Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Spojíme liberecké autobusové nádraží s vlakovým, zní z kraje

Dnes slouží pouze k odstavení vlaků, do budoucna by ale místo kolejí mohly být na vlakovém nádraží zastávky autobusů. Zatímco město Liberec plánuje z evropských peněz výstavbu nového terminálu na stávajícím autobusovém nádraží, krajská firma Korid má jiný nápad.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J33a68n 37M14a19x50a 9775193459

Nápad na využití volných ploch, které jsou historicky dopravní, je velmi inspirativní. Jde vlastně o revitalizaci a znovuoživení místa, které již neplní plnohodnotně svou původní funkci v rámci železniční dopravy a je velmi nepravděpodobné, že by se to změnilo. Navíc se domnívám, že s ohledem na to původní využívání se dnes jedná i o prostor ekologicky poškozený a terminál je šance pro odstranění těchto škod.

Z KORIDu vzešlo ke spokojenosti cestujících již několik projektů na stavbu terminálů různých velikostí. Trošku mě zaráží postoj města, protože tady se navrhuje projekt který by naopak mohl zlepšit životní prostor města - takový větší zelený park takřka v centru města by byl velmi přínosným prvkem (možná by se však na tom asi tolik neproinvestovalo). Zcela mimo mísu jsou silná slova o "masakru" - znám mnohem intenzivnější přestupní uzly, kde vlakové nádraží ze třech stran obepínají tramvaje, autobusy MHD, regionální i dálkové dopravy a žádný masakr se tam nekoná.

Dnes je navíc v Liberci situace, že na vzdálenosti 1 km leží tři dopravní uzly veřejné dopravy, což je stav, který není úplně v pořádku. Tady je šance to změnit do dvou uzlů a ještě jako benefit získat prostor pro realizaci jiných městotvorných ploch. Investice do současného autobusáku, který mimochodem nepatří městu, je dle mého názoru zbytečné mrhání peněz a to nejen z hlediska stavby, ale i následného provozu, který něco stojí a mimochodem není žádná garance, že jej regionální linky musí využívat.

+12/0
8.12.2016 10:50

S35t83a60n25i97s92l32a10v 76N21ý94v14l72t 2624285833

Bojujme za zdarma linku mezi fugnerovou a nádražím. Všichni tam musí, pokud nepřestupují na další meziměsto. Ne vždy je počasí a zavazadlo přívětivé.

A ne vždy je tramvaj včas a prázdná na zastávce. Interval 15minut z většiny.

0/0
8.12.2016 11:08

P20e35t18r 22K90o20l18o96m66a81z64n31í26k 8924473720596

ad - masakr, tady to je hlavne polický problém, protože na kraji a Liberci sedí lidé, co se vzájemě minimálně nemusej a svůj projekt nehodí do kopru jen kůli druhejm ...

+1/0
8.12.2016 11:14

S34t86a68n75i55s72l88a31v 22N42ý40v12l29t 2944745853

Dopravní podnik by měl mezi fugnerovou a nádražím zavést zdarma tramvaj a posílit ji. Proč tedy máme jeden klíčový terminál dole a meziměsto daleko na kopci? To mi přijde jako daleko větší problém, než 100 metrů přeběh mezi vlakem a busem.

+2/0
8.12.2016 10:49

P35e40t51r 10N33e61c25h75a62n58i25c37k10ý 7823836738310

MHD zdarma mezi Fügnerovou a nádražím by smysl měla (podobně to funguje třeba v Grazu), stejně tak v Praze by to mělo být mezi Hlavním nádražím a Masaryčkou, v Olomouci mezi autobusovým a hlavním, jen v HK mají zadarmo aspoň dopravu k terminálu (a to je něco přes 100 metrů). Těch 100 metrů přeběhu ale jako problém vidím. Jednak lidé ne vždy chodí nejlépe, počasí také nemusí být (zvláště v Liberci) nejvlídnější, mohou nosit těžké tašky a další věci. Potřebují na přestup delší čas (dopravně prakticky plánovat přestup mezi vlakem a busem uspokojivě nelze) a turisté to autobusové nádraží často ani nenajdou (nedejbože když vylezou z nádraží příjezdovým podchodem). Už přestup na tramvaj by to vylepšilo, kdyby se východy posunuly blíž.

+2/0
8.12.2016 10:59

S53t48a74n58i17s63l61a29v 90N78ý76v76l93t 2474865893

Jojo, přijedu z Turnova v zimě, a než dojdu dolů na fugnerovu, tak ze mě vítr a zima vyfouká veškerou chuť do života, sněží mi u toho do obličeje a dole jsem už úplně mokrej. Je to dost daleko na to. Stačí aby jezdila dokola jedna tramvaj nahoru a dolů. Na fugnerove maj smyčku, zastávku za nádražím maj taky smyčku.

