- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
krásně napsaný článek :) jen tak dál a stále dokola opakovat, třeba se to lidem víc dostane pod kuzi. Paní Sejkorové posíláme velké díky a celému kolektivu také. Dáváte lidem obrovskou naději. děkuji
Bohužel musím potvrdit informace, které říkala v článku paní dispečerka - rychlá záchranná služba je často zneužívána kvůli banalitám, které se dají řešit v běžné pracovní době - teploty, bolesti zad, bolesti kloubů. Bohužel tito volající si neuvědomují, že tímto vyblokovávají posádku sanitky pro opravdu akutní případy (když bude mít váš blízký infarkt a posádky budou v terénu, samozřejmě se přes operátora pošle další posádka, ale ta jede většinou z vedlejší základy, která může být 20 km vzdálená, mimo větší města ta síť extrémně hustá není a časová prodleva můž být fatální).
Při každé druhé službě slyším větu "mě už se dýchá špatně tři dny..." nebo "dva dny mě bolí na hrudníku" - jednak si tím pacienti zhoršují svůj zdravotní stav a vyhlídku na vyléčení, jednak je v rámci pohotovostní ambulanci v nemocnici nevyšetří jejich specialista (kardiolog, pneumolog apod.), který je zná a může aktuální výsledky porovnat s těmi předešlými, ale bohužel není v tomto jednoduché řešení.
Ještě jedna myšlenka - pokud máte v rodině někoho, kdo užívá více léků, napiště mu, prosím, seznam léků (název včetně gramáže a frekvence užívání) a dejte jej do peněženky k OP nebo kartičce pojišťovny, výrazně nám to ulehčí péči o pacienta při příjezdu a ev. předání k další léčbě do nemocnice.
A připište na lísteček, prosím, ještě všechny známé alergie, abychom místo dobře míněné pomoci neublížili.
Jo..tak tuhle práci bych nedal a ani nechtěl. Smekám klobouk i s úklonou...
zajímavý rozhovor, jen houšť podobných lidí a článků
Vždycky když si budu myslet, že mám v práci stres, vzpomenu si na tenhle článek. Smekám....
to musí být mazec nemoci vzbudit dítě :((
No to jo, nastesti jsou dnes podlozky. Ale kdyz alarm zacne uprostred noci vriskat, protoze se mrne "vyvrtelo" z hlidane zony, to je taky docela sok.
Doufám, že těm holkám pak rozsekali prdel do modra.
Je fajn znát 112, zvlášť, když jste v zahraničí.
Doma ale vždy znát trojičku 150, 155, 158 se více vyplatí. Chápu ale, že ve stresu při nějaké události si člověk nemusí hned vybavit to správné číslo.
Děti jsme učili:
155 - doktor je tu hned
150 - nula: rybník, voda, hasiči
158 - osmička: želízka pro zločince
No a jak to dopadlo s tou zalobou (telefon bez SIM karty) bych se rad dozvedel.
To me by zajimalo taky. Pokud jej totiz nekdo pouzuva dal (zamozrejme ale znovu se SIM) pak by mel jit najit ve spolupraci s operatory.
Ale pokud nekdo pouzil napriklad strary nalezeny telefon a ten pak rozslapl neni sance.
Je zajímavé, že nám na 112 v Ostravě říkali, že je nejlepší volat přímo jim, ale asi je trochu jinak zařízená než jinde, udajně je nejmodernější v celé Evropě a policejní sbor, hasiči i záchranka sedí vedle sebe a podle toho co jsme viděli mají své systémy propojené a mají přesné postupy jak a na co se ptát, to zapisují do systému a všechny sbory to okamžitě vidí, takže není třeba se při přepojení ptát na to stejné. Jen jsem teda myslel, že takto fungují všechny 112
Já jsem jednou volala 112, stejně mě přepojili na 155, takže i když bych to nemusela vykládat znova, tak je to trochu zdržení. Možná rozdíl je právě v tom, jak paní povídala, že je zdravotník, takže ví, co poradit a lépe se zorientuje a poradí, co se zraněným dělat, zatímco na 112 jsou sice školení a mají moderní vybavení, ale není tam ta zdravotnická praxe...