Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Stát uvažuje o tom, že by z Liberce jezdily přímé vlaky do Prahy

Cesta trvající dvě a půl hodiny, někdy i přes tři. Lidé, kteří se chtějí vlakem dostat z Liberce do Prahy, musí počítat s tím, že dříve než za 150 minut to nestihnou. V budoucnu by se to mohlo změnit. Ministerstvo dopravy připravuje další, již dvanáctou studii rychlejšího spojení.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

R18o81m83a65n 88H87a73n55u46s 8805337509574

http://www.k-report.net/koridory/dalsi4.htm

tady jsou uváděné možnosti s časy apod.

Hlavně aby se u začalo něco dít, protože kvůli tomu je kolem koridoru 300m stavební uzávěra. Takže to brání rozvoji apod.

0/0
18.12.2015 17:07

J31a19n 94K32o69h11l 4163807731424

Ten půlhodinový oblouk do Rychnova a zpět téměř do výchozího bodu je asi ta první věc, co každého odradí od cesty směr Turnov.. Stačilo by postavit jeden most přes silnici a Rychnovským zaplatit jeden taxík, co by pendloval ve směru obec - nejbližší stanice.. žádný velký zásah.. kolem Turnova je zase terén vhodný pro úpravy přejezdů podle moderních standardů, to mi taky hodně chybí. A napojit Milovice na trať z Prahy přes Boleslav do Liberce by taky dost pomohlo..

0/0
18.12.2015 11:47

O50l92d77ř60i80c30h 11J65a49n11e69č59e44k 8399556983431

nestačilo - v tom oblouku ten vlak překonává dost velké převýšení, takže prostý most by nestačil, kvůli vyrovnání výšky by se musela postavit nová trať už cca. z Hodkovic, ne-li ještě dál.

a zdaleka nejde jen o Rychnov, ale i o napojení Jablonce.

+1/0
18.12.2015 11:57

J16a78n 12K58o10h29l 4203607481304

Nikde tam nepíšu o terénních úpravách, ty považuji za samozřejmé, spíš jsem uvažoval o zářezu, resp., podzemním vedení trati. I když pak už by nemělo smysl Javorník vůbec obcházet a vést trať rovnou do Hodkovic. Jablonec je napojený skrze Liberec. Tratě na Tanvald nebo Frýdlant jsou rychlé a komfortní dostatečně. A pokud by dneska existoval Regiotram, mohly být ještě lepší.

Plány na koridor už tu nicméně jsou minimálně od 80. let, takže pochybuju, že se vůbec někdy dočkám..

0/0
18.12.2015 13:35

O86l49d63ř58i42c25h 13J33a83n68e86č17e15k 8449216723151

napsal jste "stačilo by postavit jeden most" - tak jsem Vám napsal, že nestačilo a proč.

napojení Jablonce přes Liberec je nesmysl, to je strašná zajížďka, hlavně časově. ale obávám se, že Jablonec nikdy žádné rozumné napojení na železnici mít nebude.

"tratě na Tanvald a Frýdlant jsou rychlé a komfortní dostatečně" - tak trať na Tanvald je sice fajn lokálka pro místní přepravu, ale rychlá není ani náhodou, jasně teď se to trochu zlepšilo a s novým JŘ se z Jablonce opět dá směrem na Pardubice jet vlakem přes Tanvald do Brodu, sice to pořád trvá hodinu (32km!), ale pořád lepší, než přes Rychnov anebo dokonce přes Liberec.

Prahu to nicméně nikterak neřeší, ale jak říkám, tam Jablonec asi slušné železniční spojení nebude mít nikdy, ledaže by se postavila zcela nová trať tunely z Turnova do Lbc přes Malou Skálu a Jablonec, ale to je asi hodně velká utopie (i když některé z minulých studií myslím takové vedení měly aspoň jako alternativu).

+1/0
18.12.2015 15:22

M27a74r20i60e 25V89a98ř57e79k54o32v89á 3537579724401

Být krajským městem a nemít přímý vlakový spoj s metropolí je na 21. století smutné. Autobusy nikdy nebudou 100% náhradou za železnice. Především kapacitou přepravy jak osob, tak zavazadel.

+5/0
18.12.2015 1:10

O51l33d34ř96i45c75h 75J52a47n92e98č94e16k 8959416343191

Liberec není jediné krajské město bez přímého vlakového spojení...

ten přestup je na tom celém to nejmenší, ta zoufalá jízdní doba je mnohem palčivější.

