Diskuze
Magna sestrojila lepené plastové dveře pro auta, nabízí je po celém světě
Děkujeme za pochopení.
L81a56d11i85s38l77a54v 59K66a94l84o57u36s
Spíš by to chtělo plast s tvarovou pamětí. Třeba blatníky, nárazníky, mám dojem, že se už dělají. Jinak sám si plasty svařuji. Hnusně to smrdí. Existuje mám dojem asi 6 druhů plastů. Z nich nejvíc vydrží PVC - odolává UV záření, dobře se taví a spojuje, a je houževnatý , pro ekologii asi nejhorší svinstvo, protože odolává nejvíc.
J34i68ř65í 58E37r70b31e30n
Naopak, PVC je pro ekologii velmi výhodný polymer díky velmi snadné recyklaci.
M86i86c82h72a44l 27K33v67a64k
skvělý, hlavně když nápad zustane český a nenecháte se koupit, jako to vždy dopadá, je nutné podporovat domací podniky, kurna kde je stát? tady ma vyjet politik na traktoru a solit jim tam sam, aby ukazal proc je potrebny, hlavne ze pro úplatkáře z ciziny delame prvni poslední vcetne danovych prazdnin, ale jedine vlastní vyroba a vlastní napady povedou ke zvyseni platu a konkurenceschopnosti
J58i26ř32í 65E17r45b66e25n
Nějak jsem nepochopil souvislost traktoru, solení a polypropylénu.
Nemluvě o tom, že Magna je nadnárodní společnost, která shodou okolností vlastní i liberecký závod bývalého Plastimatu...
I21v45a98n 96P65o67k98o94r78n91ý
Felicie s neslavně korodujícími 5. dveřmi se již nějaký ten pátek nevyrábí.
Už tehdy se vyráběly jako neoriginální náhradní díl 5. dveře z plastu a v servisech mě přátelsky varovali, jen abych si tam tyto nedával, že se kroutí a brzy nejdou pořádně zavírat či zamykat.
Dnes je jiná doba, možná že už budou kvalitativně někde jinde. Nevím, jak běžné to je, ale na otcově Renaultu jsou přední blatníky plastové, už v době někdy možná před 15 lety. A určitě tak nekorodují jako na Škodovce.
J81i81ř44í 49E89r49b94e69n
No rezavé páté dveře najdete i na fordech, peugeotech, volkswagenech...
M28i23l93o59š 30B91o11u45k68a35l
...V libereckém závodě se denně vyrobí 10 tisíc lakovaných nárazníků a osm set vstřikovacích forem... není těch forem nějak málo???
M70a26r32e98k 43J69a58n84e31č88k30a
Na svém voze mám třeba přední kapotu z hliníku a raději bych, aby byla z pořádného plechu. Je sice lehká, ale odolnost vůči nárazu asi už nebude tak dobrá a navíc cena nové bude vyšší, než kdyby byla z klasického plechu. Navíc jsem se poučil, že není dobré ji ve větrném počasí nechat otevřenou proti větru (nutná výměna vyšťavené autobaterie), protože si s ní vítr kvůli její velké ploše a nízké hmotnosti doslova pohrával tak dlouho, až se odjistila a otevřela na druhou stranu, ale naštěstí šla lehce opravit, i když to nebyla oprava za pár kč. Třeba Renault Clio II zase dával přední blatníky z plastu, ale nevím jestli to zachoval i u novější generace. No a teď tady máme plastové páté dveře. Za chvíli to bude celoplastová konstrukce, jako mají některé supersporty a na ceně nových aut to bude taky znát. Opravitelnost takových dílů při zachování původní pevnosti bude nulová, ekologická likvidace také o dost náročnější a cena takového dílu bude spíše vyšší než klasického plechového. Prostě samá pozitiva
J24i72ř49í 48E41r85b82e24n
1) přední kapota nebývá součástí deformační zóny - tlačné síly jdou většinou pod ní.
2) to, že jste si nezajistil kapotu proti otevření, není vinou materiálu.
3) plech je plech, ať už je ocelový, hliníkový nebo měděný. Pořád to je plech.
