Diskuze

Magna sestrojila lepené plastové dveře pro auta, nabízí je po celém světě

Páté automobilové dveře, které jsou lehké a nerezavějí. Unikátní technologii vymysleli vývojáři ve firmě Magna Bohemia v Liberci, jež dodává plastové díly pro automobilový průmysl. Novinku nyní chtějí prosadit i do sériové výroby.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Spíš by to chtělo plast s tvarovou pamětí. Třeba blatníky, nárazníky, mám dojem, že se už dělají. Jinak sám si plasty svařuji. Hnusně to smrdí. Existuje mám dojem asi 6 druhů plastů. Z nich nejvíc vydrží PVC - odolává UV záření, dobře se taví a spojuje, a je houževnatý , pro ekologii asi nejhorší svinstvo, protože odolává nejvíc.

0 0
možnosti
Foto

J22i19ř68í 98E81r34b95e14n

30. 9. 2016 10:56

Naopak, PVC je pro ekologii velmi výhodný polymer díky velmi snadné recyklaci.

0 0
možnosti

M98i38c79h17a11l 21K28v80a28k

29. 9. 2016 11:12

skvělý, hlavně když nápad zustane český a nenecháte se koupit, jako to vždy dopadá, je nutné podporovat domací podniky, kurna kde je stát? tady ma vyjet politik na traktoru a solit jim tam sam, aby ukazal proc je potrebny, hlavne ze pro úplatkáře z ciziny delame prvni poslední vcetne danovych prazdnin, ale jedine vlastní vyroba a vlastní napady povedou ke zvyseni platu a konkurenceschopnosti

0 0
možnosti
Foto

J70i19ř17í 28E85r31b37e73n

29. 9. 2016 13:59

Nějak jsem nepochopil souvislost traktoru, solení a polypropylénu.

Nemluvě o tom, že Magna je nadnárodní společnost, která shodou okolností vlastní i liberecký závod bývalého Plastimatu...

0 0
možnosti

Felicie s neslavně korodujícími 5. dveřmi se již nějaký ten pátek nevyrábí.

Už tehdy se vyráběly jako neoriginální náhradní díl 5. dveře z plastu a v servisech mě přátelsky varovali, jen abych si tam tyto nedával, že se kroutí a brzy nejdou pořádně zavírat či zamykat.

Dnes je jiná doba, možná že už budou kvalitativně někde jinde. Nevím, jak běžné to je, ale na otcově Renaultu jsou přední blatníky plastové, už v době někdy možná před 15 lety. A určitě tak nekorodují jako na Škodovce.

0 0
možnosti
Foto

J46i81ř19í 73E56r14b33e31n

29. 9. 2016 13:59

No rezavé páté dveře najdete i na fordech, peugeotech, volkswagenech...

0 0
možnosti

...V libereckém závodě se denně vyrobí 10 tisíc lakovaných nárazníků a osm set vstřikovacích forem... není těch forem nějak málo???;-D

0 0
možnosti

Na svém voze mám třeba přední kapotu z hliníku a raději bych, aby byla z pořádného plechu. Je sice lehká, ale odolnost vůči nárazu asi už nebude tak dobrá a navíc cena nové bude vyšší, než kdyby byla z klasického plechu. Navíc jsem se poučil, že není dobré ji ve větrném počasí nechat otevřenou proti větru (nutná výměna vyšťavené autobaterie), protože si s ní vítr kvůli její velké ploše a nízké hmotnosti doslova pohrával tak dlouho, až se odjistila a otevřela na druhou stranu, ale naštěstí šla lehce opravit, i když to nebyla oprava za pár kč. Třeba Renault Clio II zase dával přední blatníky z plastu, ale nevím jestli to zachoval i u novější generace. No a teď tady máme plastové páté dveře. Za chvíli to bude celoplastová konstrukce, jako mají některé supersporty a na ceně nových aut to bude taky znát. Opravitelnost takových dílů při zachování původní pevnosti bude nulová, ekologická likvidace také o dost náročnější a cena takového dílu bude spíše vyšší než klasického plechového. Prostě samá pozitiva :-/

1 1
možnosti
Foto

J34i30ř13í 18E55r81b98e18n

28. 9. 2016 13:36

1) přední kapota nebývá součástí deformační zóny - tlačné síly jdou většinou pod ní.

2) to, že jste si nezajistil kapotu proti otevření, není vinou materiálu.

3) plech je plech, ať už je ocelový, hliníkový nebo měděný. Pořád to je plech.

4) plastové konstrukce jsou levnější než ocelové - snadná tvarovatelnost, snadná obrobitelnost, nižší energetické nároky na vlastní výrobu (taví se už při 160 °C, ocel nad 1000 °C), méně náročné výrobní technologie.

5) ekologická likvidace termoplastického polypropylenu je méně náročná než u oceli.

5 0
možnosti

Nejvetsi prusvih plastovych dilu v autech je to, ze na rozdil od kovu se nedaji recyklovat. Navic se vyrabeji z ropnych produktu a ropa se tez neda recyklovat, ta jen ubyva.Milion patych dveri na skladkach by byla tragedie velikosti hory Říp.

0 1
možnosti

Souhlas, kompozit (plast s textilii) je nerecyklovatelny. Navic v pripade tukance dojde asi k prasknuti celych dveri, tj. pro zakaznika bude cena napravy vyrazne vyssi.

0 0
možnosti

Super R^

Jinak jsou v článku pěkně popsány důsledky ne zrovna ideálního stavu silničních komunikací a o železnici do Liberce se ani není potřeba zmiňovat ;-(

1 0
možnosti

Super, pri oprave to bude stacit vzit bruskou, pak svarit COckem a prekytovat a smrcnout metalizou ... Anebo vlastne nepujde a bude se menit kus za kus a a rozbite kusy vozit na skladku u lesa :-(

1 1
možnosti

A co svařujete na pátých dveřích? Můžou se promáčknout, pak se to vyklepe, ale dveře, které prasknout, asi ani nemá smysl svařovat, brousit a lakovat, to je lepší je koupit na vrakáči za pár korun. Nicméně, když porovnám plastový nárazník a plechový nárazník, tak plast je jasný vítěz a plast jde taky svařit, pak přebrousit a přelakovat a bude to mít po takové opravě mnohem lepší vlastnosti, než svařený plech.

3 0
možnosti
Foto

J17i28ř22í 89E72r14b23e80n

27. 9. 2016 16:38

Doporučil bych tento článek dát i do sekcí Ekonomika a Auto, ne pouze do krajského oddělení...

0 0
možnosti