- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Vyčerpávající fotogalerie :-) :-) :-)
O trabantu 1,1 jsem četl několik dobových testů a čišela z nich skepse - inovace přišla pět minut po dvanácté, motor od VW je sice nesrovnatelně lepší, než dvoutakt, ale není moc živý, ve vyšších otáčkách ztrácí dech a hlavně naměřená spotřeba 8 l je vzhledem k váze vozidla a objemu motoru nepřijatelná. Zkrátka je to pořád trabant a na otevřeném trhu nemá šanci.
Dederoni na možnost koupě vozu čekali hodně let - prý při narození syna se nechali zapsat do pořadníku
Naši ho pořídili kolem roku 1980, nečekali. Ale po pouhých 13 letech musel na vrakoviště, kvůli korozi a nerentabilním opravám. Ještě že dnes se auta vyrábí jinak.
Trabant - automobil s motorom pracujúcim na princípe náhodných výbuchov. Alebo to bol wartburg?
Smutné bylo, že na něho rodiny šetřili několik let.
Ale kdo ho zažil uzná, že verze kombi byla nepřekonatelná.
Po revoluci jsme ho kupovali za pár šupů, někdy i za odtah.
Velice zábavné vozítko a výborné jízdní vlastnosti. Jen jedna vada, v zimě se vytopilo po aspoň 30km. Ale soudruzi v NDR nakonec montovali i benzínové topení, tak to bylo jak malá Tatra 613.
Vzpomínám na něho strašně rád.
My meli trabanta doma hodne dloho a muzu ti rict, ze na neho rad nevzpominam. Na co tak strasne rad vzpominas? Jak se to cele traslo kdyz si prekrocil 50km/h a nebo ze ses skoro nemohl bavit jaky tam byl randal a nebo jak to smrdelo diky kouri ktery se valil z vyfuku?
Původní Velkoněmecký vůz se jmenoval DKW Meisterklasse. Dřevěná boudička potažená plátnem, techniku převzal nejenom Trabant, ale i český Aero Minor a polská Syrena. Trabant nemůže být kult, vždyť toho vozu, vyrobeného výhradně z odpadků, nasekali statisíce.
Uniká vám asi rozdiel medzi slovami "kult" a "rarita". Trabant je kult, nie rarita. Nebol vyrobený "výhradně z odpadků". Plastové časti karosérie boli vyrobené z odpadu z priemyselnej bavlny a fenolovej živice, výsledná hmota mala obchodný názov Duroplast. Samozrejme, že aj kovové časti boli vyrobené z "odpadků", kovového šrotu. A sklá zo sklených črepov - odpadu. Rovnako, ako dnešné autá.
myslím že jim tam k dokonalé výstavě chybí ještě dva žluté trabanty
Ten zelený vojenský otevřený Trabant jsem skutečně zahlédl za jízdy v reálu za socíku v Berlíně. Jeli v tom tenkrát nějací uniformovaní muži v zeleném. Jeden z nich měl opřenou nohu někde o přístrojovku. Tak mi trochu připomínali americké vojáky v Jeepu. Tenkrát jsem na to koukal jak... , ale že to byl Trabant jsem rozpoznal hned a to i přesto, že jsem doposud nic takového neviděl.