Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Terminál MHD v Liberci slouží už dvacet let. Potřebuje jen drobné opravy

Tramvaje, autobusy, taxíky, do toho davy lidí. Jedním z nejrušnějších míst krajské metropole je terminál městské hromadné dopravy ve Fügnerově ulici. Začal sloužit před dvaceti lety, v září 1996.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

K84a17r44e56l 11N96o88v87á89k 7181114148820

"Pár chyb terminál zpočátku měl."

1) Opravdu, jen pár a jen zpočátku? A co třeba dodnes chybějící střecha u tunelu a nezakrytá odjezdová stání na obou koncích?(linky 21,15,19,výstupní,27,500,600 - snad jsem na nic nezapomněl a nic z hlavy nespletl - možná by to tolik nevadilo, kdyby busy od Tesca najížděly tak včas, aby odjížděly podle jízdního řádu a ne jak zejména u linek 15 a 19 nájezd sotva v době odjezdu a když si třeba o víkendu 3 cestující kupují u řidiče jízdenku, odjíždí se i o několik minut později-mě přece nezajímá, že na konečnou bus dojede možná včas, ale jako cestující chci aby dodržoval JŘ, což zejména v době slabého provozu o víkendech nemůže být žádný problém.)

2) Opravdu v době projektování délky terminálu nikdo nemyslel na počet linek, které zde budou jezdit, takže sdružování linek, které odjíždějí(i přijíždějí) z(na) jednotlivých(á) stání nutí cestující běhat mezi busy(mladým to asi nevadí, ale MHD často cestují i méně mobilní cestující)?

Takže být panem ředitelem DP bych si triko tolik nehonil.:-/

0/0
7.11.2016 12:08

P14e61t22r 98N98e60c35h53a49n82i76c37k80ý 7873196918880

Kotas kam přijde, tam škodí. Ten člověk by měl mít soudní zákaz přiblížení se k jakékoliv architektonické zakázce

+1/−3
3.10.2016 9:30
Foto

B87r21o25n42i63s41l83a41v 64G78a29b91r20y90š 2892619981

Ale ne, mne se jeho styl libi, jen by obcas mel premyslet i nad udrzbou, provoznimi zalezitostmi, volit jiny material. Ale je pravda, ze by architekti nemeli projektovat.

0/0
3.10.2016 10:37

M60i25l40o34š 19K84r14č45m33á66ř 2287295197786

přesně.právě dnes mi ležela na stole jedna architektonická studie rekonstrukce historické budovy, ale na praktické dotazy vedení sítí či údržby materiálů nebyl schopen architekt odpovědět

0/0
3.10.2016 10:43
Foto

B11r30o88n88i50s49l29a38v 66G43a81b16r61y38š 2902859741

Dokud by mi architekt na tyto otázky nedokázal odpovědět, neobtěžoval bych se tu studii ani číst.

Pustil bych k projektu nejdříve projektanty, kteří vyřešení dopravní řešení a jen naznačí, kde by mohly budovy být. Architekti by se měli postarat o to, aby ten projekt nějak vypadal. Kotas ve své knížce Dopravní systémy a stavby sice popisuje některá dopravní řešení a obecná pravidla pro projektování dopravních staveb, tohle asi nemám možnost rozporovat. Ale některé detaily, které jsou známé jen z provozu, a účelnost některých řešení zde není vůbec.

Ta knížka je dobrá, obecný základ tam je, ale už tam právě neřeší některé detaily. Jako kdyby to psal úplně jiný Kotas, Kotas projektant. Kotas architekt tam vůbec není zřejmý. Třeba o těch koulích na Fügnerově jsem vůbec nevěděl a o chybějících okapech taky ne.

+1/0
3.10.2016 11:44

J81i56ř58í 75E57r62b12e39n 1383284186267

A čím konkrétně uškodil tenhle Kotasův terminál, navíc v porovnání s tím vybombardovaným pláckem před 25 lety?

A čím konkrétně uškodila třeba Kotasova přestavba tramvajové vozovny DPML, která do té doby byla spíš polofunkční ruinou, navíc zčásti zasypanou kvůli městskému průtahu?

0/0
3.10.2016 10:39

P22e44t68r 49N94e19c70h11a72n58i89c40k86ý 7723906368780

Terminál super, myslím ty koule a nepřemýšlení o údržbě a používání .Stejně tak Barrandovská trať nebo stanice Střížkov.

0/0
3.10.2016 10:47

J51i16ř41í 79E53r47b62e30n 1293524676857

Čili kvůli dvěma snadno napravitelným detailům zavrhneme celek? 8-o

Nebo jak si mám vysvětlit Vaše tvrzení, že Kotas by měl mít soudní zákaz, protože jeho terminál je super? ;-D

0/0
3.10.2016 12:52

P59e21t31r 21N21e54c97h23a66n65i29c30k84ý 7123336658270

Z článku jsem pochopil původně, že tam Kotas dal jen ty koule, což mi ve spojení se Střížkovem a Barrandovskou tratí přišlo jako jeden z jeho typických failů. Že navrhnul i termínál v LBC nikde není ani zmínka. Ten terminál mi přijde jinak docela dobrý. Co už ovlivnit nemohl jsou ty existence co se tam stahují v posledních letech čím dál víc

0/0
3.10.2016 12:58

J88i84ř70í 75E60r85b21e75n 1463684966167

Mimochodem navrhoval i stanici metra Rajská zahrada. Co z hlediska údržby a používání je úděsného zase tam?

0/0
3.10.2016 12:52

J28i75ř65í 13E24r23b46e68n 1293744286917

Navíc jeho dílem jsou i pohledné, bohatě prosklené trolejbusy Škoda 22Tr, modernizované krabice Škoda 15TrM, tramvaje ČKD RT6 nebo Tatra T3R/K2R...

0/0
3.10.2016 10:43

R23o22b85e86r21t 94P50r24a95ž13á40k 4678956205970

Tak tramvaje T3 rozhodně nejsou dílem pana Kotase.

0/0
3.10.2016 14:08

J35i19ř45í 74E84r10b17e47n 1893624266697

Ježkovy voči, přečtěte si pořádně ten typ.

Samozřejmě že originální T3 z počátku 60. let je od tatrováka Františka Kardause, ale modernizace T3R je Kotasovina jak vyšitá. A povedená. Kdyby se někde podařilo vyfotit vedle sebe T3R, RT6 a 22Tr, tak to máte dokonalou ukázku designu počátku 90. let.

0/0
4.10.2016 10:25







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.