Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Památkáři bojují o staré krkonošské nádraží. Jděte s tím do muzea, slyšeli

Zastaralá technika, která na moderních kolejích nemá co pohledávat. Nebo unikát, který z hlediska vývoje železnice již nemá v Česku obdoby. To jsou dvě strany sporu o vlakové nádraží v krkonošských Martinicích. Nyní jej rozhodne ministr kultury.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M15a97r82c86e43l45a 28Š30t76r70y53n86c19l47o17v23á 9629312794176

Toto nádraží by se mělo nechat v této podobě jako historická památka. Je to český unikát. Musíme udělat petice za záchranu. Už se v této zemi zlikvidovalo mnoho památek (Nádraží Těšnov, Ozubnicové vyhybky v Dolbnim Polubném atd.);-(

0/0
11.2.2016 20:31

J25i79ř95í 19C34h80u48d36ý 5508700723745

Na podobné stanice jsou jinde hrdí. A věci snadno přesunutelné, např. historické vozy, stará návěstidla atd. jsou dokonce k vidění i bezprostředně u některých moderních, frekventovaných stanic. Je zajímavé, že tady to nejde.

A pro ty, co se ohánějí soukromým vlastnictvím: zjistěte si, komu patří SŽDC. ;-)

+1/0
29.1.2016 17:25

B83o47h12u76s58l50a27v 78K50r36á54l61í52k 2531660389746

Takovéhle trati dnes nemají jinou cenu než tu historickou.

0/0
29.1.2016 14:46

V63i46k39t82o15r 44N35á12r72o61ž62n96ý 3919792158

Já si kladu otázku , jaká je pravděpodobnost toho , že po její modernizaci stejně někdo rozhodne , že ta trať je k ničemu a že tudíž objednání nějakých vlaků je zbytečné a akorát stojí peníze...neboť autobus je levnější...

+1/0
29.1.2016 15:06

J97a77n 13L70u44k39á63š 7217133113652

Martinice jsou zeleznicni uzel, kde se setkava nekolik trati.

0/0
29.1.2016 21:15

V88i34k43t65o80r 23N19á61r85o34ž42n91ý 3789122768

Ale každá s nulovým významem...

0/0
29.1.2016 22:50

J74i85r88i 64C80e58e 5565481632748

Co na tý trati chtěj modernizovat? Nejlépe by bylo ji zakonzervovat v současné podobě. Z ní přímo dýchají dějiny. Modernizace by to celé zničila.

+2/0
29.1.2016 14:18

V50i94k92t44o10r 35N35á81r48o55ž10n68ý 3169792488

Upřímně řečeno...celá tato trať na mne dýchá nostalgickým dojmem. Vlaků zde moc nejezdí , lidí ve vlacích jakbysmet... co z celé trati od Martinic do Trutnova udělat muzeum ??

+4/0
29.1.2016 12:31

P86e39t92r 80Š64k85o33d68a 5667640764320

Pokud by se tam postavila trať, po které by se jezdilo 120 km/h, tak budiž, ať se to modernizuje. Ale dokud tam jezdí ty drncáky, tak to opravdu nemá smysl.

+2/0
29.1.2016 12:17

P47e29t16r 41V85e78s90e40l27ý 8265265852976

Líbí se mi, jak se SZDC zaštiťuje modernizací, a ve finále tam přijede starý orchestrion.

+2/0
29.1.2016 11:49

P17e20t39r 55N75o16v78o18t26n92y 1281630661

To asi není problém SŽDC.

+1/0
29.1.2016 13:00

J97o87s26e36f 35B78i32e12l86i61k 6422236248887

Památkáře do muzea.

+1/−4
29.1.2016 11:14

M24a49r30t70i23n 17N81e57r75m93u22t 9897587978239

Mohla by sloužit i v rámci modernizované trati a deset lidí by nepřišlo o práci. Aha, takže přeloženo: zaplaťte obojí a ještě deset nadbytečných lidí navrch

+3/−2
29.1.2016 10:51

J31a36n 87K77o28h79l 4133237901894

Ano, strojvedoucí a výhybkáře nahnat všechny k pásu do fabrik.. nádhera prostě :-) Je vaše myšlení tak omezené i mimo internet?

