Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Tramvaj z Liberce nově pojede až do centra Jablonce. Za 600 milionů

Cestující, kteří pojedou na začátku roku 2020 tramvají z Liberce do Jablonce nad Nisou, budou moci vystoupit v centru města. Konečná tramvaje totiž nebude jako dnes u městských lázní a parku, ale vozy budou pokračovat dál po ulici Budovatelů.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J73o69s21e18f 76B58a30l31o18u95n 4650246865331

Já teda Jablonec moc neznám,ale jak si pamatuju tu uličku na náměstí a koukám na Google Earth,nejen že bude celkem dost nebezpečné pro chodce i zákazníky těch malých obchodů se tísnit s tramvají v té úzké uličce,ale hlavně ty domy brzy začnou praskat a ty otřesy pro ty lidi + troleje za okny budou dost problém a efekt za 600 mega bude jaký?.zastávka navíc?:-/

+6/0
25.3.2016 8:47

J58i43ř79í 31E70r85b70e11n 1343614166497

Ta tramvaj tam nebude jezdit nonstop, ale zhruba 3× až 5× za hodinu přijede, zastaví, vystoupí z ní nebo do ní nastoupí pár desítek lidí a zase odjede dál. Před nějakými 55 lety to byla běžná součást jabloneckého života.

Moderní tramvajová trať je postavena tak, že nemáte šanci slyšet dunění ani cítit otřesy - používají se lože pohlcující kmity v řádu jednotek a desítek Hz.

+1/0
25.3.2016 18:08

J47o47s44e45f 10B79a70l11o78u67n 4350876755521

Nesouhlasím,mám přítelkyni v Plzni a pod okny jí jezdí tramvaj.Hluk a otřesy jsou velice nepříjemné..Rv

0/0
25.3.2016 18:59

M79i17l43a59n 30M41a13j58e27r27č34í81k 1250400434246

Ale ta trať v dané ulici je jistě desítky let stará = NENÍ MODERNÍ (cca mladší 10-ti let, které se např. v Praze nepoužívají při REKO TT tzv. BKV panely, ale prosím neplést s opravami, kdy se i ty panely vytáhnou, udělá plošně nové podloží a položí se zpět staré dobré panely z daného místa i tzv. vytěžené z rekonstrukcí jiných TT)!!

+3/0
26.3.2016 2:11

J35i40n85d16ř72i59c30h 83R44á59z73l 2481855231970

Vy naivo, přijďte se mrknou do Moskevské, když projede ta těžká šedivá tramvaj, to je rachot a zemětřesení-

0/0
3.7.2016 18:45

J78a51n 98K83o90h43l 4973727391954

1. Tyršovy sady jsou v centru města, takže do centra jezdí už teď; 2. bude to dál na vlak; 3. zastaví to dopravu na hlavní komunikaci a fronty budou až za kruhák; 4. je technicky vůbec proveditelné nacpat to na dolní náměstí? A i kdyby, tak ta tramvaj tam bude muset jet krokem, aby to vůbec vytočila..

+5/−1
24.3.2016 18:55

J67i39ř10í 84E79r48b66e51n 1613494116167

1. ano, ale obvykle si jako "centrum" představujeme tu část s budovami úřadů, obchodů aj., ne park

2. z terminálu na Ovocném trhu to bude na zastávku Centrum blíž, než z dnešní smyčky na hlavák

3. není důvod, proč by 150 m dlouhý tramvajový úsek měl zastavovat dopravu v celé ulici Budovatelů ani při taktu 10 minut

4. je to proveditelné, trať nemusí vést pravoúhle, ale může si na Dolním náměstí najet obloukem a Kamennou vzít lehce šikmo

+4/−2
24.3.2016 22:52

J22a45n 92K18o28h43l 4343407981954

3. zajeďte si někdy do Liberce, ul. U Lomu zezhora. Stačí, aby projel 1-2 autobusy a 1 tramvaj, a zaseknete se tam minimálně na 10 minut.. tolik k perfektnímu nastavení absolutní přednosti MHD..

