Diskuse k článku

Ostudnou železniční trať na hranicích opravíme, slíbili po letech Poláci

Necelé tři kilometry polské železniční trati, kde vlaky na cestě mezi Libercem a německou Žitavou zpomalí na hlemýždí rychlost, se dočká opravy. Nadnesla to polská velvyslankyně v České republice Gražyna Bernatowiczová během setkání s libereckým hejtmanem Martinem Půtou.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

L92u14c58i61a60n 94P14a80p58a20z23i46a77n 5514757371355

Včera bylo pozdě, uvítal bych v Pojarově vlakovou zastávku. Byla to kdysi čtvrť - předměstí Žitavy.

0/0
21.2.2017 23:38

O87n47d76r38a 60P81a13ř95í30z50e96k 7521749285642

Hlavně by nyní něměl český stát upozorňovat na nekvalitní potraviny z Polska, jinak nic nebude. Tak do průjezdu prvního vlaku zákaz. :-P

+1/0
20.2.2017 20:36

J11i40ř29í 89E60r69b59e91n 1653594216747

Co si anální speleologové na pozicích českých nákupčích zahraničních řetězců objednají, to dostanou. Ono opravdu není možné dodávat kvalitní potraviny za cenu pilin... a tak jsou v nabídce spíš ty ochucené piliny s palmovým olejem.

+1/0
21.2.2017 0:09

R14a34d54o56v15a23n 69V98í10c49h 8409427322556

Konečně vstřícný postoj Polska v rámci příhraniční spolupráce pro LBK. Po období spíše špatných správ (navracení části území, úbytek vody v důsledku těžby v Bogatyni atp.) je zde konkrétní krok evidentně správným směrem. Když někdo prostě umí polsky, tak se tak nějak lépe nacházejí společná slova.....[>-]

+2/−3
20.2.2017 9:44

J64i40ř53í 16E37r82b91e57n 1453474316857

Obzvlášť když Půta nejen umí polsky, ale i má manželku Polku ;-)

Ale ani to není zárukou. Vždyť to trvalo třicet let, než Poláky k té opravě dokopali - přesněji řečeno zatím ještě ne k opravě, ale k příslibu opravy...

+5/0
20.2.2017 9:55

L76u64c38i55a20n 78P49a16p97a70z74i93a90n 5384157281645

Přísliby už tady byly i dříve, ale doposud k žádnému plnění slibů.

0/0
21.2.2017 23:39

P60a98v85e67l 14V14l28č47e58k 6312373821564

Na české straně se jezdí rychlostí 100 km/h - píšete o tom třeba zde: http://ekonomika.idnes.cz/polaci-zdrzuji-ceske-vlaky-ddj-/eko-doprava.aspx?c=A151113_130643_eko-doprava_suj

+1/0
20.2.2017 8:32

P88e16t34r 29M46u14n70z53a39r 1615911259566

Trochu mě zaráží, že tam píšou o vysokorychlostní železnici. Tady by plně vyhovovala trať s maximálkou 100km/h.

+2/0
20.2.2017 8:27

M92a65r59t24i98n 76C72h91o83v48a44n27e71c 3591196181606

Tím myslí spojení z Česka do Warszawy, ne tuhle trať.

+4/0
20.2.2017 8:29

P57a21v32e51l 81M67a68t71o91u11š56e21k 5310477938514

Konečně! Ale ruku na srdce, nelze vše svádět na Poláky. I na území ČR jsou podobných úseků spousty. Po jednom takovém jezdím denně do práce.

0/0
20.2.2017 8:05

M57a21r62t86i44n 31H60a20n63z14a67l 8888129739535

Tak nás nenapínejte... kde? :-)

0/0
20.2.2017 8:45

J61i44ř77í 14E80r92b14e20n 1963894526167

Kolik je v ČR úseků, kde zahraniční společnosti zaplatí ročně miliony peážného za jízdu po šrotovém kolejišti? 8-o

+3/0
20.2.2017 9:58

S75t26a80n62i11s50l75a24v 48I56n30d26r35u60c22h 1872777103784

Je to proto, že Žitava - Zittau a Berlín jsiu známé, ale Vratislav - Wrocłav, Gotbus-Chotěbuz a Görlitz - Zhořelec zná målokdo. Zkuste se na to zeptat dělnice od pásu. V lepším případě se poradí s mapou, kde to, pochopitelně, nenajde, anebo na vás zůstane výrat jak na svatý obrázek. Navíc název Chotěbuz je také hraniční přechod do Polska v Českém Těšíně, takže by to mohlo být zavádějící. To je, alespoň, můj názor.

