Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Ostudnou železniční trať na hranicích opravíme, slíbili po letech Poláci

Necelé tři kilometry polské železniční trati, kde vlaky na cestě mezi Libercem a německou Žitavou zpomalí na hlemýždí rychlost, se dočká opravy. Nadnesla to polská velvyslankyně v České republice Gražyna Bernatowiczová během setkání s libereckým hejtmanem Martinem Půtou.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

L32u60c20i94a31n 29P72a44p46a98z31i21a69n 5674527131405

Včera bylo pozdě, uvítal bych v Pojarově vlakovou zastávku. Byla to kdysi čtvrť - předměstí Žitavy.

0/0
21.2.2017 23:38

O58n45d31r73a 29P16a72ř29í73z26e48k 7791369255202

Hlavně by nyní něměl český stát upozorňovat na nekvalitní potraviny z Polska, jinak nic nebude. Tak do průjezdu prvního vlaku zákaz. :-P

+1/0
20.2.2017 20:36

J43i94ř79í 83E18r86b45e27n 1863934556157

Co si anální speleologové na pozicích českých nákupčích zahraničních řetězců objednají, to dostanou. Ono opravdu není možné dodávat kvalitní potraviny za cenu pilin... a tak jsou v nabídce spíš ty ochucené piliny s palmovým olejem.

+1/0
21.2.2017 0:09

R88a60d48o49v38a12n 11V97í90c69h 8349587402146

Konečně vstřícný postoj Polska v rámci příhraniční spolupráce pro LBK. Po období spíše špatných správ (navracení části území, úbytek vody v důsledku těžby v Bogatyni atp.) je zde konkrétní krok evidentně správným směrem. Když někdo prostě umí polsky, tak se tak nějak lépe nacházejí společná slova.....[>-]

+2/−3
20.2.2017 9:44

J32i12ř55í 55E94r66b72e16n 1113364716727

Obzvlášť když Půta nejen umí polsky, ale i má manželku Polku ;-)

Ale ani to není zárukou. Vždyť to trvalo třicet let, než Poláky k té opravě dokopali - přesněji řečeno zatím ještě ne k opravě, ale k příslibu opravy...

+5/0
20.2.2017 9:55

L28u31c71i10a14n 86P35a59p66a39z23i76a97n 5514337231225

Přísliby už tady byly i dříve, ale doposud k žádnému plnění slibů.

0/0
21.2.2017 23:39

P51a34v54e35l 76V82l22č24e41k 6472593481264

Na české straně se jezdí rychlostí 100 km/h - píšete o tom třeba zde: http://ekonomika.idnes.cz/polaci-zdrzuji-ceske-vlaky-ddj-/eko-doprava.aspx?c=A151113_130643_eko-doprava_suj

+1/0
20.2.2017 8:32

P53e47t23r 65M39u82n75z29a69r 1305701149536

Trochu mě zaráží, že tam píšou o vysokorychlostní železnici. Tady by plně vyhovovala trať s maximálkou 100km/h.

+2/0
20.2.2017 8:27

M64a72r41t78i96n 25C48h92o87v83a47n27e91c 3541886861886

Tím myslí spojení z Česka do Warszawy, ne tuhle trať.

+4/0
20.2.2017 8:29

P54a87v10e28l 22M68a38t84o84u93š39e45k 5320637348634

Konečně! Ale ruku na srdce, nelze vše svádět na Poláky. I na území ČR jsou podobných úseků spousty. Po jednom takovém jezdím denně do práce.

0/0
20.2.2017 8:05

M71a38r57t51i98n 68H62a33n77z60a58l 8398279219905

Tak nás nenapínejte... kde? :-)

0/0
20.2.2017 8:45

J31i39ř81í 40E26r26b53e46n 1593724496227

Kolik je v ČR úseků, kde zahraniční společnosti zaplatí ročně miliony peážného za jízdu po šrotovém kolejišti? 8-o

+3/0
20.2.2017 9:58

S39t54a62n52i60s82l92a37v 81I59n39d46r55u28c47h 1942447173794

Je to proto, že Žitava - Zittau a Berlín jsiu známé, ale Vratislav - Wrocłav, Gotbus-Chotěbuz a Görlitz - Zhořelec zná målokdo. Zkuste se na to zeptat dělnice od pásu. V lepším případě se poradí s mapou, kde to, pochopitelně, nenajde, anebo na vás zůstane výrat jak na svatý obrázek. Navíc název Chotěbuz je také hraniční přechod do Polska v Českém Těšíně, takže by to mohlo být zavádějící. To je, alespoň, můj názor.