+3/0
24.3.2016 23:26

O43n88d31ř50e90j 57M11a37k61a44r16a 8878677852840

Křižovatka u zastávky U Lomu je v podstatě 6ramenná křižovatka (z čehož do dvou ramen může poze MHD) a zastávkou U Lomu pravidelně projíždí linky 5, 11, 22, 25, 141 a několikrát za den linka 35. To se vůbec nedá srovnávat. Samozřejmě závisí i na tom, jak jsou tam nastaveny semafory. Navíc vedení tramvaje dále ulicí Budovatelů umožní případné zprůjezdnění ulice Poštovní/U Balvanu, což ulehčí dopravě v ulicích Budovatelů/U Zeleného stromu a Pražská v okolí okružní křižovatky.

+4/0
25.3.2016 1:17

J70i29ř76í 80E55r22b22e98n 1133414416397

No té ulici by nejvíc pomohlo, kdyby byla konečně postavena silnice od Kauflandu do Zeleného údolí, v plánech je už přes 60 let ;-)

+3/0
25.3.2016 2:40

J92i96ř66í 78E83r31b46e91n 1653464236367

Ulice U Lomu? Tou tramvaj nejezdila nikdy a na horní odbočce se jí ta trať sice dotýkala, ale naposledy v roce 1960 před zrušením trati do Růžodolu.

Nemyslíte spíš zastávku U Lomu na konci bývalé Textilany? Tak tam jsem nečekal nikdy déle než minutu, ale asi mám jen štěstí ;-)

Předpokládám, že v jablonecké ulici Budovatelů by asi takovéto stavební řešení neprošlo, museli by zřejmě znovu zbourat hotel Merkur (já pamatuji ještě ten předchozí, s cáry záclon a koberců vlajícími z rozpadajícího se zdiva těsně předtím, než ho v roce 1987 odstřelili) - no, kéž by se tak stalo...

+6/0
25.3.2016 2:29

J52a64r16o21s84l19a31v 87Š91k80o66d97a 6284518419201

Hlavne tam nejakej ultra maxi pansky prirozeni nechava zapnuty semafory pres noc. Jedina svetelna v celym kraji. Taxikari uz to projizdej na cervenou, hromadne to vsichni bojkotujou.

+2/0
25.3.2016 8:55

L57u28k12á73š 20V12e87v25e61r40k73a 1557376920

ad2) bude to dál na vlak je v případě tramvaje které jede souběžně s vlakem nějaký problém? navíc zastávka bude u lázní a pak z terminálu bude lávka na centrum, ale tenhle přestup mi trochu uniká když na tanvald se může jet už rovnou z liberce či opačně, případně další možný přestup je v proseči (kde to je pár metrů) stejně brandl

+1/0
25.3.2016 14:10

M87i14l50a92n 58M18a30j55e62r89č15í88k 1740860844816

Tak logický přestup z TRAM z centra Liberce na železnici je v té Proseči či Brandlu - rozhodně se mi nezdá výhodné zajíždět zpět na nádraží - zastávku před konečnou TRAM z Jablonce.

0/0
26.3.2016 2:15

P68e61t43r 54S20c98h47w93a84r21z 7548589913821

No jo, jenže to by musel vlak stavět v Proseči či v Brandlu pravidelně (na znamení).

0/0
26.3.2016 17:35

O45n21d85ř13e65j 15M67a53k94a13r26a 8688247602790

Staví všechny

0/0
26.3.2016 18:34

P60e92t66r 68S98c50h68w66a62r16z 7138329813401

Aha, moje chyba. Jel jsem směrem na Liberec naposledy vloni ještě za starého GVD a to tam nestavělo skoro nic.

0/0
27.3.2016 12:04

J25i63n19d56ř24i94c29h 77R29á38z91l 2981325501570

Jde hlavně o ty peníze, něco kápne do určitých kapsiček, to je jedno, kam která tramvaj pojede, hlavně že to sype. Tak jako MS ve Vesci, tam sport byl až na druhém místě...

