Diskuze

GLOSA: Zbytečné televizní trýznění Největšího Liberečana Vlasty Buriana

Vlasta Burian, král komiků a suverénní vítěz ankety o Největšího Liberečana všech dob, se nyní stal jednou z klíčových postav televizního seriálu Bohéma. Obávám se, že výsledek by jej uvedl do hluboké deprese.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
PK

Nezkoumal jsem historickou pravdu o postojích herců, ale musím říci, že nechápu moc, co se nelíbí autorovi tohoto článku. Já jsem na základě seriálu získal představu o V. Burianovi která přesně odpovídá tomu, jak ho popisuje tento kritický článek. I to, co zde zmiňuje, v seriálu zaznělo. Tak nevím, v čem spočívá trýznění V. Buriana a zda autor ten seriál vůbec viděl, nebo jen měl nutkání za každou cenu něco napsat.

7 0
možnosti
LT

Naprosto s Vámi souhlasím. Bohému jsem sledoval a z ní jsem dostal jasný pocit o tom, jak moc komunisti a nepřející lidé Burianovi po válce uškodili. Autora též nechápu.

1 0
možnosti
MN

Tak já nevím. Asi jsem viděl jinou Bohému.

Vždyť tam Burian byl naopak vylíčen dost kladně. To jak ho oba totalitní režimy zlomily, jak ho Marvan odmítl, jak musel objíždět rekreační střediska aby splatil absurdní pokutu. Ano, na začátku se zapletl s příslibem tenisového kurtu a bazénu. Ale to na začátku ještě málokdo věděl jak Němci začnou Čech drtit. Dyť i to váhaní nad "Hvězdami z Baltimoru" bylo ukázáno v Burianův prospěch.

Říká se tomu "Bušení na otevřená vrata".

Anebo za tím stojí to, že režisér Sedláček je Zemanovec a je tedy nutné za každou cenu očernit jeho tvorbu. ???

7 1
možnosti
KP

Nevím, co autora glosy k tomuto názoru vede. Řekl bych, že Burian byl naopak vykreslen chápavě a např. jeho účast v rozhlasové skeči svedli autoři seriálu na Marvana :-)) Paní Brdečková měla asi na Marvana pifku, že z něj udělala bez podložení fakty takovou negativní postavu. Navíc není myslím Davidem Novotným dobře zahrán. Myslím si, že seriál je dost zkreslený a nebude zrovna podkladem pro výuku historie.

2 0
možnosti
VV

Komunisti a závistiví se mohou i smát. Ovšem nejvíc se smějě Vlasta. Je "tam"" a všechno má na háku. Věřím že "tam" má okolo sebe vděčnější publikum. Dej mu pámbu...

2 1
možnosti
AH

A70d36a28m 35H97r13o81z38a

12. 2. 2017 17:04

V článku se píše, cituji: "...........Mrzká záležitost. Bezesporu. Uniklo mi ovšem, že by ve filmu se stejnou naléhavostí zazněl i dodatek Totiž, že když po válce Buriana kvůli tomuhle úletu soudili pro kolaboranství, předložil rozhlas úřední oznámení. Stojí v něm, „že obviněný byl k účinkování přinucen, v důsledku toho svůj výkon podal způsobem neodpovídajícím obvyklé úrovni a po dobu několika let se dále rozhlasu vyhýbal.......“

Nevím, zda-li si pan autor glosy všimnul, že seriál Bohéma ještě dnes večer pokračuje a tedy neskončil. Proč tedy "nedočkat času, jako husa klasu" a "nehanit den před večerem" a tím pádem vyčkat, jak se vše ještě vyvine.

Třeba to ještě přijde :-)

3 0
možnosti
MM

Naprosto souhlasím s autorem. Seriál Bohéma je opravdu lascivní a plný nepravd. Proč to tak Sedláček natočil, těžko říct.

1 4
možnosti
AH

A51d76a81m 11H98r55o84z25a

12. 2. 2017 17:39

Nejsem si úplně jist, zda je vám znám význam slova lascivní. Obávám se, že ho používáte nesprávně.

