- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Koukám 130 km/h do Liberce bude na rok 2030 fakt VRT. Stačila by jedna studie na to, které odborníky tam propustit.
Dvanáctou studii?
Není to málo, Antone Pavloviči?
Z Vratislavi je nejlogičtější trasa přes Hradec Králové. Liberec má prostě na rychlou železnici nevhodnou krajinu.
Liberecký kraj by se měl orientovat spíše na Sasko, než na střední čechy a Prahu.
Nemyslím , že by do Saska jezdilo z Libereckého kraje více lidí než do středních Čech a Prahy.
Je to jednoduchý, prodlužte opět trasu některých autobusových spojů z Liberce a Jablonce až na Florenc a nevymýšlejte nesmyslné železniční projekty za miliardy.
Abyste si zbytečně postál o 10-15 minut déle než metrem v nějaké té pražské zácpě?
Z Prahy do Wroclawi přes Liberec? To by se taky ten, co to navrhl, mohl občas podívat do mapy. Do Wroclavi by spíš mělo smysl vést spojení přes Hradec Králové, Jaroměř, Náchod a Kladsko nebo Meziměstí. Daly by se přitom z větší části využít i současné tratě, které by často stačilo jen zdvojkolejnit a přestavět na vyšší rychlost. To ale neznamená, že by trať na Liberec nedávala smysl, města jako Liberec, Mladá Boleslav, Turnov, Tanvald, Harrachov si určitě slušné spojení zaslouží a pokud by byla trať dostatečně rychlá, věřím, že by dokázaly vygenerovat i dostatečnou poptávku.
Ve kterém roce to naši páni politici žijí? V Japonsku začali stavět trat pro Maglev, na které byl zatím rekord 603 km/h, už v roce 1990. A my v roce 2016 plánujeme začít stavět v roce 2026 "rychlou trat", kde se naše superrychlíky budou prohánět 130 km/h ??? A k tomu potřebujeme 12 studií? Jděte se zahrabat.
No ona ta trať bude rychlá hlavně v porovnání s tou stávající. A bude to pořád standardní železniční trať 1435 mm, plně kompatibilní s ostatníi systémy.
Vysokorychlostní trať je něco úplně jiného, musí mít samostatné těleso...
Nepostaví to. Potřebné peníze ČSSD a spřátelení kulisáci prožerou a rozeberou do nenasytných děr našeho poskomunistického zdravotnictví, rozdají mezi kámoše a na uplácení míňmozků, kteří jim za to dávají své voličské hlasy.
Nesmysl, trať Praha--Vratislav by měla vést přes Trutnov, nikoli zajížďkou po mizerných tratích přes Liberec.
Trať Liberec-Wroclaw je jen vlhký sen nějakého joudy z libereckého magistrátu a pokus o argument pro jeho ztřeštěný sen o trati s parametry roku 1960...
To je taky dobré: "Ministerstvo dopravy už si nechává vypracovat dvanáctou studii, která má říci, která z variant je ekonomicky výhodná."
A proč jim těch 12 nestačí? Na to by se mohli novináři zeptat.
Tak kdybyste byl zpracovatel studie, tak byste byl rád, ne? Holt je potřeba podpořit ekonomiku. Dle mého názoru k výstavbě stejně nikdy nedojde, jen bude za dalších pět let před volbama zpracovat další studii. Cesta k Baltu bude z Prahy přes Děčín nach Dresden und Berlin, tam ta dráha funguje a dává to smysl.