0/0
3.7.2016 18:47

R50u54d92o79l50f 89K17o37m88á77r31e64k 8599918465

"Cestující, kteří pojedou na začátku roku 2020 tramvají z Liberce do Jablonce nad Nisou, budou moci vystoupit v centru města."

"Se stavbou je potřeba začít nejpozději v roce 2020, tak aby projekt byl hotový o tři roky později."

- takže cestující, lopaty s sebou :-)

+17/0
24.3.2016 18:03

J95i15ř26í 83E37r50b20e65n 1913774496447

Nebo dostanou popruhy a hevery a budou ten tramvajový vůz přenášet osobně ;-)

+2/0
24.3.2016 22:53

J39o56s22e83f 54B49a88l42o77u20n 4330596895671

;-DR^

+3/0
25.3.2016 8:47

M22i63l62a44n 54V39i69k 1917485243763

Když to tvrdí novináři, tak to tak určitě bude, žádné pochybnosti!!!;-D

+1/0
25.3.2016 15:33
Foto

L66u89k64á13š 58H86a62n65d61l 3667276328844

Tramvaj z Liberce nově pojede až do centra Jablonce. Za 600 milionů - bude možnost SMS jízdenky, to nebudu mít hotově:-/

+5/−1
24.3.2016 17:25

J52i25ř25í 62E88r82b31e71n 1443484176427

No ony jsou dnes poněkud jiné nároky na trvanlivost a bezpečnost těch tratí než před 65 lety, kdy se ta meziměstská trať stavěla brigádnicky, koleje se pokládaly naboso a zabezpečení bylo jen telefonické.

Ona taky ta 6MT vážila jen 13 t + max. 60 lidí, což je o dost méně než Tatra T3 (16 t + až 100 lidí), Tatra T2 (17,5 t + až 100 lidí) nebo článková EVO2 (27,5 t + až 139 osob).

Vždycky to jde postavit levněji, ale taková "sleva" nikdy není "zadarmo".

+4/0
24.3.2016 23:02

L55u68k28á59š 75V26e91v59e49r10k19a 1297506380

ale kolik náprav má 6MT a kolik T3 a kolik EVO2 nebo bůhví co tam vlastně za těch cca 7-8let bude jezdit, tlak na nápravu je mnohem důležitější než celková váha vozu (který je navíc víc jak 2x delší) a to dnešní moderní vozy mají menší

+2/−1
25.3.2016 14:05

J95i55ř91í 98E13r18b15e74n 1813874776127

Měl byste jít přednášet na dopravní fakultu, když tvrdíte, že nápravový tlak je důležitější než celková hmotnost vozidla a jeho dynamické účinky na trať ;-D

Škoda že jste svůj postoj neřekl projektantům, ti by určitě zaplesali, že mohou dál pokládat koleje naboso namísto na panely a že je mohou jen spojovat navařenými příčníky stejně jako před sto lety. Ale řeknu vám, že takovou tramvaj bych se bál použít, ono by to totiž po pár měsících provozu mohlo vypadat asi takto: https://www.youtube.com/watch?v=madyXWc_5W4

+1/0
25.3.2016 17:06

J74i26ř38í 33K51o74c12u24r75e65k 6895314235588

No na vašem místě bych se neposmíval. Ono opravdu není jedno jestli je 17,8 tuny neseno dvěma nápravami nebo 24 tun nápravami čtyřmi.

0/−1
25.3.2016 17:57

J83i76ř26í 33E65r48b45e96n 1323814716347

Jenže dynamické účinky na trať jsou dané součinem hmotnosti a rychlosti! Staré grazky, boverky a AEGčky měly do 10 tun a jezdily dvacítkou, třicítkou i s vlečňákem - třináctitunová 6MT nanejvýš padesátkou - šestnáctitunová T3 klidně přes sedmdesát.

