Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Přímým vlakem z Liberce do Prahy rychleji než za hodinu, přeje si kraj

Dlouhá léta se o něm pouze mluví, cestující si ho přejí, politici slibují. Rychlé spojení vlakem z Liberce do Prahy teď má novou naději. Liberecký kraj chce, aby se železniční spojení mezi krajským a hlavním městem stalo součástí evropské trati mezi Prahou a polskou Wroclawí.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

T15o96m45á76š 72Z61a33h93á52l91k52a 7770602317530

Koukám 130 km/h do Liberce bude na rok 2030 fakt VRT. Stačila by jedna studie na to, které odborníky tam propustit.

+5/0
16.8.2016 7:21

J45i38ř68í 84E96r68b82e11n 1623484526687

Dvanáctou studii?

Není to málo, Antone Pavloviči?

+3/0
15.8.2016 23:13

K58a64r85e93l 87S25t57r19ž78a56n60o78v98s44k36ý 1638285265

Z Vratislavi je nejlogičtější trasa přes Hradec Králové. Liberec má prostě na rychlou železnici nevhodnou krajinu.

0/0
15.8.2016 20:20

J22i33ř92í 64Z73á94h85o45r21a 5133315942819

Liberecký kraj by se měl orientovat spíše na Sasko, než na střední čechy a Prahu.

0/−3
15.8.2016 15:46

V37i29k92t74o38r 66N97á64r61o12ž21n74ý 3889772888

Nemyslím , že by do Saska jezdilo z Libereckého kraje více lidí než do středních Čech a Prahy.

+2/0
15.8.2016 19:25

J84i62ř41í 29Z82á46h36o28r74a 5923905892179

Já si jsem jistý, že jich jezdí víc směr Praha, ale je to dáno hlavně počtem studentů, kteří pendlují oběma směry. V Liberci je "nulová" nezaměstnanost, takže není třeba jezdit za zaměstnáním mimo kraj.

I proto je stávající doprava OK, nabídka uspokojí poptávku.

Nakupovat, sportovat a rekreovat se jezdí daleko více, do Polska a Německa, drážďanské letiště je zhruba stejně dostupné, jako pražské, pokud by bylo víc vlaků bez přestupu v Zittau, bylo by to jen dobře. Rozhodně víc benefitů vidím v napojení na DB železnice, než na koridor kamkoliv z Prahy. Už třeba zájezdy, které jsou zhruba o třetinu levnější nabízejí jako službu, spolu s DB, dopravu vlakem na letiště kamkoliv v Německu zdarma. Praha a středočeský kraj jsou, co se týká služeb takoví chudáci. Z toho důvodu si myslím, že by bylo lepší se klonit opačným směrem, než na střední Čechy.

+1/−1
16.8.2016 10:02

V51i14k54t86o83r 73N33á58r16o69ž96n95ý 3309612598

Žijeme v České republice. Jestli někdy bude Liberec opět součástí Německé říše , poté samozřejmě bude spojení do Drážďan pro Liberec mnohem důležitější než do Prahy.

To , že jezdíte sportovat do Německa či Polska , ještě neznamená , že tak činí všichni liberečáci..A troufnu si říci, že mnohem více liberečáků odlétá na dovolenou z Prahy , než z Drážďan...dále si troufnu říci , že nabídka leteckého spojení z Prahy je někde jinde , než nabídka leteckého spojení z Drážďan.

+1/0
16.8.2016 12:30

J31i81ř89í 83Z27á96h60o58r70a 5123225452109

Ale tu přeci nejde o to, ve kterém státě Liberec je, ale o to, co by bylo dobré. Je jasný, že většina liberečáků sportuje a tráví většinu času v Liberci a okolí (všeobecně v místě svého bydliště), podle mě rozvádíš uplně irelevantní část mýho příspěvku. Já jen říkám, že by bylo lepší se orientovat na spojení se Saskem, než s Prahou. Argument, že do Saska jezdí méně lidí, nebo že tam jsou menší letiště jsou podle mě špatnými argumenty. Možná i právě proto stojí za to infrastrukturu vylepšit (i když velká její část leží na polské a německé straně a liberecký kraj tak má možná menší páky) saským směrem.

