- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Tohle už tady bylo za Drdy, na pořádné letiště je málo místa a za humny je LKMH.
Ale však přeci velikost může zůstat stejná, jen se zpevní travnatý povrh a udělá se beton, přidělá se osvětlení. Jde o to, že momentálně pokud prší/sněží/je tma, liberecké letiště je mimo provoz,
A vitezem stavebnich praci se stava: ..... chvilka napeti u losovaciho zarizeni ....... Syner !!!
No, viděl jsem v Gibraltaru letiště přímo v centru města, dokonce se dělící o čas s hlavní silnicí, která plochu kolmo protíná. Přistávají velká dopravní letadla- a pohoda. Ústí, mající rychlé spojení na všechny strany a zvažující zavést do centra vysokorychlostní trať se za letiště bije. Jen liberečtí se o letiště nestarají a je jim trnem v oku. Vot éto paradóksy. Že by měli obavy, aby místo několika malých dopravních soukromých letadélek nakonec nepřistávaly B52?
Letiště není uplně nutnost, ale nenapadá mě jediný negativum, proč by se to nemělo uskutečnit. Pro město by to bylo velký plus.
To jako někdo žije v představě, že budou do Liberce létat soukromé tryskáče, anebo že snad začnou létat pravidelné linky? Do místa jen 70 km vzdušnou čarou od Prahy a Drážďan?
Tahle věc by Liberec zase posunula o velký kus dál..
A to nejlepší? Stálo by to dvacetkrát méně než aréna a jen o něco více než ohyzdné náměstí s nejvyšší koncentrací laviček na světě..
Jasně, dvacetkrát méně než Aréna...
Za prvé a obecně, Petr Vinař, že by další lhář?
Za druhé, pokud jste místo touhy zase plácat o Aréně raději četl, tak byste přišel na to, že JEN dráha by přišla MINIMÁLNĚ na 60mio. S velkou pravděpodobností to bude víc a ještě k tomu bude muset být dalších desítky mio za další infrastruktur...
hm, tak napojit průmyslové zony na dálnici nejde, ale cpát peníze do letište ano ??? co to tam zase hulili ???
Takže když si to shrneme: přibližná vzdálenost z letiště do centra (vzdušnou čarou): Ústí 6 km, M. Třebová cca 4 km, Liberec 1 - 1,5 km, navíc se specifickými podmínkami v uzavřeném údolí a nutností nalétávat těsně kolem centra metropole. Je potřeba dodávat něco dalšího? Jestli je heliport a nemocnice v historickém centru rarita, tak tohle zabije Liberec už úplně.
Reálné a rozumné varianty jsou imho pouze dvě - postavit železniční koridor na Prahu (plánuje se už nejmíň půlstoletí) s odbočkou/zastávkou a úpravami letiště v Hodkovicích (cca 10 km), případně výstavba nového letiště někde severně od Chrastavy v podobné vzdálenosti, kde to dovolí terén a napojení na komunikace. Napadá mě takhle z hlavy třeba prostor mezi Václavicemi a Pekařkou, určitě by se ale našlo víc variant. Nicméně mělo by to tu výhodu, že by mohlo obsloužit i Žitavu, u které si taky nejsem jistý, jestli má vůbec nějaké letiště..
Proč by musel nalétávat přes centrum a ne přes Machnín??
Proc se tomu dává prizvisko "mala ruzyn"
Kateřina Neumannová Airport Reichenberg To zní světově.
Po té ať si pojmenují spíš letiště v Písku.. Kdyžtak to raději pojmenovat po Franzi Bayerovi nebo Carlu Kostkovi. Nebránil bych se ani Letišti J. Kittnera, ať máme ty historicky nejvýznamnější představitele města kompletní