Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Stát uvažuje o tom, že by z Liberce jezdily přímé vlaky do Prahy

Cesta trvající dvě a půl hodiny, někdy i přes tři. Lidé, kteří se chtějí vlakem dostat z Liberce do Prahy, musí počítat s tím, že dříve než za 150 minut to nestihnou. V budoucnu by se to mohlo změnit. Ministerstvo dopravy připravuje další, již dvanáctou studii rychlejšího spojení.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

R37o52m36a28n 82H73a84n69u36s 8705647429724

http://www.k-report.net/koridory/dalsi4.htm

tady jsou uváděné možnosti s časy apod.

Hlavně aby se u začalo něco dít, protože kvůli tomu je kolem koridoru 300m stavební uzávěra. Takže to brání rozvoji apod.

0/0
18.12.2015 17:07

J36a19n 12K69o92h35l 4773557621174

Ten půlhodinový oblouk do Rychnova a zpět téměř do výchozího bodu je asi ta první věc, co každého odradí od cesty směr Turnov.. Stačilo by postavit jeden most přes silnici a Rychnovským zaplatit jeden taxík, co by pendloval ve směru obec - nejbližší stanice.. žádný velký zásah.. kolem Turnova je zase terén vhodný pro úpravy přejezdů podle moderních standardů, to mi taky hodně chybí. A napojit Milovice na trať z Prahy přes Boleslav do Liberce by taky dost pomohlo..

0/0
18.12.2015 11:47

O92l89d35ř73i46c77h 87J32a80n52e41č94e96k 8579246833221

nestačilo - v tom oblouku ten vlak překonává dost velké převýšení, takže prostý most by nestačil, kvůli vyrovnání výšky by se musela postavit nová trať už cca. z Hodkovic, ne-li ještě dál.

a zdaleka nejde jen o Rychnov, ale i o napojení Jablonce.

+1/0
18.12.2015 11:57

J92a13n 57K42o52h77l 4493727761644

Nikde tam nepíšu o terénních úpravách, ty považuji za samozřejmé, spíš jsem uvažoval o zářezu, resp., podzemním vedení trati. I když pak už by nemělo smysl Javorník vůbec obcházet a vést trať rovnou do Hodkovic. Jablonec je napojený skrze Liberec. Tratě na Tanvald nebo Frýdlant jsou rychlé a komfortní dostatečně. A pokud by dneska existoval Regiotram, mohly být ještě lepší.

Plány na koridor už tu nicméně jsou minimálně od 80. let, takže pochybuju, že se vůbec někdy dočkám..

0/0
18.12.2015 13:35

O46l93d55ř43i11c43h 26J57a71n30e65č90e78k 8109966283641

napsal jste "stačilo by postavit jeden most" - tak jsem Vám napsal, že nestačilo a proč.

napojení Jablonce přes Liberec je nesmysl, to je strašná zajížďka, hlavně časově. ale obávám se, že Jablonec nikdy žádné rozumné napojení na železnici mít nebude.

"tratě na Tanvald a Frýdlant jsou rychlé a komfortní dostatečně" - tak trať na Tanvald je sice fajn lokálka pro místní přepravu, ale rychlá není ani náhodou, jasně teď se to trochu zlepšilo a s novým JŘ se z Jablonce opět dá směrem na Pardubice jet vlakem přes Tanvald do Brodu, sice to pořád trvá hodinu (32km!), ale pořád lepší, než přes Rychnov anebo dokonce přes Liberec.

Prahu to nicméně nikterak neřeší, ale jak říkám, tam Jablonec asi slušné železniční spojení nebude mít nikdy, ledaže by se postavila zcela nová trať tunely z Turnova do Lbc přes Malou Skálu a Jablonec, ale to je asi hodně velká utopie (i když některé z minulých studií myslím takové vedení měly aspoň jako alternativu).

+1/0
18.12.2015 15:22

M83a13r38i58e 38V96a38ř30e41k77o94v98á 3857779414921

Být krajským městem a nemít přímý vlakový spoj s metropolí je na 21. století smutné. Autobusy nikdy nebudou 100% náhradou za železnice. Především kapacitou přepravy jak osob, tak zavazadel.

+5/0
18.12.2015 1:10

O98l48d59ř13i86c94h 11J51a23n22e49č94e45k 8409366763601

Liberec není jediné krajské město bez přímého vlakového spojení...

ten přestup je na tom celém to nejmenší, ta zoufalá jízdní doba je mnohem palčivější.

