Diskuze

Spojíme liberecké autobusové nádraží s vlakovým, zní z kraje

Dnes slouží pouze k odstavení vlaků, do budoucna by ale místo kolejí mohly být na vlakovém nádraží zastávky autobusů. Zatímco město Liberec plánuje z evropských peněz výstavbu nového terminálu na stávajícím autobusovém nádraží, krajská firma Korid má jiný nápad.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
JM

J77a27n 59M65a73x53a

8. 12. 2016 10:50

Nápad na využití volných ploch, které jsou historicky dopravní, je velmi inspirativní. Jde vlastně o revitalizaci a znovuoživení místa, které již neplní plnohodnotně svou původní funkci v rámci železniční dopravy a je velmi nepravděpodobné, že by se to změnilo. Navíc se domnívám, že s ohledem na to původní využívání se dnes jedná i o prostor ekologicky poškozený a terminál je šance pro odstranění těchto škod.

Z KORIDu vzešlo ke spokojenosti cestujících již několik projektů na stavbu terminálů různých velikostí. Trošku mě zaráží postoj města, protože tady se navrhuje projekt který by naopak mohl zlepšit životní prostor města - takový větší zelený park takřka v centru města by byl velmi přínosným prvkem (možná by se však na tom asi tolik neproinvestovalo). Zcela mimo mísu jsou silná slova o "masakru" - znám mnohem intenzivnější přestupní uzly, kde vlakové nádraží ze třech stran obepínají tramvaje, autobusy MHD, regionální i dálkové dopravy a žádný masakr se tam nekoná.

Dnes je navíc v Liberci situace, že na vzdálenosti 1 km leží tři dopravní uzly veřejné dopravy, což je stav, který není úplně v pořádku. Tady je šance to změnit do dvou uzlů a ještě jako benefit získat prostor pro realizaci jiných městotvorných ploch. Investice do současného autobusáku, který mimochodem nepatří městu, je dle mého názoru zbytečné mrhání peněz a to nejen z hlediska stavby, ale i následného provozu, který něco stojí a mimochodem není žádná garance, že jej regionální linky musí využívat.

12 0
možnosti
SN

Bojujme za zdarma linku mezi fugnerovou a nádražím. Všichni tam musí, pokud nepřestupují na další meziměsto. Ne vždy je počasí a zavazadlo přívětivé.

A ne vždy je tramvaj včas a prázdná na zastávce. Interval 15minut z většiny.

0 0
možnosti
SN

Dopravní podnik by měl mezi fugnerovou a nádražím zavést zdarma tramvaj a posílit ji. Proč tedy máme jeden klíčový terminál dole a meziměsto daleko na kopci? To mi přijde jako daleko větší problém, než 100 metrů přeběh mezi vlakem a busem.

2 0
možnosti
PN

MHD zdarma mezi Fügnerovou a nádražím by smysl měla (podobně to funguje třeba v Grazu), stejně tak v Praze by to mělo být mezi Hlavním nádražím a Masaryčkou, v Olomouci mezi autobusovým a hlavním, jen v HK mají zadarmo aspoň dopravu k terminálu (a to je něco přes 100 metrů). Těch 100 metrů přeběhu ale jako problém vidím. Jednak lidé ne vždy chodí nejlépe, počasí také nemusí být (zvláště v Liberci) nejvlídnější, mohou nosit těžké tašky a další věci. Potřebují na přestup delší čas (dopravně prakticky plánovat přestup mezi vlakem a busem uspokojivě nelze) a turisté to autobusové nádraží často ani nenajdou (nedejbože když vylezou z nádraží příjezdovým podchodem). Už přestup na tramvaj by to vylepšilo, kdyby se východy posunuly blíž.

2 0
možnosti
MM

Když hodlají udělat z křižovatky před nádražím pěší zónu, tak kam se vrtne doprava z Nákladní ulice??? Trochu nedomyšlené. Navíc problém vzdálenosti mezi vlakáčem a bus nádražím není nijak tragická.

0 0
možnosti
PN

http://www.iidol.cz/aktuality/1826:terminal-liberec.html s tou se tam moc nepočítá, patrně se veškerá doprava přesune na průtah a do tunelu...

0 0
možnosti

Ani bych se nedivil,kdyby bylo Město Liberec ve stejném začátku jako je studie Koridu. Vojáci mají novou rampu v Chrastavě, tu libereckou nepotřebují. Ostatní nákladiště se pak dá přesunout k Aréně. Takže by neměl být ani problém se domluvit s dráhou na pozemcích.

Terminál "vše dohromady" není žádný "masakr"8-o, ale osvědčený evropský standard pro spokojené cestující, kteří chtějí mít přestup co nejjednodušší.

4 2
možnosti
DK

Nejdřív se postaví nová budova na autobusáku (s přispěním EU dotací). Pak se to přesune na vlakáč (s přispěním EU dotací). A celé to stavebně obhospodaří firma (S), která vyhraje zcela průhledné výběrko. Bude-li něco jinak, budu udiven :)

3 2
možnosti
AS

Nejen Praha má svá "S". Své "S" má i Liberec.

Tomu ale stačí jen jedno... :-P

1 0
možnosti
MK

další pěší zónu v Liberci opravdu ne

1 0
možnosti

J37a64n 19Č81e82k55a21l

8. 12. 2016 9:23

Nemyslím si, že by zrovna v Liberci byl problém s přílišnou vzdáleností autobusáku od vlakového... Zcivilizovat vlakové ano, ale nevymýšlet zbytečné utrácení dotací jen protože to je za co utratit...

6 2
možnosti
PN

Pokud to má sloužit k uspokojivému přestupu, tak to ideální opravdu není, i když na Plzeň to nemá

0 0
možnosti
MM

Za nápad přímo spojit autobusák s vlakáčem R^. Korydem navržené řešení vč. návazného parkování mi zní logicky. Cestujícím by velmi pomohlo.

3 1
možnosti
MK

Jenže všechno je to ve fázi "mohlo by, evropske peníze, do 3-5 let". Ani nevím, jestli se tam píše, jestli je nějaká studie, zatím to jsou jen suché žvásty.

4 1
možnosti