Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Památkáři bojují o staré krkonošské nádraží. Jděte s tím do muzea, slyšeli

Zastaralá technika, která na moderních kolejích nemá co pohledávat. Nebo unikát, který z hlediska vývoje železnice již nemá v Česku obdoby. To jsou dvě strany sporu o vlakové nádraží v krkonošských Martinicích. Nyní jej rozhodne ministr kultury.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M83a76r40c14e61l64a 81Š49t90r87y24n96c88l93o50v40á 9279632974766

Toto nádraží by se mělo nechat v této podobě jako historická památka. Je to český unikát. Musíme udělat petice za záchranu. Už se v této zemi zlikvidovalo mnoho památek (Nádraží Těšnov, Ozubnicové vyhybky v Dolbnim Polubném atd.);-(

0/0
11.2.2016 20:31

J23i57ř43í 47C68h82u12d53ý 5218110763225

Na podobné stanice jsou jinde hrdí. A věci snadno přesunutelné, např. historické vozy, stará návěstidla atd. jsou dokonce k vidění i bezprostředně u některých moderních, frekventovaných stanic. Je zajímavé, že tady to nejde.

A pro ty, co se ohánějí soukromým vlastnictvím: zjistěte si, komu patří SŽDC. ;-)

+1/0
29.1.2016 17:25

B14o42h50u38s11l84a91v 72K56r45á91l88í26k 2691620619336

Takovéhle trati dnes nemají jinou cenu než tu historickou.

0/0
29.1.2016 14:46

V20i40k67t36o36r 61N39á65r39o37ž48n60ý 3489972618

Já si kladu otázku , jaká je pravděpodobnost toho , že po její modernizaci stejně někdo rozhodne , že ta trať je k ničemu a že tudíž objednání nějakých vlaků je zbytečné a akorát stojí peníze...neboť autobus je levnější...

+1/0
29.1.2016 15:06

J85a39n 15L25u47k15á48š 7387473383232

Martinice jsou zeleznicni uzel, kde se setkava nekolik trati.

0/0
29.1.2016 21:15

V60i34k32t17o11r 56N75á90r80o45ž47n84ý 3649812118

Ale každá s nulovým významem...

0/0
29.1.2016 22:50

J40i49r97i 62C67e40e 5975861502878

Co na tý trati chtěj modernizovat? Nejlépe by bylo ji zakonzervovat v současné podobě. Z ní přímo dýchají dějiny. Modernizace by to celé zničila.

+2/0
29.1.2016 14:18

V32i34k48t71o84r 18N59á35r78o85ž48n83ý 3929882638

Upřímně řečeno...celá tato trať na mne dýchá nostalgickým dojmem. Vlaků zde moc nejezdí , lidí ve vlacích jakbysmet... co z celé trati od Martinic do Trutnova udělat muzeum ??

+4/0
29.1.2016 12:31

P94e66t95r 31Š46k40o52d57a 5177160604860

Pokud by se tam postavila trať, po které by se jezdilo 120 km/h, tak budiž, ať se to modernizuje. Ale dokud tam jezdí ty drncáky, tak to opravdu nemá smysl.

+2/0
29.1.2016 12:17

P59e15t88r 22V62e46s97e50l30ý 8955155422606

Líbí se mi, jak se SZDC zaštiťuje modernizací, a ve finále tam přijede starý orchestrion.

+2/0
29.1.2016 11:49

P53e94t11r 85N44o43v28o61t31n25y 1821900791

To asi není problém SŽDC.

+1/0
29.1.2016 13:00

J89o10s71e28f 58B58i32e71l61i83k 6582886428517

Památkáře do muzea.

+1/−4
29.1.2016 11:14

M42a45r67t93i79n 61N86e28r78m30u41t 9337257798969

Mohla by sloužit i v rámci modernizované trati a deset lidí by nepřišlo o práci. Aha, takže přeloženo: zaplaťte obojí a ještě deset nadbytečných lidí navrch

+3/−2
29.1.2016 10:51

J59a42n 69K63o14h24l 4363887451474

Ano, strojvedoucí a výhybkáře nahnat všechny k pásu do fabrik.. nádhera prostě :-) Je vaše myšlení tak omezené i mimo internet?

