Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Končí tu i vrazi a ti potřebují řád, říká exředitel ústavu v Chrastavě

Zdeněk Pelda byl ředitelem chrastavského výchovného ústavu 26 let. Za tu dobu v něm zažil leccos, třeba i dvě desítky vrahů. Když odešel v roce 2010 do důchodu, převzala po něm štafetu jeho tehdejší zástupkyně Markéta Sochorová. Ta minulý týden na svou funkci rezignovala. Pelda míní, že je to škoda.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J74a63r90o12s38l37a76v 84S69e70v13e80r 6918276740315

Toto je Dějství první.

V Dějství druhém tam začnou sakramentské problémy, o kterých se zjistí, že za ně může bývalá ředitelka, nyní v roli učitelky - neboť zhrzena, "sabotovala jinak úžasnou práci výchovného kolektivu..." Takže ji vyhodí. Jen Šabatová přežije všechno.

+1/0
6.6.2016 12:13

V94á36c24l45a85v 47D75a46v61i47d 5305839274185

Šabatová a její soukmenovci chtějí, aby se chovanci ústavů měli lépe, než bezúhonné děti přísných rodičů. Odmítají uznat, že část chovanců jsou velmi nebezpeční lidé.

https://svobodnakultura.wordpress.com/2016/06/05/ma-byt-v-pastaku-lepe-nez-v-biologicke-rodine/

+1/0
6.6.2016 2:59

J64a77n 36G89o72t36t64l94i69e54b 2304465980576

Šabatovou tam poslat na rok jako učitelku, aby si to vyzkoušela.. Myslim, že pokud by neutekla hned druhej den, tak minimálně by byla nucena "trochu" poupravit svůj náhled na věc...

+1/0
31.5.2016 18:59

J22a82r65o51s71l38a34v 20P80e67ň10a36š87k53a 3491899166917

Omlouvám se - text jsem nechtěně vložil dvakrát, protože napoprvé mi to řeklo, že je moc dlouhý a když jsem ho rozdělil, zjistil jsem, že tam zůstal i ten původní.

+1/0
31.5.2016 6:09

J67a60r16o34s54l11a54v 47P65e10ň66a69š25k49a 3471279346787

Dát člověku budoucnost, svědomí a schopnost autocenzury špatných myšlenek je mnohem těžší, to je jasné a nedá se to udělat klasickými tresty a odměnami. Vinutit si poslušnost násilím - to může fungovat na vojně (která jednou skončí a kde to dočasně dává smysl) nebo naopak v doživotním vězení, kde už se nepočítá s opětovným zařazením do společnosti. Ale u někoho, kdo se má připravit na život venku mezi normálními lidmi to poškodí schopnost v budoucnu žít samostatně. Nakonec zas něco provedou třeba i jen proto, že se budou paradoxně chtít vrátit zpět do nějaké instituce. Jenže to už může někoho stát život nebo zdraví. Nefunkční svědomí a soucit nejde totiž uplatit ani zastrašit. Pokud v nich svědomí nevytvoříte, nelze je pustit mezi lidi bez rizika, že někomu ublíží. Neděláte to tedy kvůli nim, děláte to kvůli sobě, pokud je kdy chcete pustit ven mezi lidi. Chápu, že se s nimi nechcete babrat a nejraději byste je vykastrovali, zlobotomizovali a na doživotí někam zavřeli, ale středověk doufejme už máme za sebou. Není ale samozřejmě možné, aby ti pacienti ohrožovali ošetřovatelky a podobně. Všeho s rozumem!!