+5/0
18.12.2015 10:10

M97a48r75e58k 10M61a89r26t84i72n 8469874376400

Které další krajské město nemá přímé spojení s Prahou? Mají je všechna města krom Liberce.

0/−1
18.12.2015 23:21

P52e70t91r 92B32a64u34d64i44š 7529351706426

Třeba Jihlava má spojení s Prahou jen o málo lepší než Liberec. 2x denně se přímým vlakem svezete, ale typicky jedete spíš s přestupem v Havl. Brodě a časově to D1 konkurovat taky nemůže.

+1/0
20.12.2015 13:42

M95i86l16o28s37l98a62v 54V50l63a42c11h 1103839530868

Nevím jestli je to jen o trati a nebo spíše o vůli. Příklad: Železný Brod-Hradec Králové - 100 km - 1,30 hodiny, ale Ž.B.-Praha - 100 km - 2,40 hod. Stejná 1-kolejná trať, stejné vlaky, stejné kopce, stejné zatáčky, stejné tunely, atd. Jen pro ukázku:Ústí-Praha - 100 km - 1,10 hodiny.

+1/0
17.12.2015 20:05

J43i20ř34í 38E49r13b17e17n 1103834166677

Možná se pletu, kdyžtak mě opravte, protože moje cestovatelské zkušenosti na těchto tratích nejsou letošního data a jsem teď večer líný prohledávat jízdní řády:

- Na trati ŽB-HK se v přestupních stanicích Stará Paka a Jaroměř čeká na přípoje jen pár minut a skoro nemusíte křižovat protijedoucí spoje.

- Na trati ŽB-Pha Masna naopak musíte čekat v Turnově, Mladé Boleslavi, Všetatech a v Neratovicích...

+1/0
17.12.2015 21:43

O15l25d20ř34i45c26h 47J90a23n39e49č10e30k 8229246703381

myslím, že je to hlavně o Vašich počtech:

ŽB - HK 87km, 1:35 hod = průměrná cestovní rychlost 54,9 km/h

ŽB - Praha 116km, 2:18 hod = 50,4 km/h

(ty kilometry jsou tarifní vzdálenost ČD, čili vzdálenost, kterou vlak opravdu přibližně ujede)

čili je to téměř srovnatelné. přičtěte fakt, že vlak do Prahy výrazně častěji staví a jak píše pan Erben, má v několika stanicích delší prostoje - takže čistá průměrná rychlost jízdy je téměř stejná.

s hlavní elektrifikovanou nedávno modernizovanou tratí samozřejmě nemůžete srovnávat. tam je těch 100km za více než hodinu vlastně taky katastrofa (pro srovnání: Wien - Linz 190km, 1:09 hod)

+3/0
18.12.2015 10:20
Foto

S47t81a11n91i63s44l67a80v 83T98e84s62a77ř 9777334912554

Klasická ukázka neschopnosti ČD fungovat se selským rozumem. Proč rvát peníze do spojení, které nemůže autobusům konkurovat. Vlakem nejmíň 150 minut, bus 75 minut. Zodpovědní ředitelé ČD by měli za tuto neefektivitu nést zodpovědnost!!!

+3/−13
17.12.2015 16:51

V54a65c57l73a94v 84H73a28j51e26k 3726429249

vy tam čtete něco o tom, že by to byl záměr ČD já ne. Tak je do toho nazatahujte.

+6/−1
17.12.2015 16:57

L19u62k17á86š 86V68e44v38e67r42k18a 1427806810

než někoho hnát k zoodpovědnosti by si to chtělo o tom něco zjistit, ono stačí i přečíst článek pro základní údaje, čd do ničeho peníze rvát nechtějí

+7/0
17.12.2015 16:57

J78i19ř39í 40E64r46b52e43n 1903784826917

Klasická ukázka neschopnosti diskutéra přečíst si článek před vstupem na diskusi ;-)

+7/0
17.12.2015 21:45

V26i52k27t68o58r 93N62á42r81o21ž30n62ý 3679692838

Milovická spojka je dle mého názoru nesmysl. Řešením by mohl být tunel někde z prostoru Balabenky do prostoru Čakovic , který by radikálně zkrátil jízdní dobu tak i vzdálenost směr Neratovice . Funkce tohoto tunelu by byla vedle spojení na Liberec ve zvýšení atraktivity příměstského spojení Praha-Mělník. Dále by měl být tento tunel postaven tak , aby bylo možné jeho budoucí využití pro VRT směr Praha-Dresden.