0/0
8.12.2016 11:02

P44e90t61r 94N71e35c71h71a92n23i96c57k60ý 7303396588660

No na druhou stranu pokud jedete na IDS opuscard, tak tu tramvaj v ceně jízdenky máte zadarmo (do nějakého počtu minut což bude tak min. 90minut u TU-Liberec). Spíš je ostuda, že rychlíky nejsou integrované Rv

0/0
8.12.2016 11:07

M80a74r55e98k 36M27a76r89t80i42n 8829474976670

Když hodlají udělat z křižovatky před nádražím pěší zónu, tak kam se vrtne doprava z Nákladní ulice??? Trochu nedomyšlené. Navíc problém vzdálenosti mezi vlakáčem a bus nádražím není nijak tragická.

0/0
8.12.2016 10:20

P21e37t47r 65N90e31c77h58a28n76i13c65k93ý 7653146688690

http://www.iidol.cz/aktuality/1826:terminal-liberec.html s tou se tam moc nepočítá, patrně se veškerá doprava přesune na průtah a do tunelu...

0/0
8.12.2016 11:04

R48a28d19i23m 72Š41a90r17a73p84a15t90k91a 9878332938546

Ani bych se nedivil,kdyby bylo Město Liberec ve stejném začátku jako je studie Koridu. Vojáci mají novou rampu v Chrastavě, tu libereckou nepotřebují. Ostatní nákladiště se pak dá přesunout k Aréně. Takže by neměl být ani problém se domluvit s dráhou na pozemcích.

Terminál "vše dohromady" není žádný "masakr"8-o, ale osvědčený evropský standard pro spokojené cestující, kteří chtějí mít přestup co nejjednodušší.

+4/−2
8.12.2016 10:16

D85a30n22i64e47l 37K87u31k55l78a 1948701326206

Nejdřív se postaví nová budova na autobusáku (s přispěním EU dotací). Pak se to přesune na vlakáč (s přispěním EU dotací). A celé to stavebně obhospodaří firma (S), která vyhraje zcela průhledné výběrko. Bude-li něco jinak, budu udiven :)

+3/−2
8.12.2016 10:13

A85l21o71i43s 28S87l54á48m95e56č57k27a 2456722672352

Nejen Praha má svá "S". Své "S" má i Liberec.

Tomu ale stačí jen jedno... :-P

+1/0
8.12.2016 18:19

M87i78l70o48š 79K82r55č15m11á90ř 2317915267616

další pěší zónu v Liberci opravdu ne

+1/0
8.12.2016 9:50

J94a46n 50Č74e29k79a29l 7539155154104

Nemyslím si, že by zrovna v Liberci byl problém s přílišnou vzdáleností autobusáku od vlakového... Zcivilizovat vlakové ano, ale nevymýšlet zbytečné utrácení dotací jen protože to je za co utratit...

+6/−2
8.12.2016 9:23

P46e33t65r 16N30e90c25h63a30n89i26c98k82ý 7393126648660

Pokud to má sloužit k uspokojivému přestupu, tak to ideální opravdu není, i když na Plzeň to nemá

0/0
8.12.2016 11:09

O42t37t66o 62P31o43s60p20í75š70i52l 4874155437738

A co myslíte, sedí Vaše parafráze "nevymýšlet zbytečné utrácení dotací jen protože to je za co utratit" spíše na "rekultivací" stávajícího AN nebo na nový terminál?

Pro lepší posouzení mé řečnické otázky doplňuji citaci z článku:

"Ale abychom čekali, až se domluví kraj se Správou železniční dopravní cesty a Českými drahami, to může trvat příliš dlouho a dotace nám mezitím utečou,“ zdůraznil Korytář.

+2/0
8.12.2016 15:13

M65a48r42t59i88n 97M79u98s15i38l 4950711783471

Za nápad přímo spojit autobusák s vlakáčem R^. Korydem navržené řešení vč. návazného parkování mi zní logicky. Cestujícím by velmi pomohlo.

+3/−1
8.12.2016 7:40

M67i44l27e24n62a 21K76l47o47u25č89k14o95v54á 2306710746242

Jenže všechno je to ve fázi "mohlo by, evropske peníze, do 3-5 let". Ani nevím, jestli se tam píše, jestli je nějaká studie, zatím to jsou jen suché žvásty.

+4/−1
8.12.2016 8:16

M55a51r43t44i95n 51M74u67s62i37l 4610331353711

Ono s autobusákem to není o moc dál. Město sice jako něco chce a zamýšlí, ale autobusák zdaleka ani není jeho...

+7/0
8.12.2016 9:09

P81e72t17r 35N35e73c51h32a95n27i11c27k68ý 7843126358770

Vize už jsou http://www.iidol.cz/aktuality/1826:terminal-liberec.html

+1/0
8.12.2016 10:52

A43l62o80i25s 36S14l33á48m74e48č93k58a 2486852232882

Provizorium, které trvá čtvrt století, by s výhledem na opravdu kvalitní řešení klidně mohlo ještě pět let vydržet.

+2/0
8.12.2016 18:22

J28i31ř33í 46E94r46b11e71n 1323544256437

Kde vlastně býval autobusák před zadeklováním tunelu?

0/0
9.12.2016 10:41







Najdete na iDNES.cz