Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Kola vozů jen zlehka šumí silnicí na Českolipsku. Díky tichému asfaltu

Sice je dražší a nevydrží příliš dlouho, ale zato se po něm jezdí tišeji – jako v bačkůrkách. Řeč je o gumoasfaltu, který se poprvé v Libereckém kraji objevil na povrchu nově opraveného kilometrového úseku silnice v Horní Polici na Českolipsku.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J91a37n 58K12o22h50l 4663107341944

Zase rozkopou České Mládeže :))) To už tu dlouho nebylo..

0/0
31.10.2016 19:32

O48n31d32r61a 17P13a44ř44í15z60e97k 7401219825632

Lepší by byla přeložka silnice I/9 Nový Bor-Dolní Libchava-Česká Lípa.

0/0
31.10.2016 19:14

F18a74b21i51o 52S24g96a35t41t27o68n59i 9541860277130

Tenhle asfalt s drcenými pneumatikami byl už před 30 lety na silnici Litoměřice - Česká Lípa, to zase někdo objevil Ameriku ;-€;-€;-€

0/0
31.10.2016 14:26

J10i81ř39í 17E41r60b15e28n 1503924476337

Před více než 30 lety jsem o tom obohacování asfaltu drtí ze starých pneumatik četl v Ohníčku v rubrice Třásničky zajímavostí...

0/0
31.10.2016 19:52

M33i35l93e95n46a 28K58l41o91u88č82k51o34v34á 2956300896442

Čtu dobře, že se opravil jeden kilometr? a o tom musí být článek?

+3/0
31.10.2016 10:45

S84t88a28n 43N94o40v39á52k 5557765235154

Itálie je Itálie a sever je sever. Už takhle tady normální asfalt vydrží minimum (a v tuzemském tunelářském prostředí je výstavba nebo oprava silnic nezřízeně drahá), takže tohle je zrovna směr vývoje povrchů, který si nemůžeme dovolit.

Když už někam pokládat "tichý" asfalt, tak do městských zón, do hustě obydlené zástavby, kde na hluku záleží. Na tyhle venkovské silnice by se měl dávat jiný asfalt s jinými parametry, primárně zřejmě s co nejvyšším součinitelem tření.

+1/0
31.10.2016 8:46

J32a11r31o58m12í17r 90K73r62á18l 4680689704179

Itálie je sice Itálie, ale v Alpách jsou horší podmínky, než v ČR. A právě ten nový tam dávali proto, že měl lepší parametry i v tomhle.

0/0
31.10.2016 8:49

S92t56a64n 17N36o18v97á60k 5587625435154

V Alpách jsem nebyl, resp. nežil tak dlouho, abych mohl porovnat výdrž asfaltu, ale musím se držet informací v článku, kde se výslovně píše, že "je dražší a nevydrží příliš dlouho". Předpokládám, že je míněno porovnání s "běžným" asfaltem.

Takže to je přesně to, co tady nepotřebujeme. Potřebujeme levný, odolný, dlouhoživotnostní.

A jestli při jízdě aut vytváří hluk jak kočičí hlavy, vem to čert...

+3/−1
31.10.2016 8:58

J91a98r65o17m74í12r 64K78r82á60l 4500129754929

No a proto by se měli páni jet podívat tam, kde tichý asfalt navíc vydrží déle, než klasický, ne ?

0/0
31.10.2016 9:17

J22a97r69o31m80í58r 73K33r33á45l 4950899684869

Podobný asfalt se začal používat v Itálii už koncem 80. let. A kupodivu i kvůli tomu, že tak nepraská a déle vydrží. Neměl by se pan ředitel trochu porozhlédnout aspoň po Evropě ?

0/0
31.10.2016 8:25

M96i34l50a71n 94C68h12a98l74u96p10a 7934656157383

Odbornou stránku těchto článků by zvýšila spolupráce s někým, kdo je znalý popisované problematiky. Takto zde padající cifry, míry, parametry a pojmy bez jakékoliv vzájemné vazby.

+2/0
31.10.2016 7:39

T19o94m24á14š 59N24o84v61o88t40n62ý 6555277749419

Tak ono hlavně záleží na tom, jak to v dané zemi chodí a jak se jim tam ty silnice daří.

Při naší efektivitě, cenách za kilometr, standardech kvality, je vlastně opravdu na čase a je velkou výzvou, zkusit konečně jednou postavit silnici, která by byla dražší, zato méně trvanlivá. ;-)

+1/−1
31.10.2016 7:21

A70l77e21š 95W90o84l36k10e40r 6799349194989

Pokud méně vydrží, tak nebrat! Za rok budeme tiše kličkovat mezi dírama.

+2/−2
31.10.2016 7:13

M93a34r79t64i18n 28S93o36c10h75a 6649360825482

Vidno,�e pan �editel je neznal�. Sm�s m� men�� pod�l jemn�ch ��stic tud� i v�t�� mezerovitost, a d�ky n� je valiv� zvuk z pneumatik pohlcov�n. Jsou v�ak i jin� tich� �pravy bez gumov�ho granul�tu. A� komunikace slou�� motorist�m.

+1/0
31.10.2016 7:04







Najdete na iDNES.cz