na ul. Průmyslovou byla na vyjímku. Délka připojovacích pruhů už se zlepšila, ale třeba sklon Paceřáku směr Liberec taky asi nebude úplně košer.

+8/0
29.10.2015 14:15

P77e19t30r 81M36u83n69z42a40r 1125531579426

Ta snížená rychlost je tam dle mého hlavně kvůli krátkým připojovacím pruhům (ve směru do Liberce navíc do kopce).

0/0
29.10.2015 15:25

M56i12l58a79n 22V71i96k 1567815613913

Jenže dost řidičů asi ten mozek buď vůbec nemá, nebo je silně zakrnělý!! (Alespoň podle toho, co často vidím na našich silnicích.)

0/0
29.10.2015 16:58

J91o73s35e98f 77Š14o47l86t54e45s 8984588250283

Ta omezení rychlosti se na dálnici všude dávají, protože při vysoké rychlosti nemáte dost času se rozmyslet a také na dálnici nepředpokládáte nějaké ostré zatáčky...

+1/0
30.10.2015 11:54

D98a46n80i58e48l 67D63r49n25e30c 6261379646862

Česká klasika, místo toho, abychom odstranili nebezpečné místo, tak snížíme rychlost :-/ Chápu, že byrokracie u nových staveb trvá dlouho, ale tak proč ji nezjednosušší? Jinak by mě zajímalo, jak často tam budou měřit...

+2/−5
29.10.2015 14:07

O65l42d89ř30i37c68h 89J43a20n43e42č61e97k 8169696863211

Vy asi vůbec netušíte, o čem je řeč, že? Jel jste tam vůbec někdy? Pak něco povídejte o "odstraňování nebezpečných míst"

+5/0
29.10.2015 16:18

J12o10s64e93f 71Š60o75l32t23e33s 8384338190783

Výborný nápad. Uděláme visutou dálnici z Turnova do Liberce. A zavěsíme ji za Měsíc. To je totiž jediný pořádný způsob, jak to zjednodušit.

+5/0
30.10.2015 11:55

P61a75v82l98a 88K12v18a37p87i58l19o12v70á 7249158154647

No to, že tahle část R10 má horší parametry než hradubickáje jasný. Přitom momentálně je na úseku R10 Lib Tur 130 km/h a na Pce HK je 90 km/h. To je ujetý.

+4/−1
29.10.2015 13:49

J43a54n 42H15a34v63r32d71a 2698396541148

Jenže tohle není R10 ˘

+1/0
29.10.2015 17:36

P65e14t86r 34K63o10l31o33u69š97e18k 6929718753444

Klasika, kde úředníci považují řidiče za nesvéprávné, proto je třeba jim všechno nařizovat a zakazovat.

Na Novém Zélandu máte deleko menší silnice daleko klikatější a všude platí 100 km/h, i když se tam nedá projet ani 30km/h, přesto mi to tam přišlo daleko bezpečnější a hlavně plynulejší i když každé druhé auto bylo s řidičem turistou pokaždé z jiné země. 

Omezení dávají pouze když je to opravdu omezení. Místo toho používají značky doporučená rychlost průjezdu zatáčku atd. Informaci o tom, že za 5 km bude váš pruh rozšířen na dva a vy budete moci předjet ( takže se ani nesnažíte, zklidníte se a počkáte těch 5 minut )

Když si zkusíte projet zatáčku danou doporučenou rychlostí, vidíte, že to funguje a vždy to svižně projedete tak to tak i děláte. Jelikož to funguje, dělá to většina a tak je provoz plynulý. Ve průjezdných vesnicích  mají omezení na 70km/h a uprostřed pás o šíři 2m, který je vyšrafovaný a slouží pro situace, kdy někdo odbočuje atd. Takže je tam místo pro manévrování a opět je to plynulejší.

Tady vám ovšem pro jistotu do zatáčky kdy se to dá projet 70km/h hodí 50km/h omezení rychlosti a za to radar.

Pro jistotu na každý přechod s cykolosteskou dají dej přednost v jízde, konec cyklostezky, začátek cyklostezky, či cyklisto sesedni z kola. Demence.

V ČR když potkáte značku omezení, tak ji 90% lidí ignoruje, protože ví, že je to zbytečné. Viz 30 km/h v každém městě na každém rohu. Mají to dávat pouze kde je více dětí ( školy atd ) a pokud jsou práce na silnici. Nikde jinde.

Asi kombinace demence a značkového lobby.

+16/0
29.10.2015 13:48

O62l57d14ř18i17c28h 72J88a63n46e56č50e28k 8769276413781

na Novém Zélandu jsou hold jiné kulturní zvyklosti. kdyby to tak jak popisujete bylo všude kolem v Evropě, jen v Česku ne, tak nic neřeknu, ale snad přeci víte, že snížení rychlosti se jako forma upozornění na nebezpečná místa v Evropě používají mnohem častěji než nějaké doporučené rychlosti. mně je teda celkem jedno, co z toho tam je, hlavně že tam něco je, protože když to tam neznám, tak nemám jinou možnost odhadnout, jak rychle se to dá projet. naopak mě docela vytáčí to, co bývá třeba v Alpách, kde projedete úsek se sníženou rychlostí, ta skončí, tak šlápnete na plyn a vzápětí přijde prudká zatáčka 8-o

a přerušovat cyklostezky na přejezdech silnic značkou není demence ale nutnost, protože kdyby ta cyklostezka nebyla přerušená, tak by cyklisté měli přednost před auty, ta by tam měla omezení na 30 - to byste brblal ještě mnohem víc Rv

0/0
29.10.2015 16:27

V82i83k13t53o97r 83N89á51r14o42ž20n84ý 3449952418

Ono je to hlavně o tom , že v některých zemích jsou lidé vychováváni úplně jinak.. V západních zemích (včetně USA) jsou lidé vychováváni jako nesvéprávné ovce , které potřebují svého vůdce , který bude říkat co smějí a co nesmějí. A takovému polosvéprávnému davu když dáte volnou ruku k něčemu , nemůže to nikdy dobře dopadnout...

0/0
30.10.2015 8:11

P91e55t36r 17J81a49n94s48a 8468404964695

Zase jeden chytrý pisálek, co přesouvá, v tomto případě silnici, z jednoho zemského klimatického pásma do druhého....docela náročné....8-o;-D

0/−1
29.10.2015 13:40

J26a53n 80K15o92h79l 4753247881914

Tenhle stát už je fakt k smíchu. Do statisícové metropole a okolní aglomerace s více než 250 tis. obyvateli (+-30km) nejsou ani schopni dovést dálnici, a železnice kopíruje stav ze 60. let 19. století. Masakr.

+4/0
29.10.2015 13:36







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.