Diskuze

Když slyšíme dětský pláč, víme, že je vyhráno, říká dispečerka záchranky

Jen málokdo má důvod k radosti, když slyší dětský pláč. Dispečerka krajské záchranné služby Hana Sejkorová k té menšině patří. „Je to ta největší úleva a štěstí. Jakmile na druhém konci telefonu zůstává ticho, je to zlé,“ říká žena, která na záchrance pracuje s menšími přestávkami od roku 1986.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
Foto

krásně napsaný článek :) jen tak dál a stále dokola opakovat, třeba se to lidem víc dostane pod kuzi. Paní Sejkorové posíláme velké díky a celému kolektivu také. Dáváte lidem obrovskou naději. děkuji V

2 0
možnosti

Bohužel musím potvrdit informace, které říkala v článku paní dispečerka - rychlá záchranná služba je často zneužívána kvůli banalitám, které se dají řešit v běžné pracovní době - teploty, bolesti zad, bolesti kloubů. Bohužel tito volající si neuvědomují, že tímto vyblokovávají posádku sanitky pro opravdu akutní případy (když bude mít váš blízký infarkt a posádky budou v terénu, samozřejmě se přes operátora pošle další posádka, ale ta jede většinou z vedlejší základy, která může být 20 km vzdálená, mimo větší města ta síť extrémně hustá není a časová prodleva můž být fatální).

Při každé druhé službě slyším větu "mě už se dýchá špatně tři dny..." nebo "dva dny mě bolí na hrudníku" - jednak si tím pacienti zhoršují svůj zdravotní stav a vyhlídku na vyléčení, jednak je v rámci pohotovostní ambulanci v nemocnici nevyšetří jejich specialista (kardiolog, pneumolog apod.), který je zná a může aktuální výsledky porovnat s těmi předešlými, ale bohužel není v tomto jednoduché řešení.

Ještě jedna myšlenka - pokud máte v rodině někoho, kdo užívá více léků, napiště mu, prosím, seznam léků (název včetně gramáže a frekvence užívání) a dejte jej do peněženky k OP nebo kartičce pojišťovny, výrazně nám to ulehčí péči o pacienta při příjezdu a ev. předání k další léčbě do nemocnice. :-)

3 0
možnosti

A připište na lísteček, prosím, ještě všechny známé alergie, abychom místo dobře míněné pomoci neublížili.

2 0
možnosti

Jo..tak tuhle práci bych nedal a ani nechtěl. Smekám klobouk i s úklonou...

1 0
možnosti

zajímavý rozhovor, jen houšť podobných lidí a článků

1 0
možnosti

J63a34k54u17b 71Č40e32c53h

27. 4. 2016 10:21

Vždycky když si budu myslet, že mám v práci stres, vzpomenu si na tenhle článek. Smekám....R^

1 0
možnosti

to musí být mazec nemoci vzbudit dítě :((

2 0
možnosti

No to jo, nastesti jsou dnes podlozky. Ale kdyz alarm zacne uprostred noci vriskat, protoze se mrne "vyvrtelo" z hlidane zony, to je taky docela sok.

5 0
možnosti

Doufám, že těm holkám pak rozsekali prdel do modra.

2 0
možnosti

Je fajn znát 112, zvlášť, když jste v zahraničí.

Doma ale vždy znát trojičku 150, 155, 158 se více vyplatí. Chápu ale, že ve stresu při nějaké události si člověk nemusí hned vybavit to správné číslo.

1 0
možnosti

J90a77n 78H31o25r83s61k49ý

27. 4. 2016 9:48

Děti jsme učili:

155 - doktor je tu hned

150 - nula: rybník, voda, hasiči

158 - osmička: želízka pro zločince

1 0
možnosti

No a jak to dopadlo s tou zalobou (telefon bez SIM karty) bych se rad dozvedel.

5 0
možnosti

J32i73r36i 89D83o20b38r62ý

27. 4. 2016 9:38

To me by zajimalo taky. Pokud jej totiz nekdo pouzuva dal (zamozrejme ale znovu se SIM) pak by mel jit najit ve spolupraci s operatory.

Ale pokud nekdo pouzil napriklad strary nalezeny telefon a ten pak rozslapl neni sance.

1 0
možnosti

Je zajímavé, že nám na 112 v Ostravě říkali, že je nejlepší volat přímo jim, ale asi je trochu jinak zařízená než jinde, udajně je nejmodernější v celé Evropě a policejní sbor, hasiči i záchranka sedí vedle sebe a podle toho co jsme viděli mají své systémy propojené a mají přesné postupy jak a na co se ptát, to zapisují do systému a všechny sbory to okamžitě vidí, takže není třeba se při přepojení ptát na to stejné. Jen jsem teda myslel, že takto fungují všechny 112

1 0
možnosti

Já jsem jednou volala 112, stejně mě přepojili na 155, takže i když bych to nemusela vykládat znova, tak je to trochu zdržení. Možná rozdíl je právě v tom, jak paní povídala, že je zdravotník, takže ví, co poradit a lépe se zorientuje a poradí, co se zraněným dělat, zatímco na 112 jsou sice školení a mají moderní vybavení, ale není tam ta zdravotnická praxe...

1 0
možnosti