+1/0
31.5.2016 5:09

J80a78r21o87s83l53a96v 67P89e45ň48a21š55k78a 3471379776477

Na závěr bych řekl asi tohle: Spousta lidí tady na diskuzi (ale jak je vidět ani mezi těmi, kteří se narušeným lidem věnují profesionálně) nechápe, že tady nejde jen o nějaký soucit, ale že pokud nemá u těch lidí dojít k recidivě a nemají se jednou dopustit ještě mnohem horších činů než se někteří z nich dopustili v dětství, musíte v nich vytvořit svědomí a schopnost autoregulace chování. A toho nedosáhnete systémem cukru a biče, protože jakmile cukr a bič zmizí, projeví se ta negativní stránka jejich narušené osobnosti naplno. A tomu se právě dá zabránit jen dvěma způsoby. Buď doživotní izolací nebo tím, že je naučíte být zase lidmi i přes jejich handicap (některým lidem chybí noha nebo ruka a některým prostě nefunguje ta část mozku, která většině populace ano - je potřeba pochopit, že mozek není nic než složitý počítač - to vám řekne každý neurochirurg - stačí říznout do některého místa a osobnost se úplně změní - ale bohužel nejde tímhle způsobem psychicky narušené jedince léčit - to se dělalo v minulosti pomocí lobotomie - vzali se jim v podstatě rozhodovací schopnosti deaktivací čelních laloků - možná znáte film Přelet nad kukaččím hnízdem - tak se to dřív řešilo - ovšem ti kdo to dělali nebyli lidé, ale ještě mnohem horší zrůdy než jsou ti chovanci - šlo jim jen o to mít klid za cenu zmrzačení člověka. Ano - člověk, ze kterého uděláte chodící mumii už nezlobí, to je jasné)Rv

0/0
31.5.2016 5:04

J50a86r37o64s95l33a72v 33P53e20ň52a60š88k69a 3291699186367

Na závěr bych řekl asi tohle: Spousta lidí tady na diskuzi (ale jak je vidět ani mezi těmi, kteří se narušeným lidem věnují profesionálně) nechápe, že tady nejde jen o nějaký soucit, ale že pokud nemá u těch lidí dojít k recidivě a nemají se jednou dopustit ještě mnohem horších činů než se někteří z nich dopustili v dětství, musíte v nich vytvořit svědomí a schopnost autoregulace chování. A toho nedosáhnete systémem cukru a biče, protože jakmile cukr a bič zmizí, projeví se ta negativní stránka jejich narušené osobnosti naplno. A tomu se právě dá zabránit jen dvěma způsoby. Buď doživotní izolací nebo tím, že je naučíte být zase lidmi i přes jejich handicap (některým lidem chybí noha nebo ruka a některým prostě nefunguje ta část mozku, která většině populace ano - je potřeba pochopit, že mozek není nic než složitý počítač - to vám řekne každý neurochirurg - stačí říznout do některého místa a osobnost se úplně změní - ale bohužel nejde tímhle způsobem psychicky narušené jedince léčit - to se dělalo v minulosti pomocí lobotomie - vzali se jim v podstatě rozhodovací schopnosti deaktivací čelních laloků - možná znáte film Přelet nad kukaččím hnízdem - tak se to dřív řešilo - ovšem ti kdo to dělali nebyli lidé, ale ještě mnohem horší zrůdy než jsou ti chovanci - šlo jim jen o to mít klid za cenu zmrzačení člověka. Ano - člověk, ze kterého uděláte chodící mumii už nezlobí, to je jasné.). Tedy to druhé - dát člověku budoucnost je mnohem těžší a nedá se to udělat klasickými tresty a odměnami. Nefunkční svědomí a soucit nejde uplatit ani zastrašit. Pokud v nich svědomí nevytvoříte, nelze je pustit mezi lidi bez rizika, že někomu ublíží. Neděláte to tedy kvůli nim, děláte to kvůli sobě, pokud je kdy chcete pustit ven mezi lidi. Chápu, že se s nimi nechcete babrat a nejraději byste je vykastrovali, zlobotomizovali a na doživotí někam zavřeli, ale středověk doufejme už máme za sebou. Není ale samozřejmě možné, aby ti pacienti ohrožovali ošetřovatelky a podobně. Všeho s rozumem

+1/0
31.5.2016 5:03

M80a79t75ě61j 37K86a21s19a98l 9531544868314

Ani mladiství vrazi by se neměli týrat, ale pokud se nemýlím, tak nic takového se neprokázalo. Nic z toho, co se udávalo, není zas tak strašné a hlavně si myslím, že velká část se dá rozumně vysvětlit, pokud by se dal prostor i druhé straně. A hlavně, tyhle "děti" jsou zrovna ty, u kterých normální vzdělávací přístup zklamal a je potřeba nasadit všechny páky, aby se ještě některé podařilo zachránit před nezvladatelným klouzáním po šikmé ploše, ke kterému mají slibně nakročeno.

Jistě existují různé přístupy, různé motivační systémy, ale o tom je třeba dělat odborné semináře, statistiky, který systém má víc exchovanců za mřížemi, apod., ale ne uštvat jednu paní ředitelku, protože pohrozila, že půjdou všichni kluci na ježka.

