Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Tramvaj z Liberce nově pojede až do centra Jablonce. Za 600 milionů

Cestující, kteří pojedou na začátku roku 2020 tramvají z Liberce do Jablonce nad Nisou, budou moci vystoupit v centru města. Konečná tramvaje totiž nebude jako dnes u městských lázní a parku, ale vozy budou pokračovat dál po ulici Budovatelů.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J85o66s16e62f 31B66a95l79o90u98n 4500306965391

Já teda Jablonec moc neznám,ale jak si pamatuju tu uličku na náměstí a koukám na Google Earth,nejen že bude celkem dost nebezpečné pro chodce i zákazníky těch malých obchodů se tísnit s tramvají v té úzké uličce,ale hlavně ty domy brzy začnou praskat a ty otřesy pro ty lidi + troleje za okny budou dost problém a efekt za 600 mega bude jaký?.zastávka navíc?:-/

+6/0
25.3.2016 8:47

J62i27ř95í 39E89r41b56e12n 1283104886567

Ta tramvaj tam nebude jezdit nonstop, ale zhruba 3× až 5× za hodinu přijede, zastaví, vystoupí z ní nebo do ní nastoupí pár desítek lidí a zase odjede dál. Před nějakými 55 lety to byla běžná součást jabloneckého života.

Moderní tramvajová trať je postavena tak, že nemáte šanci slyšet dunění ani cítit otřesy - používají se lože pohlcující kmity v řádu jednotek a desítek Hz.

+1/0
25.3.2016 18:08

J50o58s69e92f 52B66a90l87o11u36n 4550766885281

Nesouhlasím,mám přítelkyni v Plzni a pod okny jí jezdí tramvaj.Hluk a otřesy jsou velice nepříjemné..Rv

0/0
25.3.2016 18:59

M25i76l64a15n 53M95a66j53e51r14č21í63k 1410930964896

Ale ta trať v dané ulici je jistě desítky let stará = NENÍ MODERNÍ (cca mladší 10-ti let, které se např. v Praze nepoužívají při REKO TT tzv. BKV panely, ale prosím neplést s opravami, kdy se i ty panely vytáhnou, udělá plošně nové podloží a položí se zpět staré dobré panely z daného místa i tzv. vytěžené z rekonstrukcí jiných TT)!!

+3/0
26.3.2016 2:11

J37i25n30d73ř63i76c78h 12R51á98z71l 2371465201590

Vy naivo, přijďte se mrknou do Moskevské, když projede ta těžká šedivá tramvaj, to je rachot a zemětřesení-

0/0
3.7.2016 18:45

J15a50n 88K14o11h35l 4393817731794

1. Tyršovy sady jsou v centru města, takže do centra jezdí už teď; 2. bude to dál na vlak; 3. zastaví to dopravu na hlavní komunikaci a fronty budou až za kruhák; 4. je technicky vůbec proveditelné nacpat to na dolní náměstí? A i kdyby, tak ta tramvaj tam bude muset jet krokem, aby to vůbec vytočila..

+5/−1
24.3.2016 18:55

J84i53ř25í 95E84r22b48e83n 1883714246817

1. ano, ale obvykle si jako "centrum" představujeme tu část s budovami úřadů, obchodů aj., ne park

2. z terminálu na Ovocném trhu to bude na zastávku Centrum blíž, než z dnešní smyčky na hlavák

3. není důvod, proč by 150 m dlouhý tramvajový úsek měl zastavovat dopravu v celé ulici Budovatelů ani při taktu 10 minut

4. je to proveditelné, trať nemusí vést pravoúhle, ale může si na Dolním náměstí najet obloukem a Kamennou vzít lehce šikmo

+4/−2
24.3.2016 22:52

J90a38n 87K60o43h40l 4893287871514

3. zajeďte si někdy do Liberce, ul. U Lomu zezhora. Stačí, aby projel 1-2 autobusy a 1 tramvaj, a zaseknete se tam minimálně na 10 minut.. tolik k perfektnímu nastavení absolutní přednosti MHD..