+5/0
18.12.2015 10:10

M58a45r57e30k 39M68a19r36t52i70n 8559594526130

Které další krajské město nemá přímé spojení s Prahou? Mají je všechna města krom Liberce.

0/−1
18.12.2015 23:21

P83e80t47r 75B96a39u73d36i26š 7619301836126

Třeba Jihlava má spojení s Prahou jen o málo lepší než Liberec. 2x denně se přímým vlakem svezete, ale typicky jedete spíš s přestupem v Havl. Brodě a časově to D1 konkurovat taky nemůže.

+1/0
20.12.2015 13:42

M25i55l44o73s54l94a36v 43V71l55a25c80h 1633519840328

Nevím jestli je to jen o trati a nebo spíše o vůli. Příklad: Železný Brod-Hradec Králové - 100 km - 1,30 hodiny, ale Ž.B.-Praha - 100 km - 2,40 hod. Stejná 1-kolejná trať, stejné vlaky, stejné kopce, stejné zatáčky, stejné tunely, atd. Jen pro ukázku:Ústí-Praha - 100 km - 1,10 hodiny.

+1/0
17.12.2015 20:05

J71i18ř63í 22E61r29b18e66n 1663964916957

Možná se pletu, kdyžtak mě opravte, protože moje cestovatelské zkušenosti na těchto tratích nejsou letošního data a jsem teď večer líný prohledávat jízdní řády:

- Na trati ŽB-HK se v přestupních stanicích Stará Paka a Jaroměř čeká na přípoje jen pár minut a skoro nemusíte křižovat protijedoucí spoje.

- Na trati ŽB-Pha Masna naopak musíte čekat v Turnově, Mladé Boleslavi, Všetatech a v Neratovicích...

+1/0
17.12.2015 21:43

O24l73d28ř23i23c74h 61J97a74n29e26č80e56k 8289126273951

myslím, že je to hlavně o Vašich počtech:

ŽB - HK 87km, 1:35 hod = průměrná cestovní rychlost 54,9 km/h

ŽB - Praha 116km, 2:18 hod = 50,4 km/h

(ty kilometry jsou tarifní vzdálenost ČD, čili vzdálenost, kterou vlak opravdu přibližně ujede)

čili je to téměř srovnatelné. přičtěte fakt, že vlak do Prahy výrazně častěji staví a jak píše pan Erben, má v několika stanicích delší prostoje - takže čistá průměrná rychlost jízdy je téměř stejná.

s hlavní elektrifikovanou nedávno modernizovanou tratí samozřejmě nemůžete srovnávat. tam je těch 100km za více než hodinu vlastně taky katastrofa (pro srovnání: Wien - Linz 190km, 1:09 hod)

+3/0
18.12.2015 10:20
Foto

S89t74a66n65i72s14l10a11v 74T44e58s57a52ř 9767394312174

Klasická ukázka neschopnosti ČD fungovat se selským rozumem. Proč rvát peníze do spojení, které nemůže autobusům konkurovat. Vlakem nejmíň 150 minut, bus 75 minut. Zodpovědní ředitelé ČD by měli za tuto neefektivitu nést zodpovědnost!!!

+3/−13
17.12.2015 16:51

V29a57c80l62a82v 87H31a67j50e25k 3886609939

vy tam čtete něco o tom, že by to byl záměr ČD já ne. Tak je do toho nazatahujte.

+6/−1
17.12.2015 16:57

L65u38k43á98š 11V34e87v95e23r97k82a 1647656320

než někoho hnát k zoodpovědnosti by si to chtělo o tom něco zjistit, ono stačí i přečíst článek pro základní údaje, čd do ničeho peníze rvát nechtějí

+7/0
17.12.2015 16:57

J84i67ř52í 21E96r32b75e65n 1293384736317

Klasická ukázka neschopnosti diskutéra přečíst si článek před vstupem na diskusi ;-)

+7/0
17.12.2015 21:45

V33i51k76t22o19r 44N71á41r45o57ž32n63ý 3809262338

Milovická spojka je dle mého názoru nesmysl. Řešením by mohl být tunel někde z prostoru Balabenky do prostoru Čakovic , který by radikálně zkrátil jízdní dobu tak i vzdálenost směr Neratovice . Funkce tohoto tunelu by byla vedle spojení na Liberec ve zvýšení atraktivity příměstského spojení Praha-Mělník. Dále by měl být tento tunel postaven tak , aby bylo možné jeho budoucí využití pro VRT směr Praha-Dresden.