Dále bych to viděl na vedení tratě v současné trase někde tak do Kropáčovy Vrutice a dále její vedení kolem Benátek nad Jizerou v blízkosti D10. Je otázka , jak zapojit Mladou Boleslav , neboť dle mého názoru by tato trasa měla vést mnohem blíže městu než současná trasa. Jak vyřešit spojení z Turnova do Liberce je otázka. Nejlepší by byla velkorysá tunelová trasa..ale to bude asi nereálné z finančního hlediska. Milovická spojka nic moc neřeší. Bylo by třeba totálně přestavět trať do Milovic , včetně uzlu v Lysé. A v těch obloucích a stoupání mezi Vysočany a odbočkou Skály se víc než dnešních 90km/h nevyrazí bez ohledu na rozsah rekonstrukce.

+3/0
17.12.2015 15:05

O67l67d95ř22i44c36h 51J64a84n69e43č93e32k 8849786973691

to záleží na tom, jestli Vám jde spíš o Neratovice a Mělník, nebo o MB a dál - a jestli chcete spíš za miliardy modernizovat, nebo za desítky miliard stavět novou rychlodráhu (ne snad hned VRT, ale 'koridor' na 140 až 160, příp. 200 km/h).

spojka + zdvojkolejnění a elektrifikace Všejany - MB (nějakých 20km) jsou slušné, poměrně rychlé a levné řešení pro MB.

spojení bez Neratovic a Mělníka bez toho tunelu pod Letňany asi opravdu výrazně nezlepšíte a pokud beru v potaz i MB, znamená to výraznou modernizaci nějakých 60km trati.

ano napojení MB je problém, pro regionální vlaky, které by tam končily, snad ani ne - ty by ze stávajícího hlavního nádraží mohly zajet do města, ty 3 km by nebylo nutno zdvojkolejňovat, jen elektrifikovat.

průjezd dálkových vlaků přes město by byl o dost složitější, ale jak tak koukám na mapu, postavit novou trať kolem Bezděčína pod Chlumem a do města přijít od východu by mohlo jít, jen tam překáží ta obchodní centra a sjezd z dálnice. anebo přijet od jihu a po stávající trase hl.n. - město, vyjet na východ, pak na sever podél dálnice a na stávající trať se napojit před nebo snad lépe až za Bakovem.

0/0
17.12.2015 15:51

V44i53k77t65o55r 75N26á65r25o22ž32n84ý 3569952578

Moje představa je zabít více much jednou ranou. Takže část trati , která bude sloužit jak dálkové , příměstské tak i té nejrychlejší dopravě se mi zdá dobré řešení.

Nějak Vám tam vypadla modernizace úseku Praha-Lysá. Dnes je nic moc , na části se jezdí 90 Km/h na druhé části 100 km/h . Musel byste zainvestovat do autobloku..je otázka , zda by do Počernic nebylo třeba ztrojkolejnění stávající trati. Dalším miliardovým problémem je rekonstrukce stanice Lysá nad Labem . Na jedné straně dvě dvoukolejky , na druhé by byly také. Úsek z Lysé do Milovic je také problematický. Tuším , že se tam jezdí 70 km/h. Takže odhad jízdní doby...cca Praha hl.n-Lysá..30 minut , stání v Lysé 2 min , Lysá-Milovice 6 minut , stání Milovice 2 min , jízdní doba Milovice-MB ..17 minut (je to cca 26 km) ...celkem tedy,,57 minut... přínos tedy nic moc..

+1/0
17.12.2015 17:38

O52l26d88ř74i30c93h 24J34a29n40e81č41e16k 8389766713481

jak Vám píšu jinde - neříkám, že Váš návrh je špatný, ale byl by řádově dražší, takže s ohledem na to, jak dlouho v ČR trvá realizace jakéhokoliv trochu komplikovanějšího infrastrukturního projektu, by jen tunel pod Letňany trval desítky let a asi sám uznáte, že bez něj je celý Váš návrh vcelku nepoužitelný.

nepopírám, že trať do Lysé je potřeba rekonstruovat. nicméně pokud se nyní bavíme pouze o rychlém a levném řešení pro Mladou Boleslav a mírném zlepšení spojení do Turnova ve formě spojky + případné elektrifikace a zdvojkolejnění Všejany - MB, tak tam těch 90 až 100 km/h stačí, protože na rychlících do Turnova a dál by dost možná zůstaly stávající dieslové jednotky, které stejně (výrazně) rychleji jet neumí.

klidně ať se teď rychle postaví spojka a pak se můžeme bavit o kompletní rekonstrukci / částečné novostavbě přes Neratovice s realizací v horizontu desítek let.

