Diskuze

Přímým vlakem z Liberce do Prahy rychleji než za hodinu, přeje si kraj

Dlouhá léta se o něm pouze mluví, cestující si ho přejí, politici slibují. Rychlé spojení vlakem z Liberce do Prahy teď má novou naději. Liberecký kraj chce, aby se železniční spojení mezi krajským a hlavním městem stalo součástí evropské trati mezi Prahou a polskou Wroclawí.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Koukám 130 km/h do Liberce bude na rok 2030 fakt VRT. Stačila by jedna studie na to, které odborníky tam propustit.

5 0
možnosti
Foto

J33i49ř28í 56E40r53b51e19n

15. 8. 2016 23:13

Dvanáctou studii?

Není to málo, Antone Pavloviči?

3 0
možnosti

Z Vratislavi je nejlogičtější trasa přes Hradec Králové. Liberec má prostě na rychlou železnici nevhodnou krajinu.

0 0
možnosti

Liberecký kraj by se měl orientovat spíše na Sasko, než na střední čechy a Prahu.

0 3
možnosti

Nemyslím , že by do Saska jezdilo z Libereckého kraje více lidí než do středních Čech a Prahy.

2 0
možnosti

Je to jednoduchý, prodlužte opět trasu některých autobusových spojů z Liberce a Jablonce až na Florenc a nevymýšlejte nesmyslné železniční projekty za miliardy.

1 11
možnosti

J90a60n 97H61a10v46r87d58a

15. 8. 2016 14:15

Abyste si zbytečně postál o 10-15 minut déle než metrem v nějaké té pražské zácpě? ;-D;-D;-D

11 0
možnosti

Z Prahy do Wroclawi přes Liberec? To by se taky ten, co to navrhl, mohl občas podívat do mapy. Do Wroclavi by spíš mělo smysl vést spojení přes Hradec Králové, Jaroměř, Náchod a Kladsko nebo Meziměstí. Daly by se přitom z větší části využít i současné tratě, které by často stačilo jen zdvojkolejnit a přestavět na vyšší rychlost. To ale neznamená, že by trať na Liberec nedávala smysl, města jako Liberec, Mladá Boleslav, Turnov, Tanvald, Harrachov si určitě slušné spojení zaslouží a pokud by byla trať dostatečně rychlá, věřím, že by dokázaly vygenerovat i dostatečnou poptávku.

4 0
možnosti

Ve kterém roce to naši páni politici žijí? V Japonsku začali stavět trat pro Maglev, na které byl zatím rekord 603 km/h, už v roce 1990. A my v roce 2016 plánujeme začít stavět v roce 2026 "rychlou trat", kde se naše superrychlíky budou prohánět 130 km/h ??? A k tomu potřebujeme 12 studií? Jděte se zahrabat.

11 0
možnosti
Foto

J91i11ř70í 22E95r38b83e42n

15. 8. 2016 23:16

No ona ta trať bude rychlá hlavně v porovnání s tou stávající. A bude to pořád standardní železniční trať 1435 mm, plně kompatibilní s ostatníi systémy.

Vysokorychlostní trať je něco úplně jiného, musí mít samostatné těleso...

0 0
možnosti

Nepostaví to. Potřebné peníze ČSSD a spřátelení kulisáci prožerou a rozeberou do nenasytných děr našeho poskomunistického zdravotnictví, rozdají mezi kámoše a na uplácení míňmozků, kteří jim za to dávají své voličské hlasy.

11 0
možnosti

Nesmysl, trať Praha--Vratislav by měla vést přes Trutnov, nikoli zajížďkou po mizerných tratích přes Liberec.

0 6
možnosti

J84a93n 93Č56e42k36a90l

16. 8. 2016 13:41

Trať Liberec-Wroclaw je jen vlhký sen nějakého joudy z libereckého magistrátu a pokus o argument pro jeho ztřeštěný sen o trati s parametry roku 1960...

2 0
možnosti

To je taky dobré: "Ministerstvo dopravy už si nechává vypracovat dvanáctou studii, která má říci, která z variant je ekonomicky výhodná."

Zdroj:http://liberec.idnes.cz/liberecky-kraj-resi-prime-vlakove-spojeni-mezi-libercem-a-prahou-pxz-/liberec-zpravy.aspx?c=A160815_083935_liberec-zpravy_tm

A proč jim těch 12 nestačí? Na to by se mohli novináři zeptat.

13 0
možnosti

J34i74ř23í 76P89u14t51í51k

15. 8. 2016 11:37

Tak kdybyste byl zpracovatel studie, tak byste byl rád, ne? Holt je potřeba podpořit ekonomiku. Dle mého názoru k výstavbě stejně nikdy nedojde, jen bude za dalších pět let před volbama zpracovat další studii. Cesta k Baltu bude z Prahy přes Děčín nach Dresden und Berlin, tam ta dráha funguje a dává to smysl.

5 0
možnosti