Dále bych to viděl na vedení tratě v současné trase někde tak do Kropáčovy Vrutice a dále její vedení kolem Benátek nad Jizerou v blízkosti D10. Je otázka , jak zapojit Mladou Boleslav , neboť dle mého názoru by tato trasa měla vést mnohem blíže městu než současná trasa. Jak vyřešit spojení z Turnova do Liberce je otázka. Nejlepší by byla velkorysá tunelová trasa..ale to bude asi nereálné z finančního hlediska. Milovická spojka nic moc neřeší. Bylo by třeba totálně přestavět trať do Milovic , včetně uzlu v Lysé. A v těch obloucích a stoupání mezi Vysočany a odbočkou Skály se víc než dnešních 90km/h nevyrazí bez ohledu na rozsah rekonstrukce.

+3/0
17.12.2015 15:05

O33l64d91ř58i77c24h 45J20a70n27e49č33e40k 8659906173191

to záleží na tom, jestli Vám jde spíš o Neratovice a Mělník, nebo o MB a dál - a jestli chcete spíš za miliardy modernizovat, nebo za desítky miliard stavět novou rychlodráhu (ne snad hned VRT, ale 'koridor' na 140 až 160, příp. 200 km/h).

spojka + zdvojkolejnění a elektrifikace Všejany - MB (nějakých 20km) jsou slušné, poměrně rychlé a levné řešení pro MB.

spojení bez Neratovic a Mělníka bez toho tunelu pod Letňany asi opravdu výrazně nezlepšíte a pokud beru v potaz i MB, znamená to výraznou modernizaci nějakých 60km trati.

ano napojení MB je problém, pro regionální vlaky, které by tam končily, snad ani ne - ty by ze stávajícího hlavního nádraží mohly zajet do města, ty 3 km by nebylo nutno zdvojkolejňovat, jen elektrifikovat.

průjezd dálkových vlaků přes město by byl o dost složitější, ale jak tak koukám na mapu, postavit novou trať kolem Bezděčína pod Chlumem a do města přijít od východu by mohlo jít, jen tam překáží ta obchodní centra a sjezd z dálnice. anebo přijet od jihu a po stávající trase hl.n. - město, vyjet na východ, pak na sever podél dálnice a na stávající trať se napojit před nebo snad lépe až za Bakovem.

0/0
17.12.2015 15:51

V56i33k22t77o60r 50N65á47r16o42ž67n14ý 3519292868

Moje představa je zabít více much jednou ranou. Takže část trati , která bude sloužit jak dálkové , příměstské tak i té nejrychlejší dopravě se mi zdá dobré řešení.

Nějak Vám tam vypadla modernizace úseku Praha-Lysá. Dnes je nic moc , na části se jezdí 90 Km/h na druhé části 100 km/h . Musel byste zainvestovat do autobloku..je otázka , zda by do Počernic nebylo třeba ztrojkolejnění stávající trati. Dalším miliardovým problémem je rekonstrukce stanice Lysá nad Labem . Na jedné straně dvě dvoukolejky , na druhé by byly také. Úsek z Lysé do Milovic je také problematický. Tuším , že se tam jezdí 70 km/h. Takže odhad jízdní doby...cca Praha hl.n-Lysá..30 minut , stání v Lysé 2 min , Lysá-Milovice 6 minut , stání Milovice 2 min , jízdní doba Milovice-MB ..17 minut (je to cca 26 km) ...celkem tedy,,57 minut... přínos tedy nic moc..

+1/0
17.12.2015 17:38

O41l40d26ř86i14c92h 63J59a15n12e53č80e53k 8529646323871

jak Vám píšu jinde - neříkám, že Váš návrh je špatný, ale byl by řádově dražší, takže s ohledem na to, jak dlouho v ČR trvá realizace jakéhokoliv trochu komplikovanějšího infrastrukturního projektu, by jen tunel pod Letňany trval desítky let a asi sám uznáte, že bez něj je celý Váš návrh vcelku nepoužitelný.

nepopírám, že trať do Lysé je potřeba rekonstruovat. nicméně pokud se nyní bavíme pouze o rychlém a levném řešení pro Mladou Boleslav a mírném zlepšení spojení do Turnova ve formě spojky + případné elektrifikace a zdvojkolejnění Všejany - MB, tak tam těch 90 až 100 km/h stačí, protože na rychlících do Turnova a dál by dost možná zůstaly stávající dieslové jednotky, které stejně (výrazně) rychleji jet neumí.

klidně ať se teď rychle postaví spojka a pak se můžeme bavit o kompletní rekonstrukci / částečné novostavbě přes Neratovice s realizací v horizontu desítek let.

