Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Cesta k miliardám je volná. V Jablonci za peníze prodlouží trať tramvaje

Prodloužení tramvajové trati až do centra Jablonce, cyklostezky nebo výstavba terminálu na autobusovém nádraží. Projekty, po nichž zatím Liberec s Jabloncem a okolními obcemi jen toužil, se mohou stát skutečností.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M74a87t15ě34j 87V70o61n37d62ř55i78č32k33a 4704380658226

Za peníze? Pane jo, já myslel, že za 2 husy a 1 krávu...

+3/0
19.11.2016 19:39

M70i55l20e72n63a 75K81l57o67u85č22k98o49v18á 1984373961730

jeste nikdy jsem neviděla pred čínskou restaurací stolky a zidle.A to jeste tramvaj nejezdí. Takže až zacne jezdit, udelá tam Alizée zahrádku? a někdo si tam posedí, aby mu u hlavy jezdily tramvaje? bože, naprostá zbytečnost. Komu to co přinese? jen vetší ruch v centru.

+3/−1
19.11.2016 12:50

P90e84t30r 58S86c59h70w90a70r89z 7968369793741

Co je naprostá zbytečnost? Ty stolky a židle? ;-)

0/0
19.11.2016 16:51

M47i47l91e50n93a 27K20l21o33u76č29k84o48v37á 1224463791940

Ne, ta tramvaj. Kdyby byla konečná vzdálená 2km, tak možná, ale dnes mi to prijde blbost.

+5/−3
19.11.2016 17:10

M35i96r47o79s90l21a67v 60P12a72č14e91s 8590407156472

A vyhozená miliarda navíc!

+4/−1
19.11.2016 17:21

M61i12l25e57n43a 79K62l78o61u52č38k12o20v42á 1774343201110

Doteď je střed města vcelku klidný, pěší zóna, člověk se může pohybovat docela bezpečně a oni tam narvou tramvaj. Ten ramus, zvýšené nebezpečí,nechápu priority zastupitelů. A uz vůbec nevím, kam se vejde otočka?

+3/−4
19.11.2016 17:38

J10i81ř37í 66E55r80b82e42n 1253474166417

Točna bude u dnešního autobusáku, který se promění v důstojný přestupní terminál, obzvlášť při napojení železniční stanice Jablonec centrum (cca 100 m vzdušnou čarou).

+2/−1
19.11.2016 22:11

A26d88a78m 11P75o20c31h31e 7618556430675

Tramvaj a rámus, argument nejpozději tak z roku 93. A nebezpečí jaké, když pojede max. 30?

+3/−1
20.11.2016 11:58

M28i48l81e65n49a 68K93l79o81u58č39k32o20v93á 1554443741100

Vzdušnou čarou bydlím cca 300m od tratě a konečné. Řeknu Vám, že je to ramus, zeptejte se těch, co bydlí na Budovatelu.

+2/−1
20.11.2016 12:05

A25d72a30m 36P49o33c18h65e 7668136870495

A napadlo vás třeba, že trať se dá stavět mnoha různými technologiemi a mimojiné i odhlučit tak, že tramvaj na ní bude tišší než průměrný osobák?

+4/0
20.11.2016 13:47

J53i48ř69í 47E17r97b26e91n 1553524366587

To prodloužení tramvajové trati má stát cca 600 milionů. Ono se dnes staví poněkud náročnější a ve finále trvanlivější metodou, protože nové tramvaje jsou asi tak pětkrát těžší (a obsažnější a rychlejší) - takže dnešní trať musí být asi tak 25× kvalitnější než bývaly ty naboso pokládané kolejničky za Rakouska-Uherska...

+1/−2
19.11.2016 22:28

J67i58ř55í 90E80r64b85e56n 1603914286937

Ještě že lidi jako Vy neměli rozhodující slovo před 120 lety, kdy se začala projektovat trať Gablonz - Reichenau. Dyk to na nádraží bylo jenom přes kopec!

+3/−3
19.11.2016 22:19

M97i21l42e42n41a 13K37l76o93u18č84k83o50v55á 1474463571170

Jjo, pravda, vypadá to, že Vy jste to slovo měl . Ale v téhle tramvaji už se, bohužel, nesvezete .

+2/−1
19.11.2016 22:37

J18i71ř46í 70E67r90b76e27n 1843124266407

Ách jo. Jednou hudrujete, že ničíme co udělali naši předci (ale to by Vaši předci museli být Němci), ale když už se konečně jednou rozhodne investovat do budoucnosti, tak hudrujete zase, že to prý je zbytečné.

Tak nevím, v jednašedesáti byste už mohla mít trochu stálejší názory ;-)

+1/−3
19.11.2016 22:40

M88i61l29e74n49a 94K64l83o60u52č25k58o64v59á 1724713501340

Ale jděte, Vy lichotniku .Btw. kde jste vyčetl, že hudruji? Mně to vlastně je fuk, stejně tramvaji ani busem ani vlakem nejezdím. :-P

0/−1
19.11.2016 22:50

P49a98v52e83l 55N57o37v53á51č64e23k 4270346598

Jo to víte, není lepší nápad než tramvaj centrem města. U nás před padesáti lety, když byla Poruba holá pláň také plánovali trať, staví ji až nyní a cpou mezi domy - 3,3km za 1,1mld(+to, co bude potom jako vícepráce, navíc se třemi zatáčkami 90°) a neslyšíme nic jiného než, že tramvaj je městotvorný prvek, že občané mají právo cestovat jako v 21.století atd.