+3/0
24.3.2016 23:26

O98n14d48ř36e93j 83M46a83k86a35r26a 8728377462960

Křižovatka u zastávky U Lomu je v podstatě 6ramenná křižovatka (z čehož do dvou ramen může poze MHD) a zastávkou U Lomu pravidelně projíždí linky 5, 11, 22, 25, 141 a několikrát za den linka 35. To se vůbec nedá srovnávat. Samozřejmě závisí i na tom, jak jsou tam nastaveny semafory. Navíc vedení tramvaje dále ulicí Budovatelů umožní případné zprůjezdnění ulice Poštovní/U Balvanu, což ulehčí dopravě v ulicích Budovatelů/U Zeleného stromu a Pražská v okolí okružní křižovatky.

+4/0
25.3.2016 1:17

J37i70ř23í 27E21r49b34e47n 1653654986417

No té ulici by nejvíc pomohlo, kdyby byla konečně postavena silnice od Kauflandu do Zeleného údolí, v plánech je už přes 60 let ;-)

+3/0
25.3.2016 2:40

J85i52ř47í 53E85r28b51e22n 1353764966707

Ulice U Lomu? Tou tramvaj nejezdila nikdy a na horní odbočce se jí ta trať sice dotýkala, ale naposledy v roce 1960 před zrušením trati do Růžodolu.

Nemyslíte spíš zastávku U Lomu na konci bývalé Textilany? Tak tam jsem nečekal nikdy déle než minutu, ale asi mám jen štěstí ;-)

Předpokládám, že v jablonecké ulici Budovatelů by asi takovéto stavební řešení neprošlo, museli by zřejmě znovu zbourat hotel Merkur (já pamatuji ještě ten předchozí, s cáry záclon a koberců vlajícími z rozpadajícího se zdiva těsně předtím, než ho v roce 1987 odstřelili) - no, kéž by se tak stalo...

+6/0
25.3.2016 2:29

J49a79r50o45s29l97a54v 53Š10k34o27d67a 6614818899231

Hlavne tam nejakej ultra maxi pansky prirozeni nechava zapnuty semafory pres noc. Jedina svetelna v celym kraji. Taxikari uz to projizdej na cervenou, hromadne to vsichni bojkotujou.

+2/0
25.3.2016 8:55

L37u89k31á25š 54V58e98v27e30r36k83a 1857836970

ad2) bude to dál na vlak je v případě tramvaje které jede souběžně s vlakem nějaký problém? navíc zastávka bude u lázní a pak z terminálu bude lávka na centrum, ale tenhle přestup mi trochu uniká když na tanvald se může jet už rovnou z liberce či opačně, případně další možný přestup je v proseči (kde to je pár metrů) stejně brandl

+1/0
25.3.2016 14:10

M53i51l52a71n 14M85a71j37e75r26č84í58k 1950650544916

Tak logický přestup z TRAM z centra Liberce na železnici je v té Proseči či Brandlu - rozhodně se mi nezdá výhodné zajíždět zpět na nádraží - zastávku před konečnou TRAM z Jablonce.

0/0
26.3.2016 2:15

P98e84t93r 34S53c72h94w16a56r21z 7898289303741

No jo, jenže to by musel vlak stavět v Proseči či v Brandlu pravidelně (na znamení).

0/0
26.3.2016 17:35

O48n55d35ř78e97j 42M81a77k82a46r70a 8848277262390

Staví všechny

0/0
26.3.2016 18:34

P81e31t32r 11S45c76h87w29a38r16z 7538669583471

Aha, moje chyba. Jel jsem směrem na Liberec naposledy vloni ještě za starého GVD a to tam nestavělo skoro nic.

0/0
27.3.2016 12:04

J59i22n75d30ř29i14c94h 40R75á90z16l 2461735151940

Jde hlavně o ty peníze, něco kápne do určitých kapsiček, to je jedno, kam která tramvaj pojede, hlavně že to sype. Tak jako MS ve Vesci, tam sport byl až na druhém místě...

