Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Kola vozů jen zlehka šumí silnicí na Českolipsku. Díky tichému asfaltu

Sice je dražší a nevydrží příliš dlouho, ale zato se po něm jezdí tišeji – jako v bačkůrkách. Řeč je o gumoasfaltu, který se poprvé v Libereckém kraji objevil na povrchu nově opraveného kilometrového úseku silnice v Horní Polici na Českolipsku.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J87a80n 41K34o85h54l 4283447231184

Zase rozkopou České Mládeže :))) To už tu dlouho nebylo..

0/0
31.10.2016 19:32

O70n20d80r55a 13P77a40ř62í75z95e65k 7731479265602

Lepší by byla přeložka silnice I/9 Nový Bor-Dolní Libchava-Česká Lípa.

0/0
31.10.2016 19:14

F42a48b22i72o 23S32g86a82t12t45o61n15i 9421490587730

Tenhle asfalt s drcenými pneumatikami byl už před 30 lety na silnici Litoměřice - Česká Lípa, to zase někdo objevil Ameriku ;-€;-€;-€

0/0
31.10.2016 14:26

J77i56ř96í 69E94r61b57e81n 1903274666667

Před více než 30 lety jsem o tom obohacování asfaltu drtí ze starých pneumatik četl v Ohníčku v rubrice Třásničky zajímavostí...

0/0
31.10.2016 19:52

M62i23l36e47n91a 22K23l40o95u56č40k15o34v57á 1754233621280

Čtu dobře, že se opravil jeden kilometr? a o tom musí být článek?

+3/0
31.10.2016 10:45

S65t84a29n 97N95o78v84á67k 5787515315554

Itálie je Itálie a sever je sever. Už takhle tady normální asfalt vydrží minimum (a v tuzemském tunelářském prostředí je výstavba nebo oprava silnic nezřízeně drahá), takže tohle je zrovna směr vývoje povrchů, který si nemůžeme dovolit.

Když už někam pokládat "tichý" asfalt, tak do městských zón, do hustě obydlené zástavby, kde na hluku záleží. Na tyhle venkovské silnice by se měl dávat jiný asfalt s jinými parametry, primárně zřejmě s co nejvyšším součinitelem tření.

+1/0
31.10.2016 8:46

J15a60r18o60m44í20r 33K48r73á45l 4910289674529

Itálie je sice Itálie, ale v Alpách jsou horší podmínky, než v ČR. A právě ten nový tam dávali proto, že měl lepší parametry i v tomhle.

0/0
31.10.2016 8:49

S98t31a55n 41N43o90v95á71k 5287705875764

V Alpách jsem nebyl, resp. nežil tak dlouho, abych mohl porovnat výdrž asfaltu, ale musím se držet informací v článku, kde se výslovně píše, že "je dražší a nevydrží příliš dlouho". Předpokládám, že je míněno porovnání s "běžným" asfaltem.

Takže to je přesně to, co tady nepotřebujeme. Potřebujeme levný, odolný, dlouhoživotnostní.

A jestli při jízdě aut vytváří hluk jak kočičí hlavy, vem to čert...

+3/−1
31.10.2016 8:58

J54a56r95o70m66í17r 79K87r95á94l 4940119184129

No a proto by se měli páni jet podívat tam, kde tichý asfalt navíc vydrží déle, než klasický, ne ?

0/0
31.10.2016 9:17

J76a70r10o96m42í29r 76K49r47á51l 4750829794129

Podobný asfalt se začal používat v Itálii už koncem 80. let. A kupodivu i kvůli tomu, že tak nepraská a déle vydrží. Neměl by se pan ředitel trochu porozhlédnout aspoň po Evropě ?

0/0
31.10.2016 8:25

M83i27l82a62n 14C48h48a65l41u92p57a 7954326727503

Odbornou stránku těchto článků by zvýšila spolupráce s někým, kdo je znalý popisované problematiky. Takto zde padající cifry, míry, parametry a pojmy bez jakékoliv vzájemné vazby.

+2/0
31.10.2016 7:39

T89o29m77á69š 42N93o63v51o51t30n50ý 6355777739259

Tak ono hlavně záleží na tom, jak to v dané zemi chodí a jak se jim tam ty silnice daří.

Při naší efektivitě, cenách za kilometr, standardech kvality, je vlastně opravdu na čase a je velkou výzvou, zkusit konečně jednou postavit silnici, která by byla dražší, zato méně trvanlivá. ;-)

+1/−1
31.10.2016 7:21

A67l81e88š 95W34o91l56k56e45r 6769189294749

Pokud méně vydrží, tak nebrat! Za rok budeme tiše kličkovat mezi dírama.

+2/−2
31.10.2016 7:13

M77a34r91t39i56n 70S76o18c81h28a 6389590625762

Vidno,�e pan �editel je neznal�. Sm�s m� men�� pod�l jemn�ch ��stic tud� i v�t�� mezerovitost, a d�ky n� je valiv� zvuk z pneumatik pohlcov�n. Jsou v�ak i jin� tich� �pravy bez gumov�ho granul�tu. A� komunikace slou�� motorist�m.

+1/0
31.10.2016 7:04







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.