Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Autobusy blokují osadu Jizerku. Policie je dál do hor nepustí

Rolbou vyžehlená magistrála vydrží někdy jen hodinu a půl. Pak krásné stopy pro běžkaře pod rozhlednou Štěpánka přeorají terénní auta nebo čtyřkolky. Řádí i na dalších místech v okolí Kořenova. Nejde o jediný problém. Do osady Jizerka se nedostanou auta, protože silnici blokují autobusy.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M91i13r70o49s85l67a49v 35Š50n18a40j62d10r 3503613694573

Nechci bohapustě kritizovat z tepla od počítače, nepozřel jsem Šalamounův exkrement. Občas tam s běžkami jezdím. I leckterá dodávka je širší než osobák a na "zimní" silnici je problém se s ní vyhnout. Ale problémy jsou od toho, aby se řešily a nejenom jsme si stěžovali.

K řízení provozu existují třeba semafory. Dokonce i přenosné. Když mluvíme o Jizerkách, tak tam na závěrečném asi dvoukilometrovém úseku jsou semafory. Buď počkám, anebo vylezu z auta na parkovišti před nimi, a než se dočkám zelené, už budu mít půl cesty za sebou. Využití parkovišť nebo odstavných ploch se určitě nechá regulovat výší nebo existencí cenového poplatku. A v Kořenově i na Polubném může být světelná informace o tom, zda parkoviště jsou volná či nikoliv. Technické možnosti jsou. Ale to jaký jsem sportovec, pane Škopku", nechte na mě (bez urážky a ironie, prosím). Ale když máme auta, proč si nedojet až na nástupní místo? Jasné, všichni se tam nevejdeme ... tak dejte podmínky. Buď si připlatím ... nebo přivstanu ...

Ty auta a čtyřkolky mimo silnici jsou problém. Ale opět. Buď tam oficiálně můžou, pak se skutečně musí vymyslet kompromis nebo nějaké řešení. A pokud tam nemůžou, tak postihy existují. Jenže, ruku na srdce, řídíme dnes skoro každý. Takže sami dobře víme, jak a často potkáváme policistu či jiný "zákon". Takže když si nevyvíjíme snahu něco s tím udělat, drzost, leckdy až neuvěřitelná, roste ...

Úplně to zlehčovat nechci. Dokážu si živě představit, že když vyrazím s přáním dopravního značení na příslušný odbor dopravy, že mě naštvou, protože se někdo bude bát rozhodnout, nebo že se do toho namotá nějaký pseudozelený ochránce přírody, který mi záměr také ztíží, a skončí to na nějakém protivném baráčníkovi nebo chalupáři, kterého bude štvát, že mu auto projede nebo zastaví před okny ....

+1/0
29.1.2016 12:16

M82i17r59o60s64l19a10v 64Š59n19a74j94d56r 3393903284973

Ke svému textu příspěvku ... tím dvoukilometrovým úsekem se semafory v Jizerkách myslím závěrečný úsek silnice na Ještěd. Omlouvám se, moje nepozornost.

0/0
29.1.2016 12:19

M41i41l55o69š 51B58o23u72k27a39l 8853857433294

Čtyřkolkaře povoleno střílet... jen co nasadí helmu...:-P

0/0
29.1.2016 12:05

J35i63n30d66ř42i25c94h 36Š93k70o84p35e57k 4745401920775

;-D to jsou sportovci

S velkou slávou na lyže, ale musí dojet až na nástupní místo, jelikož by asi pár metrů navíc neušli ;-D

+5/−1
28.1.2016 20:12

S48t44a11n 19N30o24v86á41k 5587465875464

Upřesňující fakta: odbočka v Polubném - parkoviště Jizerka = 5,1 km

Proč ztrácet čas a námahu někde, kde nechci? Pokud je někdo drtič kilometrů, tak je mu jedno kudy se žene. Pokud někdo jde/jede na výlet/procházku, tak si terén vybírá. Podotýkám, že nejsem lyžař a přírodě se více méně vyhýbám, takže v tomhle problému nejsem osobně zainteresován.

Když jsem před lety chodil s malou dcerou do kilometr vzdáleného lesa na procházky, používali jsme auto. Dojeli (za pár minut) na konec ulice, zaparkovali a byli v lese. Proč ztrácet čas nudnou chůzí mezi nudnými baráky?

0/−8
28.1.2016 21:46

J78i23n77d26ř88i48c40h 36Š72k58o12p13e14k 4465831840255

ale to že při výletu chci ušetřit čas nezakládá pardon pro parkování kde chci, omezování dopravy atd.