+6/−6
29.1.2016 11:14

J47i62n95d29ř58i96c42h 61H26r64d67l94i31č15k55a 4836504229324

Umělá zaměstnanost je k ničemu. 40 let to dostatečně prokázalo.

+2/0
29.1.2016 11:41

V24i44k30t34o87r 65N34á53r44o94ž18n20ý 3369392808

Dnes je také umělá zaměstnanost. Ale jiná a v jiných oborech...Kdyby nebyla , už by se tato společnost zhroutila...

+2/0
29.1.2016 12:28

S74y53l85v38a 27Š95p79o38r41k42o55v35á 9156819320434

Opravdu nevidím důvod, proč platit z našich daní zbytečně 10 lidí, když by tyto peníze mohli jít na daleko potřebnější věci - do zdravotnictví, na péči o seniory apod.

0/−5
29.1.2016 11:45

V39i90k90t75o54r 26N38á17r63o33ž52n96ý 3669172538

Do podpor pro propuštěné železničáře......

+1/0
29.1.2016 12:31

S41y64l50v39a 12Š97p22o93r36k43o16v87á 9916429390294

normální člověk si při dnešní nízké nezaměstnanosti práci najde

0/−3
29.1.2016 13:04

J71i22ř60í 78E29n44g62l35i58š 1255779745921

Vaše představa o dalším uplatnění železničářů po třiceti letech práce a neustálých školení je slušně řečeno velmi naivní.

+4/0
29.1.2016 13:28

S52y81l70v34a 88Š23p70o64r51k29o45v27á 9956649410474

no to je právě ten problém - že si spousta lidí mylsí, že když byli jednou železničáři (horníci apod), musí jimi být nadosmrti - a když jim stát nezajistí tuto práci, tak má povinnost je živit - samozřejmě z našich daní. Proč by nemohli jít dělat do fabriky nebo kamkoliv jinam??

+1/0
29.1.2016 13:32

P38e45t74r 33N14o80v83o15t38n33y 1961120241

Je pravda, že to může být těžké. Ale nechápu, jak si to pánové představují. Dobře, nechají starší generaci dožít na starých ZZ, ale najde se někdo novej, kdo se to bude chtít učit a bude chtít pracovat de facto v muzeu? Jakmile ti lidi odejdou, bude se muset zabezpečení modernizovat a to nejde jaksi ze dne na den.

0/0
29.1.2016 13:39

L80i85b29o46r 11B82l61á45h63a 6139296683

Jsem zabezpečovák a ano, práce na starých ZZ mne baví, i když je o dost náročnější (mám stanici s elmech. a tři stanice s ESOU). Dokonce ji mám radši, protože elektromechanika je spolehlivější než moderní počítačová ESA11 od AŽD. A o signalisty strach taky nemějte - momentálně k nám nastoupili 3, kterým je pod 25 let. ;-)

+2/0
29.1.2016 16:56

V63i29k91t25o60r 32N79á30r87o30ž78n13ý 3509872708

Na české trhu práce máte takovou situaci , že můžete být kvalitním člověkem i odborníkem , budete hledat práci v oboru a budete mít smůlu. A proč ? Protože po dosažení určitého věku bude velká část personalistů házet vaše životopisy do koše.

A s těmi fabrikami. Máte s tím nějaké zkušenosti ? Já takové , že lidi , kteří tam strávili desítky let po padesátce sami odcházejí , protože těžké práci někde u pásu fyzicky nestačí...natož někdo , kdo fyzicky nikdy nepracoval....

0/0
29.1.2016 14:07

S96y64l94v64a 26Š67p49o70r42k25o79v94á 9806799120734

Je mi také víc než 50, mám v tomto věku samozřejmě spoustu známých - a bez práce není nikdo (samozřejmě - 2-3 měsíce na pracáku občas někdo zažije). A v nejhorším je možná začít se živiti sám jako OSVČ - a to i úplně mimo svůj obor, jako jsem to těsně před padesátkou udělala já

0/0
29.1.2016 14:38

J42i54ř64í 49E60n91g89l76i10š 1265809365601

Srovnávat železničáře s horníky??? 8-o

V některých profesích na železnici máte za ta dlouhá léta nástupů za kuropění, práce po nocích a pozdních návratů docela opotřebovaný organismus. V hlavě někteří nosí přes deset kilogramů provozních předpisů, a aplikací, které musí bezchybně ovládat. Každý týden nové a nové depeše, omezení v dopravě a další nejrůznější změny. Mnozí z dopravních zaměstnanců také pracují jako smluvní prodejci pro ČD, což znamená dalších několik stovek stran předpisů a aktualizačních depeší. Všechno tohle je každému z nich po "odejití " z oboru všude jinde naprosto k ničemu. Vždy to pro dotyčné znamená pád na samé sociální dno.

