Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Přímým vlakem z Liberce do Prahy rychleji než za hodinu, přeje si kraj

Dlouhá léta se o něm pouze mluví, cestující si ho přejí, politici slibují. Rychlé spojení vlakem z Liberce do Prahy teď má novou naději. Liberecký kraj chce, aby se železniční spojení mezi krajským a hlavním městem stalo součástí evropské trati mezi Prahou a polskou Wroclawí.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

T13o97m69á60š 25Z85a76h32á70l35k78a 7750982167700

Koukám 130 km/h do Liberce bude na rok 2030 fakt VRT. Stačila by jedna studie na to, které odborníky tam propustit.

+5/0
16.8.2016 7:21

J70i31ř17í 42E57r98b24e76n 1463664246237

Dvanáctou studii?

Není to málo, Antone Pavloviči?

+3/0
15.8.2016 23:13

K42a18r54e29l 93S65t67r11ž12a18n77o35v74s15k75ý 1658315125

Z Vratislavi je nejlogičtější trasa přes Hradec Králové. Liberec má prostě na rychlou železnici nevhodnou krajinu.

0/0
15.8.2016 20:20

J36i34ř49í 33Z92á70h61o12r77a 5223355602139

Liberecký kraj by se měl orientovat spíše na Sasko, než na střední čechy a Prahu.

0/−3
15.8.2016 15:46

V45i11k52t67o76r 50N40á23r18o96ž14n62ý 3919942418

Nemyslím , že by do Saska jezdilo z Libereckého kraje více lidí než do středních Čech a Prahy.

+2/0
15.8.2016 19:25

J37i80ř43í 92Z74á20h41o74r88a 5483475912279

Já si jsem jistý, že jich jezdí víc směr Praha, ale je to dáno hlavně počtem studentů, kteří pendlují oběma směry. V Liberci je "nulová" nezaměstnanost, takže není třeba jezdit za zaměstnáním mimo kraj.

I proto je stávající doprava OK, nabídka uspokojí poptávku.

Nakupovat, sportovat a rekreovat se jezdí daleko více, do Polska a Německa, drážďanské letiště je zhruba stejně dostupné, jako pražské, pokud by bylo víc vlaků bez přestupu v Zittau, bylo by to jen dobře. Rozhodně víc benefitů vidím v napojení na DB železnice, než na koridor kamkoliv z Prahy. Už třeba zájezdy, které jsou zhruba o třetinu levnější nabízejí jako službu, spolu s DB, dopravu vlakem na letiště kamkoliv v Německu zdarma. Praha a středočeský kraj jsou, co se týká služeb takoví chudáci. Z toho důvodu si myslím, že by bylo lepší se klonit opačným směrem, než na střední Čechy.

+1/−1
16.8.2016 10:02

V26i52k41t50o97r 71N75á82r17o38ž34n34ý 3179932388

Žijeme v České republice. Jestli někdy bude Liberec opět součástí Německé říše , poté samozřejmě bude spojení do Drážďan pro Liberec mnohem důležitější než do Prahy.

To , že jezdíte sportovat do Německa či Polska , ještě neznamená , že tak činí všichni liberečáci..A troufnu si říci, že mnohem více liberečáků odlétá na dovolenou z Prahy , než z Drážďan...dále si troufnu říci , že nabídka leteckého spojení z Prahy je někde jinde , než nabídka leteckého spojení z Drážďan.

+1/0
16.8.2016 12:30

J29i85ř40í 97Z39á34h30o43r29a 5603495702709

Ale tu přeci nejde o to, ve kterém státě Liberec je, ale o to, co by bylo dobré. Je jasný, že většina liberečáků sportuje a tráví většinu času v Liberci a okolí (všeobecně v místě svého bydliště), podle mě rozvádíš uplně irelevantní část mýho příspěvku. Já jen říkám, že by bylo lepší se orientovat na spojení se Saskem, než s Prahou. Argument, že do Saska jezdí méně lidí, nebo že tam jsou menší letiště jsou podle mě špatnými argumenty. Možná i právě proto stojí za to infrastrukturu vylepšit (i když velká její část leží na polské a německé straně a liberecký kraj tak má možná menší páky) saským směrem.