0/0
3.7.2016 18:47

R90u71d94o22l68f 84K36o71m12á90r91e26k 8339338435

"Cestující, kteří pojedou na začátku roku 2020 tramvají z Liberce do Jablonce nad Nisou, budou moci vystoupit v centru města."

"Se stavbou je potřeba začít nejpozději v roce 2020, tak aby projekt byl hotový o tři roky později."

- takže cestující, lopaty s sebou :-)

+17/0
24.3.2016 18:03

J31i54ř61í 48E76r92b14e36n 1793654266157

Nebo dostanou popruhy a hevery a budou ten tramvajový vůz přenášet osobně ;-)

+2/0
24.3.2016 22:53

J10o12s96e49f 46B21a38l32o68u79n 4610626555871

;-DR^

+3/0
25.3.2016 8:47

M27i63l61a44n 77V32i38k 1847985883223

Když to tvrdí novináři, tak to tak určitě bude, žádné pochybnosti!!!;-D

+1/0
25.3.2016 15:33
Foto

L49u70k72á46š 20H55a45n74d80l 3987916458734

Tramvaj z Liberce nově pojede až do centra Jablonce. Za 600 milionů - bude možnost SMS jízdenky, to nebudu mít hotově:-/

+5/−1
24.3.2016 17:25

J85i25ř30í 36E92r84b42e32n 1253174236517

No ony jsou dnes poněkud jiné nároky na trvanlivost a bezpečnost těch tratí než před 65 lety, kdy se ta meziměstská trať stavěla brigádnicky, koleje se pokládaly naboso a zabezpečení bylo jen telefonické.

Ona taky ta 6MT vážila jen 13 t + max. 60 lidí, což je o dost méně než Tatra T3 (16 t + až 100 lidí), Tatra T2 (17,5 t + až 100 lidí) nebo článková EVO2 (27,5 t + až 139 osob).

Vždycky to jde postavit levněji, ale taková "sleva" nikdy není "zadarmo".

+4/0
24.3.2016 23:02

L72u34k77á98š 51V48e67v29e27r18k36a 1397436560

ale kolik náprav má 6MT a kolik T3 a kolik EVO2 nebo bůhví co tam vlastně za těch cca 7-8let bude jezdit, tlak na nápravu je mnohem důležitější než celková váha vozu (který je navíc víc jak 2x delší) a to dnešní moderní vozy mají menší

+2/−1
25.3.2016 14:05

J39i89ř89í 18E76r70b28e85n 1773484916207

Měl byste jít přednášet na dopravní fakultu, když tvrdíte, že nápravový tlak je důležitější než celková hmotnost vozidla a jeho dynamické účinky na trať ;-D

Škoda že jste svůj postoj neřekl projektantům, ti by určitě zaplesali, že mohou dál pokládat koleje naboso namísto na panely a že je mohou jen spojovat navařenými příčníky stejně jako před sto lety. Ale řeknu vám, že takovou tramvaj bych se bál použít, ono by to totiž po pár měsících provozu mohlo vypadat asi takto: https://www.youtube.com/watch?v=madyXWc_5W4

+1/0
25.3.2016 17:06

J22i72ř90í 22K76o87c14u86r40e37k 6615384365668

No na vašem místě bych se neposmíval. Ono opravdu není jedno jestli je 17,8 tuny neseno dvěma nápravami nebo 24 tun nápravami čtyřmi.

0/−1
25.3.2016 17:57

J67i74ř43í 76E62r17b75e75n 1153924806597

Jenže dynamické účinky na trať jsou dané součinem hmotnosti a rychlosti! Staré grazky, boverky a AEGčky měly do 10 tun a jezdily dvacítkou, třicítkou i s vlečňákem - třináctitunová 6MT nanejvýš padesátkou - šestnáctitunová T3 klidně přes sedmdesát.