Jsou to zkrátka velmi specifické profese, které by měl takto velký zaměstnavatel řešit citlivě ve svém personálním plánování a rozhodování. Dnes se tomu říká práce s "lidskými zdroji". Mně to zní velmi nelidsky. Človek by se neměl stát materiálem, kterým pokrýváme potřeby trhu.

+1/0
29.1.2016 21:48

S17y26l95v22a 21Š63p79o67r47k13o10v24á 9586599100804

prosím vás - většina profesí (snad kromě úředníků) je nějakým způsobem náročná... myslíte, že takové ošetřovatelce v domově důchodců se organismus neopotřebuje? Lékaři? Svářeči?... že taková zdravotní sestra nemusí udržet v hlavě daleko důležitější věci než nějaké depeše?? Takže když se někdo nadržel desítky předpisů - nemůže pak jít dělat třeba skladníka? Proč? Že se mu nechce - a nechá se radši živit z našich daní?

0/−1
29.1.2016 22:15

J37i98ř50í 84E55n45g58l85i48š 1195159735281

Je vidět, že si melete pořád tu svou a o práci na železnici nemáte ani ponětí. Vybíráte si špatné příklady. Lékařů je tak málo, že jej vezmou snad všude. Pracovní prostředí lékařů nelze absolutně srovnávat s jakoukoliv jinou činností. Svářeč si odkroutí svou osmičku, a konkrétně u nás jich potřebují hned v několika fabrikách. Těmto profesím rozhodně nezaměstnanost nehrozí.

Hodně štěstí ve vaší činnosti OSVČ ;-)

0/0
30.1.2016 9:32

S63y98l86v23a 19Š35p98o82r81k68o25v31á 9166949510634

O práce na železnici toho vím dost - z doby, kdy komouši vyhodili mého vzdělaného, starého a nemocného tátu z práce a donutili ho dělat výhybkáře

0/0
30.1.2016 9:39

J35i12ř41í 89E95n72g27l40i50š 1155709675201

Aha. Tak to už chápu. Váš přehled o železnici čerpá ze situace z minulého století ;-(

Vašeho otce je mi skutečně líto, ale jeho zkušenosti na dráze jsou pro dnešní poměry na železnici jen hořce úsměvné. Za těch více jak 40 let se mnohá pracoviště a profese změnily k nepoznání. Rozsah znalostí a přísná zodpovědnost a případné následky

za mimořádnosti jsou pro zúčastněné většinou fatální.

Většina i moderních zabezpečovacích zařízení monitoruje snad každý úkon obsluhy. Nepomůže pak ani ten nejlepší advokát. Není to sice případ Martinic, ale věřte mi, že je to tak.

Jen tak na okraj. Copak by si někdo pomyslel, ještě v 19. století, jaká bude atrakce skanzen v Rožnově pod Radhoštěm nebo středověké vesnice Řepora, Bystřec, Přerov nad Labem či Ostrá??

Tohle unikátní technické zařízení v Martinicích zlikvidovat by byl skutečně akt barbarství.

0/0
30.1.2016 12:11

S73y11l58v15a 49Š83p14o23r10k48o34v11á 9966559390344

asi jste v zápalu diskuse zapomněl, o čem je řeč;-D - o tom, že se má zrušit stará trať se starým zařízením (tedy s takovým, s jakým se někde pracovalo i koncem těch 80. let ... co se týká skanzenů - pokud o nich něco víte, jde většinou o "muzeum v přírodě" tedy o místo, kam se přivezly a znovu postavily staré domečkya lidé tam nežijí - ale starají se o ně pracovníci muzea. A to je přesně to, co tady já i řada ostatních chceme - nikoliv zlikvidovat, ale nechat to v nějakém "muzejním režimu" - např. v železničním skanzenu Zubrnice

0/0
30.1.2016 13:18

J62i48ř50í 16E31n22g17l72i83š 1315909805551

Přesunout tak velký objekt do muzea, aby byl alespoň částečně funkční by bylo těžko možné. Unikátnost tohoto zařízení spočívá právě v jeho dlouhodobé a kontinuální funkčnosti. Spousta dříve zrušených stanic byl do jisté míry slepenec minulosti a novějších zařízení. Tohle je poslední kompletně vybavená stanice a v tom je naprosto výjimečná.