0/0
18.12.2015 10:36

O33l20d85ř29i74c66h 85J57a58n90e72č72e26k 8329396863321

mimochodem o kapacitu mezi Prahou a Lysou bych si starosti nedělal - tam už teď jezdí v každém směru každou hodinu 2 až 3 couráky + jeden rychlík, takže těch 6 párů rychlíků denně, které nyní jezdí mezi Prahou a Turnovem, by se tam vešlo.

přitom by se výrazně mohla zahustit příměstská doprava do Čakovic a Neratovic a kdyby MB konečně měla dvojkolejnou trať (z Lysé a/nebo Nymburka), mohlo by na železnici i výrazně více nákladu do/ze Škodovky.

0/0
18.12.2015 11:03

M45a36t71ě37j 56V13o54n79d40ř33i18č85k43a 4584820328806

Souhlasím s vámi. S milovickou spojkou nesouhlasím zásadně. Trať Lysa-Mylovice je dobrá pro osobaky do Prahy, ale podstatně nevhodná jako dálková trať do Liberce - mnozstvi ostrých oblouku. Nehledě na to, že by to při cestě do Liberce byl docela zavlek. Navíc by to zhoršilo propustnost značně vytížené trati 231, na kterou Milovicka spojka navazuje a dale by přišla zkratka příměstská doprava v úseku Ml. Boleslav - Všetaty - Mělník, kde by dále kralovaly mene vhodne pomalejší motorové vlaky. Osobně bych investoval do zdvoukolejnění a elektrifikace trati v cele délce, v některých úsecích v nove stopě - to by se týkalo zejména velmi pomalého úseku Turnov - Liberec. Úsek Všetaty - Turnov je poměrně primy, velké množství předložek by ani nebylo nutné.

0/0
17.12.2015 23:40

O84l76d61ř11i82c80h 35J24a41n76e40č30e28k 8799176543801

Praha - Turnov přes Neratovice 102km, přes Nymburk 110km, takže přes Milovice (ne Mylovice) by to bylo stejně daleko jako přes Neratovice.

jak píšu panu Nárožnému: kompletní modernizace trati přes Neratovice včetně nových tunelů a přeložek (ne předložek) určitě není špatné řešení, ale stálo by to desítky miliard a trvalo by to desítky let. kdežto spojka + případné zdvojkolejnění a elektrifikace Všejany - MB je rychlé a vcelku levné řešení, které by uschopnilo železniční spojení do MB a aspoň trochu zlepšilo Turnov a dál. spojení do Liberce může být plně konkurenceschopné stejně jen se zásadní (a drahou) modernizací Turnov - Lbc.

0/−1
18.12.2015 10:42
Foto

B25r17o28n43i52s79l61a20v 88G33a37b74r36y19š 2872959631

Spojení hlavního města s Libercem je opravdu zoufalé. Je to jediná relace, kam jezdím autobusem. Ač mám vlak rád, nejel bych jím na téhle relaci ani na výlet. Nevím, jestli je to nevýhodnou polohou Liberce, že tam není dvoukolejná elektrifkovaná trať... nebo čím vlastně... S horskými oblastmi mají Švýcaři spoustu zkušeností. Ale prý se elektrifikace nevyplatí.

