Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

V Libereckém kraji dostaly autosedačky i dva autobusy. Jediné v Česku

Dvě nehody autobusů plných dětí u Panenského Týnce a Kněžnici na Jičínsku z posledního týdne vyvolaly otázku, jestli nezavést povinné poutání dětí v autobusech. V Libereckém kraji přitom dva takové speciálně dětské autobusy jezdí, jako jediné v Česku.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

B69o73h55u78s91l77a30v 22K88r54á48l61í76k 2911140719226

Ještě bych zavedl v autobusech povinné přilby. Ale to přijde časem...

+4/0
14.3.2016 20:26

J68a37n 89N84e94m97e65t14h 1919923286101

Pokud povinné poutání bude u autobusů, které přepravují děti na výlet tak ano. Nedokáži si však představit, že by tato povinnost byla i u běžných linkových autobusů nebo u autobusů jezdících v rámci MHD.

+3/0
14.3.2016 15:19

O27n70d23ř35e16j 26V74e97s57e88l80ý 7669927221549

Tak samozřejmě zavést povinné poutání. Já když povezu v autě dospělého, natož dítě, bez pásů, dostanu mastný flastr. Děti snad do 15 dokonce jezdí v autosedačce. A pak je naskládáme po 40 do velké plechovky, za volant sedne mistr no name a stačí drobná nehoda a 40 děcek lítá v autobusu jak sůva v nudlích. To mi úplně smysl nedává.Notabene, když řidiče neznáte, nevíte, jetli včera kalil, nebo ne.

Takže, chcete vozit malé dětí? Ok, dejte jim minimálně pásy.

+2/0
14.3.2016 14:33

O80l57d45ř86i82c67h 87J15a17n13e20č13e69k 8629856733761

"Děti kupříkladu rády za jízdy koušou do madel a nadhlavníků před sebou, takže během prudkého brzdění nebo srážky mohou přijít o zuby. To se při připoutání nemůže stát."

- co je to proboha za blbost?! pokud má děcko madlo v zubech nebo centimetr před nimi a autobus prudce zabrzdí, tak pás sice udrží tělo, ale stejně ne zcela nehybně ("na pětníku") a i kdyby, tak hlava dopředu cukne a to děcko si ty zuby vyrazí tak jako tak 8-o

nebo tím snad chtěla mluvčí říci, že když jsou děti připoutané, sedí, kde mají a do madel nekoušou?

0/0
14.3.2016 13:51

P12e51t75r 29B42e44z12s93t56a81r41o12s43t76i 2409236493291

Jenže v sedačce je prikurtovane, takže se k madlu nedostane...

0/0
14.3.2016 13:55

O27l19d34ř39i94c19h 67J13a31n45e62č87e34k 8809856383901

pochopitelně i pod bezpečnostním pásem máte volnost pohybu, ale už to není tak jednoduché

0/0
14.3.2016 17:14

P73e79t19r 78B63e88z14s51t65a53r37o76s89t69i 2839526533611

Je to obyčejná Sorka , která, když neveze děti, jede třeba linku na Černý Most... Sedačka stojí, přesně podle tato něco pod pět tisíc a dá se dat kamkoliv, kde jsou tříbodové pásy... Tudíž vyrobit něco takového jinde je jen otázka, aby si objednavatele dupli... Ten autobus na boku , vesnický linkový bez pásu, u Jičína to samé a myslím si, že takovéto skupiny nedonuti nic, požadovat sedačky, to je asi to samé, jako vždy bude skupina, která koupi párky pod 50 Kč/kg bez ohledu na to, že to není kvalitní, ale je to levný... Přitom třeba na kole si skoro každý priplati za helmu, zde to nevidím tak horké, dokud to nebude nařízené...

0/0
14.3.2016 12:56

J43i80ř92í 82E71r96b95e80n 1243684746947

No ono je to jak kdy a jak kde. "Naše" škola si pokud vím objednává pouze autobus nějaké kapacity a bez technických podrobností, takže někdy jim přijede vysokopodlažní MAN, jindy dálková SORka, jindy linkáč - podle toho, co má ten den garážmistr právě volné.

No a všechny autobusy vyrobené po roce 2008 už mají dvoubodové pásy, což i pro děti postačí. Pokud učitelky dohlédnou na to, aby si to děti opravdu zapnuly.

0/0
14.3.2016 13:31

J12i21ř69í 96E30r43b85e39n 1223674676857

A ještě mě napadá - když si vzpomenu na svoje dětství v 80. letech, tak naše základka na výlety vždycky (!!!) dostávala od ČSAD dálkový zájezdový bus - nejprve ŠD 11, později LC 735 nebo dokonce klimatizovanou LC 736. Nikdy jsme nejeli sprostým linkáčem - ty byly potřeba na řádný výkon, zatímco dálkáče byly vždy volné.

Až po roce 1990 to začalo upadat, když nám dávali rozpadající se linkovky C 734 s vydrolenými sedadly a potrhanými síťkami nad hlavou. A jednou jsme dokonce jeli na výlet hasičskou okurkou 706 RTO, kde nebylo uvnitř slyšet vlastního slova...

0/0
14.3.2016 13:33

P66e41t76r 43B47e92z19s35t90a98r91o55s29t75i 2839386643931

Já nevím, když se objednává, řeknu na veletrh do Brna, chci tohoto Axera s kmenovým řidičem cislo jedna nebo dva, když to nepůjde chci tuto LC 956 s kmenovým a vždy to jde, takže dopředu vím, co bude, kdyby mi stačila 935 nebo SOR, vyšlo by to levněji, je to jen o tom říct si, popřípadě jít o " dům dál "

0/0
14.3.2016 13:40

O24l19d49ř54i82c40h 56J55a82n53e39č85e92k 8569236613161

samozřejmě vždycky záleží na tom kdo objednává a jaké má zadání, resp. prostředky. když jsme jezdili se sportovním oddílem objednaným busem, tak jsme si sice nemohli říct řidiče, ale konkrétní bus jo. ale až poté, co jsme odešli od lowcostu, který vždy měl jen staré karosy, které stěží dojely z Prahy do Jihlavy...

0/0
14.3.2016 13:58

J37i59ř12í 71E87r77b75e12n 1563904936227

Ano, to je správný přístup. Jste zákazník, jste pán.

0/0
15.3.2016 6:29
Foto

M78í91r25a 13K28l23a12s 9362847319596

Přeji příjemnou zábavu při objednávání takového autobusu a zejména při poutání děcek do autosedaček...

0/0
15.3.2016 21:04

O92l63d33ř42i44c84h 40J49a90n25e80č66e75k 8269476163911

moje škola měla v 90. letech vlastní 'dálkový zájezdový bus' - normální karosu z 80. let, takže to vždycky bylo rozpadající se s vydrolenými sedadly, samozřejmě bez pásů. a když pak šla do šrotu - to už se nepamatuju, to už jsme pak asi nejezdili, no jednou jsme na školní výlet městským linkáčem jeli.

0/0
14.3.2016 13:55







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.