0/0
16.8.2016 12:57

V21i13k29t83o33r 24N70á75r56o15ž89n26ý 3229332988

Liberec bude vždy patřit do ČR a proto pro celou oblast bude vždy prioritnější mít kvalitní spojení do Prahy než na druhou stranu. A spojením Liberec - Praha se vyřeší i dílčí spojení míst na trase s Libercem i Prahou .

Podle čeho jinak chceš posuzovat potřebu výstavby nějaké trati , když nikoliv dle toho , kolik na jaké trase se pohybuje lidí ? Dle mé diskuse s pány od vašeho krajského "integrátora" jsem i nabyl pocitu , že stávající přímé vlaky Liberec-Dresden mají smysl pouze v letní sezóně a před vánocemi díky nákupům. Jinak žijí pouze z české a německé vnitrostátní frekvence. Pro Němce je také trať Dresden-Zittau/Gorlitz až poslední prioritou. Trať Dresden-Berlin je trochu o něčem jiném a nejezdí se na ní o moc rychleji než před třiceti lety...

0/0
16.8.2016 14:00

J56i19ř84í 79Z80á21h87o57r50a 5183675962819

No, už se skoro střetáváme. Potřeba výstavby nějaké trati by se podle mého měla plánovat tak, aby se vyplatila nejen lidem, ale i zadavateli. Tu souhlasím, že v zájmech krajů/státu by mělo být to, aby lidi nevozili peníze do ciziny. Potud s tebou souhlasím. na druhou stranu doprava mezi Phou a Lbc je v současnosti dostatečná, protože tudy vede kvalitní a rychlá silnice. Lidé mezi městy nemigrují tak, aby byl kladen důraz na větší rychlost, protože nejvíce ji využívají studenti, kteří mají času dost, nadneseně. Vlakové spojení do Liberce nemá moc význam, protože není ani na lince Pha-Berlin, ani lince Pha - Varšava, tudíž by vlakové spojení nahrazovalo akorát stávající autobusové a hlavně nepřineslo by užitek ani lidem, ani státu/kraji, tedy užitek, který by měl být očekávaný od miliardové investice. Proto si myslím, že by liberecký kraj měl rozvinout spíše infrastrukturu směrem do Saska, která nepotřebuje tolik peněz, ale o to více práce s tvrdošíjnými Poláky, protože v Polsku jede vlak, který těch 130 dělá jen cca 20kmh.

0/0
16.8.2016 15:18

M32i79r10o36s11l63a78v 87P53a11č20e46s 8270817246952

Je to jednoduchý, prodlužte opět trasu některých autobusových spojů z Liberce a Jablonce až na Florenc a nevymýšlejte nesmyslné železniční projekty za miliardy.

+1/−11
15.8.2016 13:19

J24a85n 15H35a72v34r43d79a 2688596811638

Abyste si zbytečně postál o 10-15 minut déle než metrem v nějaké té pražské zácpě? ;-D;-D;-D

+11/0
15.8.2016 14:15

M62i20r26o35s41l47a94v 55P78a88č61e42s 8450547556982

Šklebíte se opravdu hezky ale počítejte se mnou.Těch minimálně 15 minut případné ztráty je relativní, protože těch 15',jako cestující metrem,naberete už na Černém Mostu, než to k terminálu metra bus přes několik světel objede,než si zakoupíte většinou ve frontě jízdenku na metro a než si pár minut počkáte a nastoupíte do vlaku metra.V tom okamžiku bus který nezajíždí k terminálu a pokračuje na Florenc, je už minimálně někde mezi Harfou a Palmovkou,projede Karlínem a je na Florenci.Tak a teď se můžete šklebit.

0/−6
15.8.2016 16:27

V48i61k98t96o91r 43N63á12r41o33ž57n88ý 3109412768

Každý dopravce má možnost zajíždět na Florenc. Ale proč by o to usiloval ? Každý dopravce potřebuje , aby mu autobusy jezdily a nikoliv mu stály v zácpách. Před převedením odjezdových stání z Florence na Černý Most nebyl problém docílit jízdní dobu z centra Prahy na okraj nějakých 40-50 minut. Něco jiného jsou busy , které přijíždí do Prahy v šest ráno a něco jiného busy , odjíždějící z Prahy ve čtyři odpoledne.

