Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Spojíme liberecké autobusové nádraží s vlakovým, zní z kraje

Dnes slouží pouze k odstavení vlaků, do budoucna by ale místo kolejí mohly být na vlakovém nádraží zastávky autobusů. Zatímco město Liberec plánuje z evropských peněz výstavbu nového terminálu na stávajícím autobusovém nádraží, krajská firma Korid má jiný nápad.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J78a24n 10M49a25x54a 9735643409

Nápad na využití volných ploch, které jsou historicky dopravní, je velmi inspirativní. Jde vlastně o revitalizaci a znovuoživení místa, které již neplní plnohodnotně svou původní funkci v rámci železniční dopravy a je velmi nepravděpodobné, že by se to změnilo. Navíc se domnívám, že s ohledem na to původní využívání se dnes jedná i o prostor ekologicky poškozený a terminál je šance pro odstranění těchto škod.

Z KORIDu vzešlo ke spokojenosti cestujících již několik projektů na stavbu terminálů různých velikostí. Trošku mě zaráží postoj města, protože tady se navrhuje projekt který by naopak mohl zlepšit životní prostor města - takový větší zelený park takřka v centru města by byl velmi přínosným prvkem (možná by se však na tom asi tolik neproinvestovalo). Zcela mimo mísu jsou silná slova o "masakru" - znám mnohem intenzivnější přestupní uzly, kde vlakové nádraží ze třech stran obepínají tramvaje, autobusy MHD, regionální i dálkové dopravy a žádný masakr se tam nekoná.

Dnes je navíc v Liberci situace, že na vzdálenosti 1 km leží tři dopravní uzly veřejné dopravy, což je stav, který není úplně v pořádku. Tady je šance to změnit do dvou uzlů a ještě jako benefit získat prostor pro realizaci jiných městotvorných ploch. Investice do současného autobusáku, který mimochodem nepatří městu, je dle mého názoru zbytečné mrhání peněz a to nejen z hlediska stavby, ale i následného provozu, který něco stojí a mimochodem není žádná garance, že jej regionální linky musí využívat.

+12/0
8.12.2016 10:50

S31t27a32n79i48s95l64a51v 59N26ý18v18l35t 2724415123

Bojujme za zdarma linku mezi fugnerovou a nádražím. Všichni tam musí, pokud nepřestupují na další meziměsto. Ne vždy je počasí a zavazadlo přívětivé.

A ne vždy je tramvaj včas a prázdná na zastávce. Interval 15minut z většiny.

0/0
8.12.2016 11:08

P39e71t71r 77K21o74l29o38m29a86z22n62í49k 8274813480206

ad - masakr, tady to je hlavne polický problém, protože na kraji a Liberci sedí lidé, co se vzájemě minimálně nemusej a svůj projekt nehodí do kopru jen kůli druhejm ...

+1/0
8.12.2016 11:14

S32t74a29n60i73s77l67a33v 23N60ý76v26l47t 2524505683

Dopravní podnik by měl mezi fugnerovou a nádražím zavést zdarma tramvaj a posílit ji. Proč tedy máme jeden klíčový terminál dole a meziměsto daleko na kopci? To mi přijde jako daleko větší problém, než 100 metrů přeběh mezi vlakem a busem.

+2/0
8.12.2016 10:49

P46e84t81r 11N85e28c55h97a93n59i60c83k11ý 7113416448690

MHD zdarma mezi Fügnerovou a nádražím by smysl měla (podobně to funguje třeba v Grazu), stejně tak v Praze by to mělo být mezi Hlavním nádražím a Masaryčkou, v Olomouci mezi autobusovým a hlavním, jen v HK mají zadarmo aspoň dopravu k terminálu (a to je něco přes 100 metrů). Těch 100 metrů přeběhu ale jako problém vidím. Jednak lidé ne vždy chodí nejlépe, počasí také nemusí být (zvláště v Liberci) nejvlídnější, mohou nosit těžké tašky a další věci. Potřebují na přestup delší čas (dopravně prakticky plánovat přestup mezi vlakem a busem uspokojivě nelze) a turisté to autobusové nádraží často ani nenajdou (nedejbože když vylezou z nádraží příjezdovým podchodem). Už přestup na tramvaj by to vylepšilo, kdyby se východy posunuly blíž.

+2/0
8.12.2016 10:59

S97t13a96n21i51s65l93a13v 54N97ý24v51l21t 2814435703

Jojo, přijedu z Turnova v zimě, a než dojdu dolů na fugnerovu, tak ze mě vítr a zima vyfouká veškerou chuť do života, sněží mi u toho do obličeje a dole jsem už úplně mokrej. Je to dost daleko na to. Stačí aby jezdila dokola jedna tramvaj nahoru a dolů. Na fugnerove maj smyčku, zastávku za nádražím maj taky smyčku.