0/0
16.8.2016 12:57

V11i28k80t47o76r 89N22á56r56o33ž89n25ý 3539392788

Liberec bude vždy patřit do ČR a proto pro celou oblast bude vždy prioritnější mít kvalitní spojení do Prahy než na druhou stranu. A spojením Liberec - Praha se vyřeší i dílčí spojení míst na trase s Libercem i Prahou .

Podle čeho jinak chceš posuzovat potřebu výstavby nějaké trati , když nikoliv dle toho , kolik na jaké trase se pohybuje lidí ? Dle mé diskuse s pány od vašeho krajského "integrátora" jsem i nabyl pocitu , že stávající přímé vlaky Liberec-Dresden mají smysl pouze v letní sezóně a před vánocemi díky nákupům. Jinak žijí pouze z české a německé vnitrostátní frekvence. Pro Němce je také trať Dresden-Zittau/Gorlitz až poslední prioritou. Trať Dresden-Berlin je trochu o něčem jiném a nejezdí se na ní o moc rychleji než před třiceti lety...

0/0
16.8.2016 14:00

J92i44ř33í 61Z84á75h95o91r13a 5163725202909

No, už se skoro střetáváme. Potřeba výstavby nějaké trati by se podle mého měla plánovat tak, aby se vyplatila nejen lidem, ale i zadavateli. Tu souhlasím, že v zájmech krajů/státu by mělo být to, aby lidi nevozili peníze do ciziny. Potud s tebou souhlasím. na druhou stranu doprava mezi Phou a Lbc je v současnosti dostatečná, protože tudy vede kvalitní a rychlá silnice. Lidé mezi městy nemigrují tak, aby byl kladen důraz na větší rychlost, protože nejvíce ji využívají studenti, kteří mají času dost, nadneseně. Vlakové spojení do Liberce nemá moc význam, protože není ani na lince Pha-Berlin, ani lince Pha - Varšava, tudíž by vlakové spojení nahrazovalo akorát stávající autobusové a hlavně nepřineslo by užitek ani lidem, ani státu/kraji, tedy užitek, který by měl být očekávaný od miliardové investice. Proto si myslím, že by liberecký kraj měl rozvinout spíše infrastrukturu směrem do Saska, která nepotřebuje tolik peněz, ale o to více práce s tvrdošíjnými Poláky, protože v Polsku jede vlak, který těch 130 dělá jen cca 20kmh.

0/0
16.8.2016 15:18

M55i83r84o71s37l32a57v 86P87a59č29e39s 8480127746572

Je to jednoduchý, prodlužte opět trasu některých autobusových spojů z Liberce a Jablonce až na Florenc a nevymýšlejte nesmyslné železniční projekty za miliardy.

+1/−11
15.8.2016 13:19

J80a64n 35H78a59v60r34d14a 2358776401138

Abyste si zbytečně postál o 10-15 minut déle než metrem v nějaké té pražské zácpě? ;-D;-D;-D

+11/0
15.8.2016 14:15

M79i31r11o71s48l28a86v 31P80a90č14e83s 8130317456722

Šklebíte se opravdu hezky ale počítejte se mnou.Těch minimálně 15 minut případné ztráty je relativní, protože těch 15',jako cestující metrem,naberete už na Černém Mostu, než to k terminálu metra bus přes několik světel objede,než si zakoupíte většinou ve frontě jízdenku na metro a než si pár minut počkáte a nastoupíte do vlaku metra.V tom okamžiku bus který nezajíždí k terminálu a pokračuje na Florenc, je už minimálně někde mezi Harfou a Palmovkou,projede Karlínem a je na Florenci.Tak a teď se můžete šklebit.

0/−6
15.8.2016 16:27

V31i43k13t47o10r 52N19á89r57o16ž21n76ý 3979532618

Každý dopravce má možnost zajíždět na Florenc. Ale proč by o to usiloval ? Každý dopravce potřebuje , aby mu autobusy jezdily a nikoliv mu stály v zácpách. Před převedením odjezdových stání z Florence na Černý Most nebyl problém docílit jízdní dobu z centra Prahy na okraj nějakých 40-50 minut. Něco jiného jsou busy , které přijíždí do Prahy v šest ráno a něco jiného busy , odjíždějící z Prahy ve čtyři odpoledne.