+4/−1
30.5.2016 23:38

M86o70n98i76k46a 50R26o81l87l25o59v10á 5853242386565

Ti nebozi chlapci snad nejsou na škole v přírodě,ne? Já bych jim režim ještě zprisnila.

+8/−1
30.5.2016 16:46

M78a91r84e69k 20J56a97n71e88č59k50a 1527866333281

To jsou slova praktika, který ví o čem mluví. Ta Šabatová na co sáhne, to podělá, protože je úplně mimo, kterou navíc za její zoufalé výkony zaopatřuje stát za peníze daňových poplatníků. Všichni znají její kauzy a co kauza, to námět pro pokračování filmu blbý a blbější. Někdy mám až pocit, že ta osoba má vážné psychické problémy.

+19/−1
30.5.2016 14:43

P78e65t87r 65J88a88n91s81a 8298914534925

Šabatová skutečně není psychicky v pořádku. Poukazování na pseudochyby jiných je jen její sebepodpora v tom jak zakrýt chyby vlastní. Ombudsman by neměl být přecitlivělý jedinec. Měl by mít pevné a jasné zásady. A měl by vidět problémy ze širokých hledisek.

+2/0
31.5.2016 16:01

M64a25r60t50i72n 81K62u30ř61í69t27k20a 6407726378875

Ostatně soudím, že vymřeme na práva.

+14/−1
30.5.2016 13:44

P85a98v72e94l 63P95o80ř44í97z58e49k 9669857196649

Prosím neumí někdo založit internetovou petici, aby byla do funkce ředitel ústavu jmenována p.Šabatová a její zástupkyně ty dvě dámy co si stěžovaly. Rád tam připojím svůj hlas.

Třeba potom MŠMT ustanoví tyto dámy do funkcí a uvidíme za pár měsíců (jak tady někdo níže poznamenal) jaké budou mít výsledky??? Prosím nepište do poznámek jaké....asi by to smazali

+17/−1
30.5.2016 13:24

T77o66m62á42š 55H37a19a77s 7691347132651

Internetovou petici umí založit kdokoliv hned. Její účinnost je však podobná, jako když jste sám doma, jdete na toaletu a po potřebě zjistíte, že došel toaleťák a tak zařvete "Papír!". :-/

+5/0
30.5.2016 13:30

P19a48v76e35l 25P60o14ř94í29z28e58k 9399677446269

Myslel jsem to obrazně, třeba by někoho zajímal pohled ostatních a hlavně kolik by bylo přihlášených. O peticích si iluze nedělám, takže Vaši připomínku beru s dobrým úsměvem.

+3/0
30.5.2016 13:36

J51o23s42e94f 44C51h14ý48l53e76k 5407807599760

Pro takové děti doporučuji 4 hod učení a 6 hod práce na poli pod dozorem. Okopávat zeleninu ,brambory atd. Volno jen v neděli. Zlobíš ? Spánek jen na pričně jako dříve v base po službě na vojně.

+16/−1
30.5.2016 13:24

L31u12c70i59e 40J70i94ř30í33k33o15v80á 4249443582173

Na pryčně...

0/0
6.6.2016 9:22

T33o74m21á20š 66H63a37a38s 7681237152981

Mimochodem, máme tu další vyjádření, tentokrát bývalé zaměstnankyně chrastavského ústavu:

http://www.tydenvlk.cz/externi-prispevky/hloupost-se-tlaci-dopredu-a-rozum-ustupuje-aby-se-dival

+4/0
30.5.2016 13:23

J32á57n 84L79o53s28k97o26t 7875789375728

"... Jistě by horlivým Neználkům z MŠMT a jeho náměstkovi pro vzdělávání V. Píclovi včetně zástupců úřadu ombudsmanky prospělo, aby alespoň půl roku v tomto zařízení sami pracovali, nebo si vzali domů některé svěřence na „zkušenou“. Dospěli by nutně k jiným závěrům..."R^R^R^

+12/0
30.5.2016 13:35

M30a31r89t19i88n 62V37o69k89o46u52n 9648693493196

vyspelost spolecnosti se napr. da poznat na tom, jak se chova ke svym veznum. Viz napr. cina vs. treba skandinavie. A neni nahodou, ze ve skandinavii zaviraji vezeni, protoze maj malo trestancu. Represe malokdy neco zlepsi a tito deti tam jsou predevsim, aby se z nicjh stlai lepsi lide. Represi se to vetsinou nepodari, protoze represe pouze budi agrasi.

