Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Terminál MHD v Liberci slouží už dvacet let. Potřebuje jen drobné opravy

Tramvaje, autobusy, taxíky, do toho davy lidí. Jedním z nejrušnějších míst krajské metropole je terminál městské hromadné dopravy ve Fügnerově ulici. Začal sloužit před dvaceti lety, v září 1996.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

K24a12r56e95l 69N85o86v60á88k 7161764228790

"Pár chyb terminál zpočátku měl."

1) Opravdu, jen pár a jen zpočátku? A co třeba dodnes chybějící střecha u tunelu a nezakrytá odjezdová stání na obou koncích?(linky 21,15,19,výstupní,27,500,600 - snad jsem na nic nezapomněl a nic z hlavy nespletl - možná by to tolik nevadilo, kdyby busy od Tesca najížděly tak včas, aby odjížděly podle jízdního řádu a ne jak zejména u linek 15 a 19 nájezd sotva v době odjezdu a když si třeba o víkendu 3 cestující kupují u řidiče jízdenku, odjíždí se i o několik minut později-mě přece nezajímá, že na konečnou bus dojede možná včas, ale jako cestující chci aby dodržoval JŘ, což zejména v době slabého provozu o víkendech nemůže být žádný problém.)

2) Opravdu v době projektování délky terminálu nikdo nemyslel na počet linek, které zde budou jezdit, takže sdružování linek, které odjíždějí(i přijíždějí) z(na) jednotlivých(á) stání nutí cestující běhat mezi busy(mladým to asi nevadí, ale MHD často cestují i méně mobilní cestující)?

Takže být panem ředitelem DP bych si triko tolik nehonil.:-/

0/0
7.11.2016 12:08

P31e46t26r 37N76e22c70h91a68n80i35c94k70ý 7163976168390

Kotas kam přijde, tam škodí. Ten člověk by měl mít soudní zákaz přiblížení se k jakékoliv architektonické zakázce

+1/−3
3.10.2016 9:30
Foto

B59r77o84n77i68s33l92a42v 90G73a60b11r50y83š 2632439161

Ale ne, mne se jeho styl libi, jen by obcas mel premyslet i nad udrzbou, provoznimi zalezitostmi, volit jiny material. Ale je pravda, ze by architekti nemeli projektovat.

0/0
3.10.2016 10:37

M72i12l94o34š 69K96r82č88m11á41ř 2637365887596

přesně.právě dnes mi ležela na stole jedna architektonická studie rekonstrukce historické budovy, ale na praktické dotazy vedení sítí či údržby materiálů nebyl schopen architekt odpovědět

0/0
3.10.2016 10:43
Foto

B91r88o81n18i70s81l30a52v 60G47a68b53r29y38š 2112949301

Dokud by mi architekt na tyto otázky nedokázal odpovědět, neobtěžoval bych se tu studii ani číst.

Pustil bych k projektu nejdříve projektanty, kteří vyřešení dopravní řešení a jen naznačí, kde by mohly budovy být. Architekti by se měli postarat o to, aby ten projekt nějak vypadal. Kotas ve své knížce Dopravní systémy a stavby sice popisuje některá dopravní řešení a obecná pravidla pro projektování dopravních staveb, tohle asi nemám možnost rozporovat. Ale některé detaily, které jsou známé jen z provozu, a účelnost některých řešení zde není vůbec.

Ta knížka je dobrá, obecný základ tam je, ale už tam právě neřeší některé detaily. Jako kdyby to psal úplně jiný Kotas, Kotas projektant. Kotas architekt tam vůbec není zřejmý. Třeba o těch koulích na Fügnerově jsem vůbec nevěděl a o chybějících okapech taky ne.

+1/0
3.10.2016 11:44

J34i54ř85í 52E63r10b65e56n 1823604186717

A čím konkrétně uškodil tenhle Kotasův terminál, navíc v porovnání s tím vybombardovaným pláckem před 25 lety?

A čím konkrétně uškodila třeba Kotasova přestavba tramvajové vozovny DPML, která do té doby byla spíš polofunkční ruinou, navíc zčásti zasypanou kvůli městskému průtahu?

0/0
3.10.2016 10:39

P50e14t40r 59N19e33c22h90a91n73i61c97k12ý 7293736818180

Terminál super, myslím ty koule a nepřemýšlení o údržbě a používání .Stejně tak Barrandovská trať nebo stanice Střížkov.

0/0
3.10.2016 10:47

J58i23ř44í 81E12r62b41e68n 1343474136397

Čili kvůli dvěma snadno napravitelným detailům zavrhneme celek? 8-o

Nebo jak si mám vysvětlit Vaše tvrzení, že Kotas by měl mít soudní zákaz, protože jeho terminál je super? ;-D

0/0
3.10.2016 12:52

P53e69t26r 72N68e10c38h95a13n25i96c50k84ý 7953226638930

Z článku jsem pochopil původně, že tam Kotas dal jen ty koule, což mi ve spojení se Střížkovem a Barrandovskou tratí přišlo jako jeden z jeho typických failů. Že navrhnul i termínál v LBC nikde není ani zmínka. Ten terminál mi přijde jinak docela dobrý. Co už ovlivnit nemohl jsou ty existence co se tam stahují v posledních letech čím dál víc

0/0
3.10.2016 12:58

J36i18ř78í 98E22r36b68e58n 1563554906527

Mimochodem navrhoval i stanici metra Rajská zahrada. Co z hlediska údržby a používání je úděsného zase tam?

0/0
3.10.2016 12:52

J18i59ř51í 67E62r45b59e31n 1393834766567

Navíc jeho dílem jsou i pohledné, bohatě prosklené trolejbusy Škoda 22Tr, modernizované krabice Škoda 15TrM, tramvaje ČKD RT6 nebo Tatra T3R/K2R...

0/0
3.10.2016 10:43

R92o39b15e68r96t 49P18r78a57ž31á33k 4178656895910

Tak tramvaje T3 rozhodně nejsou dílem pana Kotase.

0/0
3.10.2016 14:08

J36i90ř51í 43E44r80b52e70n 1613714126727

Ježkovy voči, přečtěte si pořádně ten typ.

Samozřejmě že originální T3 z počátku 60. let je od tatrováka Františka Kardause, ale modernizace T3R je Kotasovina jak vyšitá. A povedená. Kdyby se někde podařilo vyfotit vedle sebe T3R, RT6 a 22Tr, tak to máte dokonalou ukázku designu počátku 90. let.

0/0
4.10.2016 10:25







Najdete na iDNES.cz