0/0
18.12.2015 10:36

O27l96d77ř88i71c24h 33J23a28n56e88č60e35k 8989696563201

mimochodem o kapacitu mezi Prahou a Lysou bych si starosti nedělal - tam už teď jezdí v každém směru každou hodinu 2 až 3 couráky + jeden rychlík, takže těch 6 párů rychlíků denně, které nyní jezdí mezi Prahou a Turnovem, by se tam vešlo.

přitom by se výrazně mohla zahustit příměstská doprava do Čakovic a Neratovic a kdyby MB konečně měla dvojkolejnou trať (z Lysé a/nebo Nymburka), mohlo by na železnici i výrazně více nákladu do/ze Škodovky.

0/0
18.12.2015 11:03

M19a74t87ě31j 54V53o54n77d56ř70i40č50k95a 4344420808266

Souhlasím s vámi. S milovickou spojkou nesouhlasím zásadně. Trať Lysa-Mylovice je dobrá pro osobaky do Prahy, ale podstatně nevhodná jako dálková trať do Liberce - mnozstvi ostrých oblouku. Nehledě na to, že by to při cestě do Liberce byl docela zavlek. Navíc by to zhoršilo propustnost značně vytížené trati 231, na kterou Milovicka spojka navazuje a dale by přišla zkratka příměstská doprava v úseku Ml. Boleslav - Všetaty - Mělník, kde by dále kralovaly mene vhodne pomalejší motorové vlaky. Osobně bych investoval do zdvoukolejnění a elektrifikace trati v cele délce, v některých úsecích v nove stopě - to by se týkalo zejména velmi pomalého úseku Turnov - Liberec. Úsek Všetaty - Turnov je poměrně primy, velké množství předložek by ani nebylo nutné.

0/0
17.12.2015 23:40

O55l79d33ř19i35c28h 21J85a58n79e89č20e10k 8829926793791

Praha - Turnov přes Neratovice 102km, přes Nymburk 110km, takže přes Milovice (ne Mylovice) by to bylo stejně daleko jako přes Neratovice.

jak píšu panu Nárožnému: kompletní modernizace trati přes Neratovice včetně nových tunelů a přeložek (ne předložek) určitě není špatné řešení, ale stálo by to desítky miliard a trvalo by to desítky let. kdežto spojka + případné zdvojkolejnění a elektrifikace Všejany - MB je rychlé a vcelku levné řešení, které by uschopnilo železniční spojení do MB a aspoň trochu zlepšilo Turnov a dál. spojení do Liberce může být plně konkurenceschopné stejně jen se zásadní (a drahou) modernizací Turnov - Lbc.

0/−1
18.12.2015 10:42
Foto

B38r16o25n37i17s31l88a67v 26G69a77b45r70y84š 2582199381

Spojení hlavního města s Libercem je opravdu zoufalé. Je to jediná relace, kam jezdím autobusem. Ač mám vlak rád, nejel bych jím na téhle relaci ani na výlet. Nevím, jestli je to nevýhodnou polohou Liberce, že tam není dvoukolejná elektrifkovaná trať... nebo čím vlastně... S horskými oblastmi mají Švýcaři spoustu zkušeností. Ale prý se elektrifikace nevyplatí.