+1/−6
20.2.2017 7:39

J55a67n 81M47a24l91ý 6819920476

Tak pokud někdo nezná Vratislav a Zhořelec, tak zřejmě neabsolvoval ani základní školní docházku.

+10/0
20.2.2017 7:54

S55t84a20n90i36s29l50a92v 33I97n16d77r43u27c63h 1482797513934

My se neučili ani Zhořelec, ani Görlitz, ale Karl Marx Stadt, takže Vaše teorie kulhá na všechny čtyři.

0/−1
20.2.2017 18:08

J69i96ř15í 50E25r64b68e65n 1713714246377

Karl-Marx-Stadt je Chemnitz (Saská Kamenice), což má do Cottbus (ne Gotbus) a Görlitz trošku daleko.

+1/0
21.2.2017 0:13

M67a11r10t88i36n 73M28u54s29i98l 4960111213191

Třicítka v Polsku mě prudí. A volám po rekonstrukci, který je stejně v nedohlednu. Místní si pamatují polské sliby k silničnímu průtahu a dvacet let odkladů.

Pro srovnání uvedu, že dle JŘ z roku 1980 jel vlak z Hrádku do Zittau (obvykle 3-5 koženkových vagónů tažených Brejlovcem) 9 minut. Dnes jede moderní souprava od Trilexu stejnou vzdálenost 10 min.

+2/0
20.2.2017 7:35

P72e76t33r 64M83u74n22z39a98r 1775571789686

Ovšem místní pamatují, že přes uvedené průtahy byla nakonec polská část silnice hotová dřív, než ta naše.:-/

+4/0
20.2.2017 8:26

M75a70r59t83i31n 60M82u77s20i42l 4270741223151

To je otázka co počítáte silnicí. Obchvat Hrádku stojí od poloviny 90. let. Pak se čekalo co udělá Polák. A on asi patnáct let nedělal nic. Řekl bych, že na tom zamrzla i česká strana. Bohužel.

Nezamrznout, mohl mít Hrádek kapacitní silnici a Grabštejn obchvat, možná o deset let dřív, o tom žádná. Politikům a ŘSD lze jistě vyčítat pomalé jednání při získávání pozemků restituentky Pourové.

+2/−2
20.2.2017 11:44

P32e48t50r 97M18u49n14z54a95r 1885471179406

"Nezamrznout, mohl mít Hrádek kapacitní silnici a Grabštejn obchvat, možná o deset let dřív, o tom žádná." No jestli tomu věříte...

Já tomu tedy nevěřím, ta nová silnice mohla být klidně udělaná dřív nezávisle na Polsku. A nešlo jen o Pourovou, ale poslední brzda jestli si to dobře pamatuju, byla přeložka 110kV linky.

+2/0
20.2.2017 12:42

M62a55r70t11i21n 78M94u58s78i57l 4480231793591

Pokud vím nebyl zájem naší strany postavit silnici pro Hrádek dřív, než bude jasno o průtahu Polskem popř. o obchvatu Žitavy, který ho nahradí. Z pohledu Hrádku smutné, z pohlede tranzitní dopravy jasné. Frekvence Hrádek-Bílý Kostel byla sice silná, ale ne extrémní a až na občasné situace po nehodách ji silnice kolem Grabštejna zvládala. (Jezdil jsem po ní a vím co to bylo za opruz vyhýbat se kamionům mezi stromy. Jen poznámka.) Proto projekt "zamrzl" a oživil se až když bylo jasné, že Polák silnici postaví. To že to šlo u nás nakonec pomaleji (vyvlastnění, 110kV) byl jen doprovodný jev. Plán byl mít silnice současně. Nepodařilo se. Ale z pohledu dlouhých let čekání na polské kopnutí do země šlo o zcela marginální zdržení.

0/0
21.2.2017 11:19

T36o94m66á90š 47D19u62š16e16k 1607366582707

Třeba to tam tak Poláci nechávají schválně z bezpečnostních důvodů... most na foto je něco jako "Cassandra Crossing".

+1/0
20.2.2017 6:43

V29l70a25d63i93m82í53r 51F25i64b70i25g62e42r 5204731681924

Poláci na to kašlou, protože jsou jim ty koleje k ničemu. Je to jen trať na jejich ůzemí, která není nikam napojena. Divné ale je, že nepřistoupili na rekonstrukci kdyť ČR s Německem nabízela, že tu trať opraví na své náklady.