4) plastové konstrukce jsou levnější než ocelové - snadná tvarovatelnost, snadná obrobitelnost, nižší energetické nároky na vlastní výrobu (taví se už při 160 °C, ocel nad 1000 °C), méně náročné výrobní technologie.
5) ekologická likvidace termoplastického polypropylenu je méně náročná než u oceli.
M75i41r25e22k 75G47a11j72e61r
Nejvetsi prusvih plastovych dilu v autech je to, ze na rozdil od kovu se nedaji recyklovat. Navic se vyrabeji z ropnych produktu a ropa se tez neda recyklovat, ta jen ubyva.Milion patych dveri na skladkach by byla tragedie velikosti hory Říp.
M25a17r95t29i97n 72S33e61d69o81n47a
Souhlas, kompozit (plast s textilii) je nerecyklovatelny. Navic v pripade tukance dojde asi k prasknuti celych dveri, tj. pro zakaznika bude cena napravy vyrazne vyssi.
D73a90n14i28e15l 48D13r50n53e21c
Super
Jinak jsou v článku pěkně popsány důsledky ne zrovna ideálního stavu silničních komunikací a o železnici do Liberce se ani není potřeba zmiňovat
P88e16t27r 31P92ř93i54k13r55y60l
Super, pri oprave to bude stacit vzit bruskou, pak svarit COckem a prekytovat a smrcnout metalizou ... Anebo vlastne nepujde a bude se menit kus za kus a a rozbite kusy vozit na skladku u lesa :-(
O41n96d96ř69e24j 92L10o26š10o25t85h
A co svařujete na pátých dveřích? Můžou se promáčknout, pak se to vyklepe, ale dveře, které prasknout, asi ani nemá smysl svařovat, brousit a lakovat, to je lepší je koupit na vrakáči za pár korun. Nicméně, když porovnám plastový nárazník a plechový nárazník, tak plast je jasný vítěz a plast jde taky svařit, pak přebrousit a přelakovat a bude to mít po takové opravě mnohem lepší vlastnosti, než svařený plech.
J71i13ř44í 49E83r36b96e16n
Doporučil bych tento článek dát i do sekcí Ekonomika a Auto, ne pouze do krajského oddělení...
Stát se zbavuje dvou zchátralých domů v Harrachově, nabízí je za 112 milionů
Dva zchátralé bytové domy s nájemníky v Harrachově na Jablonecku nabízí ministerstvo financí...
Opozice v Liberci vyzvala primátora Zámečníka k rezignaci, ten odstoupit nechce
Opoziční hnutí Liberec otevřený lidem (LOL) usiluje o odvolání libereckého primátora Jaroslava...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Desetina středoškoláků v kraji pomýšlí na sebevraždu, nedokáže prý čelit tlaku
Desetině středoškoláků v Libereckém kraji se podle výsledku ankety nechce žít. Jednou z možných...
Je to pokus o mou politickou likvidaci, říká hejtman Půta ke korupční kauze
Hejtman Libereckého kraje Martin Půta se distancuje od liberecké korupční kauzy. Své zatažení do...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Oprava bazénu v Liberci je v nedohlednu, provizorně by mohl otevřít letos
Očekávaný začátek rekonstrukce libereckého bazénu se stále odkládá. Přesto je od konce března pro...
Liberec a Jablonec znovu spojuje tramvaj, cestující pohodlně přestoupí na vlak
Na trať mezi Libercem a Jabloncem nad Nisou se téměř po třech letech a několika odkladech vrátily...
Hubička se vrátila domů, operu z Podještědí ozvláštní živý pes na jevišti
Ještě v únoru se po jevišti libereckého Šaldova divadla procházel Bedřich Smetana v podání herce...
Zemětřesení ve volejbalové Dukle: italský kouč a hromadné odchody
Turbulentní sezonu zažil extraligový Volejbalový klub Dukla Liberec. Ženy mají za sebou nejlepší...
Lanovka na Ještěd bude delší a jen s jednou kabinou. Hotová má být za pět let
Je rozhodnuto. Zastupitelé Liberce si dnes v podvečer odhlasovali, že k vysílači a hotelu Ještěd...