Diskuze

Před čtvrt stoletím skončila výroba trabantů. Kultovní vůz připomíná výstava

Pomsta za Sudety, pryskyřičník pádivý, rozzuřený vysavač, modrofuk. Co se týká kultovního východoněmeckého vozu Trabant, dali lidé při vymýšlení jeho přezdívek své tvořivosti průchod naplno. Pětadvacet let od ukončení jeho výroby v německém městě Zwickau si nyní připomínají v libereckém Technickém muzeu.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
Foto

Vyčerpávající fotogalerie :-) :-) :-)

0 0
možnosti
Foto

R91o34m69a11n 97K65o72z68e14l

17. 12. 2016 22:26

O trabantu 1,1 jsem četl několik dobových testů a čišela z nich skepse - inovace přišla pět minut po dvanácté, motor od VW je sice nesrovnatelně lepší, než dvoutakt, ale není moc živý, ve vyšších otáčkách ztrácí dech a hlavně naměřená spotřeba 8 l je vzhledem k váze vozidla a objemu motoru nepřijatelná. Zkrátka je to pořád trabant a na otevřeném trhu nemá šanci.

0 0
možnosti

M56i66l72a89n 76V76i77k

17. 12. 2016 18:02

Dederoni na možnost koupě vozu čekali hodně let - prý při narození syna se nechali zapsat do pořadníku :-)

0 0
možnosti
Foto

R19o30m47a47n 56K77o75z68e19l

17. 12. 2016 22:28

Naši ho pořídili kolem roku 1980, nečekali. Ale po pouhých 13 letech musel na vrakoviště, kvůli korozi a nerentabilním opravám. Ještě že dnes se auta vyrábí jinak.

1 0
možnosti
Foto

Trabant - automobil s motorom pracujúcim na princípe náhodných výbuchov. Alebo to bol wartburg?:-)

0 0
možnosti

P53e66t86r 54Č37e53r26n30ý

17. 12. 2016 10:34

Smutné bylo, že na něho rodiny šetřili několik let.

Ale kdo ho zažil uzná, že verze kombi byla nepřekonatelná.

Po revoluci jsme ho kupovali za pár šupů, někdy i za odtah.

Velice zábavné vozítko a výborné jízdní vlastnosti. Jen jedna vada, v zimě se vytopilo po aspoň 30km. Ale soudruzi v NDR nakonec montovali i benzínové topení, tak to bylo jak malá Tatra 613.

Vzpomínám na něho strašně rád.V

1 0
možnosti

My meli trabanta doma hodne dloho a muzu ti rict, ze na neho rad nevzpominam. Na co tak strasne rad vzpominas? Jak se to cele traslo kdyz si prekrocil 50km/h a nebo ze ses skoro nemohl bavit jaky tam byl randal a nebo jak to smrdelo diky kouri ktery se valil z vyfuku?

3 0
možnosti
Foto

Původní Velkoněmecký vůz se jmenoval DKW Meisterklasse. Dřevěná boudička potažená plátnem, techniku převzal nejenom Trabant, ale i český Aero Minor a polská Syrena. Trabant nemůže být kult, vždyť toho vozu, vyrobeného výhradně z odpadků, nasekali statisíce.

0 0
možnosti

M62a60r91t29i34n 59L48a43c29o

17. 12. 2016 10:31

Uniká vám asi rozdiel medzi slovami "kult" a "rarita". Trabant je kult, nie rarita. Nebol vyrobený "výhradně z odpadků". Plastové časti karosérie boli vyrobené z odpadu z priemyselnej bavlny a fenolovej živice, výsledná hmota mala obchodný názov Duroplast. Samozrejme, že aj kovové časti boli vyrobené z "odpadků", kovového šrotu. A sklá zo sklených črepov - odpadu. Rovnako, ako dnešné autá.;-)

5 0
možnosti

myslím že jim tam k dokonalé výstavě chybí ještě dva žluté trabanty :-)

0 0
možnosti

Ten zelený vojenský otevřený Trabant jsem skutečně zahlédl za jízdy v reálu za socíku v Berlíně. Jeli v tom tenkrát nějací uniformovaní muži v zeleném. Jeden z nich měl opřenou nohu někde o přístrojovku. Tak mi trochu připomínali americké vojáky v Jeepu.;-D Tenkrát jsem na to koukal jak... , ale že to byl Trabant jsem rozpoznal hned a to i přesto, že jsem doposud nic takového neviděl.;-D

2 0
možnosti