+5/0
15.8.2016 19:24

J29i10ř26í 76Z36a74t77l97o32u36k44a16l 3618539691796

Z Prahy do Wroclawi přes Liberec? To by se taky ten, co to navrhl, mohl občas podívat do mapy. Do Wroclavi by spíš mělo smysl vést spojení přes Hradec Králové, Jaroměř, Náchod a Kladsko nebo Meziměstí. Daly by se přitom z větší části využít i současné tratě, které by často stačilo jen zdvojkolejnit a přestavět na vyšší rychlost. To ale neznamená, že by trať na Liberec nedávala smysl, města jako Liberec, Mladá Boleslav, Turnov, Tanvald, Harrachov si určitě slušné spojení zaslouží a pokud by byla trať dostatečně rychlá, věřím, že by dokázaly vygenerovat i dostatečnou poptávku.

+4/0
15.8.2016 12:56

V27o35j94t28ě69c61h 88V30e97s17e83l12ý 7822580946

Ve kterém roce to naši páni politici žijí? V Japonsku začali stavět trat pro Maglev, na které byl zatím rekord 603 km/h, už v roce 1990. A my v roce 2016 plánujeme začít stavět v roce 2026 "rychlou trat", kde se naše superrychlíky budou prohánět 130 km/h ??? A k tomu potřebujeme 12 studií? Jděte se zahrabat.

+11/0
15.8.2016 12:41

J23i11ř69í 61E25r67b28e80n 1303494396717

No ona ta trať bude rychlá hlavně v porovnání s tou stávající. A bude to pořád standardní železniční trať 1435 mm, plně kompatibilní s ostatníi systémy.

Vysokorychlostní trať je něco úplně jiného, musí mít samostatné těleso...

0/0
15.8.2016 23:16

J61a84n 80Č20e42k61a15l 7329925814714

A VRT jako 1435 nemá? ;-D;-D;-D

0/0
16.8.2016 13:41

J25i39ř79í 28E68r51b71e93n 1483364226437

VRT bude z podstaty určená ro dost jinou dopravu než ta rychlíková trať, o které se v článku píše. Rozchod 1435 mm je jedna z mála věcí, kterou mívá VRT společnou s tou standardní tratí.

0/0
16.8.2016 14:55

J46a10n 37Č12e61k46a14l 7549875964984

To byl sarkasmus...

0/0
16.8.2016 15:07

Z14d48e86n74ě32k 95S60a64m23e51k 5841406813

Nepostaví to. Potřebné peníze ČSSD a spřátelení kulisáci prožerou a rozeberou do nenasytných děr našeho poskomunistického zdravotnictví, rozdají mezi kámoše a na uplácení míňmozků, kteří jim za to dávají své voličské hlasy.

+11/0
15.8.2016 11:37

M96i97c75h18a35l 10J12a59n27k48o 7795819406984

Nesmysl, trať Praha--Vratislav by měla vést přes Trutnov, nikoli zajížďkou po mizerných tratích přes Liberec.

0/−6
15.8.2016 11:05

J68a27n 48Č92e73k25a35l 7409405934284

Trať Liberec-Wroclaw je jen vlhký sen nějakého joudy z libereckého magistrátu a pokus o argument pro jeho ztřeštěný sen o trati s parametry roku 1960...

+2/0
16.8.2016 13:41

J75i43ř83í 23S69t58r16a28k40a 9138846382778

To je taky dobré: "Ministerstvo dopravy už si nechává vypracovat dvanáctou studii, která má říci, která z variant je ekonomicky výhodná."

Zdroj:http://liberec.idnes.cz/liberecky-kraj-resi-prime-vlakove-spojeni-mezi-libercem-a-prahou-pxz-/liberec-zpravy.aspx?c=A160815_083935_liberec-zpravy_tm

A proč jim těch 12 nestačí? Na to by se mohli novináři zeptat.

+13/0
15.8.2016 11:04

J53i85ř47í 81P64u68t15í44k 7338373423262

Tak kdybyste byl zpracovatel studie, tak byste byl rád, ne? Holt je potřeba podpořit ekonomiku. Dle mého názoru k výstavbě stejně nikdy nedojde, jen bude za dalších pět let před volbama zpracovat další studii. Cesta k Baltu bude z Prahy přes Děčín nach Dresden und Berlin, tam ta dráha funguje a dává to smysl.