+11/0
20.2.2017 7:00

P58e94t69r 54K28o10l32o55m68a31z98n48í64k 8504833290346

Poláci, co by jste chtěl ..

+1/−3
20.2.2017 7:39

K39a18r41e84l 28N95a15s83t78o12u30p31i55l 3290951420901

Jenže za tu trať kasírují poplatky a to včetně peněz na údržbu, kterou nedělají...

+3/0
20.2.2017 8:27

V43i10k74t59o25r 96N62á71r37o83ž30n25ý 3259162748

Jak pan Sura píše o tom přejezdu u Pojarowě...před takovými dvaceti lety byla na českém území rychlost 80km/h (dnes 100 km/h) , v Německu 90 km/h a přes Polsko se také jezdilo plnou rychlostí.PZZ je tam pořád stejné... takže to zas takový problém nebude...

+2/−1
20.2.2017 6:37

J77i23ř85í 44E59r60b73e75n 1733484436307

Obávám se, že se mýlíte. Právě v letech 1996-98 jsem rychlíky Most - Ústí - Děčín - Varnsdorf - Liberec využíval obden. A už tehdy drkotaly přes Polsko maximálně padesátkou, spíš pomaleji, protože vagony se už tehdy povážlivě kývaly...

+3/0
20.2.2017 10:02

M30i35r47o74s78l51a31v 58P50a29č58e78s 8910437316562

Přesně tak, opravdu nezapomenutelná jízda vlakem na této trati, jako loď na vlnách. Slyšel jsem od pamětníků,kteří za války pracovali v Zittwerke, že na toho, kdo se pustí do opravy této trati a nebo staré vlečky u Kopaczowa, čekají nepříjemná překvapení.

0/0
20.2.2017 16:44

M68a30r63e63k 85M23a56r76t16i20n 8979414816360

Článek napsal Pluhař, ne Sůra.

0/0
20.2.2017 11:36

Ř85e76h63o41ř 51V11l46a54s45á73k 2834254371926

Zajímavé, že Žitavu a Berlín napsat novinář česky umí, ale Vratislav, Chotěbuz a Zhořelec ne. Když už mu nevoní některé české názvy, čekal bych zásadovost.

+13/−1
20.2.2017 6:18

P36e64t67r 26M51i28k14e28s78k66a 9430211893979

Ono je to asi stejný jak u nás. Trať z Krnova do Jeseníku, také vede kousek přes polské území (Glucholazy), aby se vyhnula jesenickým kopcům. A také zde jezdí vlak skoro krokem, protože poláci svůj úsek vůbec neopravují a ani s ním nechtějí nic dělat

+2/0
20.2.2017 5:32

K72r40y32š27t67o92f 58L92a25n79í89k 1159660825195

a to tam mají zastávku (i když je fakt, ze trochu mimo obec)

+2/0
20.2.2017 7:00

M27a21r39t40i48n 23C82h43o73v65a84n79e80c 3571846741176

Zastávku, do které až na jeden víkendový spoj zrušili dopravu z Polska, hned jak si vydupali zastavování vlaků z Česka. Teď tam zas po letech snad občas něco jede, ale moc to nenavazuje.

+1/0
20.2.2017 8:31

J88i56ř56í 72J42o60z97a 3688103760701

V Pojarowe zeleznicni stanice stoji, jen tudy vlaky projizdeji... proc Polaci nechteji, aby jim tam vlaky zastavovali je tak trosku zahada...

+2/0
20.2.2017 5:27

M51a46r60t23i46n 44M69u48s32i81l 4590581593561

V Pojarově stavěl vlak naposledy možná před válkou viz http://csd1918.wz.cz/1918s048.jpg jako Oberullersdorf (Kopačów). Domek co tam stojí dnes, byl posledních 70 let obsluhou výhybny (dnes neexistující vlečky) a ještě před pár lety stanovištěm závoráře.

O stavbě zastávky v Pojarowě se mluvilo v roce 2012/13 při modernizaci zastávek na trati (liberecké 5. nástupiště, Varnd.- Staré nádr. atd.), ale nestalo se.

+2/0
20.2.2017 7:25

V88l52a12d18i78m21í66r 94P25e97š77í36k 1617544777777

To není žádná záhada. Kdyby vlaky v Porajowě zastavovaly, nebyla by to peážní doprava a tím by přišli Poláci o slušné peníze za peáž.