0/0
8.12.2016 11:02

P92e12t41r 98N46e33c13h28a31n65i23c26k83ý 7313216288410

No na druhou stranu pokud jedete na IDS opuscard, tak tu tramvaj v ceně jízdenky máte zadarmo (do nějakého počtu minut což bude tak min. 90minut u TU-Liberec). Spíš je ostuda, že rychlíky nejsou integrované Rv

0/0
8.12.2016 11:07

M56a48r48e52k 57M93a29r87t96i41n 8309414556810

Když hodlají udělat z křižovatky před nádražím pěší zónu, tak kam se vrtne doprava z Nákladní ulice??? Trochu nedomyšlené. Navíc problém vzdálenosti mezi vlakáčem a bus nádražím není nijak tragická.

0/0
8.12.2016 10:20

P76e26t22r 18N98e98c45h32a74n10i78c89k84ý 7513766298320

http://www.iidol.cz/aktuality/1826:terminal-liberec.html s tou se tam moc nepočítá, patrně se veškerá doprava přesune na průtah a do tunelu...

0/0
8.12.2016 11:04

R86a94d20i64m 43Š94a27r45a17p22a20t48k91a 9828862748836

Ani bych se nedivil,kdyby bylo Město Liberec ve stejném začátku jako je studie Koridu. Vojáci mají novou rampu v Chrastavě, tu libereckou nepotřebují. Ostatní nákladiště se pak dá přesunout k Aréně. Takže by neměl být ani problém se domluvit s dráhou na pozemcích.

Terminál "vše dohromady" není žádný "masakr"8-o, ale osvědčený evropský standard pro spokojené cestující, kteří chtějí mít přestup co nejjednodušší.

+4/−2
8.12.2016 10:16

D46a10n70i23e21l 28K95u33k73l48a 1738671196766

Nejdřív se postaví nová budova na autobusáku (s přispěním EU dotací). Pak se to přesune na vlakáč (s přispěním EU dotací). A celé to stavebně obhospodaří firma (S), která vyhraje zcela průhledné výběrko. Bude-li něco jinak, budu udiven :)

+3/−2
8.12.2016 10:13

A21l76o18i42s 46S45l27á43m31e94č71k90a 2866342832812

Nejen Praha má svá "S". Své "S" má i Liberec.

Tomu ale stačí jen jedno... :-P

+1/0
8.12.2016 18:19

M27i91l24o11š 15K75r58č19m74á75ř 2237405697556

další pěší zónu v Liberci opravdu ne

+1/0
8.12.2016 9:50

J52a77n 97Č44e97k71a82l 7499495384654

Nemyslím si, že by zrovna v Liberci byl problém s přílišnou vzdáleností autobusáku od vlakového... Zcivilizovat vlakové ano, ale nevymýšlet zbytečné utrácení dotací jen protože to je za co utratit...

+6/−2
8.12.2016 9:23

P12e77t74r 51N30e41c70h49a90n30i81c52k18ý 7713446288980

Pokud to má sloužit k uspokojivému přestupu, tak to ideální opravdu není, i když na Plzeň to nemá

0/0
8.12.2016 11:09

O66t70t32o 85P73o74s51p92í91š51i35l 4224985767518

A co myslíte, sedí Vaše parafráze "nevymýšlet zbytečné utrácení dotací jen protože to je za co utratit" spíše na "rekultivací" stávajícího AN nebo na nový terminál?

Pro lepší posouzení mé řečnické otázky doplňuji citaci z článku:

"Ale abychom čekali, až se domluví kraj se Správou železniční dopravní cesty a Českými drahami, to může trvat příliš dlouho a dotace nám mezitím utečou,“ zdůraznil Korytář.

+2/0
8.12.2016 15:13

M84a44r12t97i82n 66M53u43s51i90l 4770341703351

Za nápad přímo spojit autobusák s vlakáčem R^. Korydem navržené řešení vč. návazného parkování mi zní logicky. Cestujícím by velmi pomohlo.

+3/−1
8.12.2016 7:40

M89i72l63e52n83a 81K78l16o79u38č12k33o57v38á 1894443371900

Jenže všechno je to ve fázi "mohlo by, evropske peníze, do 3-5 let". Ani nevím, jestli se tam píše, jestli je nějaká studie, zatím to jsou jen suché žvásty.

+4/−1
8.12.2016 8:16

M53a40r66t72i68n 46M44u41s22i36l 4790941943491

Ono s autobusákem to není o moc dál. Město sice jako něco chce a zamýšlí, ale autobusák zdaleka ani není jeho...

+7/0
8.12.2016 9:09

P80e67t12r 77N71e68c25h93a72n78i63c73k94ý 7593196258530

Vize už jsou http://www.iidol.cz/aktuality/1826:terminal-liberec.html

+1/0
8.12.2016 10:52

A17l62o85i80s 39S67l26á13m26e18č51k69a 2526362832422

Provizorium, které trvá čtvrt století, by s výhledem na opravdu kvalitní řešení klidně mohlo ještě pět let vydržet.

+2/0
8.12.2016 18:22

J61i52ř88í 35E21r71b68e75n 1583674876197

Kde vlastně býval autobusák před zadeklováním tunelu?

0/0
9.12.2016 10:41







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.