+1/0
30.1.2016 13:34

S71y14l63v40a 72Š17p66o66r26k66o20v47á 9506349630174

Pokud nejste specialista na železnici, přesuny budov a zařízení a skanzeny, tak o tom asi nemůžete vědět, zda to jde nebo ne. Třeba v Zubrnici funguje normální dráha - takže by se to dalo přemístit na ni. Pokud chcete žít ve skanzenu - nic vám v tom nebrání, ale většina lidí chce jednak jezdit po bezpečně zajištěné železnici, jednak nemá zájem platit x státních zaměstnanců, když se to dá technologicky vyřěšit jinak

0/0
30.1.2016 13:55

V88i97k26t86o16r 86N65á30r60o88ž61n93ý 3849312278

Jde o to , že každé zabezpečovací zařízení bylo pro každou stanici vyrobeno na míru. Můžete hradlové přístroje strčit do baráku na to dát ceduli...tento kus sloužil v žst. Martinice...

Ale strčit to do nějaké muzejní stanice a zfunkčnit to ... to vnímám hodně problematicky...navíc ve stanici , kde by se toto zařízení instalovalo by to bylo brané jako nová stavba. A takové zařízení jako novou stavbu již nikdo nepovolí....

+2/0
30.1.2016 14:06

V92i32k66t37o43r 69N69á34r47o72ž66n46ý 3819402688

Já myslím , že to trochu přeceňujete. Profese výhybkáře (signalisty) v takových Martinicích není dnes složitější , než před třiceti lety. Stejně tak , jako práce výpravčího ve stejné stanici.

Ba naopak... Takový výpravčí před třiceti lety v Martinicích makal mnohem více , než dnes...vlaků jezdilo více a výpravčí musel ve stanici zvládnout všechny profese. Musel znát mimo své hlavní práce spočívající v zajištění provozu vlaků tarify , musel znát nákladní přepravu , musel znát obsluhu dálnopisu , musel znát všechno ohledně spoluzavazadel , spěšnin atd...dnes práce výpravčího je v drtivé většině případů pouze jenom o té dopravě.

Nechci to bagatelizovat..jde o práci v nepřetržitém provozu ..takže je třeba zapomenout na každý volný víkend , každá druhá směna je v noci a je to práce , kde je dotyčný pořád jednou nohou v kriminálu...

+1/0
30.1.2016 13:23

V79i86k52t65o94r 33N73á93r49o84ž48n42ý 3799822558

Ne v každém regionu je nízká nezaměstnanost ...zrovna kolem Martinic to s nabídkou pracovních příležitostí není žádná sláva...

+1/0
29.1.2016 14:04

S71y81l93v48a 26Š25p82o96r29k46o29v73á 9786249480504

Samozřejmě - a je pak na každém člověku, jestli se nechá živiti ostatními nebo si najde práci kus dál od svého domova nebo se třeba začne živit zcela mimo svůj obor - i jako OSVČ...

0/0
29.1.2016 14:40

J82a89n 90K18o73h51l 4293367921294

Pro Vás osobně potřebnější věci. Já bych měl priority zase jinde. A o to jde. Zamyslet se nad tím trochu..