+1/−6
20.2.2017 7:39

J69a27n 56M94a76l53ý 6439230586

Tak pokud někdo nezná Vratislav a Zhořelec, tak zřejmě neabsolvoval ani základní školní docházku.

+10/0
20.2.2017 7:54

S52t10a64n96i90s25l83a92v 81I51n65d48r35u59c15h 1142237603774

My se neučili ani Zhořelec, ani Görlitz, ale Karl Marx Stadt, takže Vaše teorie kulhá na všechny čtyři.

0/−1
20.2.2017 18:08

J29i80ř26í 42E95r20b82e88n 1293314146197

Karl-Marx-Stadt je Chemnitz (Saská Kamenice), což má do Cottbus (ne Gotbus) a Görlitz trošku daleko.

+1/0
21.2.2017 0:13

M67a37r27t70i48n 90M33u34s20i76l 4280151363431

Třicítka v Polsku mě prudí. A volám po rekonstrukci, který je stejně v nedohlednu. Místní si pamatují polské sliby k silničnímu průtahu a dvacet let odkladů.

Pro srovnání uvedu, že dle JŘ z roku 1980 jel vlak z Hrádku do Zittau (obvykle 3-5 koženkových vagónů tažených Brejlovcem) 9 minut. Dnes jede moderní souprava od Trilexu stejnou vzdálenost 10 min.

+2/0
20.2.2017 7:35

P40e43t66r 50M89u62n91z64a92r 1765361669676

Ovšem místní pamatují, že přes uvedené průtahy byla nakonec polská část silnice hotová dřív, než ta naše.:-/

+4/0
20.2.2017 8:26

M85a18r35t64i71n 77M42u97s20i18l 4880661233891

To je otázka co počítáte silnicí. Obchvat Hrádku stojí od poloviny 90. let. Pak se čekalo co udělá Polák. A on asi patnáct let nedělal nic. Řekl bych, že na tom zamrzla i česká strana. Bohužel.

Nezamrznout, mohl mít Hrádek kapacitní silnici a Grabštejn obchvat, možná o deset let dřív, o tom žádná. Politikům a ŘSD lze jistě vyčítat pomalé jednání při získávání pozemků restituentky Pourové.

+2/−2
20.2.2017 11:44

P36e67t52r 61M21u16n62z79a49r 1315771419516

"Nezamrznout, mohl mít Hrádek kapacitní silnici a Grabštejn obchvat, možná o deset let dřív, o tom žádná." No jestli tomu věříte...

Já tomu tedy nevěřím, ta nová silnice mohla být klidně udělaná dřív nezávisle na Polsku. A nešlo jen o Pourovou, ale poslední brzda jestli si to dobře pamatuju, byla přeložka 110kV linky.

+2/0
20.2.2017 12:42

M26a12r43t49i44n 80M33u47s26i83l 4210561363931

Pokud vím nebyl zájem naší strany postavit silnici pro Hrádek dřív, než bude jasno o průtahu Polskem popř. o obchvatu Žitavy, který ho nahradí. Z pohledu Hrádku smutné, z pohlede tranzitní dopravy jasné. Frekvence Hrádek-Bílý Kostel byla sice silná, ale ne extrémní a až na občasné situace po nehodách ji silnice kolem Grabštejna zvládala. (Jezdil jsem po ní a vím co to bylo za opruz vyhýbat se kamionům mezi stromy. Jen poznámka.) Proto projekt "zamrzl" a oživil se až když bylo jasné, že Polák silnici postaví. To že to šlo u nás nakonec pomaleji (vyvlastnění, 110kV) byl jen doprovodný jev. Plán byl mít silnice současně. Nepodařilo se. Ale z pohledu dlouhých let čekání na polské kopnutí do země šlo o zcela marginální zdržení.

0/0
21.2.2017 11:19

T44o29m34á77š 83D75u71š65e96k 1507256252607

Třeba to tam tak Poláci nechávají schválně z bezpečnostních důvodů... most na foto je něco jako "Cassandra Crossing".

+1/0
20.2.2017 6:43

V15l16a68d14i86m40í36r 25F95i75b68i54g84e89r 5524191831404

Poláci na to kašlou, protože jsou jim ty koleje k ničemu. Je to jen trať na jejich ůzemí, která není nikam napojena. Divné ale je, že nepřistoupili na rekonstrukci kdyť ČR s Německem nabízela, že tu trať opraví na své náklady.

