Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Cesta k miliardám je volná. V Jablonci za peníze prodlouží trať tramvaje

Prodloužení tramvajové trati až do centra Jablonce, cyklostezky nebo výstavba terminálu na autobusovém nádraží. Projekty, po nichž zatím Liberec s Jabloncem a okolními obcemi jen toužil, se mohou stát skutečností.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M45a16t10ě87j 50V30o75n92d14ř82i26č11k18a 4344240598256

Za peníze? Pane jo, já myslel, že za 2 husy a 1 krávu...

+3/0
19.11.2016 19:39

M23i92l34e40n47a 78K98l23o86u67č27k73o43v69á 2466560906532

jeste nikdy jsem neviděla pred čínskou restaurací stolky a zidle.A to jeste tramvaj nejezdí. Takže až zacne jezdit, udelá tam Alizée zahrádku? a někdo si tam posedí, aby mu u hlavy jezdily tramvaje? bože, naprostá zbytečnost. Komu to co přinese? jen vetší ruch v centru.

+3/−1
19.11.2016 12:50

P37e52t66r 16S69c94h83w78a34r50z 7218569803291

Co je naprostá zbytečnost? Ty stolky a židle? ;-)

0/0
19.11.2016 16:51

M41i75l24e73n18a 51K96l36o11u73č63k62o58v29á 2696220796542

Ne, ta tramvaj. Kdyby byla konečná vzdálená 2km, tak možná, ale dnes mi to prijde blbost.

+5/−3
19.11.2016 17:10

M27i79r85o16s58l17a32v 39P55a67č53e58s 8110407866962

A vyhozená miliarda navíc!

+4/−1
19.11.2016 17:21

M41i67l55e72n47a 49K55l11o51u91č52k17o45v64á 2186210696662

Doteď je střed města vcelku klidný, pěší zóna, člověk se může pohybovat docela bezpečně a oni tam narvou tramvaj. Ten ramus, zvýšené nebezpečí,nechápu priority zastupitelů. A uz vůbec nevím, kam se vejde otočka?

+3/−4
19.11.2016 17:38

J39i11ř42í 34E27r16b50e78n 1953394816517

Točna bude u dnešního autobusáku, který se promění v důstojný přestupní terminál, obzvlášť při napojení železniční stanice Jablonec centrum (cca 100 m vzdušnou čarou).

+2/−1
19.11.2016 22:11

A72d32a75m 60P86o12c66h17e 7168776340845

Tramvaj a rámus, argument nejpozději tak z roku 93. A nebezpečí jaké, když pojede max. 30?

+3/−1
20.11.2016 11:58

M64i66l63e24n92a 89K58l42o88u43č11k85o63v17á 2506480316672

Vzdušnou čarou bydlím cca 300m od tratě a konečné. Řeknu Vám, že je to ramus, zeptejte se těch, co bydlí na Budovatelu.

+2/−1
20.11.2016 12:05

A52d25a28m 10P29o29c41h84e 7778166540615

A napadlo vás třeba, že trať se dá stavět mnoha různými technologiemi a mimojiné i odhlučit tak, že tramvaj na ní bude tišší než průměrný osobák?

+4/0
20.11.2016 13:47

J59i60ř75í 57E69r59b51e35n 1853154806497

To prodloužení tramvajové trati má stát cca 600 milionů. Ono se dnes staví poněkud náročnější a ve finále trvanlivější metodou, protože nové tramvaje jsou asi tak pětkrát těžší (a obsažnější a rychlejší) - takže dnešní trať musí být asi tak 25× kvalitnější než bývaly ty naboso pokládané kolejničky za Rakouska-Uherska...

+1/−2
19.11.2016 22:28

J62i38ř30í 89E95r79b61e27n 1853484346187

Ještě že lidi jako Vy neměli rozhodující slovo před 120 lety, kdy se začala projektovat trať Gablonz - Reichenau. Dyk to na nádraží bylo jenom přes kopec!

+3/−3
19.11.2016 22:19

M66i63l46e44n82a 18K22l52o86u36č83k49o19v16á 2466890956942

Jjo, pravda, vypadá to, že Vy jste to slovo měl . Ale v téhle tramvaji už se, bohužel, nesvezete .

+2/−1
19.11.2016 22:37

J81i47ř44í 78E47r90b97e51n 1873974536377

Ách jo. Jednou hudrujete, že ničíme co udělali naši předci (ale to by Vaši předci museli být Němci), ale když už se konečně jednou rozhodne investovat do budoucnosti, tak hudrujete zase, že to prý je zbytečné.

Tak nevím, v jednašedesáti byste už mohla mít trochu stálejší názory ;-)

+1/−3
19.11.2016 22:40

M75i21l36e67n90a 15K23l17o52u77č92k37o62v35á 2546800796892

Ale jděte, Vy lichotniku .Btw. kde jste vyčetl, že hudruji? Mně to vlastně je fuk, stejně tramvaji ani busem ani vlakem nejezdím. :-P

0/−1
19.11.2016 22:50

P42a71v30e89l 66N85o72v86á26č55e45k 4400296248

Jo to víte, není lepší nápad než tramvaj centrem města. U nás před padesáti lety, když byla Poruba holá pláň také plánovali trať, staví ji až nyní a cpou mezi domy - 3,3km za 1,1mld(+to, co bude potom jako vícepráce, navíc se třemi zatáčkami 90°) a neslyšíme nic jiného než, že tramvaj je městotvorný prvek, že občané mají právo cestovat jako v 21.století atd.