+1/0
25.3.2016 18:17

J29o66s13e59f 22K36o59m72á17r86e83k 5674212414269

Krásné video :) Připomnělo mi to starou trať z Řep na Smíchov, když to tam devítka trochu pustila, tak lidi vyskakovali ze sedaček :))

0/0
5.4.2016 6:50

L74u22k67á31š 50H34l10o93u38c19a90l 6662630521894

kolik procent byznysu (nebo třeba přepravených osob) DPMLJ je obsluha Liberce a kolik Jablonce?

mám pocit, že se poslední dobou řeší jen tramvaj směrem na Vratislavice/Jablonec (tam za posledních pár let nahučelo 300-500 mega), namísto aby se peníze DMPLJ a energie manažerů (věnovaná na žádosti o dotace) vložila na řešení opravdu velkého problému - liberecké Rochlice. tam je tramvaj potřeba mnohem víc, než protažení pár set metrů po Jablonci.

+7/−3
24.3.2016 17:13

J49i21ř98í 84E35r66b26e52n 1833284956937

Na Rochlici je spíš problém s územním řízením, s volbou trasy i její délkou - pořád to nikdo nerozhodl.

Jablonec má v tomto jasno a jeho prodloužení tratě bude stále mnohem levnější než, přestože to ve finále nebude zřejmě využívat tolik lidí jako by to bylo v té Rochlici...

0/0
24.3.2016 23:04

L91u80k27á14š 96H15l74o37u19c48a23l 6592920121904

Jablonec má jasno ale financovat to bude DPMLJ, kde je Jablonec jen minoritním podílníkem...

0/−1
25.3.2016 17:43

J90i90ř89í 84E35r72b23e58n 1743754546767

Ehm ehm, takže JN jako minoritní podílník nemá právo na užitek?

Kolik miliard se v letech 1990 - 2005 nalilo do rekonstrukce devítikilometrové liberecké městské trati, výstavby terminálu a dostavby tamní vozovny? Kolik desítek milionů zůstali dopravnímu podniku dlužni organizátoři lyžařského mistrovství?

A proč se Liberečáci už přes deset let nejsou schopni dohodnout na té rochlické trati?

+2/0
25.3.2016 18:25
Foto

M72a84r71t55i32n 64P97i43š76t85o35r71a 8708698606199

Kdyby místo toho na 100 let pozvali z Číny 60 rikšů i s rodinami, vyšlo by to nastejno, a bylo by to komfortnější.

+4/−2
24.3.2016 17:02

S31t17a11n 79N60o38v17á14k 5697685135904

"V polovině 60. let minulého století převládl v Jablonci názor, že tramvaje jsou přežitek a mají být zrušeny"

Tenkrát zvítězil zdravý rozum - vlak do ulic města nepatří.

+4/−8
24.3.2016 16:47

J10i88ř35í 23E22r78b12e24n 1603734466157

Vlak a tramvaj je dost rozdíl.

Ve hmotnosti, bezpečnosti, obsaditelnosti, četnosti spojů i městotvornosti.

+1/0
24.3.2016 23:06

S25t39a16n 28N45o67v29á37k 5387455715494

Rozdíl není skoro veškerý žádný.

Ve hmotnosti: T3 i Hurvínek váží zhruba stejně (16 a 16,6).

V bezpečnosti: tady rozdíl je. Vlaku se nikdo necourá přes koleje, auta jsou od něj důsledně oddělena a tím pádem není nutné pro něj vymýšlet vyjímky z obecných dopravních předpisů (přednost na přechodu, odbočování doprava atd.)

V obsaditelnosti: žádný rozdíl. Zase porovnávám T3 a M131, protože 15T tady jezdit nebude. Když jsou oba vozy zhruba stejně velké, tak se do nich našlape zhruba stejné množství lidí.

V četnosti spojů: co to je za parametr? Kolikrát tu tramvaj pošlu, tolikrát pojede. To samé vlak.