+1/−14
30.5.2016 13:16

M66a74r41t90i26n 65K95o96ž74í47n 1355366951450

S první větou souhlasím, jen bych výraz vyspělost vyměnil za slovo degenerace.

+7/−1
30.5.2016 13:21

B41ě29l53a 46H47o88r45á73k27o49v15á 1858442199850

No jestli patří k odběratelům orgánů z Číny, tak to ledacos vysvětluje...

+1/−2
30.5.2016 13:22

J15i29ř19í 14M18a41r51e55č87e21k 3179341332

Pokud to myslíte vážně, tak by bylo asi správné vaše vize uvést do praxe a ve VÚ začít pracovat a všem dokázat že se mýlí.

+4/−1
30.5.2016 13:26

S25t71a62n36i41s33l57a26v 97Č28e32š59k73a 8927566915849

Nechci urazit, ale kdyby "hloupost nadnášela..." Jinak myslím si, že byste měl okamžitě do Chrastavy nastoupit jako ředitel. Takové vize hned tak někdo nemá.

+3/−1
30.5.2016 15:20

S40t30a86n21i69s27l26a31v 86Č14e89š72k65a 8357396645219

Moc se omlouvám, pane Marečku, tento můj příspěvek patří o patro výš. Samozřejmě jsem reagoval na pozoruhodnou výpověď pana Martina Vokouna.

+1/−1
30.5.2016 15:22

J57i55ř85í 78M53a21r60e68č16e11k 3869541432

:-)

0/−1
30.5.2016 17:40

J47a93r63o12s80l85a47v 22P55e53ň46a14š53k28a 3671539426917

Vyspelost spolecnosti se napr. da poznat na tom, jak se chova ke svym veznum - přesně tak a ví to každý vzdělaný člověk. Pár nevzdělaných hlupáků na tom nic nezmění.

0/0
31.5.2016 6:12
Foto

J91i93r61k44a 11Z16d16r85á19l35e51k 8625261394763

To je prostě problém dnešní liberální společnosti. Pravidla a zákony se obrušují, někdo staví na kázni a hned je popotahován. Delikvent, recidivista se nezačne bezpodmínečně chovat v mezích, potřebuje řád. Celý život ho neměl a až v takovém zařízením se s ním třeba prvně setká. Je pochopitelné, že tam bude řád jiný, tužší. Od stolu se to různým kontrolám povídá dobře.

+10/−1
30.5.2016 13:14

P53a65v95e19l 62P54o53ř27í98z12e11k 9489737106919

Souhlas, v každé zločinecké bandě platí pravidla a ta se striktně dodržují. Na to jsou ti lumpové zvyklí. Dá-li se jim demokracie skončí to vždy špatně.

+3/−1
30.5.2016 13:27

K92a25r73e18l 93Ř59e81p13k91a 1579949937765

Společnost bohužel hrubne, děti jsou sebevědomější, dospělí u plno dětí ztrácí přirozenou autoritu... Pokud se dítě dostane do takového zařízení, je to známka toho, že je ještě nezletilé a tím pádem neschopné nastoupit do řídného vězení... Na vojně se muselo poslouchat a plnit co se řekne, pokud ne, byl voják bez vycházek, opušťáku, dostal navíc rajóny a nebo ho šoupli do basy... Proč by se nemuselo poslouchat i v ústavech?

+9/−1
30.5.2016 13:03

D21a69v91i37d 17O37d10l62e70r 8442782473487

Doporučuji knihu "Rok kohouta" od Terezy Boučkové, kde popisuje výchovu svých podobně ujetých adoptivních synů. A to ani nepáchali žádnou význačnou trestnou činnost...

+9/0
30.5.2016 13:02

V76á61c42l98a66v 42K84o26p42ř36i88v17a 1444260705621

Divné je už to, že MŠMT mělo připraveného nového ředitele IHNED.

+9/0
30.5.2016 12:59

M13a60r67t59i75n15a 38T19r73o40j46a10n39o31v80á 5933698555

Pokud vím, tak psali, že dočasně pověřili někoho řízením a budou vypisovat výběrové řízení. To je dost standardní postup kdekoliv a rozhodně to neznamená ihned připravený nový ředitel.