+1/0
25.3.2016 18:17

J82o60s82e25f 10K38o33m62á14r50e77k 5254262264709

Krásné video :) Připomnělo mi to starou trať z Řep na Smíchov, když to tam devítka trochu pustila, tak lidi vyskakovali ze sedaček :))

0/0
5.4.2016 6:50

L65u26k23á11š 14H89l39o89u33c34a51l 6802340451774

kolik procent byznysu (nebo třeba přepravených osob) DPMLJ je obsluha Liberce a kolik Jablonce?

mám pocit, že se poslední dobou řeší jen tramvaj směrem na Vratislavice/Jablonec (tam za posledních pár let nahučelo 300-500 mega), namísto aby se peníze DMPLJ a energie manažerů (věnovaná na žádosti o dotace) vložila na řešení opravdu velkého problému - liberecké Rochlice. tam je tramvaj potřeba mnohem víc, než protažení pár set metrů po Jablonci.

+7/−3
24.3.2016 17:13

J95i38ř15í 11E21r97b92e58n 1763774766527

Na Rochlici je spíš problém s územním řízením, s volbou trasy i její délkou - pořád to nikdo nerozhodl.

Jablonec má v tomto jasno a jeho prodloužení tratě bude stále mnohem levnější než, přestože to ve finále nebude zřejmě využívat tolik lidí jako by to bylo v té Rochlici...

0/0
24.3.2016 23:04

L51u66k45á20š 23H57l65o97u60c87a76l 6202930661474

Jablonec má jasno ale financovat to bude DPMLJ, kde je Jablonec jen minoritním podílníkem...

0/−1
25.3.2016 17:43

J80i20ř20í 97E42r38b79e98n 1953894806477

Ehm ehm, takže JN jako minoritní podílník nemá právo na užitek?

Kolik miliard se v letech 1990 - 2005 nalilo do rekonstrukce devítikilometrové liberecké městské trati, výstavby terminálu a dostavby tamní vozovny? Kolik desítek milionů zůstali dopravnímu podniku dlužni organizátoři lyžařského mistrovství?

A proč se Liberečáci už přes deset let nejsou schopni dohodnout na té rochlické trati?

+2/0
25.3.2016 18:25
Foto

M74a37r21t21i88n 16P95i79š22t55o56r97a 8398678986669

Kdyby místo toho na 100 let pozvali z Číny 60 rikšů i s rodinami, vyšlo by to nastejno, a bylo by to komfortnější.

+4/−2
24.3.2016 17:02

S81t79a49n 13N60o19v26á48k 5827215395704

"V polovině 60. let minulého století převládl v Jablonci názor, že tramvaje jsou přežitek a mají být zrušeny"

Tenkrát zvítězil zdravý rozum - vlak do ulic města nepatří.

+4/−8
24.3.2016 16:47

J41i55ř47í 77E84r77b65e11n 1693174386457

Vlak a tramvaj je dost rozdíl.

Ve hmotnosti, bezpečnosti, obsaditelnosti, četnosti spojů i městotvornosti.

+1/0
24.3.2016 23:06

S66t54a35n 90N14o24v27á29k 5827325105664

Rozdíl není skoro veškerý žádný.

Ve hmotnosti: T3 i Hurvínek váží zhruba stejně (16 a 16,6).

V bezpečnosti: tady rozdíl je. Vlaku se nikdo necourá přes koleje, auta jsou od něj důsledně oddělena a tím pádem není nutné pro něj vymýšlet vyjímky z obecných dopravních předpisů (přednost na přechodu, odbočování doprava atd.)

V obsaditelnosti: žádný rozdíl. Zase porovnávám T3 a M131, protože 15T tady jezdit nebude. Když jsou oba vozy zhruba stejně velké, tak se do nich našlape zhruba stejné množství lidí.

V četnosti spojů: co to je za parametr? Kolikrát tu tramvaj pošlu, tolikrát pojede. To samé vlak.

