Diskuze

Železniční romantika je mrtvá. Heřmanička dojezdila před čtyřiceti lety

Bývala to náramná romantika: po úzkorozchodné trati se kodrcala lokomotiva s pár vagony. Vozily dělníky, školáky i víkendové trampy a místní obyvatelé nazývali trať něžně Heřmanička. Před čtyřiceti lety idylka skončila. Poslední osobní vlak na trať z Frýdlantu do Heřmanic vyjel 13. ledna 1976.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Škoda, Oybin a Jonsdorf ukazují, že by to fungovalo.

2 0
možnosti

Tak kdyby Stalin neprosadil posunutí Polska, celý ten kraj by vypadal jinak. Třeba oblast kolem Jelení Hory. Malebné podhůří Krkonoš, staré německé domy, tramvajová trať do Sobieszowa, Ceplic a Przesieky (tedy úplně do hor), zničená zarostlá obrosvká nádraží všude, trať dolinou Bobru v naprostém rozkladu, 70 let nefungující železniční přejezd do Szklarske Poreby, úpadek u Královce a Mirošova, zrušené tratě do Karpacze, Kowar, Swieradow Zdroj, strhaná, zničená a ukradená elektrifikace na mnoha tratích, vlaky Jelenia Gora - Wroclaw se pomalu snaží dosáhnout rekonstrukcí časů z roku 1944 a dalo by se neustále pokračovat. Jen zmar, kopřivy a pár odkazů na dávné doby.

6 0
možnosti