+1/−1
30.5.2016 13:05

V82á29c69l91a89v 62K19o60p77ř43i13v30a 1724200385981

V zařízení pro děti se závažnými poruchami chování proběhla v uplynulých týdnech série kontrol ombudsmanky a ministerstva školství (MŠMT). Jejich výsledky MŠMT oznámí na čtvrteční tiskovékonferencistejně jako jméno nového ředitele či ředitelky. „Podařilo se nám na tuto pozici najítkvalitníhočlověka z vnějšku,“ uvedla pro iDNES.cz mluvčí resortu Jarmila Balážová.

Zdroj:http://zpravy.idnes.cz/reditelka-polepsovny-po-kritice-konci-dhn-/domaci.aspx?c=A160525_101733_domaci_zt

0/−1
30.5.2016 13:27

M66a82r21t87i72n70a 33T32r35o36j95a84n86o20v55á 5933468875

Ministerstvo dočasným vedením ústavu pověřilo speciální pedagožku a psychoterapeutku Soňu Cpinovou, která v minulosti řídila Diagnostický ústav pro mládež v Brně. Na post bude vypsáno výběrové řízení.

Zdroj: http://zpravy.idnes.cz/ministerstvo-meni-reditelku-dil-/domaci.aspx?c=A160525_230142_domaci_zt

0/0
30.5.2016 14:53

P43a50v91e21l 70P15o49ř25í36z94e15k 9529677356709

Šabatovou už se osvědčila u té Kuřimské kauzy pokud si pamatuju.

+6/0
30.5.2016 13:29

O39s64k96a82r 81B82r21u95n47a 4659630659346

Ubohé děti! Spíš by bylo potřeba více peněz na jejich začlenění a nejlépe zaštítit to činností nějaké neziskovky.

+14/−1
30.5.2016 12:46

M72o67n87i19k82a 83H76a86b17a55n21o15v47a 7568433377266

Oni se jednou vrátí do společnosti, nebudou tam izolovány navěky. ;-)

+3/0
30.5.2016 12:47

M81a68r69t23i57n 55K57o20ž63í15n 1315546541540

Vzhledem k genetické výbavě a výchově na té svobodě příliš dlouho nepobudou a záhy nastoupí do trošku jiného zařízení.

+7/−1
30.5.2016 13:17

M17i48l25a51n 68V16i95k 1697825583823

a tam se doučí, co ještě neumí.;-(

+1/−1
30.5.2016 15:30

J31a18r85o77s44l35a77v 67P30e83ň94a94š20k25a 3211399986287

Jo - jenže ještě předtím někomu dalšímu ublíží. A tomu se právě dá zabránit jen dvěma způsoby. Buď doživotní izolací nebo tím, že je naučíte být zase lidmi i přes jejich handicap. To druhé je mnohem těžší a nedá se to udělat klasickými tresty a odměnami. Nefunkční svědomí a soucit nejde uplatit ani zastrašit. Pokud v nich svědomí nevytvoříte, nelze je pustit mezi lidi bez rizika, že někomu ublíží. Neděláte to kvůli nim, děláte to kvůli sobě, pokud je kdy chcete pustit ven.Rv

+1/0
31.5.2016 4:45

A77n54d42r62e11j 14B66o31n15d73y31s30z 6228840219396

Stačí jedno slovo. Šabatová. Pak mám jasno...

+22/0
30.5.2016 12:45

B35o46h71u42s29l79a53v 85M33a70c22e52s15k35a 5571753969509

Přečtěte si názor starosty Chrastavy

http://www.tydenvlk.cz/externi-prispevky/byla-to-poprava-reditelky-chrastavskeho-vychovneho-ustavu

Šabatová sice neustále vymýšlí kraviny, ale odvolává až MŠ. (Ale už mě ani nepřekvapuje, že z ČSSD nominovaní kandidáti jsou většinou nekvalitní).

+16/0
30.5.2016 12:42

K14a13m50i68l 17N80o20v23o29t13n46y 4106705192830

Ve vasem prispevku je velka pravda. Ombudsman pouze upozornuje na pripadyupirani lidskych prav. Nema vubec zadnou kompetenci tyto situace resit. To je na soudech, popr. Na zodpovednych uradech. A ty musi postupovat dle zakonu. Proto nechapu, proc se objevuje tolik zlosti vuci pani Sabatove. Ta muze navrhovat cokoliv, ale pokzd to neni v souladu s pravem, je to houby platne. Zbytek vaseho komentare nekomentuji.