+11/0
20.2.2017 7:00

P15e83t22r 27K59o24l52o92m64a78z60n15í92k 8334283300276

Poláci, co by jste chtěl ..

+1/−3
20.2.2017 7:39

K40a56r78e34l 26N10a77s48t53o64u33p97i85l 3290551230191

Jenže za tu trať kasírují poplatky a to včetně peněz na údržbu, kterou nedělají...

+3/0
20.2.2017 8:27

V20i40k48t86o56r 53N61á92r74o57ž64n89ý 3829442358

Jak pan Sura píše o tom přejezdu u Pojarowě...před takovými dvaceti lety byla na českém území rychlost 80km/h (dnes 100 km/h) , v Německu 90 km/h a přes Polsko se také jezdilo plnou rychlostí.PZZ je tam pořád stejné... takže to zas takový problém nebude...

+2/−1
20.2.2017 6:37

J64i71ř21í 62E14r16b88e83n 1433774166597

Obávám se, že se mýlíte. Právě v letech 1996-98 jsem rychlíky Most - Ústí - Děčín - Varnsdorf - Liberec využíval obden. A už tehdy drkotaly přes Polsko maximálně padesátkou, spíš pomaleji, protože vagony se už tehdy povážlivě kývaly...

+3/0
20.2.2017 10:02

M29i93r77o58s14l91a82v 23P87a81č39e83s 8130277406502

Přesně tak, opravdu nezapomenutelná jízda vlakem na této trati, jako loď na vlnách. Slyšel jsem od pamětníků,kteří za války pracovali v Zittwerke, že na toho, kdo se pustí do opravy této trati a nebo staré vlečky u Kopaczowa, čekají nepříjemná překvapení.

0/0
20.2.2017 16:44

M52a23r58e69k 29M97a43r24t17i92n 8189134306560

Článek napsal Pluhař, ne Sůra.

0/0
20.2.2017 11:36

Ř14e19h50o93ř 41V97l96a97s59á97k 2104314471826

Zajímavé, že Žitavu a Berlín napsat novinář česky umí, ale Vratislav, Chotěbuz a Zhořelec ne. Když už mu nevoní některé české názvy, čekal bych zásadovost.

+13/−1
20.2.2017 6:18

P41e37t58r 85M74i47k40e30s29k45a 9390311603629

Ono je to asi stejný jak u nás. Trať z Krnova do Jeseníku, také vede kousek přes polské území (Glucholazy), aby se vyhnula jesenickým kopcům. A také zde jezdí vlak skoro krokem, protože poláci svůj úsek vůbec neopravují a ani s ním nechtějí nic dělat

+2/0
20.2.2017 5:32

K50r21y82š78t91o40f 76L30a43n19í84k 1429530535625

a to tam mají zastávku (i když je fakt, ze trochu mimo obec)

+2/0
20.2.2017 7:00

M60a68r97t60i60n 82C79h43o32v37a81n25e83c 3891146631206

Zastávku, do které až na jeden víkendový spoj zrušili dopravu z Polska, hned jak si vydupali zastavování vlaků z Česka. Teď tam zas po letech snad občas něco jede, ale moc to nenavazuje.

+1/0
20.2.2017 8:31

J47i43ř56í 48J24o30z38a 3168153200921

V Pojarowe zeleznicni stanice stoji, jen tudy vlaky projizdeji... proc Polaci nechteji, aby jim tam vlaky zastavovali je tak trosku zahada...

+2/0
20.2.2017 5:27

M49a10r42t93i86n 67M68u75s41i70l 4980791703761

V Pojarově stavěl vlak naposledy možná před válkou viz http://csd1918.wz.cz/1918s048.jpg jako Oberullersdorf (Kopačów). Domek co tam stojí dnes, byl posledních 70 let obsluhou výhybny (dnes neexistující vlečky) a ještě před pár lety stanovištěm závoráře.

O stavbě zastávky v Pojarowě se mluvilo v roce 2012/13 při modernizaci zastávek na trati (liberecké 5. nástupiště, Varnd.- Staré nádr. atd.), ale nestalo se.

+2/0
20.2.2017 7:25

V60l51a20d24i91m40í38r 54P74e93š19í96k 1237464487697

To není žádná záhada. Kdyby vlaky v Porajowě zastavovaly, nebyla by to peážní doprava a tím by přišli Poláci o slušné peníze za peáž.