V městotvornosti: to je zas co? Jako že na vesnici tramvaje nejezdí?

Prostě a jednoduše - vlak do ulic nepatří. A že se něco chová jako vlak, vypadá to jako vlak a nejmenuje se to vlak, tak to ještě neznamená, že to není vlak.

0/−5
25.3.2016 0:33

J14i83ř16í 21E75r50b48e30n 1843474156697

Tramvaj je městotvorný prvek obdobně jako souvislá zástavba, vodovod, parky a podobně. S vlakem to fakt má společného jen to, že se jezdí po dvou glajzách. Neznám moc vlaků (no vlastně ani jeden), který by zastavoval po 400-500 metrech pro nástup a výstup několika desítek lidí potřebujících jet do/z práce, obchodu, úřadu, školy, ...

Jinak do měst nepatří především auta - smrdí, dělají kravál, každé z nich zabere 8-10 m2 a přitom většinou vezou jediného člověka...

+3/−1
25.3.2016 2:18

S81t64a12n 66N78o60v29á95k 5937885105584

Ha, ha, ha, ekologický aktivisto, teď jste tomu dal korunu. Tak do měst prý nepatří především auta. Prý dělají kravál...

Hmm, to by musela auta jezdit s uraženým výfukem, aby dělala takový kravál jako tramvaj v zatáčce.

A jestli je tramvaj městotvorný prvek, tak to samé je mimoúrovňová křižovatka s nadjezdy a podjezdy nebo parkoviště.

A že tramvaj nesmrdí? Máte pravdu, v místě provozu ne. Pouze tam, kde pro ní vyrábí elektřinu.

0/−2
25.3.2016 7:19

J24a56r39o32s63l86a61v 93Š69k89o54d92a 6514728779871

Zeptejte se majitelu domů v ulici 5.května v Liberci. Tam kdyz jede tramvaj, tak se vam rozvlni kafe na stole. V noci to je jako kdyz startuje letadlo.

+4/−1
25.3.2016 8:59

M34i42l31a18n 27M39a77j95e47r43č89í33k 1750890834116

https://www.google.cz/maps/place/5.+května,+460+01+Liberec/@50.770377,15.0610821,3a,75y,48.18h,83.05t/data=!3m7!1e1!3m5!1s9NLU1nIAtlSjY_o_HL3y1g!2e0!6s%2F%2Fgeo3.ggpht.com%2Fcbk%3Fpanoid%3D9NLU1nIAtlSjY_o_HL3y1g%26output%3Dthumbnail%26cb_client%3Dmaps_sv.tactile.gps%26thumb%3D2%26w%3D203%26h%3D100%26yaw%3D185.57579%26pitch%3D0!7i13312!8i6656!4m2!3m1!1s0x470936a04ce512b1:0xe6bec7b31d6539f9

= v daném místě je (mnou před chvílí jinde v diskuzi zmíněná) nejhorší možná konstrukce TT - panely BKV, které přenášejí hluk a vibrace!!

Tato technologie konstrukce TT nesplňuje současné normy ani na rekonstrukci TT - natož výstavbu nové TT, a proto se používá jen v v případě nutnosti oprav stávajících úseků s touto konstrukcí, o nichž se ví, že je není možno finálně rekonstruovat, protože v daném místě je např. tzv. stavební uzávěra pro plánovanou větší stavebně investiční akci!

0/0
26.3.2016 2:33

Z26d37e59n56ě53k 54S41ý84k87o89r22a 1516424488788

ano, i elektrárna smrdí, ale srovnávat smrad ve výšce 100m nad zemí, mimo obydlenou zástavbu, kde se to hned rozptyluje a smrad z aut, která smrdí přímo a doslova pod nosem...?

Nehledě na efektivitu spalovacího motoru, množství potřebného paliva a následné emise pro vyrobení stejného množství energie ve srovnání s elektrárnou. Takže nějaký další, bludný, argument, který porovnává neporovnatelné? A další věc, elektrickou energii můžeme vyrobit i obnovitelně, bez smradů a tramvaj dokáže při brzdění tuto energii vyrábět. Máte snad auto, kterým když brzdíte, plníte nádrž např. benzínem?