+5/0
15.8.2016 11:37

Z30b77y69n15ě51k 66J14a56n41d91a 7263882885681

Za poslední větu zaslouží autor bobříka logiky :D

+3/0
15.8.2016 10:55

J41a61n 51H37a23v39r48d94a 2178366431698

"Trať je navržená na rychlost do 130 kilometrů v hodině"

Tak to si soudruzi z nás dělají legraci... Týýý voe, no tady v tom banánistáně se fakt nic nikdy pořádně nepohne. Tohle prostě není možný!

+14/0
15.8.2016 10:51

J71a35n 58Č94e47k10a67l 7929915874114

Moje babička by řekla: "to je jak u bl*ejch na dvorečku". V roce 2016 ani ne stavět, ale dokonce jen začínat plánovat, novostavbu trati na 130 km/h, to je prostě zhovadilost nejhrubšího zrna, a kdo tohle vypustil z úst by měl přes ně dostat mokrým smetákem a jít místo svojí práce radši doplňovat zboží do Tesca, protože to tak odpovídá jeho schopnostem...

+15/0
15.8.2016 10:51

J76a73n 97K38o95h85l 4363957571224

Ono se to plánuje už nejmíň od 80. let, co si tak pamatuju.. ale nějak se pořád jen mluví a nic z toho :-) A těch 130km/h zní taky spíš jak z minulýho století..

+4/0
15.8.2016 11:03

V32i16k62t16o19r 96N92á30r22o50ž36n44ý 3799412548

130 Km/h je pořád lepší než dnešní stav. A kdyby taková trať stála za 15 let , bylo by to lepší , než rychlodráha za 50 let.

+1/−4
15.8.2016 19:27

J60a92n 90Č58e94k96a80l 7409845774384

Nemáte pravdu. Protože když se postaví tenhle paskvil, mimochodem cenově to odhaduji téměř nastejno, jako novostavba na 160 či více, tak se nic dalšího nepostaví zase dalších 150 let...

+3/0
16.8.2016 9:54

V84i43k62t67o20r 78N30á46r64o71ž51n85ý 3509162468

Náklady na stavbu trati 130 km/h v kopcovitém terénu jsou někde jinde než náklady na stavbu trati pro rychlost 200 km/h. Nicméně je třeba se na to podívat i z jiných stránek. Jak se bude pohybovat jízdní doba , pokud na 20 km trati bude 130 km/h anebo 200 km/h...rozdíly budou zanedbatelné...

Problémem českých železnic není nízká maximální rychlost , ale neustálé propady rychlosti. Kdysi jsem jel z Beogradu do Zagrebu. Tehdy tam byla v max 110 km/h...nicméně byla v celém 400 km dlouhém úseku. Průměrná rychlost vlaku byla nějakých 105 km/h.... U nás se v té době jezdilo max 120 km/h , ale pokud nějaký vlak měl v některém úseku průměrnou rychlost 85 km/h , byl to úspěch...

V případu Liberce. I kdyby byla trať z Liberce do Prahy na 100 km/h , ale vedla nejkratší možnou cestou a tato rychlost byla v celé délce trasy , bylo by to ohromné plus a ani bus ani automobilová doprava by nemohly konkurovat...

+1/0
16.8.2016 12:23

J79a50n 61Č65e96k41a52l 7769125934774

S tím samozřejmě souhlasím, stavět trať na 200, přičemž těch 200 bude na 5% délky, nemá smysl. Nicméně už třeba výkup pozemků pro novostavbu na 200 bude víceméně stejný, jako pro novostavbu na 130.

Tak jako tak záplatovat současnou trať občasnými přeložkami na 130 je absolutní zhovadilost a vyhazování peněz. Jízdní doba Liberec-Praha se jízdní době auta ani nepřiblíží, takže tím stejně nikdo jezdit nebude, auta z dálnice to nestáhne, jen se zase vyhodí pár miliard betonové lobby...

+1/0
16.8.2016 13:39

V10i59k41t91o30r 84N77á33r63o39ž61n12ý 3719152978

Přiblíží...počítejte s v max 130 km/h na dálnici a s tím , že dostat se do centra Prahy je s autem hodně problematické , ale vlakem je to úplně v pohodě.

0/0
16.8.2016 13:47

J24a68n 12Č73e52k83a21l 7259555284744

Každopádně se musí vlak dostat k jízdní době cca hodina, aby o něm (kromě šotoušů) někdo vůbec uvažoval. A to trať na 130 (což je navíc rychlost střelená absolutně od boku) rozhodně nesplní...

0/0
16.8.2016 15:09







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.