+6/−6
29.1.2016 11:14

J26i98n19d21ř59i42c91h 63H80r40d42l52i93č50k66a 4646194129224

Umělá zaměstnanost je k ničemu. 40 let to dostatečně prokázalo.

+2/0
29.1.2016 11:41

V84i87k94t27o56r 34N94á22r50o26ž51n32ý 3349172618

Dnes je také umělá zaměstnanost. Ale jiná a v jiných oborech...Kdyby nebyla , už by se tato společnost zhroutila...

+2/0
29.1.2016 12:28

S87y97l15v86a 45Š77p46o82r58k25o87v56á 9306849740194

Opravdu nevidím důvod, proč platit z našich daní zbytečně 10 lidí, když by tyto peníze mohli jít na daleko potřebnější věci - do zdravotnictví, na péči o seniory apod.

0/−5
29.1.2016 11:45

V95i78k63t49o35r 74N82á67r87o35ž34n40ý 3759822348

Do podpor pro propuštěné železničáře......

+1/0
29.1.2016 12:31

S55y16l26v13a 82Š16p93o23r64k64o13v29á 9186609540414

normální člověk si při dnešní nízké nezaměstnanosti práci najde

0/−3
29.1.2016 13:04

J71i24ř50í 67E64n45g81l36i56š 1315329625891

Vaše představa o dalším uplatnění železničářů po třiceti letech práce a neustálých školení je slušně řečeno velmi naivní.

+4/0
29.1.2016 13:28

S70y29l78v74a 19Š93p43o64r29k71o89v86á 9286199180634

no to je právě ten problém - že si spousta lidí mylsí, že když byli jednou železničáři (horníci apod), musí jimi být nadosmrti - a když jim stát nezajistí tuto práci, tak má povinnost je živit - samozřejmě z našich daní. Proč by nemohli jít dělat do fabriky nebo kamkoliv jinam??

+1/0
29.1.2016 13:32

P60e42t98r 33N88o52v13o28t60n12y 1911260551

Je pravda, že to může být těžké. Ale nechápu, jak si to pánové představují. Dobře, nechají starší generaci dožít na starých ZZ, ale najde se někdo novej, kdo se to bude chtít učit a bude chtít pracovat de facto v muzeu? Jakmile ti lidi odejdou, bude se muset zabezpečení modernizovat a to nejde jaksi ze dne na den.

0/0
29.1.2016 13:39

L82i14b41o83r 29B31l98á82h57a 6289726353

Jsem zabezpečovák a ano, práce na starých ZZ mne baví, i když je o dost náročnější (mám stanici s elmech. a tři stanice s ESOU). Dokonce ji mám radši, protože elektromechanika je spolehlivější než moderní počítačová ESA11 od AŽD. A o signalisty strach taky nemějte - momentálně k nám nastoupili 3, kterým je pod 25 let. ;-)

+2/0
29.1.2016 16:56

V31i62k60t89o35r 64N22á91r83o52ž12n70ý 3609962538

Na české trhu práce máte takovou situaci , že můžete být kvalitním člověkem i odborníkem , budete hledat práci v oboru a budete mít smůlu. A proč ? Protože po dosažení určitého věku bude velká část personalistů házet vaše životopisy do koše.

A s těmi fabrikami. Máte s tím nějaké zkušenosti ? Já takové , že lidi , kteří tam strávili desítky let po padesátce sami odcházejí , protože těžké práci někde u pásu fyzicky nestačí...natož někdo , kdo fyzicky nikdy nepracoval....

0/0
29.1.2016 14:07

S73y94l69v76a 19Š23p42o29r87k42o68v54á 9826859110984

Je mi také víc než 50, mám v tomto věku samozřejmě spoustu známých - a bez práce není nikdo (samozřejmě - 2-3 měsíce na pracáku občas někdo zažije). A v nejhorším je možná začít se živiti sám jako OSVČ - a to i úplně mimo svůj obor, jako jsem to těsně před padesátkou udělala já

0/0
29.1.2016 14:38

J51i73ř67í 76E59n29g74l57i40š 1415299115191

Srovnávat železničáře s horníky??? 8-o

V některých profesích na železnici máte za ta dlouhá léta nástupů za kuropění, práce po nocích a pozdních návratů docela opotřebovaný organismus. V hlavě někteří nosí přes deset kilogramů provozních předpisů, a aplikací, které musí bezchybně ovládat. Každý týden nové a nové depeše, omezení v dopravě a další nejrůznější změny. Mnozí z dopravních zaměstnanců také pracují jako smluvní prodejci pro ČD, což znamená dalších několik stovek stran předpisů a aktualizačních depeší. Všechno tohle je každému z nich po "odejití " z oboru všude jinde naprosto k ničemu. Vždy to pro dotyčné znamená pád na samé sociální dno.