+1/0
8.5.2016 13:48

J27i66ř58í 16K48o95c58u84r45e67k 6155894425788

No a Hurvínek je typický vlak? Nedávno jsem viděl Taurus a 25 ložených beček. Odhadem 2400 tun.

A nebojte, lidi přes železniční koleje taky běhají. Dokonce jich pod vlakem umře násobně víc než pod tramvají.

+2/0
25.3.2016 18:01

M43i63l90a92n 17M58a61j48e12r96č49í40k 1140800664826

"........lidi přes železniční koleje taky běhají. Dokonce jich pod vlakem umře násobně víc než pod tramvají." protože brzdná dráha vlaku (tzv. "velké" železnice) je mnohem delší než tzv. vlaků tramvajových, takže strojvedoucí na železnici má proti řidiči tramvaje mizivou šanci zabránit srážce s překážkou (včetně osoby) na trati!!

A mnozí se asi budou divit, že trolejbus je také drážní vozidlo (byť nekolejové, ale s dráhou trolejovou) = takže vlastně správné označení je trolejbusový vlak.

A proto se asi mají podle některých zrušit v městech NEJEN TRAMVAJE, ale asi i trolejbusové tratě, protože do města jakékoliv vlaky podle nich nepatří - byť doslovný překlad z německého termínu pro tramvajové tratě "Straßenbahn" je "MĚSTSKÁ DRÁHA"!!

0/0
26.3.2016 2:52

M34i51l16a58n 11M42a62j48e51r62č46í20k 1910960464156

(asi pro pozdní hodinu se mi vloudila) CHYBA V DOSLOVNÉM PŘEKLADU:

- byť doslovný překlad z německého termínu pro tramvajové tratě "Straßenbahn" je "(PO)ULIČNÍ DRÁHA"!!

+1/0
26.3.2016 15:09
Foto

B44r35o13n54i53s45l52a16v 10G82a13b67r23y40š 2462969461

Jasně, a proto se třeba v Edinburghu staví nový tramvajový provoz. ;-D

+1/0
25.3.2016 14:08

K42a70r64o58l37í97n75a 80H66o50r11o98v59á 3159493585972

To budou mít v klidné Soukenné radost....tramvajky pod oknama tuhle ulici fakt "oživí".

Někdo nebyl schopný dojít těch pár kroků z náměstí na konečnou, nebo jde jen a jen o ty dotace?

+4/−2
24.3.2016 16:47

P77a67v69e73l 85P86i45l70á32t 8971879185124

No já se na to dívám z druhého konce republiky, ale fakticky vzato tam přibude nový druh dopravy, takže oživí. :) Lidé ze Soukenné radost mít nebudou, ale dá se čekat, že řádově víc lidí z města to bude kvitovat s povděkem.

Je to jako se vším - ničím se nelze zavděčit všem.

+8/−1
24.3.2016 16:58

S98t55a45n 36N88o38v33á73k 5967385655224

Nedávno ze Švermáku vyhnali autobusy, prý aby náměstí zklidnili. Zklidnili ho tak, že tam chcíp pes. Poté ho ještě předláždili, napoprvé se to nějak nepovedlo. A teď ho zase rozkopou a přivedou tam tramvaj. Konšelé prostě musí pořád vyvíjet nějakou činnost, protože jinak by to vypadalo, že na té radnici chrápou a berou vejplatu zbytečně.

+4/−1
24.3.2016 17:49

M82i79l92a78n 12V17i31k 1107725393473

Jen aby nemuseli zbourat tu nádhernou napáječku pro dobytek!! A zničí klidné místo, kde často "přemýšlela" určitá skupina našich spoluobčanů....;-D

+2/0
25.3.2016 15:38







Najdete na iDNES.cz