+2/0
17.12.2015 12:21

O73l37d75ř93i62c94h 64J21a28n34e43č90e97k 8909496403951

nevýhodná poloha, historické souvislosti. Liberec na významném dálkovém tahu ležel naposled před 150 lety, když se stavěla trať Pardubice - Liberec - přes Frýdlant do Pruska (dnes Polska). a ve 20. století tam nebyl žádný průmysl, který by vyžadoval opravdu intenzívní železniční dopravu, která by novou trať ospravedlnila.

elektrifikace sama o sobě se nevyplatí, zrychlení v osobní dopravě by bylo možné toliko v řádu minut (mimochodem, po většinu loňského roku se trať z Liberce do Jaroměře masivně rekonstruovala - dopad na nový jízdní řád není prakticky žádný, když jste na jednokolejce vázán na výhybny, tak to ani dost dobře nejde, hlavně se prý zlepšila dochvilnost - zpoždění půjdou snáze dohánět). nákladní doprava na frekventované jednokolejce, když vedle vede dálnice, konkurenceschopná být nemůže.

elektrifikace by měla smysl při výrazném nárůstu přepravních výkonů, ten ale v konkurenci dálnice může nastat jen při výrazném zrychlení.

+3/0
17.12.2015 12:57

J50i49ř10í 45E26r72b18e81n 1273954316287

No ono by se v Turnově ani přestupovat nemuselo, kdyby jela souprava motorový vůz + vložené vozy + řídicí vůz, tak v Turnově na druhém/třetím nástupišti jen vykoná úvrať, strojvedoucí přejde na druhý konec soupravy a přepne bílá a červená světla...

A řekl bych, že přestup v Turnově je nejmenší problém této trasy. Nejhorší jsou ty klikatice jak přes Letňany a Čakovice, tak zejména přes Turnov a Rychnov. Milovická spojka a nová trať kolem Českého Dubu by byly razantnějším zlepšením.

+9/0
17.12.2015 11:20

O41l19d22ř73i38c97h 43J69a51n63e78č48e42k 8539366343551

souhlas, snad krom toho, že trasování kolem Českého Dubu by od trati kompletně odřízlo Jablonec. ono by možná stačilo stávající trať napřímit (a novou stanici pro Jablonec udělat někde v oblasti Rádelského mlýna) - ale to je hold klasická otázka, jestli jen optimalizovat, nebo rovnou postavit novou kapacitní trať na 160 km/h.

jízda úvratí není rychlejší než přestup, je to jen otázka pohodlí. a pokud by jezdily přímé vlaky z Liberce do Prahy, nejspíš by to odnesli cestující z Liberce na Semily a Pardubice, kteří by pak nejspíš v Turnově museli přestupovat. nebo by samozřejně soupravy v úseku Liberec - Turnov mohly jezdit spřažené, tedy pokud by tam nebyla nová trať na 160km/h, když by Turnov - Pardubice zůstala ta stávající s dieslovým provozem. rozpojit je ještě rychlejší než přejít na druhý konec ;-)

0/0
17.12.2015 12:01

L96u45k44á54š 72V92e18v78e42r32k87a 1747586450

novou stanici pro jablonec je trochu blbost, dojezd primo do liberce a vlakem na jablonec je lepsi reseni, pokud se bavíme opravdu o zrychlení relace Lbc-Praha a ne o vlaku co bude stavět všude..

0/0
17.12.2015 16:43

O32l55d39ř10i38c21h 71J65a80n37e65č66e52k 8159396933611

dokud Pha - Lbc nebude VRT s jízdní dobou pod hodinu, cesta z Jablonce přes Liberec nikdy nemůže být konkurenceschopná, protože jen dojet do Liberce trvá nejméně 20 minut.

však se nebavíme o "vlaku, co bude stavět všude", ale o napojení téměř 50tisícového města. a stanice v oblasti Rádelského mlýna nebo Hodkovic by posloužila i Hodkovicím, Českému Dubu, Jeřmanicím, Rychnovu - odkud se už teprve přes Liberec jezdit nebude a pokud by se vynechal Turnov (čímž by se ušetřilo výrazně více času než jednou nácestnou zastávkou), přišla by tato města kompletně o napojení vlakem na Prahu.

0/0
18.12.2015 12:14

P93e68t48r 72N69e96c72h43a73n76i29c65k14ý 7343906188400

kolem Českého Dubu to je neprůstřelné a šíleně drahé. Navíc železnici částečně napájí i Jablonec v Rychnově (mohl by případně v Hodkovicích) a myslím si, že tunel pod Dlouhými Mosty by byl praktičtější. I proto, že to spojení pomůže i relaci Liberec - Český Ráj, HK, Pardubice

+2/0
17.12.2015 12:02

J90i72ř83í 17E14r77b25e95n 1173324816167

No to už by byl možná praktičtější tunel Rychnov - Malá Skála ;-) ale tam je výškový rozdíl na 6 km vzdálenosti skoro 200 metrů, to by asi neprošlo. Trasa přes Hodkovice nastoupá 160 metrů na 10,5 km trase.