+5/0
15.8.2016 19:24

J20i29ř25í 59Z26a11t13l19o80u81k50a85l 3888609511746

Z Prahy do Wroclawi přes Liberec? To by se taky ten, co to navrhl, mohl občas podívat do mapy. Do Wroclavi by spíš mělo smysl vést spojení přes Hradec Králové, Jaroměř, Náchod a Kladsko nebo Meziměstí. Daly by se přitom z větší části využít i současné tratě, které by často stačilo jen zdvojkolejnit a přestavět na vyšší rychlost. To ale neznamená, že by trať na Liberec nedávala smysl, města jako Liberec, Mladá Boleslav, Turnov, Tanvald, Harrachov si určitě slušné spojení zaslouží a pokud by byla trať dostatečně rychlá, věřím, že by dokázaly vygenerovat i dostatečnou poptávku.

+4/0
15.8.2016 12:56

V37o24j60t81ě90c73h 91V12e37s21e21l23ý 7412160206

Ve kterém roce to naši páni politici žijí? V Japonsku začali stavět trat pro Maglev, na které byl zatím rekord 603 km/h, už v roce 1990. A my v roce 2016 plánujeme začít stavět v roce 2026 "rychlou trat", kde se naše superrychlíky budou prohánět 130 km/h ??? A k tomu potřebujeme 12 studií? Jděte se zahrabat.

+11/0
15.8.2016 12:41

J33i37ř39í 93E63r87b71e29n 1713274336317

No ona ta trať bude rychlá hlavně v porovnání s tou stávající. A bude to pořád standardní železniční trať 1435 mm, plně kompatibilní s ostatníi systémy.

Vysokorychlostní trať je něco úplně jiného, musí mít samostatné těleso...

0/0
15.8.2016 23:16

J65a58n 66Č30e39k16a41l 7829615464704

A VRT jako 1435 nemá? ;-D;-D;-D

0/0
16.8.2016 13:41

J69i45ř37í 23E31r15b88e89n 1773744706277

VRT bude z podstaty určená ro dost jinou dopravu než ta rychlíková trať, o které se v článku píše. Rozchod 1435 mm je jedna z mála věcí, kterou mívá VRT společnou s tou standardní tratí.

0/0
16.8.2016 14:55

J57a59n 66Č86e86k65a94l 7879635664524

To byl sarkasmus...

0/0
16.8.2016 15:07

Z36d52e70n90ě81k 16S10a32m57e85k 5651686573

Nepostaví to. Potřebné peníze ČSSD a spřátelení kulisáci prožerou a rozeberou do nenasytných děr našeho poskomunistického zdravotnictví, rozdají mezi kámoše a na uplácení míňmozků, kteří jim za to dávají své voličské hlasy.

+11/0
15.8.2016 11:37

M36i74c49h23a81l 37J55a56n93k41o 7185699726284

Nesmysl, trať Praha--Vratislav by měla vést přes Trutnov, nikoli zajížďkou po mizerných tratích přes Liberec.

0/−6
15.8.2016 11:05

J53a27n 66Č58e16k13a91l 7109695604234

Trať Liberec-Wroclaw je jen vlhký sen nějakého joudy z libereckého magistrátu a pokus o argument pro jeho ztřeštěný sen o trati s parametry roku 1960...

+2/0
16.8.2016 13:41

J17i82ř76í 51S23t41r91a89k18a 9598216252808

To je taky dobré: "Ministerstvo dopravy už si nechává vypracovat dvanáctou studii, která má říci, která z variant je ekonomicky výhodná."

Zdroj:http://liberec.idnes.cz/liberecky-kraj-resi-prime-vlakove-spojeni-mezi-libercem-a-prahou-pxz-/liberec-zpravy.aspx?c=A160815_083935_liberec-zpravy_tm

A proč jim těch 12 nestačí? Na to by se mohli novináři zeptat.

+13/0
15.8.2016 11:04

J15i36ř20í 95P41u21t62í30k 7188863553152

Tak kdybyste byl zpracovatel studie, tak byste byl rád, ne? Holt je potřeba podpořit ekonomiku. Dle mého názoru k výstavbě stejně nikdy nedojde, jen bude za dalších pět let před volbama zpracovat další studii. Cesta k Baltu bude z Prahy přes Děčín nach Dresden und Berlin, tam ta dráha funguje a dává to smysl.