0/0
28.1.2016 22:07

S10t47a41n 34N61o47v51á41k 5207155495424

Nezakládá, já to ani netvrdím. Proč se ale hned vyjadřovat pohrdlivě (jací jsou to sportovci) o těch, kteří při respektování zákonů a nařízení se chtěli dostat na místo, které si vybrali? U Jizerky je parkoviště a autobusy tam zákaz vjezdu nemají. Dokonce tam jezdí pravidelné cyklobusy.

To, že se jich tam sešlo najednou moc, není jejich vina. Pokud bych se měl o někom vyjádřit pohrdlivě, tak to bude místní obecní úřad, třeba ten místostarosta Pelc. Pokud by chtěli něco a nějak to řešit, možností je dost. Na té silnici je několik rozšíření, kde se pohodlně vyhnou klidně kamiony, neřkuli autobusy - i třeba pomocí usměrňování místními dobrovolníky v reflexních vestách. Nebo policie namísto totálního zákazu může vysílačkou pouštět po čtvrthodině dopravu jednou tam a pak zpět. Pokud by byla snaha, zvládnout se to dá.

Nemluvě o tom, že běžkaři nejsou v horských obcích moc vítaní. Nemůžou se totiž tak snadno odrbávat jako sjezdaři. Běžkař si doveze svačinu v ledvince a platí maximálně za parkování. Kdežto sjezdař platí minimálně za vlek, nemluvě o tom, že u každého dojezdu je bufet a ceny rozhodně nejsou diskontní.

Všimněte si věty v článku: V Kořenově nabízejí hotely, penziony a priváty více než 3000 lůžek. A podle Wiki má Kořenov 959 obyvatel (k 1.1.2014). Hodně velký nepoměr, což?

Takže o ty, co jen přijedou, neubytují se, popř. nic navíc neutratí, nemají zájem.

Proč jim vadí autobusy a nevadí auta? V době, kdy se všude preferuje doprava hromadná namísto individuální? Protože v autobuse jezdí socky a v autě movitější, u nich je větší šance na oškub. Protože 4 lidé v autě zaplatí za parkování 50Kč (12,50/os.), 40 lidí v buse 80Kč(2,-/os.).

Ale to už bych opakoval to, co jsem psal níže o vyžírcích.

+2/0
28.1.2016 23:24

M34i83r77o16s88l24a57v 16Š19n68a35j10d66r 3143893414973

Souhlasím s Vámi, pane Stane Nováku. Aniž bych chtěl polemizovat, jen bych doplnil k běžkám. Sám na běžkách jezdím. Ale tím, že ty běžky podléhají svému vývoji, tak dnes už na nich nejezdí jen "ťapálkové" se sváčou v ledvince. Těm naopak možná ani nevadí neupravená stopa a sami zahnou někde mezi smrčky. Ale já chci k běžkám upravený terén stejně jako sjezdař na sjezdovce. Takže ano, upravujte trati a vymyslete si způsob ekonomické návratnosti. Každá služba se platí.

Ale v českých podmínkách a k tomu nezavedené ... bude to problém! ;-)

0/0
29.1.2016 12:32

S14t82a39n 12N26o58v97á56k 5227275755364

Celý můj příspěvek v diskuzi byl vyvolán neomaleným páně Škopkovým odfrknutím nad sportovci v uvozovkách. Jinak bych se k tomu ani neměl vyjadřovat, v Jizerkách jsem naposledy běžkoval před 30ti roky. Stopy asi byly tenkrát prachmizerné, ale nějak si nevzpomínám, že by mi to vadilo. Stejně jsem raději jezdil tam kde nikdo nebyl...:-)

0/0
29.1.2016 15:28

J83i78ř42í 89E93r48b74e34n 1953244326367

Jenže jak chcete zajistit dokonalou průjezdnost této tři metry široké silničky, když se tam proti sobě valí individuální a hromadná doprava a při prvním uvíznutí se zablokují všichni navzájem? Osobní auto je široké okolo 1,7 m a dvě se proti sobě vyhnou, autobus má skoro 2,5 m a zabere dvě třetiny šíře vozovky...

0/0
29.1.2016 11:29

S77t16a40n 21N40o67v56á56k 5207435155324

Dokonalou průjezdnost samozřejmě nezajistím, dokonalou ve smyslu, že to bude úplně bez regulace. Ale co já si pamatuji, tak ta silnička byla ve většině úseku širší, neměl jsem problémy s protijedoucími auty - nějaké snižování rychlosti a zajíždění na krajnici apod.

Ale o návrzích řešení jsem psal na jiných místech téhle diskuze, nechtěl bych se opakovat. Řešení určitě existuje. A jiné, než omezení hromadné dopravy kvůli individuální.

0/0
29.1.2016 11:43

P20e40t18r 34N78e59c75h96a81n78i34c89k92ý 7193716658250

Tipuju, že ti turisti co nejvíc řvou se dovezou autem z Prahy na otočku i se svačinou

+2/0
28.1.2016 19:22

S16t12a88n 59N13o33v19á27k 5867255545694

Proto je na Jizerce nemají rádi. Mají rádi jen ty, kteří si u nich tu svačinu koupí - nejlépe i s noclehem.