0/0
17.12.2015 12:16

P21e80t22r 74N79e81c45h64a83n37i85c90k37ý 7673246988320

První tunel Pěnčín - Sedlejovice, druhý Hodkovice - Šimonovice, jen nevím jestli by jezdily prostě dva různé spoje LB-HK a LB-PHA nebo by se rozpojovali v Příšovicích třeba

0/0
17.12.2015 12:39

O17l59d45ř11i47c79h 48J84a31n13e94č63e64k 8659296563461

aby se vlaky do Prahy zcela vyhnuly Turnovu by bylo představitelné asi jen při stavbě zcela nové trati v této oblasti, určitě ne při optimalizaci té stávající.

0/0
17.12.2015 13:01

V66i54k47t58o91r 53N77á42r60o18ž37n29ý 3339752908

Udělat spojku mezi tratí Praha-Turnov a Liberec-Turnov tak , aby nebylo nutné zajíždět do žst Turnov je už v dnešní době automatizace triviální záležitost.

0/−1
17.12.2015 15:36

O34l68d48ř18i81c83h 14J31a76n73e42č11e95k 8789626343891

nemluvím o technickém řešení, ať už stavebním nebo provozním, obojí by bylo triviální, ale o prostém faktu, že by ty vlaky Turnov neobsloužily

+1/0
17.12.2015 15:54

L36u71k12á93š 52V84e50v15e96r51k54a 1367696510

ono zrovna i jen obyčejná spojka u Ohrazenic s vynecháním Turnova dá tak 10minut ušetřených na jízdní době, bez rekonstrukce Turnova spíš ještě víc, 40 ve stanici to dá jen 2+2 minuty pohyb vlaku po obvodu žst

0/0
17.12.2015 16:46

O69l93d67ř44i41c88h 37J32a76n27e45č65e74k 8879316113681

jak říkám: pokud jednou bude Pha - Lbc novostavba na rychlost aspoň 140km/h a s cestovní dobou kolem hodiny, která bude plně konkurenceschopná silničnímu spojení a těch ušetřených 5 až 10 minut by hrálo velkou roli, tak se můžeme o vynechání Turnova bavit.

dokud se bavíme jen o dílčích úpravách a optimalizacích, které zkrátí jízdní dobu o pár desítek minut a železnice tak bude hlavně pro cesty do/ze stanic mezi Prahou a Libercem a z Prahy směr Tanvald, nebude ale kvůli jízdní době stále kolem 2 hodin přímou konkurencí autobusů do Lbc/Jbc, tak si vynechání Turnova nedokážu představit.

právě i proto, že by se tím zlikvidovalo spojení Praha - Tanvald, kde ten pomalý vlak přeci jen má smysl, protože busy tam jsou taky pomalé. že by jezdily přímé vlaky Pha - Lbc, Pha - Tanvald i Lbc - Pardubice, je při současném vytížení utopie. a pokud by ty Pha - Lbc a Pha - Tanvald z Prahy jezdily spojené a někde cestou se rozpojovaly, tak to je zase časová ztráta.

+1/0
18.12.2015 11:52

R28o16m40a49n 70H50a11n96u96s 8455237399974

Problém je že v ČR může být nejdelší tunel 5km. Což dělá problém i kdyby se zakousnul za Hodkovicema před Rádelským mlýnem a vylezl v Šimonovicích bylo by to dost těsné s velkými záseky na konci a začátku každého tunelu

0/0
18.12.2015 17:19

F62i25l78i32p 86S73m36o36l91a 9407328901397

Nějaká mapka v článku s variantama by se hodila.

+5/0
17.12.2015 10:56

J22i66ř30í 17E32r68b41e75n 1653144676827

SŽDC asi chce autorské poplatky za mapku ;-)

0/0
17.12.2015 12:10

O51l86d36ř93i69c48h 36J34a79n81e32č36e75k 8349166323461

po přečtení titulku jsem si myslel, že chce ministerstvo objednat přímé vozy na stávající spoje ;-)

a jinak myslel, že se říká 'Vlkavská spojka' ;-) ale to je jedno. ta může razantně zlepšit spojení do Mladé Boleslavi, ale cestujícím do Liberce a Jablonce nic nepřinese. aby tam železnice mohla konkurovat autobusům, musela by jízdní doba být maximálně kolem 1,5 hodiny, přitom jen z Liberce do Mladé Boleslavi to trvá 1:15. zkrátka bez razantního zlepšení z Liberce do Turnova to nejde - a to nejde bez obrovské investice.