A to před rokem v rámci "Ekologizace" Dopravní podnik nakoupil 105 autobusů na CNG a plničku za 864 milionů a po roce už ekologické nejsou a je třeba postavit tramvajovou trať. Plnička je tady za rohem, takže autobusy přesunou jinam a budou jezdit tankovat plyn přes celé město - ekologie a ekonomika.

Někteří diskutéři jsou zřejmě všudezdejší!, třeba pan Gabryš náramně zná Ostravu, ví jak je tam trať potřebná koukám, že zná výborně i Jablonec. R^

No uvidíte, možná přijde i supertichá tramvaj na baterie a travnatý kolejový pás, který pan primátor sliboval u nás :-/

A hlavně, do konce příštího roku musí dodat podklady pro dotaci a stále nemají co říct veřejnosti. O lanovce, která se má stavět po roce 2020 se ví úplně všechno...tak to prostě dnska funguje...

Důležité je stavět a prostavět, když to platí z 85% EU, tak je jedno co a o ekologii jde až na posledním místě. Podpoří to pár odborných diskutérů, odpůrce setřou jako laiky, naivy a zpátečníky a je to.

+1/0
20.12.2016 5:13

M62i28r33o63s74l16a51v 80P72a56č64e56s 8860157186272

Nic proti prodloužení trati tramvaje Lb-Jn směrem k centru města, ale bude to mít smysl pouze v případě že se postaví v původní trase se zastávkou u Lázní, Žantů, Remize a tramvaj opět objede park ulicí Sadovou, kde přetne silnici a napojí se na současnou točnu v opačném směru.

+2/0
20.11.2016 13:12

J15i75ř59í 85E76r41b45e77n 1733264226517

Tam to smysl právě moc dávat nebude, a přivést tramvajovou trať znovu na silnici E65 není nejlepší nápad.

Tramvaj je nutno propojit s ostatními druhy dopravy, tj. autobusy a vlakem. Ovocný trh je k tomu ideální - druhou možností je postavit nový autobusák u dnešní tramvajové smyčky pod Novou Pasířskou a tahat pod to sídliště veškerou autobusovou dopravu...

+3/0
20.11.2016 22:49

M23i29l46a34n 90V98i12k 1407495173743

Gumák mimo centrum - dobrý nápad!8-o

+2/0
21.11.2016 16:11

P28e73t67r 35N95e28c98h69a31n44i33c59k47ý 7673486828310

Dnešní tramvaj je pro obyvatele vzdálenější od centra bez vazby na MHD naprosto k ničemu. Prodloužení je logický krok, spíš rušení od komunistů v takovém rozsahu byla kravina. Jenže komunisti něco jako přestupní terminál neznali.

+5/−4
19.11.2016 18:35

M82i54l89e58n93a 10K67l53o19u40č64k87o12v76á 1774973111410

Vzdálenější do centra?těch 150metrů nikdo nedojde? a tam staví busy

+2/−3
19.11.2016 19:35

P21e18t15r 48N59e73c55h89a16n88i69c98k66ý 7523256808570

Myslíte Lázně? Busů málo a nenavazují, třeba do Mšena nic. Na pražskou 390m, na autobusak 800m. Ve špatném počasí nebo s věcmi to roli hraje.

+6/0
19.11.2016 19:39

A93d26a26m 33P73o10c81h86e 7868436810295

A napadlo vás, že třeba tramvaje slouží k dopravě? Nebo tam jen sama nejezdíte, tudíž je to pro vás zbytečnost? A čemu vadí tramvaj u hlavy?

+2/−1
20.11.2016 11:57

A67l55o61i45s 35S36l73á25m43e93č26k12a 2146922772822

Konečně. R^

Ještě kdyby se v Liberci podařilo prosadit tramvaj/rychlodráhu směr Rochlice a bude to v kupě. ;-)

+9/0
18.11.2016 19:55
Foto

B19r73o22n71i31s29l82a80v 83G17a47b17r33y61š 2712399731

I do Pavlovic nebo do Ruprechtic bych si představoval tramvajovou trať. Ale do Rochlice je přednější. :-)

+3/0
18.11.2016 21:28

J70i48ř43í 18E62r40b25e51n 1643234986107

Když už je teď ulice Milady Horákové rozkopaná, dělají tam nějaké přípravy pro tramvaj?

Pamatuji tuhle ulici i navazující Vratislavickou jako rušné čtyřproudovky ještě před nějakými 10-12 lety (dokonce pamatuji bourání továren v okolí), po dokončení nové jablonecké rychlostky je hodně zklidnili a zúžili...

+1/0
18.11.2016 21:38







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.