Jsou to zkrátka velmi specifické profese, které by měl takto velký zaměstnavatel řešit citlivě ve svém personálním plánování a rozhodování. Dnes se tomu říká práce s "lidskými zdroji". Mně to zní velmi nelidsky. Človek by se neměl stát materiálem, kterým pokrýváme potřeby trhu.

+1/0
29.1.2016 21:48

S18y70l17v19a 17Š65p62o68r85k14o80v48á 9756589890834

prosím vás - většina profesí (snad kromě úředníků) je nějakým způsobem náročná... myslíte, že takové ošetřovatelce v domově důchodců se organismus neopotřebuje? Lékaři? Svářeči?... že taková zdravotní sestra nemusí udržet v hlavě daleko důležitější věci než nějaké depeše?? Takže když se někdo nadržel desítky předpisů - nemůže pak jít dělat třeba skladníka? Proč? Že se mu nechce - a nechá se radši živit z našich daní?

0/−1
29.1.2016 22:15

J90i54ř25í 33E33n37g22l29i64š 1345729855611

Je vidět, že si melete pořád tu svou a o práci na železnici nemáte ani ponětí. Vybíráte si špatné příklady. Lékařů je tak málo, že jej vezmou snad všude. Pracovní prostředí lékařů nelze absolutně srovnávat s jakoukoliv jinou činností. Svářeč si odkroutí svou osmičku, a konkrétně u nás jich potřebují hned v několika fabrikách. Těmto profesím rozhodně nezaměstnanost nehrozí.

Hodně štěstí ve vaší činnosti OSVČ ;-)

0/0
30.1.2016 9:32

S12y13l35v62a 35Š72p82o50r12k47o34v49á 9616899750324

O práce na železnici toho vím dost - z doby, kdy komouši vyhodili mého vzdělaného, starého a nemocného tátu z práce a donutili ho dělat výhybkáře

0/0
30.1.2016 9:39

J44i94ř51í 30E27n22g63l75i46š 1325199105171

Aha. Tak to už chápu. Váš přehled o železnici čerpá ze situace z minulého století ;-(

Vašeho otce je mi skutečně líto, ale jeho zkušenosti na dráze jsou pro dnešní poměry na železnici jen hořce úsměvné. Za těch více jak 40 let se mnohá pracoviště a profese změnily k nepoznání. Rozsah znalostí a přísná zodpovědnost a případné následky

za mimořádnosti jsou pro zúčastněné většinou fatální.

Většina i moderních zabezpečovacích zařízení monitoruje snad každý úkon obsluhy. Nepomůže pak ani ten nejlepší advokát. Není to sice případ Martinic, ale věřte mi, že je to tak.

Jen tak na okraj. Copak by si někdo pomyslel, ještě v 19. století, jaká bude atrakce skanzen v Rožnově pod Radhoštěm nebo středověké vesnice Řepora, Bystřec, Přerov nad Labem či Ostrá??

Tohle unikátní technické zařízení v Martinicích zlikvidovat by byl skutečně akt barbarství.

0/0
30.1.2016 12:11

S14y40l98v42a 22Š31p39o46r38k34o49v31á 9116779910884

asi jste v zápalu diskuse zapomněl, o čem je řeč;-D - o tom, že se má zrušit stará trať se starým zařízením (tedy s takovým, s jakým se někde pracovalo i koncem těch 80. let ... co se týká skanzenů - pokud o nich něco víte, jde většinou o "muzeum v přírodě" tedy o místo, kam se přivezly a znovu postavily staré domečkya lidé tam nežijí - ale starají se o ně pracovníci muzea. A to je přesně to, co tady já i řada ostatních chceme - nikoliv zlikvidovat, ale nechat to v nějakém "muzejním režimu" - např. v železničním skanzenu Zubrnice

0/0
30.1.2016 13:18

J38i84ř91í 12E52n69g95l49i38š 1955119955311

Přesunout tak velký objekt do muzea, aby byl alespoň částečně funkční by bylo těžko možné. Unikátnost tohoto zařízení spočívá právě v jeho dlouhodobé a kontinuální funkčnosti. Spousta dříve zrušených stanic byl do jisté míry slepenec minulosti a novějších zařízení. Tohle je poslední kompletně vybavená stanice a v tom je naprosto výjimečná.