0/−9
30.5.2016 12:48

S80t88a73n67i66s98l97a11v 55Č38e39š91k23a 8267786265549

Řekl bych, že pokud by ombudsmanka nedošla k závěru, že ubozí chovanci z Chrastavy (mimochodem "Když si jiný ústav neví s mladistvým delikventem rady, předá ho do Chrastavy") jsou kráceni na svých lidských právech, MŠMT by nekonalo. I když to asi při svém vedení moc velký impuls ke konání v tomto případě nepotřebovalo.

+5/0
30.5.2016 12:55

K33a71m79i18l 87N66o39v89o31t16n59y 4506495332980

A nebo by dal popud ke zkoumani nekdo jiny. Ale ombudsman nema rozhodovaci prava. Poukazovani na sporne pripady je jeho prace.

0/−3
30.5.2016 12:58

S12t68a34n45i82s18l39a50v 16Č12e93š39k76a 8887956955499

Někdo jiný by dal popud ke zkoumání? Řekl bych, že tahle společnost postupně dost (s prominutím) blbne. Zatím však ještě je asi víc těch, kteří nemají "tak široké srdce" jako paní ombudsmanka, zato uvažují v podobných případech (zaplaťpámbu) chladným rozumem. A tak chápou, že ústav v Chrastavě byl s pevným řádem zavedeným panem exředitelem poslední šancí pro své chovance. Ti rozhodně nepotřebují líbání se s vychovatelkami, nýbrž pevný řád a pevnou ruku při výchově. Jinak by se do takového zařízení určitě nedostali.

+4/0
30.5.2016 13:04

S86t90a75n98i39s74l91a32v 44Č76e44š92k47a 8607166155409

Obzvláště "výživný" se mi zdá konec vámi citovaného vyjádření pana starosty z Chrastavy: "Vůbec nechápu, proč Ministerstvo školství zvolilo při odstoupení ředitelky ústavu v Chrastavě takový teatrální způsob, jakým byla tisková konference na jeho půdě v Praze, na kterou sezvala všechna média. Když již však tak učinilo, považuji za mimořádnou (omlouvám se za ten výraz) prasárnu, že na ní nepozvala též paní ředitelku, aby se své popravě mohla bránit. A považuji za nepřijatelné, že město Chrastava o situaci nebylo od MŠMT nijak informováno a na tiskovou konferenci pozváno též nebylo (o tiskové konferenci jsem se dozvěděl natřikrát od České televize, Českého rozhlasu a ČTK a paní ředitelka ode mne).

Za takovéto situace, kdy je město Chrastava pro Ministerstvo školství méně než vzduch, bych považoval za nejvhodnější, aby ústav katastr Chrastavy opustil. Občané města by se tak nemuseli bát, že při avizovaném novém kurzu, kdy se chovanci budou denně, bez ohledu na své chování, volně potulovat městem, bude ohrožena jejich bezpečnost.

Post scriptum: Na bývalou pracovnici VÚDDŠSŠZŠŠJ, která svojí stížností rozpoutala hon na paní ředitelku, prozradil jeden z chovanců ve vysílání Tv Nova, že se s ním líbala. Ona toto své chování označila za přirozené a normální. Koho chrání Ministerstvo školství?"

+24/0
30.5.2016 12:52

J88á54n 91L42o42s46k92o30t 7725169935368

R^R^R^

+3/0
30.5.2016 13:37

K62a11m34i19l 19N63o57v56o10t72n92y 4426235482400

Diskuze je plna unahlenych odsouzeni amaleho vhledu do problematiky. Nikdo nechce, aby si klienti VU delali, co chteji. Problem je ve vyberu trestu a take v nesystematicnosti hodnoceni. Vsichni odbornici v oboru pedagogiky a psychologie se shoduji, ze lepsich vysledku se dosahne podporovanim pozitivnich stranek deti nez restrikci a tresty. A pokud trestat, tak tim nesmi byt zasazena dustojnost deti.

A pak se tu objevuje velky zmatek v tom, kdo je umistovan do vychovneho ustavu. Z velke casti jsou tu deti s narizenou ustavni vychovou. To znamena, ze nemuzou vyrustat doma z nejakeho zavazneho duvodu, ale nejsou odsouzene za nejaky trestny cin.

+4/−8
30.5.2016 12:35







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.