Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Příliš drahé a ošklivé, kritizují architekti plány na autobusové nádraží

Architekti z libereckého ateliéru Mjölk se pustili do kritiky jednoho z návrhů, jak by mohlo vypadat autobusové nádraží v Liberci. Na jeho přestavbu chce radnice vyčlenit zhruba sto šedesát milionů korun, z toho 130 milionů hodlá získat z evropské dotace.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

J87u98r83a62j 86Z86a65m98e44k 8695743287129

Liberec město katastrofa ! ( Spina, neupravené chodníky, Fórum obchodni dům před nim žiadne přechody pro lidí ! . ). Jé toho hodně .

0/0
19.5.2016 11:59

D75a17n74i67e58l 23L76a35n36c 2424190864341

Hlavně ať to nedostane Mjölk,bo ty jejich věci jsou hrozný.....

+1/0
18.5.2016 18:20

Z47d26e15n31ě93k 74S98a84m88e45k 5121366523

Jo, měla by tam stát pěkná menší budova s bufíkem a pokladnami, pár laviček pro cestující, zázemí pro řidiče a k tomu větší parkoviště na max.1/2 hodiny zdarma, pak po 100,-Kč/hodinu. Nic víc není potřeba. Megalomanství už bylo v Lbc dost, to si užili poslední "urbanisti" s nákupními centry v centru a smradlavými provozovnami mezi rodinnými domy, jako například na konci Jeronýmovi ulice.

0/0
18.5.2016 11:00

P41e66t85r 77S17c65h62w19a69r14z 7848429583411

Měl bych nápad. Že by p. Stolín vzal tu krabici od bot, co chce postavit na Slunkách v Jablonci a po malé úpravě z toho udělal terminál v Liberci. Slunky pak do podoby škatule nepřestavovat. :-)

+1/0
18.5.2016 8:55

O29t24t61o 71P51o53s10p62í28š81i38l 4484805537138

"Jenže funguje efektivně, tam přijede autobus, naplní se lidmi a zase odjede, nikde tam ty vozy nepostávají," upozornil Mach.

A kde mají ty autobusy stát, když ne na AN? Budou jim architekti hledat místo jinde, nebo je podle nich efektivní, aby např. noční autobus ze Slovenska ráno přijel, efektivně jel (bez zájmu cestujících) někam do pryč, večer se vrátil a na noc zase odjel? (Řidiči asi odpočinek taky nepotřebují...)

Jo, to je tak, když do dopravy mluví "umělec"...

+3/0
18.5.2016 7:00

P89a27v39e65l 32C70h44l67u50b64n11a 7307706378567

Člověk by čekal především funkční stavbu, ale to by to nesmělo být v Liberci. Ta vizualizace - to je kra-vi-na jak centrál MHD. Vlastně ji ještě překonává. Rv

+3/0
17.5.2016 18:50

P10e45t60r 25S66c65h74w82a39r83z 7978419143661

Trošku mi to připomíná The Jetsons.

0/0
18.5.2016 8:58

L94u77c27i81a64n 65P23a67p13a92z18i58a78n 5934317851515

Nádraží ze stavebních buněk je opravdu unikát hodný synerlandu s mnoha lety vlády ODS zde.

+1/0
17.5.2016 16:40

M78a90r89t34i37n 12Z29a38c45h 5344520562352

Tam budete mít od Syneru brzo alej nových, polyfunkčních domů :-)...

0/−1
17.5.2016 15:14

M47a72r13t62i82n 68Z33a13c88h 5714890862772

...pardon, to patřilo k diskusi o aleji od nádraží do centra...

0/0
17.5.2016 15:17

M57a31r57t16i94n 87Z17a96c55h 5624230762692

http://www.mjolk.cz/ ...tak tihle by chtěli městu říkat, jak by měla vypadat architektura...než se však podíváte na jejich práci, tak doporučuju Endiaron, protože z toho Vám dobře rozhodně nebude...

+1/0
17.5.2016 13:22

T49o24m62á36š 30K88l24í55m66a 1699858759401

Čekal jsem horší architektonicky zážitek...☺.

I tak bych na to architekty nepoustel. Copak je složité postavit funkční budovu?

Hlavně ať z toho není šapitó jako v Hradci. ��

0/0
18.5.2016 21:03

P48e27t28r 74N12e27c43h50a34n70i16c86k28ý 7573676278490

Rozhodně by součástí přestavby AN měla být nějaká pěší promenáda od vlakového nádraží přes autobusové na Rybníček k Foru a centru. Prostě civilizovaná cesta od vlaku do centra

+3/0
17.5.2016 13:01

J26i50ř49í 15E97r82b88e35n 1453694976627

No nevím, od nádraží se do města nejrychleji dostanu přímo a rovně po ulici 1. máje, nevím proč obcházet Skloexport a chodit přes přes autobusák ;-)

0/0
17.5.2016 14:22

P11e63t87r 30N28e57c68h79a36n86i21c59k36ý 7973886918300

Tak druhá cesta by mohla vést podél té sprejerské zdi a někde se spojit, ale prostě nyní je propojení nádraží a centra dost ohyzdné (ale bývalo to horší, to jo)

0/0
17.5.2016 14:32

J43i70ř66í 87E49r29b68e35n 1903424296447

Chtělo by to hezký "boulevard", hodně by pomohla třeba alej od budovy Městské policie dolů kolem věžáků k Rybníčku...