+1/0
30.1.2016 13:34

S32y35l39v69a 29Š71p10o95r25k21o67v74á 9536519150234

Pokud nejste specialista na železnici, přesuny budov a zařízení a skanzeny, tak o tom asi nemůžete vědět, zda to jde nebo ne. Třeba v Zubrnici funguje normální dráha - takže by se to dalo přemístit na ni. Pokud chcete žít ve skanzenu - nic vám v tom nebrání, ale většina lidí chce jednak jezdit po bezpečně zajištěné železnici, jednak nemá zájem platit x státních zaměstnanců, když se to dá technologicky vyřěšit jinak

0/0
30.1.2016 13:55

V45i35k19t21o16r 49N81á79r14o16ž17n19ý 3769172818

Jde o to , že každé zabezpečovací zařízení bylo pro každou stanici vyrobeno na míru. Můžete hradlové přístroje strčit do baráku na to dát ceduli...tento kus sloužil v žst. Martinice...

Ale strčit to do nějaké muzejní stanice a zfunkčnit to ... to vnímám hodně problematicky...navíc ve stanici , kde by se toto zařízení instalovalo by to bylo brané jako nová stavba. A takové zařízení jako novou stavbu již nikdo nepovolí....

+2/0
30.1.2016 14:06

V60i20k74t37o37r 33N20á43r13o48ž46n32ý 3719552768

Já myslím , že to trochu přeceňujete. Profese výhybkáře (signalisty) v takových Martinicích není dnes složitější , než před třiceti lety. Stejně tak , jako práce výpravčího ve stejné stanici.

Ba naopak... Takový výpravčí před třiceti lety v Martinicích makal mnohem více , než dnes...vlaků jezdilo více a výpravčí musel ve stanici zvládnout všechny profese. Musel znát mimo své hlavní práce spočívající v zajištění provozu vlaků tarify , musel znát nákladní přepravu , musel znát obsluhu dálnopisu , musel znát všechno ohledně spoluzavazadel , spěšnin atd...dnes práce výpravčího je v drtivé většině případů pouze jenom o té dopravě.

Nechci to bagatelizovat..jde o práci v nepřetržitém provozu ..takže je třeba zapomenout na každý volný víkend , každá druhá směna je v noci a je to práce , kde je dotyčný pořád jednou nohou v kriminálu...

+1/0
30.1.2016 13:23

V42i58k88t98o56r 26N96á88r23o22ž57n32ý 3869672618

Ne v každém regionu je nízká nezaměstnanost ...zrovna kolem Martinic to s nabídkou pracovních příležitostí není žádná sláva...

+1/0
29.1.2016 14:04

S35y68l86v86a 56Š40p50o13r68k89o72v78á 9426779570604

Samozřejmě - a je pak na každém člověku, jestli se nechá živiti ostatními nebo si najde práci kus dál od svého domova nebo se třeba začne živit zcela mimo svůj obor - i jako OSVČ...

0/0
29.1.2016 14:40

J82a33n 86K19o27h95l 4643587591724

Pro Vás osobně potřebnější věci. Já bych měl priority zase jinde. A o to jde. Zamyslet se nad tím trochu..