+2/0
17.12.2015 12:21

O31l55d15ř96i31c93h 94J95a35n84e74č72e85k 8519926773241

nevýhodná poloha, historické souvislosti. Liberec na významném dálkovém tahu ležel naposled před 150 lety, když se stavěla trať Pardubice - Liberec - přes Frýdlant do Pruska (dnes Polska). a ve 20. století tam nebyl žádný průmysl, který by vyžadoval opravdu intenzívní železniční dopravu, která by novou trať ospravedlnila.

elektrifikace sama o sobě se nevyplatí, zrychlení v osobní dopravě by bylo možné toliko v řádu minut (mimochodem, po většinu loňského roku se trať z Liberce do Jaroměře masivně rekonstruovala - dopad na nový jízdní řád není prakticky žádný, když jste na jednokolejce vázán na výhybny, tak to ani dost dobře nejde, hlavně se prý zlepšila dochvilnost - zpoždění půjdou snáze dohánět). nákladní doprava na frekventované jednokolejce, když vedle vede dálnice, konkurenceschopná být nemůže.

elektrifikace by měla smysl při výrazném nárůstu přepravních výkonů, ten ale v konkurenci dálnice může nastat jen při výrazném zrychlení.

+3/0
17.12.2015 12:57

J24i39ř51í 29E73r86b38e72n 1183544256357

No ono by se v Turnově ani přestupovat nemuselo, kdyby jela souprava motorový vůz + vložené vozy + řídicí vůz, tak v Turnově na druhém/třetím nástupišti jen vykoná úvrať, strojvedoucí přejde na druhý konec soupravy a přepne bílá a červená světla...

A řekl bych, že přestup v Turnově je nejmenší problém této trasy. Nejhorší jsou ty klikatice jak přes Letňany a Čakovice, tak zejména přes Turnov a Rychnov. Milovická spojka a nová trať kolem Českého Dubu by byly razantnějším zlepšením.

+9/0
17.12.2015 11:20

O45l22d19ř74i22c81h 85J59a85n28e81č43e68k 8799936193271

souhlas, snad krom toho, že trasování kolem Českého Dubu by od trati kompletně odřízlo Jablonec. ono by možná stačilo stávající trať napřímit (a novou stanici pro Jablonec udělat někde v oblasti Rádelského mlýna) - ale to je hold klasická otázka, jestli jen optimalizovat, nebo rovnou postavit novou kapacitní trať na 160 km/h.

jízda úvratí není rychlejší než přestup, je to jen otázka pohodlí. a pokud by jezdily přímé vlaky z Liberce do Prahy, nejspíš by to odnesli cestující z Liberce na Semily a Pardubice, kteří by pak nejspíš v Turnově museli přestupovat. nebo by samozřejně soupravy v úseku Liberec - Turnov mohly jezdit spřažené, tedy pokud by tam nebyla nová trať na 160km/h, když by Turnov - Pardubice zůstala ta stávající s dieslovým provozem. rozpojit je ještě rychlejší než přejít na druhý konec ;-)

0/0
17.12.2015 12:01

L20u18k22á45š 83V89e24v18e35r57k47a 1607806940

novou stanici pro jablonec je trochu blbost, dojezd primo do liberce a vlakem na jablonec je lepsi reseni, pokud se bavíme opravdu o zrychlení relace Lbc-Praha a ne o vlaku co bude stavět všude..

0/0
17.12.2015 16:43

O58l81d86ř60i71c91h 85J35a65n73e95č80e54k 8589576193551

dokud Pha - Lbc nebude VRT s jízdní dobou pod hodinu, cesta z Jablonce přes Liberec nikdy nemůže být konkurenceschopná, protože jen dojet do Liberce trvá nejméně 20 minut.

však se nebavíme o "vlaku, co bude stavět všude", ale o napojení téměř 50tisícového města. a stanice v oblasti Rádelského mlýna nebo Hodkovic by posloužila i Hodkovicím, Českému Dubu, Jeřmanicím, Rychnovu - odkud se už teprve přes Liberec jezdit nebude a pokud by se vynechal Turnov (čímž by se ušetřilo výrazně více času než jednou nácestnou zastávkou), přišla by tato města kompletně o napojení vlakem na Prahu.

0/0
18.12.2015 12:14

P76e29t59r 71N69e35c21h37a86n60i36c61k11ý 7893116148410

kolem Českého Dubu to je neprůstřelné a šíleně drahé. Navíc železnici částečně napájí i Jablonec v Rychnově (mohl by případně v Hodkovicích) a myslím si, že tunel pod Dlouhými Mosty by byl praktičtější. I proto, že to spojení pomůže i relaci Liberec - Český Ráj, HK, Pardubice

+2/0
17.12.2015 12:02

J30i71ř76í 93E67r53b52e24n 1373674866367

No to už by byl možná praktičtější tunel Rychnov - Malá Skála ;-) ale tam je výškový rozdíl na 6 km vzdálenosti skoro 200 metrů, to by asi neprošlo. Trasa přes Hodkovice nastoupá 160 metrů na 10,5 km trase.

