Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Vlaky na Tanvald a Jaroměř jsou rychlejší, v zimě nezamrznou výhybky

Cestující už jezdí po modernizované trati z Liberce na Tanvald a Jaroměř. Vlaky jedou rychleji a plynuleji, řidiči jsou zase na přejezdech ve větším bezpečí. Na rozsáhlou opravu tří úseků trati za 1,5 miliardy korun z větší části plynuly evropské peníze.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J26a42r87o63s56l56a31v 77Š51k13o72d16a 6394208909441

Na tříhodinové trase vás 5minut nevytrhne. Jde o to, že ten čas můžete číst, nebo pracovat na počítači, projít se, jít na záchod. To při cestování gumokolem nejde. Tam to musíte přetrpět. A ta ušetřená hodina vám je k ničemu, když jste ty dvě hodiny nedělali nic.

0/0
28.5.2016 19:00

J59a58r25o81s48l95a37v 87Š14k90o12d36a 6144148329301

studoval jsem v ústí vysokou školu, a kdybych tam nejezdil vlakem z Liberce, tak bych ji ani nevystudoval. Vlastně jsem ji vystudoval ve vlaku.

0/0
28.5.2016 19:00

J80i57ř22í 56E35r89b83e36n 1783124386107

No ona to je pětiminutovka sem, pětiminutovka tam... a pak vám vyjde, že na celé trase za chvíli ušetříte jednu celou soupravu, protože se vám vejde do taktové dopravy bez nutnosti křižování v mezilehlých stanicích.

Například rychlík Pardubice-Liberec jezdil celou tuto 160 km dlouhou trasu v roce 1981 za 3h 40 min, v roce 2002 za 3:10, v roce 2006 za 3:02, letos už jen za 2:54...

+3/0
28.5.2016 19:17

J22a82r12o95s59l84a87v 30Š23k79o80d77a 6454608749521

Rychlík do Parduic mám rád. Ten se čd daří. Občas mám pocit, že by to chtělo přidat jeden vagón ráno.

0/0
28.5.2016 19:21

R64o29m51a47n 97N49o84v57a61k 6789861342676

napiste o kolik minut bude cesta rychlejsi...o 5 nebo dokonce o 10? ;-D

0/0
27.5.2016 14:57

L41u55k69á92š 97V87e90v18e98r40k53a 1287446980

tak cíl na trase rychlíků Liberec - Pardubice je 2,5h tzn skoro 30minut oproti současnému stavu, ale ke splnění tohoto cíle je potřeba i jiných vlaků které dokažou zvýšenou rychlost na trati využít, protože trať vede často horským terénem

0/0
27.5.2016 15:28

J66i77ř40í 78E89r39b18e82n 1233824866617

Horským terénem nevede, leda tak na Horkách a v Jeřmanicích ;-D

Ta trať vede hlavně členitým terénem, podél značně se klikatících řek Oleška, Jizera a Mohelka, a její příznivější trasování by bylo otázkou dalších miliard (například spojit tunelem napřímo buď Rychnov a Železný Brod, což by Turnováci nepřenesli přes srdce, anebo Hodkovice a Pilínkov...). I tunel pod Dolánky by dokázal trať na Líšný trochu zrychlit.

0/0
28.5.2016 19:04

J24i42ř26í 47E96r16b10e95n 1553484356187

Jak na kterém spoji a úseku. U rychlíků se to zlepšení trati samozřejmě projeví výrazněji.

0/0
28.5.2016 18:55
Foto

J51i61n86d61ř55i30c21h 92H78r15a84d89e83c47k18ý 4437376327713

Modernizace trati Liberec - Jablonec přinesla též kromě 30 minutového intervalu i prodloužení doby jízdy v řádech několika minut. Zřejmě vlak zastavuje v místech, kde zastavuje i tramvaj.

0/0
27.5.2016 14:43

J55a20n 21Č35e76k75a81l 7919565224444

A které přesně úseky se tedy opravily? Článek je hrozně obecný...

0/0
27.5.2016 13:39







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.