0/0
29.1.2016 14:14

S51y22l11v68a 46Š32p85o71r96k42o62v80á 9826969100794

ano, každý může mít jiné priority - ale životy lidí má každý normální člověk na prvním místě. Člověk, který by na první místo dal třeba opravu silnic či dotace pro firmy má pokřivený hodnotový žebříček

0/0
29.1.2016 14:42

M41a48r72t91i19n 79N94e25r92m72u37t 9947197228669

Hm, srovnávat strojvedoucí a výhybkáře, kteří v 21. století běhají s klíčema mezi kolejema

0/0
29.1.2016 11:47

M28a50r33t53i77n 16N35e37r90m94u44t 9777777288439

Modrá armáda už není tak strategickou veličinou, aby mohla sežrat půlku státního rozpočtu jako za rakouska

0/−1
29.1.2016 11:49

V59i93k10t47o11r 48N64á85r45o56ž13n87ý 3119272818

No , kdyby se ti lidé dali nahnat do fabrik...to by byla ještě nádhera. V tomto regionu je to spíše o tom , že skončí na pracáku...a budou na obtíž státu..

Kladu si otázku , jestli nahrazování lidí technikou je pro stát opravdu tak výhodné. Na jednu stranu musí investovat těžké miliardy do nové techniky a na druhou stranu když ti lidé nahrazení technikou skončí na pracáku , tak pro změnu musí stát vymýšelt , jak tyto lidi udržet při životě.

+4/0
29.1.2016 12:27

L61i28b29o36r 37B53l90á11h64a 6119636293

Taky si uvědomte, kolik ta modernizace stojí a že AŽD dává životnost dvacet let! Pak tu budou ty samé náklady znova... Elektromechanika je tu přes 80 let a pořád spolehlivě funguje, za každého počasí. Narozdíl od ESY, která pravidelně selhává - za bouřky, za veder, za velkých mrazů...

+2/0
29.1.2016 17:03

S38t42a24n 79N56o24v54á17k 5507585625194

Převážná většina nehod na železnici je zapříčiněna selháním lidského faktoru A teď ani nemám na mysli řidiče, kteří vjíždí na přejezd na červenou, pouze selhání výpravčího, selhání vyhýbkáře atd.

Pokud by to byla pouze víkendová turistická atrakce, nemám námitek. Ale pokud to má být součástí běžného provozu železnice, tak je to hazardování s lidskými životy.

+1/−2
29.1.2016 10:03

J78a26n 32K51o90h59l 4853977981474

Výpravčí a výhybkář? Ty jsem naposledy viděl snad v minulým století.. bohužel. Dneska je to vesměs automatizovaný a řízený z dispečinku.. jenže spoléhat se na techniku je fajn - dokud se něco nestane..

+3/0
29.1.2016 11:12

S14t42a23n 75N64o24v30á61k 5847665535334

Já si opravdu už teď nevzpomenu, kdy jsem naposledy četl nějakou zprávu o tom, že výpravčí omylem poslal vlaky proti sobě. Ale stávalo se to, to je fakt.

A pokud se to už nestává, tak určitě ne proto, že se zlepšili výpravčí, ale proto, že se zlepšila technika.

Technika může také selhat, to je jisté, ale také se dá jistit několikanásobně - jedno čidlo kontroluje správnou funkci druhého čidla. Což u výpravčího nejde. Resp. šlo by, ale nedělají to. Dva výpravčí na jedno nádraží nedají... :-)

+2/−1
29.1.2016 11:25

V20i77k93t96o49r 77N32á11r58o20ž36n68ý 3499382538

Také si říkám...až se někomu podaří poslat do IT systémů SŽDC nějaký vir , na základě kterého železniční doprava v celé zemi zkolabuje , budeme si ještě ty výpravčí a výhybkáře ještě přát zpět...

+1/0
29.1.2016 12:34

P53e96t31r 87N86o64v24o22t61n93y 1891700311

Ona stačí taková bouřka. :-) Ale trvat kvůli tomu na staré elektromechanice asi nelze. A aby památkáři rozhodovali o tom, jaké bude ve stanici ZZ, už vůbec ne.

0/0
29.1.2016 13:05

J96a72n 64B65u68b10i92k 9312911802327

ono to jednou dopadne tak, že se bude muset na trati zastavit provoz z důvodu zabezpečovacího zařízení nevyhovujícího unijním předpisům

A bude to........

+3/−2
29.1.2016 9:59

J26i58ř70í 92E59r45b90e87n 1763594156497

Společné a jednotné unijní zabezpečovací předpisy nejsou a nebudou.

Smiřte se s tím, že pro kopání do EU si budete muset najít jinou záminku.

+2/0
29.1.2016 11:44







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.