0/0
17.5.2016 14:44

P85e75t81r 73D52ě71d68i51c 1981965382208

Tak tam vyroste alej obytných domů

0/0
17.5.2016 16:25

Z57d69e88n62ě38k 55S71a83m10e43k 5241366373

fuj, to je teda obludná představa

0/0
19.5.2016 18:38

J95a23n 24K67o60h92l 4653367601914

Ošklivé ano, předražené asi ano, na špatném místě možná, megalomanské ne. To by potom obě hradecká autobusová nádraží byla nejspíš ultramegalomanská, ne? :-) Jestli jim jde jenom o kafe, tak ať uberou menší záliv, a raději postupně dostaví celý ten blok mezi AN a VN. Řidičům vyčlenit prostory někde v přízemí a nestavět kvůli tomu zbytečný objekt navíc..

+1/−1
17.5.2016 12:48

P11e44t77r 61Š55t26e32f78e43k 8728379773908

Hradecke autobusove nadrazi je ultramegalomanske. Malokde na svete se najde vetsi. I letistni terminaly s mnohonasobnejsim provozem maji strizlivejsi reseni. ( Stansted, ... )

+1/0
17.5.2016 21:47

O59t78t72o 62P85o56s59p84í42š66i47l 4254745557368

Tu megalomanii v Hradci tomu dodává právě to "umění" architektury. Běžte se podívat na ten cvrkot a zjistíte, že to nádraží pojme stávající dopravu tak akorát, možná s malou rezervou do budoucna. Zato v Liberci, když sečteme plochy pro AN a Fügnerovu, to zabere víc místa jak v Hradci, a přitom na AN se skoro nic neděje a Fügnerka kapacitně nestačí.Rv

0/0
18.5.2016 6:56

K41a46r44e53l 31S19t96r60ž92a77n19o38v82s20k45ý 1918635675

Já bych to nechal tak, jak je. Za padesát let by se na něj jezdili dívat turisti. :-)

+2/0
17.5.2016 12:40

P44e33t17r 80M30u13n49z13a41r 1255121209236

To tedy nevím jestli ty buňky vydrží dalších 50 let.

0/0
17.5.2016 13:10

P39e51t76r 51V12i36n91a34ř 6693503813217

Jedna z vstupních bran do Liberce a popravdě každé návštěvě musím vysvětlovat, že jinak Liberec není tak ošklivé město, jak se na první pohled zdá..

Hlavně to nezabít nějakým betonovým kolosem typu Plaza, Forum, Delta..

+4/0
17.5.2016 12:15

J68a18n 46K31o12h31l 4313557601164

Narodil jsem se tu a čím déle tu žiju, tak musím říct, že ošklivé rozhodně je. Ale to bylo vždycky a uškodilo mu celé 20. století - minimálně od 30. let se jen bouralo, hlavně v centru. I to Forum mělo základ v odpudivém Ještědu, kvůli kterému zmizelo z centra několik ulic.. :-/

+2/−1
17.5.2016 12:55

P20e13t33r 64M24u49n80z15a65r 1445901669956

Ne jen 20. století, už když vytvářeli Soukeňák, tak zbourali krásné baráky.

+2/0
17.5.2016 13:16

J98i41ř43í 92P89u37t74í20k 7638663983182

Více betonu => větší investice => větší dotace => více pijavic => větší malá domů. Že je výsledek hnusný a nikdo ho nepotřebuje je v podstatě jedno.

+11/0
17.5.2016 10:38

L43e40n65k19a 23Z79i88m67o77v44á 8650483770707

Nikdo nepotřebuje? Když jsem poprvé vystupovala v Liberci a viděla ty děsné buňky, tak jsem myslela, že to je nějaký nepovedený vtip. A navíc ve městě, kam se ze Středních Čech a z Prahy dá příčetně dostat jen tím autobusem.

+1/0
17.5.2016 10:59

P83e87t44r 25M76u77n50z50a32r 1705871379646

Musíte vystoupit už na Fugnerově.

+2/0
17.5.2016 13:17

J33i40ř98í 48P65u64t15í16k 7498483553312

Ne že by Liberec nepotřeboval autobusové nádraží. Ale není nutné, aby to mělo parametry Bajkonuru.

+2/0
17.5.2016 14:30

O20t77t37o 30P95o76s54p21í65š96i36l 4744325837418

Zcela určitě není potřeba prostor pro 20 nástupních míst. Naopak je potřeba prostor pro odstavení autobusů (lze spočítat, zda jej lze nějak zmenšit oproti dnešku). Vhodné by bylo v dostupnosti nádraží a aut. nádraží P+R a K+R. No a budova určitě nemusí vypadat jako výzkumný ústav rozvoje válečných ponorek... (Ten návrh je opravdu hnusný, i když já nejsem "umělec", takže to hodnotím subjektivně.)

Ono by tedy vůbec nejvhodnější bylo, kdyby tu byl terminál řešící prostor přímo u nádraží, ale toho se nedočkáme, protože každé to místo patří někomu jinému a veřejný zájem zůstává někde upozaděn...

0/0
18.5.2016 7:11







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.