Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Postavte tady slušnou silnici, apeluje šéf libereckého Densa na stát

Průmyslová zóna Jih v libereckém Doubí, kam denně dojíždějí tisíce Liberečanů za prací, je na pokraji kolapsu. Se zbytkem světa ji spojuje jedna úzká silnice, která už dávno nestačí. Firmy zde sídlící vyvíjejí tlak na libereckou radnici i krajský úřad, aby postavily silnici novou.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M42a94r94t47i84n 44M97u16s33i10l 4940271373961

Průmyslovou zónu Jih, stejně jako Sever stavěla pro sebe velmi výhodně zkrachovallá Investorsko inženýrká, alias dcera Syneruů. A paradoxně znovu chybí silnice. Nyní do Jihu. Ale tak jako léta chyběl nepostavená výjezd ze Sněhuláka na Prahu. Zvláštní. :-P Tady se zjevně otočily jen penízky, které generovaly zisk. A město mlčelo viď Jyrko Motejle, chrabrý spasiteli města.

Na druhou stranu, tzv. Hitlerova dálnice (čti průtah v ose Pilínkov-Hanychov-Ostašov) je v územním plánu od války. Absence této spojnice je čím dál víc patrná. Nevím zda má být investorm právě Kraj, ale zjevně je nutné začít stavět. Ať se to těm, co si v blízkosti vyhrazeného území postavili domeček, líbí nebo nelíbí.

0/0
28.3.2016 20:45

M70a97r47e80k 74M71a57r12t95i37n 8929574846830

Silnice je super, ale proč nevybudovat krátkou vlečku, nota bene když vede kolem železnice a po železnici je také kousek od hlavního libereckého nádraží?

0/0
27.3.2016 23:56

V55o34j40t89ě44c80h 95S82o57u36k31u89p 3678451470751

Vlečka by byla fajn, ale myslím si, že Denso si dokáže samo dobře spočítat, který způsob dopravy je pro ně nejvýhodnější.

+1/0
28.3.2016 17:57

M21i60r85o83s53l10a88v 98Z50i44k53m39u97n66d 6548372597238

Pak ať si postaví soukromou silnici sami ...

0/−1
30.3.2016 11:49
Foto

M59i97l68o14s82l56a11v 86Z50í21t59k83a 8130224647300

Silnice, silnice - kolem areálu vede železniční trat, co takhle vybudovat si krátkou vlečku? a je po problému

+6/−2
27.3.2016 10:41

J26a42n 70K10o40h55l 4443417491104

Jako že tam budou zaměstnanci jezdit vlakem? ;-)

+5/−3
27.3.2016 11:00

J37i65ř84í 89E81r92b39e53n 1843484176167

1. vlecka je pro zasobovani tovarem a pro odvoz vyrobku. V civilizovanych statech bezna vec.

2. zamestnance ma prednostne vozit MHD. Nekolik tisic zamestnancu by uz dokazalo vytizit i tramvaj, nejen autobus. V civilizovanych zemich opet bezna vec.

+4/0
27.3.2016 12:27

J76i39ř82í 65E58r77b49e65n 1403404746777

Tramvajova linka (letiste) - Kubelikova - Prumyslova - Pilinkov zst - Vesec - Rochlice - terminal ale bude vzdy jen snem, pokud nekdo neda jasny prikaz ji vyprojektovat. A na to nikdo nema koule, na rozdil od vizionarskych politiku pred 120 lety.

+5/0
27.3.2016 12:34

J50a22r65o59s82l13a62v 37Š64k81o28d44a 6124608389651

Kdysi se mluvilo o nějakém regio-tram, který by částečně využíval stávající traťová tělesa. Zmizelo to jako pára.

0/0
27.3.2016 23:14

J54a58r36o25s22l19a64v 41Š26k73o96d66a 6914838689951

Oni tenkrát nevěděli, před 120 lety, že bude gumokol levnější. A stavba tramvajové trati takovej problém, legislativní, majetkovej, dotační, politickej.

0/0
27.3.2016 23:16

L90a17d48i68s37l79a69v 81K84v79a51s94n20i48č63k96a 1483827213815

Jenom jestli si nepletete zbožné přání s realitou. Které ty "civilizované země" to jsou konkrétně a co ty firmy vyrábějí ?

0/−1
27.3.2016 14:55
Foto

B14r58o64n41i57s34l43a19v 16G95a45b79r23y32š 2532949221

To máte sice pravdu, ale tramvaj je budována téměř výhradně za účelem přepravy větší masy cestujících a kontinuálně. Nevím, jestli by se to vyplatilo. Průmyslová zóna je spíše nárazovou záležitostí. Doprava přímo třikrát denně nebo i jinak, záleží na rozložení směn.

Ale za příklad si můžeme vzít východoslovenské železárny. Tam na ranní směnu jezdí tramvajové soupravy každé 2 minuty a až do oběda se pak jezdí po hodině. A tak dále. Byly doby, kdy se tam vypravovaly i třívozové soupravy.

+3/0
27.3.2016 14:59

V69o38j73t87ě54c39h 42S67o69u30k76u20p 3988271180721

Bylo by fajn kdyby bylo vše tak růžové jak to vidíte vy, ale Vámi popisováné běžné věci, jsou pro ČR, podle mého názoru, velmi vzdáleně výhledové... Jiří Erben: Zajímal by mě příklad oné "civilizované země", jež máte na mysli.

0/0
28.3.2016 18:02

J86a90r41o51s17l20a12v 46Š60k74o88d44a 6704818879941

Vlečku postavit můžou, ale zchrátrá jim, jako většina vleček v republice. Na vlečce si můžou vagóny posílat jak chtějí. Ale na státní trati se tvrdě platí za kilometr. Nemám ponětí kolik to je, ale asi je to tolik, že kamiony jsou výhodnější.

V zahraničí se politik rozhodl, že kamiony patří na koleje a zařídilo se. U nás, kde jsme zdědili z 20.století nádherně hustou síť tratí jezdí kamiony po silničkách, přes vesnice.

+2/0
27.3.2016 23:04

T67o84m78á54š 46G92r59o28s31s72m87a13n65n 6984168772361

presne tak, za "totace" dle dokumentu CT k vystavbe D1 byla zeleznice vyuzivana pro tyto ucely ze 78% procent. dnes je vse na silnici.. a když to někdo navrhne strcit na silnici je hned problém mezi lidma. Ale když sednou do auta a mají před sebou ufunene kamiony které ohrozuji dopravu svým stavem atd tak to jsou hned kecy v duchu negativnim. Taky bych to strcil na vagony .. :-)

0/0
29.3.2016 11:16

L16u35c40i21a52n 15P58a35p36a37z78i50a97n 5954867421815

Ať jdou raději podnikat do Žitavy nebo Bogatyně.

0/−10
27.3.2016 10:34

L51a24d48i62s36l92a41v 23N30á43d32v98o80r61n68í20k 6174645557566

...spojení k Densu je skutečně katastrofa....

+3/0
27.3.2016 10:10







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.