2 0
možnosti

Seriál lže hlavně v pohledu na rodinu Havlovu to byli kolaboranti už dávno před válkou a za války udávali

1 16
možnosti
AH

A18d31a56m 26H76r52o71z80a

12. 2. 2017 16:58

Fakto jo! Důkazy pane Štěpáne?!?

3 0
možnosti

Ten seriál ať už se blíží skutečnosti nebo neblíží má zejména mladým divákům vštípit jeden velký omyl A to že rodina Havlova byli vlastenci a pomáhali Čechům ve skutečnosti kolovaly už dávno před válkou udávali české herce proto jim také byl majetek zabaven podle benešových dekretů ale až po roce 48 to že se Havel stal prezidentem a okamžitě si zařídil že získá majetek zpět podobně pro svého kancléře Schwarzenberga už teď stejně nikdo nezmění ale alespoň by měli mladí znát pravdu. Seriál má sluníčkářský podtext

1 17
možnosti
AH

A39d14a48m 91H77r10o41z72a

12. 2. 2017 16:56

..........ve skutečnosti kolovaly už dávno před válkou udávali...........

Copak jste nám tím asi chtěl říci, pane Štěpáne??

0 0
možnosti
Foto

J72a77n 27K62a89z28d70a

12. 2. 2017 14:19

Pan Burian je pro me nejvetsi PAN herec co z ceskych hercu znam!

3 0
možnosti
AH

A44d71a90m 43H83r41o80z52a

12. 2. 2017 16:58

souhlas. Přičemž bych to "největší" asi zúžil na komik. Vynikajících herců bylo jistě více a těžko mezi nimi vybírat toho "největšího".

1 0
možnosti
ML

M49i40l50a33n 82L78u47k31e98š

12. 2. 2017 11:49

Když celé zemi vštěpujete důvěru ve velmoci a ty zklamou, když celou zemi vyzýváte mobilizací k obraně, abyste jí pak řekl, že už se bránit nebudeme, když pak opět celou zemi vyzvete k odboji, pak se nemůžete divit, že to lidem v té zemi nalomí (a mnohým zlomí) páteř. Vinni jsou ale lidé jen částečně - sami si zvolili svou politickou reprezentaci a neměli by se divit, že hajlovali a udávali, zatímco mnozí jiní cedili krev v odboji. Ale hlavní vinu nesou politici, které, zdá se, dodneška nikdo nesoudil. Vlastně naopak. Z TGM je vysochaná a nekritizovatelná modla, Beneš se v podobě sochy dívá na Černínský palác. A mladý Masaryk, opravdový opilec, je pro změnu zbožštěn v současném výpravném filmu. Pokud bychom kdy měli dosáhnout poučení z našich dějin, na něž nemůžeme být zrovna hrdí, museli bychom nejdříve chtít. Takže zvedám ruku pro Justovu očistnou aktivitu a nezvedám ruce pro současnou blazeovanou snahu poodkrýt pozadí událostí - v případě Bohémy je to opravdu průjem.

3 0
možnosti
JD

Tohle tu nemůžete psát. Lidí v této zemi přijali modly a svoje představy milují a nehodlají je opouštět. Co na tom, že Burian opustil dívku, se kterou měl dítě, zběhl během první světové války, a "neobratně" se choval i vůči Němcům. Nebyl rozhodně sám a nebyl nejhorší, ale je třeba říct, že tak nevinný chudáček nebyl. Jenže to bychom museli zároveň říct, že se tak chovala třeba třetina lidí a to už je pro spoustu lidí útok vůči sobě samým a jejich rodinám, protože tady je prospěchářství běžná věc. Dokud se v této zemi jasně neřekne, že to a to je kolaborování, a že je to špatné, pak se nic nezmění a budem tu žít v tom našem českém smrádečku a divit se, proč jsou na tom hned za hranicemi naší země o tolik líp.

0 0
možnosti