+5/0
17.12.2015 10:53

J40i42ř14í 22Z78á20h77o15r66a 5323555192909

Daleko lepší bude, když stát donutí Poláky, aby při cestě do Německa mohli jezdit vlaky alespoň stovkou přes jejich území. Přeci jen spojení s Drážďanama by mělo mít vyšší prioritu, než spojení s Prahou.

+2/0
17.12.2015 10:37
Foto

M40a56r46k55é30t68a 68K53o49c52h95a95n69o73v40á 2942378506453

Já nevím, kde berou ty informace, že by nebyla na této trase poptávka. Mám pocit, že veliká, ale 3 hodinová cesta opravdu každého odradí, včetně mě. Já jsem pro.. ať už dopadne jakákoli varianta;-)

+6/0
17.12.2015 10:09

P15e10t41r 97N44e46c20h54a32n81i89c38k57ý 7283226588750

Určitě je a co pozoruji, tak studenti jezdící Liberec - Prahy jsou snad jedni z prvních kdo pořizují auta jak brzo to jen půjde. Ono se totiž občas stane, že se celou neděli nebo pátek do autobusu nedostanete

+7/0
17.12.2015 10:14

O26l84d93ř58i85c90h 20J72a44n68e38č66e81k 8199956583251

"Podle Českých drah není po tomto spoji od ministerstva dopravy poptávka."

Poptávka cestujících po cestování na této trase je obrovská, ale po cestování za 2,5 hodiny minimální. Kdo je to ochoten skousnout, skousne i ten přestup v Turnově.

+3/0
17.12.2015 11:02
Foto

Z23b62y88n20ě40k 54M88e70l33i16c39h97a73r 9245797455819

Praha-Liberec je jediná trasa, kde jsem dal přednost busu před vlakem (jako dvoumetrový člověk dávám přednost pohodlí i za cenu delší cesty, ale co je moc, je prostě moc)

+11/−1
17.12.2015 9:41

J76a25n 91H68a87v24r46d49a 2588556101818

Proč ten mínus Fabio??? Vždyť je to napsáno přesně logicky.

Tedy že přestiože pan Melichar preferuje vlak (i pro svou vysokou postavu a tedy větší pohodlí), tak Lbc-Pha je prostě nevyhnutelné dát přednost busu i přes tu svojí vysokou postavu a tedy nutně menší pohoidlí v jakémkoli standardním busu...

+2/−1
17.12.2015 10:28

L86e22n60k71a 75R19e25ž98n60á 8130317148484

to by se hodilo ..

+1/0
17.12.2015 9:39
Foto

M54i45l31o11s21l61a98v 67Z18í93t26k23a 8420464477960

Problém je, že studie se dělají na objednávku - ušetřit, postavit co nejdřáž apod.....

Pokud by se postavila rychlá trať v ose Liberec-Praha obsluhující Mladou Boleslav, tak se v celé aglomeraci rapidně zvýší akční rádius pro denní dojíždění a dojde ke skokovému nárůstu cestujících o stovky procent.Více lidí bude moci dojíždět do MB nebo Prahy, poklesne nezaměstnanost v regionu. Obávám se, že dvanáctá studie má za úkol ušetřit, takže se budou snižovat parametry a vznikne další paskvil, který příliš nepomůže.

+12/0
17.12.2015 9:26

P50a51v40e51l 31Ř73a60p39e26k 7852116289725

Tenhle stát dělá všechno pro to, aby lidi nahnal do aut. Přitom je to naprosto nedůstojný způsob dopravy, hodinu či dvě trávíte s rukama na volantu, další 4 hodiny vyděláváte pouze na auto a jeho provoz. V tom lepším případě. V tom horším pracujete přímo v automobilce a jezdíte autem jen proto, aby vznikala další auta. K tomu trestní odpovědnost a riziko, že do cíle cesty nedojedete živý. Ucpané ulice. Všude kravál a smrad. Přesto stát do této šílenosti leje nejvíc peněz.

+6/0
17.12.2015 9:31







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.