0/0
17.12.2015 12:16

P80e67t40r 15N97e74c89h54a83n30i94c35k33ý 7193896958330

První tunel Pěnčín - Sedlejovice, druhý Hodkovice - Šimonovice, jen nevím jestli by jezdily prostě dva různé spoje LB-HK a LB-PHA nebo by se rozpojovali v Příšovicích třeba

0/0
17.12.2015 12:39

O60l42d75ř19i77c64h 88J64a12n61e91č91e84k 8439546523951

aby se vlaky do Prahy zcela vyhnuly Turnovu by bylo představitelné asi jen při stavbě zcela nové trati v této oblasti, určitě ne při optimalizaci té stávající.

0/0
17.12.2015 13:01

V80i62k61t70o55r 15N79á18r15o95ž61n85ý 3969442918

Udělat spojku mezi tratí Praha-Turnov a Liberec-Turnov tak , aby nebylo nutné zajíždět do žst Turnov je už v dnešní době automatizace triviální záležitost.

0/−1
17.12.2015 15:36

O19l48d27ř88i32c46h 25J64a78n23e15č89e56k 8109416343241

nemluvím o technickém řešení, ať už stavebním nebo provozním, obojí by bylo triviální, ale o prostém faktu, že by ty vlaky Turnov neobsloužily

+1/0
17.12.2015 15:54

L71u71k48á44š 90V52e52v36e78r56k90a 1667546710

ono zrovna i jen obyčejná spojka u Ohrazenic s vynecháním Turnova dá tak 10minut ušetřených na jízdní době, bez rekonstrukce Turnova spíš ještě víc, 40 ve stanici to dá jen 2+2 minuty pohyb vlaku po obvodu žst

0/0
17.12.2015 16:46

O91l23d73ř13i62c95h 38J86a27n67e57č70e23k 8559736553931

jak říkám: pokud jednou bude Pha - Lbc novostavba na rychlost aspoň 140km/h a s cestovní dobou kolem hodiny, která bude plně konkurenceschopná silničnímu spojení a těch ušetřených 5 až 10 minut by hrálo velkou roli, tak se můžeme o vynechání Turnova bavit.

dokud se bavíme jen o dílčích úpravách a optimalizacích, které zkrátí jízdní dobu o pár desítek minut a železnice tak bude hlavně pro cesty do/ze stanic mezi Prahou a Libercem a z Prahy směr Tanvald, nebude ale kvůli jízdní době stále kolem 2 hodin přímou konkurencí autobusů do Lbc/Jbc, tak si vynechání Turnova nedokážu představit.

právě i proto, že by se tím zlikvidovalo spojení Praha - Tanvald, kde ten pomalý vlak přeci jen má smysl, protože busy tam jsou taky pomalé. že by jezdily přímé vlaky Pha - Lbc, Pha - Tanvald i Lbc - Pardubice, je při současném vytížení utopie. a pokud by ty Pha - Lbc a Pha - Tanvald z Prahy jezdily spojené a někde cestou se rozpojovaly, tak to je zase časová ztráta.

+1/0
18.12.2015 11:52

R43o33m23a51n 15H90a49n82u68s 8705967649904

Problém je že v ČR může být nejdelší tunel 5km. Což dělá problém i kdyby se zakousnul za Hodkovicema před Rádelským mlýnem a vylezl v Šimonovicích bylo by to dost těsné s velkými záseky na konci a začátku každého tunelu

0/0
18.12.2015 17:19

F53i72l64i48p 12S37m59o70l53a 9177558231107

Nějaká mapka v článku s variantama by se hodila.

+5/0
17.12.2015 10:56

J34i87ř27í 96E57r92b54e43n 1493604626317

SŽDC asi chce autorské poplatky za mapku ;-)

0/0
17.12.2015 12:10

O19l53d13ř15i96c15h 84J24a61n29e55č43e63k 8839296483481

po přečtení titulku jsem si myslel, že chce ministerstvo objednat přímé vozy na stávající spoje ;-)

a jinak myslel, že se říká 'Vlkavská spojka' ;-) ale to je jedno. ta může razantně zlepšit spojení do Mladé Boleslavi, ale cestujícím do Liberce a Jablonce nic nepřinese. aby tam železnice mohla konkurovat autobusům, musela by jízdní doba být maximálně kolem 1,5 hodiny, přitom jen z Liberce do Mladé Boleslavi to trvá 1:15. zkrátka bez razantního zlepšení z Liberce do Turnova to nejde - a to nejde bez obrovské investice.