0/0
29.1.2016 14:14

S27y52l94v36a 88Š50p90o10r83k51o42v23á 9536969890324

ano, každý může mít jiné priority - ale životy lidí má každý normální člověk na prvním místě. Člověk, který by na první místo dal třeba opravu silnic či dotace pro firmy má pokřivený hodnotový žebříček

0/0
29.1.2016 14:42

M28a74r59t93i78n 10N44e64r52m87u74t 9817307628679

Hm, srovnávat strojvedoucí a výhybkáře, kteří v 21. století běhají s klíčema mezi kolejema

0/0
29.1.2016 11:47

M55a96r86t65i53n 34N20e39r32m87u24t 9637977508769

Modrá armáda už není tak strategickou veličinou, aby mohla sežrat půlku státního rozpočtu jako za rakouska

0/−1
29.1.2016 11:49

V47i21k82t28o10r 60N43á35r58o27ž18n40ý 3839102758

No , kdyby se ti lidé dali nahnat do fabrik...to by byla ještě nádhera. V tomto regionu je to spíše o tom , že skončí na pracáku...a budou na obtíž státu..

Kladu si otázku , jestli nahrazování lidí technikou je pro stát opravdu tak výhodné. Na jednu stranu musí investovat těžké miliardy do nové techniky a na druhou stranu když ti lidé nahrazení technikou skončí na pracáku , tak pro změnu musí stát vymýšelt , jak tyto lidi udržet při životě.

+4/0
29.1.2016 12:27

L18i78b31o82r 86B26l66á41h46a 6979186453

Taky si uvědomte, kolik ta modernizace stojí a že AŽD dává životnost dvacet let! Pak tu budou ty samé náklady znova... Elektromechanika je tu přes 80 let a pořád spolehlivě funguje, za každého počasí. Narozdíl od ESY, která pravidelně selhává - za bouřky, za veder, za velkých mrazů...

+2/0
29.1.2016 17:03

S36t15a63n 45N45o24v75á50k 5627975115614

Převážná většina nehod na železnici je zapříčiněna selháním lidského faktoru A teď ani nemám na mysli řidiče, kteří vjíždí na přejezd na červenou, pouze selhání výpravčího, selhání vyhýbkáře atd.

Pokud by to byla pouze víkendová turistická atrakce, nemám námitek. Ale pokud to má být součástí běžného provozu železnice, tak je to hazardování s lidskými životy.

+1/−2
29.1.2016 10:03

J17a21n 70K37o48h44l 4933357381564

Výpravčí a výhybkář? Ty jsem naposledy viděl snad v minulým století.. bohužel. Dneska je to vesměs automatizovaný a řízený z dispečinku.. jenže spoléhat se na techniku je fajn - dokud se něco nestane..

+3/0
29.1.2016 11:12

S78t44a42n 24N62o59v79á79k 5467305915244

Já si opravdu už teď nevzpomenu, kdy jsem naposledy četl nějakou zprávu o tom, že výpravčí omylem poslal vlaky proti sobě. Ale stávalo se to, to je fakt.

A pokud se to už nestává, tak určitě ne proto, že se zlepšili výpravčí, ale proto, že se zlepšila technika.

Technika může také selhat, to je jisté, ale také se dá jistit několikanásobně - jedno čidlo kontroluje správnou funkci druhého čidla. Což u výpravčího nejde. Resp. šlo by, ale nedělají to. Dva výpravčí na jedno nádraží nedají... :-)

+2/−1
29.1.2016 11:25

V17i29k93t80o71r 26N18á59r22o19ž77n68ý 3759752548

Také si říkám...až se někomu podaří poslat do IT systémů SŽDC nějaký vir , na základě kterého železniční doprava v celé zemi zkolabuje , budeme si ještě ty výpravčí a výhybkáře ještě přát zpět...

+1/0
29.1.2016 12:34

P39e92t11r 13N81o16v78o36t29n12y 1311600251

Ona stačí taková bouřka. :-) Ale trvat kvůli tomu na staré elektromechanice asi nelze. A aby památkáři rozhodovali o tom, jaké bude ve stanici ZZ, už vůbec ne.

0/0
29.1.2016 13:05

J70a82n 61B80u69b91i13k 9512421662717

ono to jednou dopadne tak, že se bude muset na trati zastavit provoz z důvodu zabezpečovacího zařízení nevyhovujícího unijním předpisům

A bude to........

+3/−2
29.1.2016 9:59

J77i27ř78í 44E68r66b72e47n 1863154506867

Společné a jednotné unijní zabezpečovací předpisy nejsou a nebudou.

Smiřte se s tím, že pro kopání do EU si budete muset najít jinou záminku.

+2/0
29.1.2016 11:44







Najdete na iDNES.cz