Nevím jak dnes, ale před lety tam měli zpoplatněné parkoviště. Nikoli s obsluhou (aby to aspoň vzdáleně připomínalo placenou službu), ale automatickým stojanem. A s tarifem 50Kč/24 hod. Je tam tzv. Oblast tmy (=vhodné na pozorování hvězd). Když tam přijedete ve dvě ráno (a na parkovišti budete sami) a odjedete za hodinu, zaplatíte 50 korun. Za ty prachy se parkuje na krytém parkovišti u Národního divadla.

Abych to zkrátil a co jsem tím vlastně chtěl říci: jsou to bezskrupulózní vyžírkové, kteří by nejraději zpoplatnili všechno co nevytvořili a co jim nepatří: slunce, vodu, vzduch a krajinu. Jako všechny horské obce tyjící z turistického ruchu.

+1/−3
28.1.2016 22:02

O28l26d50ř72i19c79h 62V39e49s54e45l47ý 1354533973805

Nelíbí se vám to? Tak tak tam nejezděte. A malý dodatek, v CHKO jsou trochu jiná pravidla, to není Václavák. :)

+2/0
29.1.2016 8:05

S50t28a31n 94N89o41v13á40k 5267715175164

Na úvod: nelíbí-nejezdím. Napsal jsem: "Nevím jak dnes, ale před lety..."

V CHKO jsou sice jiná pravidla, ale ty automaticky neznamenají zákaz vjezdu autobusů. Ve třetí zóně CHKO (kam patří zmiňovaná silnice) je např. i mezinárodní silnice z Tanvaldu do Polska. Nepleťte si pojmy-CHKO není Národní park.

Turisty tam chtějí (a potřebují) - i když některé víc a některé míň (to už jsem psal). Pokud přijede autobus s turisty, kteří se hodlají ubytovat v jejich penzionech, tak ho tam protlačí klidně s policejním doprovodem.

Článek byl o tom (mimo jiné-zmínku o čtyřkolkách a tereňácích pomíjím), že místní nezvládli turistický zájem a vinu za to dávají turistům!

Když je v Bedřichově Jizerská padesátka, tak veškerá (opakuji: VEŠKERÁ!) doprava se odstaví v Jablonci nebo v Liberci a nahoru může jen místní autobusová linka - a doprava nekolabuje. Proč se v úvodu článku píše "Do osady Jizerka se nedostanou auta, protože silnici blokují autobusy"? Když přitom na parkovišti je ceník osobní auto 50,- autobus 80,-?

Zase budu opakovat. Místní to nezvládli, turisti jsou v tom nevinně, pro novináře Lubase je pohodlnější vyzpovídat místostarostu Pelce, protože ten za prvé se rád vykdáká do novin (to je vlastnost politiků) a za druhé nahánět turisty by dalo práci. A kdo ví, jestli by se s ním vůbec chtěli bavit. A místní diskutéři jen opovržlivě odfrkují nad sportovní kvalitou turistů.

To mne nadzvedlo a proto píšu.

0/0
29.1.2016 9:32

P97e17t91r 43K31o36l63o62m82a27z82n39í18k 8364753610656

Zkuste si na nějakém exponovanějším místě zaparkovat za 50 kč za 24h, myslím, že moc takových míst nenajdete ...

0/0
29.1.2016 8:48

S50t34a58n 35N38o76v67á93k 5597795865234

Souhlasím, nenajdu. Proč ale platím za 24 hodin, když tam chci být hodinu? Je to parkovací automat, dá se naprogramovat jakkoli. Jediným důvodem tohoto kroku je zpoplatnit (a co nejvíce) všechno, co se zpoplatnit dá.

Takových míst, kde musíte zaplatit za 24 hodin a nemáte možnost jiné volby, moc nenajdete. A ještě upřesním: myslím jinde než na horách.

Mé tvrzení o vyžírcích zůstává stále v platnosti...

0/0
29.1.2016 9:33

P20e55t47r 72K56o40l41o61m12a26z97n89í45k 8974323440906

No, je to jejich parkoviště a jejich cenová politika a pokud Vám to nevyhovuje, tak okolo jizerské magistrály je dost parkovišť, kde obdobnou cenu zaplatíte za ty Vaše dvě hodiny a nebude Vás tolik hryzat svědomí, že přeplácíte.

0/0
29.1.2016 13:07

M85i63l65a51n 74H74o46z57á80k 6694402335498

A to je takový problém tam naistalovat kamery, minimálně auta by měla mít RZ, chápu, že u čtyřkolek je to problém, protože spousta těch magorů nemá ani značky

+2/0
28.1.2016 17:53







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.