+5/0
17.12.2015 10:53

J29i32ř87í 63Z87á93h91o88r23a 5373575132389

Daleko lepší bude, když stát donutí Poláky, aby při cestě do Německa mohli jezdit vlaky alespoň stovkou přes jejich území. Přeci jen spojení s Drážďanama by mělo mít vyšší prioritu, než spojení s Prahou.

+2/0
17.12.2015 10:37
Foto

M31a62r21k44é96t39a 54K84o38c54h36a67n66o70v13á 2962588196723

Já nevím, kde berou ty informace, že by nebyla na této trase poptávka. Mám pocit, že veliká, ale 3 hodinová cesta opravdu každého odradí, včetně mě. Já jsem pro.. ať už dopadne jakákoli varianta;-)

+6/0
17.12.2015 10:09

P32e54t84r 72N68e39c30h39a75n56i93c75k63ý 7613506838580

Určitě je a co pozoruji, tak studenti jezdící Liberec - Prahy jsou snad jedni z prvních kdo pořizují auta jak brzo to jen půjde. Ono se totiž občas stane, že se celou neděli nebo pátek do autobusu nedostanete

+7/0
17.12.2015 10:14

O14l18d98ř90i92c21h 61J65a27n59e90č44e82k 8269906813711

"Podle Českých drah není po tomto spoji od ministerstva dopravy poptávka."

Poptávka cestujících po cestování na této trase je obrovská, ale po cestování za 2,5 hodiny minimální. Kdo je to ochoten skousnout, skousne i ten přestup v Turnově.

+3/0
17.12.2015 11:02
Foto

Z40b68y90n42ě80k 68M49e45l77i31c76h14a52r 9195627615149

Praha-Liberec je jediná trasa, kde jsem dal přednost busu před vlakem (jako dvoumetrový člověk dávám přednost pohodlí i za cenu delší cesty, ale co je moc, je prostě moc)

+11/−1
17.12.2015 9:41

J16a64n 96H21a65v36r35d80a 2338566131488

Proč ten mínus Fabio??? Vždyť je to napsáno přesně logicky.

Tedy že přestiože pan Melichar preferuje vlak (i pro svou vysokou postavu a tedy větší pohodlí), tak Lbc-Pha je prostě nevyhnutelné dát přednost busu i přes tu svojí vysokou postavu a tedy nutně menší pohoidlí v jakémkoli standardním busu...

+2/−1
17.12.2015 10:28

L92e83n63k16a 71R29e68ž24n18á 8670397768234

to by se hodilo ..

+1/0
17.12.2015 9:39
Foto

M88i68l51o12s64l54a84v 78Z84í14t34k54a 8460584457440

Problém je, že studie se dělají na objednávku - ušetřit, postavit co nejdřáž apod.....

Pokud by se postavila rychlá trať v ose Liberec-Praha obsluhující Mladou Boleslav, tak se v celé aglomeraci rapidně zvýší akční rádius pro denní dojíždění a dojde ke skokovému nárůstu cestujících o stovky procent.Více lidí bude moci dojíždět do MB nebo Prahy, poklesne nezaměstnanost v regionu. Obávám se, že dvanáctá studie má za úkol ušetřit, takže se budou snižovat parametry a vznikne další paskvil, který příliš nepomůže.

+12/0
17.12.2015 9:26

P38a42v75e64l 80Ř71a58p57e44k 7382106939325

Tenhle stát dělá všechno pro to, aby lidi nahnal do aut. Přitom je to naprosto nedůstojný způsob dopravy, hodinu či dvě trávíte s rukama na volantu, další 4 hodiny vyděláváte pouze na auto a jeho provoz. V tom lepším případě. V tom horším pracujete přímo v automobilce a jezdíte autem jen proto, aby vznikala další auta. K tomu trestní odpovědnost a riziko, že do cíle cesty nedojedete živý. Ucpané ulice. Všude kravál a smrad. Přesto stát do této šílenosti leje nejvíc peněz.

+6/0
17.12.2015 9:31







Najdete na iDNES.cz