V městotvornosti: to je zas co? Jako že na vesnici tramvaje nejezdí?

Prostě a jednoduše - vlak do ulic nepatří. A že se něco chová jako vlak, vypadá to jako vlak a nejmenuje se to vlak, tak to ještě neznamená, že to není vlak.

0/−5
25.3.2016 0:33

J32i80ř79í 91E56r71b18e38n 1953794416397

Tramvaj je městotvorný prvek obdobně jako souvislá zástavba, vodovod, parky a podobně. S vlakem to fakt má společného jen to, že se jezdí po dvou glajzách. Neznám moc vlaků (no vlastně ani jeden), který by zastavoval po 400-500 metrech pro nástup a výstup několika desítek lidí potřebujících jet do/z práce, obchodu, úřadu, školy, ...

Jinak do měst nepatří především auta - smrdí, dělají kravál, každé z nich zabere 8-10 m2 a přitom většinou vezou jediného člověka...

+3/−1
25.3.2016 2:18

S44t27a37n 97N21o61v88á96k 5127825115904

Ha, ha, ha, ekologický aktivisto, teď jste tomu dal korunu. Tak do měst prý nepatří především auta. Prý dělají kravál...

Hmm, to by musela auta jezdit s uraženým výfukem, aby dělala takový kravál jako tramvaj v zatáčce.

A jestli je tramvaj městotvorný prvek, tak to samé je mimoúrovňová křižovatka s nadjezdy a podjezdy nebo parkoviště.

A že tramvaj nesmrdí? Máte pravdu, v místě provozu ne. Pouze tam, kde pro ní vyrábí elektřinu.

0/−2
25.3.2016 7:19

J12a86r13o26s65l13a78v 37Š41k29o57d12a 6544658449461

Zeptejte se majitelu domů v ulici 5.května v Liberci. Tam kdyz jede tramvaj, tak se vam rozvlni kafe na stole. V noci to je jako kdyz startuje letadlo.

+4/−1
25.3.2016 8:59

M36i58l52a19n 82M27a62j17e44r85č89í47k 1150720674206

https://www.google.cz/maps/place/5.+května,+460+01+Liberec/@50.770377,15.0610821,3a,75y,48.18h,83.05t/data=!3m7!1e1!3m5!1s9NLU1nIAtlSjY_o_HL3y1g!2e0!6s%2F%2Fgeo3.ggpht.com%2Fcbk%3Fpanoid%3D9NLU1nIAtlSjY_o_HL3y1g%26output%3Dthumbnail%26cb_client%3Dmaps_sv.tactile.gps%26thumb%3D2%26w%3D203%26h%3D100%26yaw%3D185.57579%26pitch%3D0!7i13312!8i6656!4m2!3m1!1s0x470936a04ce512b1:0xe6bec7b31d6539f9

= v daném místě je (mnou před chvílí jinde v diskuzi zmíněná) nejhorší možná konstrukce TT - panely BKV, které přenášejí hluk a vibrace!!

Tato technologie konstrukce TT nesplňuje současné normy ani na rekonstrukci TT - natož výstavbu nové TT, a proto se používá jen v v případě nutnosti oprav stávajících úseků s touto konstrukcí, o nichž se ví, že je není možno finálně rekonstruovat, protože v daném místě je např. tzv. stavební uzávěra pro plánovanou větší stavebně investiční akci!

0/0
26.3.2016 2:33

Z29d90e94n54ě88k 16S47ý93k91o37r23a 1776244578698

ano, i elektrárna smrdí, ale srovnávat smrad ve výšce 100m nad zemí, mimo obydlenou zástavbu, kde se to hned rozptyluje a smrad z aut, která smrdí přímo a doslova pod nosem...?

