Diskuze

Frýdlantské děti obnovily německé hroby a připomněly bombardování

Obnova zpustlých německých hrobů na městském hřbitově, vybudování památníku obětem bombardování na konci druhé světové války, výstava srovnávacích fotografií ale i oprava skateparku. To vše zvládly v poměrně krátké době děti ze základní školy v Purkyňově ulici ve Frýdlantu.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
JV

J19i35ř80í 57V12o87l98e65k

2. 6. 2016 13:00

A nezapomeňte, paní učitelko, připomínat svým žákům, že Němci rozpoutali v minulém století dvě světové války.

1 1
možnosti
SK

Ano, ale nešiřte bludy jako v době socialismu!! Němci sice rozpoutali ve dvacátém století dvě světové války. ALE bez Němce Karla Marxe by asi nebyl Komunistický manifest jako základ komunistické demagogie uplatněné v zaostalém carském Rusku. Ano, Sudetští Němci byli v českém pohraničí dávno před Bismarkem a Hitlerem. A spolu s židovskými obchodníky a podnikateli byli podnikatelskou silou právě tohoto území. Ano sověti nás osvobodili od německých fašístů a B-M bylo opět Československo. Ale kdo byl pro Čechy větším přínosem - Sudetští Němci nebo Rusáci.

0 0
možnosti
MK

Je to dobře, že vzbuzujeme v dětech zájem o historii. Jen by bylo vhodné podávat tu historii pravdivě a bez ideologických příkras.

My jsme se ve škole nesměli učit o spojeneckých armádách, dnešní děti se ve škole zase učí jen o osvobození Američany a o Rudé armádě neví nic.

Němcům se neustále omlouváme, ale nějak se zapomíná, že celá ta válka začala právě kvůli Sudeťákům...

1 0
možnosti
MN

Celá ta válka začala šílenou myšlenkou o velké říši, sudetští Němci byli záminkou, stejně jako Rusové na Krymu.

1 0
možnosti
AP

Připomínat a informovat. Ti naši občané, které jsme ze Sudet vyhnali, vybudovali a udržovali tento kraj. Všichni, kdo přišli po nich jen devastovali a kradli. Alespoň dnes se někdo snaží udělat pro Sudety něco prospěšného.

4 2
možnosti
MN

Po válce se do Sudet natáhlo plno pochybných existencí, které u nich doma nikdo nechtěl. Stát je lákal do pohraničí, jak se tam budou mít. Jenže ona k tomu patřilo plno práce, tak se po zplundrování chalup zase zdejchli. Jen po nich zmizely eternitové střechy a vše z vnitřku, co šlo odvézt. Relativně nejcivilizovaněji se tu pak zachovali rumunští Slováci. Ti si lepších podmínek alespoň dokázali vážit.

0 0
možnosti
MM

R^R^R^ perfektní počin paní učitelky. Probudit v dětech zájem o historii města je asi to nejlepší. K čemu jim bude v životě datum Zlaté buly nebo bitvy u Chlumu neodhadnu, ale vědět, kdo žil v mém rodném městě a co dokázal. Třeba postavil tenhle dům nebo za jeho starostování se dělo to a to. Tenhle přístup vytváří patrioty a zanícené rodáky. I když jim obyčejný školní dějepis leze jedním uchem tam a druhým ven.

Obdivuji přístup paní učitelky, protože ji to musí stát spoustu času a sil. A díky za to.

4 0
možnosti
ZW

No, ono je dobré znát vše, třeba i datum Zlaté Buly a zejména to, oč v tomhle dokumentu šlo. To je totiž nezbytné pro znalost souvislostí a zařazení do kontextu celých dějin, třeba v případě Zlaté buly o vztahy mezi Českými zeměmi, jejich vládcem a Německou říší, chcete-li obecně Německem a později i Rakouskem. To byl problém a zdroj potíží, který se táhl Českými dějinami nevím, možná tisíc let a určitě se dá vystopovat i v událostech dvacátého století. Zkrátka o žádné informaci z dějin si netroufám říci, že je zbytečné jí znát. Je třeba se na historii dívat komplexně.

3 0
možnosti
PE

Skvělý počin, paní učitelko. Tohle čtu rád.R^

6 0
možnosti
ZW

Je chvályhodné, že se děti vedou k zájmu o historii, obecné i konkrétní historii třeba města, kde žijí. To je jistě správně a zaslouží to podporu. Ale vždy je třeba dávat veliký pozor na to, jak je tato historie interpretovaná, aby se z toho nestala jen jednoúčelová propaganda. To jsme zažili za socialismu a dnes se bohužel zhusta děje totéž, jen z jiných úhlů.

5 1
možnosti