+1/0
21.2.2017 11:17

Z53d54e71n85ě92k 31H93r87u38b26ý 9304378322

Ta sedumdesátka na český straně taky nic moc.

0/0
20.2.2017 4:49
Foto

J49i48ř62í 85Š70r62á78m28e91k 3228797639941

Auto se plete. V ČR i v Německu se jezdí 100km/h

+3/0
20.2.2017 5:58
Foto

J35i48ř83í 88Š53r31á37m71e27k 3538177839831

*autor

0/0
20.2.2017 5:59

Z39d57e32n84ě75k 19H11r32u34b55ý 9564218512

Děkuji za informaci.

+1/0
20.2.2017 7:24

P82a69v51e60l 41V91l32č97e94k 6552133491714

Mezi polským úsekem a stanicí Zittau je max. rychlost 90 km/h

0/0
20.2.2017 8:34

P98a98v60e32l 93V55l11č86e32k 6312953171464

Na české straně je 100 km/h

0/0
20.2.2017 8:33

P69e62t72r 10N92o37v77á12k 8485679300

zkuste se zeptat starosty Náchoda na zavřenou trať Náchod - Kudowa - Wroclaw

Jan Birke

www.facebook.com/jan.birke.39

obvykle vůbec neodpoví ;-€

Náchod si stěžuje na příliš velký tranzitní provoz, ale zkuste jet z Náchoda... vlakem na letiště do Vroclavi ...

---Do stanice Kudowa Zdrój opět od roku 2013 jezdí vlaky

www.vlaky.net/zeleznice/spravy/5175-Do-stanice-Kudowa-Zdroj-uz-zase-jezdi-vlaky/

+2/0
20.2.2017 3:22

V65l21a24d61i85m43í11r 28F45i14b20i11g70e12r 5604111191644

Tam vedla do Kudowy trať? Na mapě nic nevidím, ale když nic není, mohl by se udělat alespoň autobusový spoj Náchod Kudowa. Náchod je na železniční spojení tragickej. Stará jednokolejná trať. Jak jede "nový" rychlík z Meziměstí na Prahu tak musí jen cestou do HK 2x přepřahat ve Václavicích a ve Starkoči. Je tam takové Z koleje nevedou napřímo. A ty vagony co s nimi jezdí to je síla.

+1/0
20.2.2017 6:58

P59e48t54r 52N94e32c68h34a94n61i74c70k68ý 7593416408650

Vedla ještě chvíli po WWII. Autobusový spoj existuje, ale na nic nenavazuje. Neprepraha, ale sune. Je to bída, tam to chce tunel a elektrizaci do Jaroměře.

+1/0
20.2.2017 7:30

K82a40r49e11l 88N29a76s71t41o58u61p11i96l 3410361680471

tak kde vedla trať je teď silnice první třídy

0/0
20.2.2017 8:29

J29i74ř23í 25E91r91b60e48n 1483534736447

Ano, trať tam bývala. Dnes se jejího tělesa částečně dotýká hlavní silnice I/33, něco bylo zasypáno při stavbě hraničního přechodu v 60. letech, most přes řeku vyhodili do vzduchu ještě Němci. Rudá armáda postavila dřevěné provizorium, to bylo rozebráno už někdy v roce 1949. Na polském území je těleso částečně zachováno, částečně zastavěno nějakými parkovišti či co, funkční trať začíná v Zakrze pár set metrů za Kudowou.

Technicky obnovitelné to je - a poměrně snadno. V podstatě jen most, vyčištění tělesa, pokládka dvou kilometrů kolejiště a zabezpečovačka... Do sto milionů by se to vešlo.

+2/0
20.2.2017 10:41

L59u69c40i46a76n 69P68a62p70a28z77i80a63n 5724177331965

Uvítal bych, kdyby tady opět vedla železniční trať!

+1/0
21.2.2017 23:48

J30i47ř12í 31E71r21b64e52n 1663474576497

Já bych uvítal i obnovu tratí Jindřichovice pod Smrkem - Gryfów Slaski a Moldava - Rechenberg, a hlavně obnovu spojení na existujících tratích přes Krušné hory...

0/0
22.2.2017 13:19

L50u79c32i97a95n 98P90a69p60a64z65i98a83n 5264107951415

Vy mi čtete myšlenky. Já bych uvítal, aby se vše regionální znovu propojilo a pomáhalo poznávat vzájemně soused souseda.

+1/0
22.2.2017 17:59



Najdete na iDNES.cz