- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Jak moc musí člověk v raném dětství trpět, aby se z něho stal takovej zakomplexovanej chudák jako z pana náměstka? Ti rodiče nedělají nic nelegálního, to moc dobře ví. Tak na ně aspoň poštveme sociálku. To by tak hrálo, aby si vybírali, kam budou jejich děti chodit na školy. Ubohost.
At se pan namestek vrati do ZOO delat tiskoveho mluvčího zvířátkům. Může jim hrozit sociálkou. Deviant.
To je fakt chudak. At se pan namestek radsi venuje zlepsovani povesti ostatnich skol a uplatnitelnosti jejich absolventu. Socialku by pak mohl spos poslat resit sikanu. Svepravny clovek by mel naopak rodice pochvalit, co vsechno jsou ochotni pro vzdelani deti obetovat. Treba i podvest a platit za bydliste. Uz aby ho vymenili, magora.
Tak zrovna ochota podvádět moc chvalyhodna není. Já ty rodiče chápu. Ale chválit je? Rodiče, kteří zaplatí decku přijímačky na vysokou, máme chválit taky?
Zřizovatel školy (obec či město) by měl především hledat odpověď na otázku, proč jsou některé školy rodiči žádány více než jiné a poté vytvářet vhodné podmínky k tomu, aby se kvalita škol postupně zvyšovala (i těch ostatních řekněme horších či méně žádaných), než jen administrativními nástroji bránit rodičům v tom, aby pro svoje dítě vybrali to, co považují za lepší řešení. Rodiče se přitom chovají zcela přirozeně a úředníci či zastupitelé mnohdy neřeší příčiny, ale jenom důsledky současného stavu, kdy se stále více rozevírají nůžky mezi těmi lepšími a horšími školami...
Zřizovatel přitom zodpovídá za svoji školu a má k tomu i nástroje, jen je často vhodně nevyužívá anebo v horším případě zneužívá. Na druhou stranu znám i spoustu příkladů, kde to naštěstí funguje nebo je alespoň snaha o změnu k lepšímu...
A pokud rodiče na věci záleží a nevidí cestu ke zlepšení (...a dítě roste!), dochází v poslední době k poměrně častému zakládání vlastní školy. Jen v poslední době se jedná o desítky škol a přibudou další. Tento trend se objevil nyní i u nás, ale v jiných zemích je to již více běžná věc.
Hezký den přeji !
Nechápu, o co panu náměstkovi jde. Vím ale o co jde rodičům - chtějí co nejlepší vzdělání pro své děti. Rodiče si zjistí moc dobře, co která škola nabízí, jací jsou tam učitelé, zda jsou tam ději spokojené. Ale můžete mi prosím vysvětlit, o co jde panu náměstkovi? Nechápu.
Já zase vyzývám občany, ať pana náměstka nahlásí do psychiatrické léčebny, že se zbláznil a je nebezpečný sobě a okolí, tak ať si pro něj okamžitě přijedou, neboť jeho stav nutně vyžaduje nedobrovolnou léčbu. Rozhodně je to více na místě, než rodiče obtěžovat sociálkou.
Naštěstí může pan náměstek jenom blekotat nesmysly, sociálka v tomto případě vůbec zasahovat nemůže (úředníci to vědí, volený hňup na radnici nikoliv).
Měli by se začít chystat, že se podobný postup bude používat stále častěji.
Až se totiž někdo pokusí opravdu prosadit "inkluzivní vzdělávání", nastanou místy radikální přesuny.
Tak inkluzivní vzdělávání je o tom, že je ve třídě třeba jeden vozíčkář, jeden Rom a jedno dítě s lehkou autistickou poruchou a učitel třídu zvládá za pomoci asistentů. Rozhodně je lepší tento model s kvalitním učitelem než model klasické výuky s učitelem, který se nezbavil komunistických manýrů...
Vždyť se to říká dávno.
Navrch zelení, uvnitř rudí s černými jadérky.
Takze na lidi, kteri maji zajem o kvalitnejsi vzdelani a vychovu svych deti, posleme socialku, budeme je sikanovat a udelame z nich podvodniky, vyvrhele spolecnosti.
Spravne, presne v duchu novodobeho utvareni spravne vzdelaneho cloveka -formalne vzdelaneho, ale bez schopnosti kritickeho mysleni cili hloupeho, schopneho dobre plnit ulohu poslusneho obcana v NWO.