Nehledě na efektivitu spalovacího motoru, množství potřebného paliva a následné emise pro vyrobení stejného množství energie ve srovnání s elektrárnou. Takže nějaký další, bludný, argument, který porovnává neporovnatelné? A další věc, elektrickou energii můžeme vyrobit i obnovitelně, bez smradů a tramvaj dokáže při brzdění tuto energii vyrábět. Máte snad auto, kterým když brzdíte, plníte nádrž např. benzínem?

+1/0
8.5.2016 13:48

J79i42ř40í 94K56o26c66u53r74e38k 6605164815848

No a Hurvínek je typický vlak? Nedávno jsem viděl Taurus a 25 ložených beček. Odhadem 2400 tun.

A nebojte, lidi přes železniční koleje taky běhají. Dokonce jich pod vlakem umře násobně víc než pod tramvají.

+2/0
25.3.2016 18:01

M26i29l96a42n 67M63a48j91e75r35č16í66k 1570640934206

"........lidi přes železniční koleje taky běhají. Dokonce jich pod vlakem umře násobně víc než pod tramvají." protože brzdná dráha vlaku (tzv. "velké" železnice) je mnohem delší než tzv. vlaků tramvajových, takže strojvedoucí na železnici má proti řidiči tramvaje mizivou šanci zabránit srážce s překážkou (včetně osoby) na trati!!

A mnozí se asi budou divit, že trolejbus je také drážní vozidlo (byť nekolejové, ale s dráhou trolejovou) = takže vlastně správné označení je trolejbusový vlak.

A proto se asi mají podle některých zrušit v městech NEJEN TRAMVAJE, ale asi i trolejbusové tratě, protože do města jakékoliv vlaky podle nich nepatří - byť doslovný překlad z německého termínu pro tramvajové tratě "Straßenbahn" je "MĚSTSKÁ DRÁHA"!!

0/0
26.3.2016 2:52

M24i23l51a58n 76M69a90j25e97r40č86í59k 1980960714496

(asi pro pozdní hodinu se mi vloudila) CHYBA V DOSLOVNÉM PŘEKLADU:

- byť doslovný překlad z německého termínu pro tramvajové tratě "Straßenbahn" je "(PO)ULIČNÍ DRÁHA"!!

+1/0
26.3.2016 15:09
Foto

B93r28o63n76i16s94l38a40v 50G81a98b72r40y18š 2342909271

Jasně, a proto se třeba v Edinburghu staví nový tramvajový provoz. ;-D

+1/0
25.3.2016 14:08

K68a70r13o51l87í74n11a 16H55o82r90o93v57á 3769773935292

To budou mít v klidné Soukenné radost....tramvajky pod oknama tuhle ulici fakt "oživí".

Někdo nebyl schopný dojít těch pár kroků z náměstí na konečnou, nebo jde jen a jen o ty dotace?

+4/−2
24.3.2016 16:47

P17a57v66e32l 70P30i93l86á81t 8691739625834

No já se na to dívám z druhého konce republiky, ale fakticky vzato tam přibude nový druh dopravy, takže oživí. :) Lidé ze Soukenné radost mít nebudou, ale dá se čekat, že řádově víc lidí z města to bude kvitovat s povděkem.

Je to jako se vším - ničím se nelze zavděčit všem.

+8/−1
24.3.2016 16:58

S56t57a86n 86N68o88v46á57k 5757595915724

Nedávno ze Švermáku vyhnali autobusy, prý aby náměstí zklidnili. Zklidnili ho tak, že tam chcíp pes. Poté ho ještě předláždili, napoprvé se to nějak nepovedlo. A teď ho zase rozkopou a přivedou tam tramvaj. Konšelé prostě musí pořád vyvíjet nějakou činnost, protože jinak by to vypadalo, že na té radnici chrápou a berou vejplatu zbytečně.

+4/−1
24.3.2016 17:49

M64i17l63a39n 43V36i25k 1807465593573

Jen aby nemuseli zbourat tu nádhernou napáječku pro dobytek!! A zničí klidné místo, kde často "přemýšlela" určitá skupina našich spoluobčanů....;-D

+2/0
25.3.2016 15:38







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.