A to před rokem v rámci "Ekologizace" Dopravní podnik nakoupil 105 autobusů na CNG a plničku za 864 milionů a po roce už ekologické nejsou a je třeba postavit tramvajovou trať. Plnička je tady za rohem, takže autobusy přesunou jinam a budou jezdit tankovat plyn přes celé město - ekologie a ekonomika.

Někteří diskutéři jsou zřejmě všudezdejší!, třeba pan Gabryš náramně zná Ostravu, ví jak je tam trať potřebná koukám, že zná výborně i Jablonec. R^

No uvidíte, možná přijde i supertichá tramvaj na baterie a travnatý kolejový pás, který pan primátor sliboval u nás :-/

A hlavně, do konce příštího roku musí dodat podklady pro dotaci a stále nemají co říct veřejnosti. O lanovce, která se má stavět po roce 2020 se ví úplně všechno...tak to prostě dnska funguje...

Důležité je stavět a prostavět, když to platí z 85% EU, tak je jedno co a o ekologii jde až na posledním místě. Podpoří to pár odborných diskutérů, odpůrce setřou jako laiky, naivy a zpátečníky a je to.

+1/0
20.12.2016 5:13

M97i59r59o71s22l51a25v 41P76a88č52e13s 8540167266212

Nic proti prodloužení trati tramvaje Lb-Jn směrem k centru města, ale bude to mít smysl pouze v případě že se postaví v původní trase se zastávkou u Lázní, Žantů, Remize a tramvaj opět objede park ulicí Sadovou, kde přetne silnici a napojí se na současnou točnu v opačném směru.

+2/0
20.11.2016 13:12

J46i27ř70í 97E64r81b16e85n 1543504936137

Tam to smysl právě moc dávat nebude, a přivést tramvajovou trať znovu na silnici E65 není nejlepší nápad.

Tramvaj je nutno propojit s ostatními druhy dopravy, tj. autobusy a vlakem. Ovocný trh je k tomu ideální - druhou možností je postavit nový autobusák u dnešní tramvajové smyčky pod Novou Pasířskou a tahat pod to sídliště veškerou autobusovou dopravu...

+3/0
20.11.2016 22:49

M88i67l71a21n 57V78i39k 1127745813673

Gumák mimo centrum - dobrý nápad!8-o

+2/0
21.11.2016 16:11

P38e74t11r 94N41e47c62h41a66n70i14c18k28ý 7693316588250

Dnešní tramvaj je pro obyvatele vzdálenější od centra bez vazby na MHD naprosto k ničemu. Prodloužení je logický krok, spíš rušení od komunistů v takovém rozsahu byla kravina. Jenže komunisti něco jako přestupní terminál neznali.

+5/−4
19.11.2016 18:35

M52i73l26e71n56a 21K52l18o27u40č55k75o76v23á 2466630596412

Vzdálenější do centra?těch 150metrů nikdo nedojde? a tam staví busy

+2/−3
19.11.2016 19:35

P33e63t86r 73N47e91c19h37a41n83i58c52k51ý 7363296238580

Myslíte Lázně? Busů málo a nenavazují, třeba do Mšena nic. Na pražskou 390m, na autobusak 800m. Ve špatném počasí nebo s věcmi to roli hraje.

+6/0
19.11.2016 19:39

A10d64a94m 81P62o58c85h24e 7168176650895

A napadlo vás, že třeba tramvaje slouží k dopravě? Nebo tam jen sama nejezdíte, tudíž je to pro vás zbytečnost? A čemu vadí tramvaj u hlavy?

+2/−1
20.11.2016 11:57

A57l67o54i67s 37S97l93á38m78e35č34k62a 2296792672592

Konečně. R^

Ještě kdyby se v Liberci podařilo prosadit tramvaj/rychlodráhu směr Rochlice a bude to v kupě. ;-)

+9/0
18.11.2016 19:55
Foto

B73r88o28n55i62s63l45a97v 63G59a69b15r11y58š 2412839521

I do Pavlovic nebo do Ruprechtic bych si představoval tramvajovou trať. Ale do Rochlice je přednější. :-)

+3/0
18.11.2016 21:28

J47i83ř26í 14E84r24b38e34n 1843794736397

Když už je teď ulice Milady Horákové rozkopaná, dělají tam nějaké přípravy pro tramvaj?

Pamatuji tuhle ulici i navazující Vratislavickou jako rušné čtyřproudovky ještě před nějakými 10-12 lety (dokonce pamatuji bourání továren v okolí), po dokončení nové jablonecké rychlostky je hodně zklidnili a zúžili...

+1/0
18.11.2016 21:38







Najdete na iDNES.cz