+5/0
15.8.2016 11:37

Z90b36y58n65ě64k 35J15a88n10d73a 7543782145801

Za poslední větu zaslouží autor bobříka logiky :D

+3/0
15.8.2016 10:55

J10a25n 78H63a68v41r11d84a 2528796911958

"Trať je navržená na rychlost do 130 kilometrů v hodině"

Tak to si soudruzi z nás dělají legraci... Týýý voe, no tady v tom banánistáně se fakt nic nikdy pořádně nepohne. Tohle prostě není možný!

+14/0
15.8.2016 10:51

J68a57n 96Č92e97k94a30l 7469315144434

Moje babička by řekla: "to je jak u bl*ejch na dvorečku". V roce 2016 ani ne stavět, ale dokonce jen začínat plánovat, novostavbu trati na 130 km/h, to je prostě zhovadilost nejhrubšího zrna, a kdo tohle vypustil z úst by měl přes ně dostat mokrým smetákem a jít místo svojí práce radši doplňovat zboží do Tesca, protože to tak odpovídá jeho schopnostem...

+15/0
15.8.2016 10:51

J34a52n 33K16o36h80l 4403807411904

Ono se to plánuje už nejmíň od 80. let, co si tak pamatuju.. ale nějak se pořád jen mluví a nic z toho :-) A těch 130km/h zní taky spíš jak z minulýho století..

+4/0
15.8.2016 11:03

V60i21k46t50o54r 28N23á13r15o83ž77n73ý 3679662568

130 Km/h je pořád lepší než dnešní stav. A kdyby taková trať stála za 15 let , bylo by to lepší , než rychlodráha za 50 let.

+1/−4
15.8.2016 19:27

J90a16n 75Č58e57k66a58l 7949815544204

Nemáte pravdu. Protože když se postaví tenhle paskvil, mimochodem cenově to odhaduji téměř nastejno, jako novostavba na 160 či více, tak se nic dalšího nepostaví zase dalších 150 let...

+3/0
16.8.2016 9:54

V44i35k73t14o21r 98N59á14r17o46ž60n51ý 3539752178

Náklady na stavbu trati 130 km/h v kopcovitém terénu jsou někde jinde než náklady na stavbu trati pro rychlost 200 km/h. Nicméně je třeba se na to podívat i z jiných stránek. Jak se bude pohybovat jízdní doba , pokud na 20 km trati bude 130 km/h anebo 200 km/h...rozdíly budou zanedbatelné...

Problémem českých železnic není nízká maximální rychlost , ale neustálé propady rychlosti. Kdysi jsem jel z Beogradu do Zagrebu. Tehdy tam byla v max 110 km/h...nicméně byla v celém 400 km dlouhém úseku. Průměrná rychlost vlaku byla nějakých 105 km/h.... U nás se v té době jezdilo max 120 km/h , ale pokud nějaký vlak měl v některém úseku průměrnou rychlost 85 km/h , byl to úspěch...

V případu Liberce. I kdyby byla trať z Liberce do Prahy na 100 km/h , ale vedla nejkratší možnou cestou a tato rychlost byla v celé délce trasy , bylo by to ohromné plus a ani bus ani automobilová doprava by nemohly konkurovat...

+1/0
16.8.2016 12:23

J42a26n 29Č64e59k84a66l 7599455734644

S tím samozřejmě souhlasím, stavět trať na 200, přičemž těch 200 bude na 5% délky, nemá smysl. Nicméně už třeba výkup pozemků pro novostavbu na 200 bude víceméně stejný, jako pro novostavbu na 130.

Tak jako tak záplatovat současnou trať občasnými přeložkami na 130 je absolutní zhovadilost a vyhazování peněz. Jízdní doba Liberec-Praha se jízdní době auta ani nepřiblíží, takže tím stejně nikdo jezdit nebude, auta z dálnice to nestáhne, jen se zase vyhodí pár miliard betonové lobby...

+1/0
16.8.2016 13:39

V31i83k34t11o25r 64N95á43r83o87ž38n11ý 3729782238

Přiblíží...počítejte s v max 130 km/h na dálnici a s tím , že dostat se do centra Prahy je s autem hodně problematické , ale vlakem je to úplně v pohodě.

0/0
16.8.2016 13:47

J63a58n 20Č40e64k31a82l 7509345424754

Každopádně se musí vlak dostat k jízdní době cca hodina, aby o něm (kromě šotoušů) někdo vůbec uvažoval. A to trať na 130 (což je navíc rychlost střelená absolutně od boku) rozhodně nesplní...

0/0
16.8.2016 15:09







Najdete na iDNES.cz