+1/0
21.2.2017 11:17

Z41d79e22n15ě71k 31H28r33u66b43ý 9234248352

Ta sedumdesátka na český straně taky nic moc.

0/0
20.2.2017 4:49
Foto

J84i17ř96í 96Š23r85á71m54e66k 3918977599841

Auto se plete. V ČR i v Německu se jezdí 100km/h

+3/0
20.2.2017 5:58
Foto

J51i45ř24í 68Š17r17á92m53e14k 3278787469501

*autor

0/0
20.2.2017 5:59

Z27d31e83n83ě22k 77H52r79u88b23ý 9704398632

Děkuji za informaci.

+1/0
20.2.2017 7:24

P41a91v16e85l 23V30l17č22e46k 6762873511734

Mezi polským úsekem a stanicí Zittau je max. rychlost 90 km/h

0/0
20.2.2017 8:34

P15a16v41e40l 12V78l28č75e44k 6532333811174

Na české straně je 100 km/h

0/0
20.2.2017 8:33

P85e81t41r 70N55o11v97á77k 8525619600

zkuste se zeptat starosty Náchoda na zavřenou trať Náchod - Kudowa - Wroclaw

Jan Birke

www.facebook.com/jan.birke.39

obvykle vůbec neodpoví ;-€

Náchod si stěžuje na příliš velký tranzitní provoz, ale zkuste jet z Náchoda... vlakem na letiště do Vroclavi ...

---Do stanice Kudowa Zdrój opět od roku 2013 jezdí vlaky

www.vlaky.net/zeleznice/spravy/5175-Do-stanice-Kudowa-Zdroj-uz-zase-jezdi-vlaky/

+2/0
20.2.2017 3:22

V97l40a65d26i43m14í84r 17F95i69b13i46g72e56r 5814671591454

Tam vedla do Kudowy trať? Na mapě nic nevidím, ale když nic není, mohl by se udělat alespoň autobusový spoj Náchod Kudowa. Náchod je na železniční spojení tragickej. Stará jednokolejná trať. Jak jede "nový" rychlík z Meziměstí na Prahu tak musí jen cestou do HK 2x přepřahat ve Václavicích a ve Starkoči. Je tam takové Z koleje nevedou napřímo. A ty vagony co s nimi jezdí to je síla.

+1/0
20.2.2017 6:58

P65e57t61r 62N40e22c30h40a14n15i41c49k75ý 7373626798790

Vedla ještě chvíli po WWII. Autobusový spoj existuje, ale na nic nenavazuje. Neprepraha, ale sune. Je to bída, tam to chce tunel a elektrizaci do Jaroměře.

+1/0
20.2.2017 7:30

K14a48r62e58l 10N48a48s74t21o25u77p93i96l 3970291390271

tak kde vedla trať je teď silnice první třídy

0/0
20.2.2017 8:29

J17i94ř12í 46E76r35b14e22n 1733794116637

Ano, trať tam bývala. Dnes se jejího tělesa částečně dotýká hlavní silnice I/33, něco bylo zasypáno při stavbě hraničního přechodu v 60. letech, most přes řeku vyhodili do vzduchu ještě Němci. Rudá armáda postavila dřevěné provizorium, to bylo rozebráno už někdy v roce 1949. Na polském území je těleso částečně zachováno, částečně zastavěno nějakými parkovišti či co, funkční trať začíná v Zakrze pár set metrů za Kudowou.

Technicky obnovitelné to je - a poměrně snadno. V podstatě jen most, vyčištění tělesa, pokládka dvou kilometrů kolejiště a zabezpečovačka... Do sto milionů by se to vešlo.

+2/0
20.2.2017 10:41

L30u36c19i20a76n 11P62a20p81a16z56i22a23n 5644107151615

Uvítal bych, kdyby tady opět vedla železniční trať!

+1/0
21.2.2017 23:48

J20i17ř42í 30E45r20b55e83n 1763674706377

Já bych uvítal i obnovu tratí Jindřichovice pod Smrkem - Gryfów Slaski a Moldava - Rechenberg, a hlavně obnovu spojení na existujících tratích přes Krušné hory...

0/0
22.2.2017 13:19

L53u86c74i68a73n 56P94a51p84a86z31i27a76n 5164347881545

Vy mi čtete myšlenky. Já bych uvítal, aby se vše regionální znovu propojilo a pomáhalo poznávat vzájemně soused souseda.

+1/0
22.2.2017 17:59







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.