Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Nařízení o větru zpožďuje vlaky v horách. Je nesmyslné, tvrdí odborář

Vítr brzdí vlaky na železniční trati mezi Libercem a Tanvaldem. Správa železniční dopravní cesty totiž v případech silných poryvů větru nařizuje strojvedoucím, aby jeli takovou rychlostí, která umožní zastavit vlak před případnou překážkou na trati.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

L14u60c28i19a50n 92P74a65p93a74z67i89a82n 5884887671185

Odborář má opět pravdu. Manažeři opět spí. Ještě dobře, že jsou odbory.

+1/0
12.3.2017 22:08

P13e25t69r 10G19o14č 2143721368483

Dovolím si opravit chybu v textu. Výpravčí při větru nezpravuje vlaky o jízdě se zvýšenou opatrností (od 250m před přejezdem opakovat návěst Pozor a posledních 60m před přejezdem rychlost 10km/h), ale o jízdě podle rozhledových poměrů (strojvedoucí musít jet tak aby stihl zastavit před překážkou, nejvýše 100 km/h).

+1/0
12.3.2017 19:33

V22á49c31l16a26v 91S80v90o41b49o11d47a 5626468469

Ale i před autobus může spadnout strom...Tak to aby jel dvacítkou,aby to ubrzdil.

+2/0
12.3.2017 10:04

M31i84l93o25š 66D48v42o18ř89á37k 8295477436941

jeste by mohl z ohledu na ochranu zdravi a zivotu cestujicich nechat szdc ty vlaky rovnou v depu a nejlepe uplne vsechny! to by snad pak byl uz klidnejsi...!

je to soucasny trend vseobecne - nez o necem premyslet, rovnou to plosne zariznout

+5/0
12.3.2017 0:30

V55í24t 45J24ů54z61a 8262726681508

Mají to zvážit výpravčí, ale ti tam nejsou ...

+1/0
11.3.2017 22:01

M96i11c97h57a28e16l 64C62h33a62r86v28á20t 9569698983792

Komunisté dokázali poručit větru a dešti. Ta současná garnitura to nezvládne?8-o

+1/0
11.3.2017 19:08

M40i40l77a95n 53V47o95l84e34k 5649333176839

21. století. Co to takhle nějak vyřešit technicky? Dřív běhal před automobilem člověk s praporkem, teď by před vlakem mohl letět dron.

+2/0
11.3.2017 18:44

J30a57n 26K52o28h64l 4503837881834

To už by byla účinnější stará dobrá modlitba. Efekt stejnej.

+1/0
11.3.2017 19:28
Foto

L71a65d24i79s17l37a14v 87H53a55r81v85á42n89e54k 9525638123713

Pan Berounský dokáže kritizovat, ale přinést řešení už jaksi nezvládá. A také asi neví, o čem je vůbec řeč. Pracoval jsem v železniční dopravě jako výpravčí 35 let a také jsme při silném větru řešili tak, že jsme strojvedoucím nařizovali jízdu sníženou rychlostí přes úseky, kde by mohlo k pádům stromů dojít. Jistě, vznikalo tím zpoždění, ale strojvedoucí dokázal vlak včas zastavit a neohrožoval život svůj ani životy cestujících. A také zabránil hrozícím materiálním škodám. Připomínám, že to bylo ještě v době předmobilové a vlaková četa spolu se zaměstnanci železnice jedoucí do nebo ze služby dokázala spadlé stromy odstranit a provoz obnovit.

+2/0
11.3.2017 13:30

P92a51v41e55l 49J42e38ř11á66b38e14k 7571942504567

Obávám se, že jsou normy na stromy jak daleko mají od trati být , a že není při odkácení nebezpečných stromů se vymlouvat na ochránce, protože zákon železničáře poměrně zvýhodňuje.

0/0
11.3.2017 20:39

V15í40t 39J66ů87z56a 8302756781618

Jsou úseky, kde se dává přednost zachování přírody, kde by bezpečně vysekat ochranné pásmo bylo příšerné - i na jmenované trati.

+1/0
11.3.2017 21:47

P11e44t25r 35M97u74n11z48a22r 1955411409206

No já jsem to pochopil tak, že jelikož na této trati výpravčí nejsou, tak jim to nařizují automaticky na základě předpovědi, ať už skutečně fouká nebo ne.

+4/0
11.3.2017 20:53

P74e47t78r 35S46c59h49w96a86r44z 7858839233231

Jasně, ale na 036 jezdí vlaky v taktu 30' a výstraha před pádem stromů platí pro celou trať od Li po Harr, a protože je většina výhyben zrušena, tak se i malé zpoždění rozprostře do celého GVD. Jak píšete, nařizovali jste pomalou jízdu přes úsek, kde hrozil pád stromů - dnes se vyhlásí varování před silným větrem pro kraj PL, CB, KV, UL, LI, HK, PA od večera 21 hod. do druhého dne 18 hod. a SŽDC pro sichr nařídí sníženou rychlost pro všechny tratě ve všech krajích. :-/

+5/0
11.3.2017 21:59

J95i23ř24í 71K74o61c92u47r97e23k 6755684635138

To jsou ti úřadové. Myslí si, že je to jak v autě, stačí trošku ubrat plyn. Minuta nikoho nezabije. Jenže tohle znamená jako sesednout z kola a jít pěšky. Zkuste na kole ujet 10 km. Pohoda, za 20 minut není co dělat. Zkuste 10 km překonat za 20 minut pěšky.

+3/0
11.3.2017 12:20

R19a82d54o24v74a29n 64T29á19b31o83r26s39k64ý 2244981383509

Berounský - dlouholetý kverulant. Už dlouho v mediích nevystupoval, tak se musel připomenout.;-D

+2/−1
11.3.2017 11:50

M83i61r14o35s96l33a65v 77P26a37č49e64s 8590767956462

Omylem plus!Vy jste kdo pane? Berlunský ví o čem mluví a v případě kolejí to platí dvojnásob!

+2/0
11.3.2017 18:52

J86i14ř88í 71P19r92ů58š76a 7145922875589

V případě že dojde k najetí na spadlý strom případně jinou překážku tak drážní inspekci hned po testu na alkohol zajímá zda byl strojvedoucí zpraven o nebezpečí pádu stromů a pak teprve se zjišťuje další......

+2/0
11.3.2017 11:34

J32a38n 32N97o83v34á84k 8110976837840

Kdyby strom při větru spadl a strojvedoucího zranil, tak ten samý odborář bude obviňovat ČD, že nedodržují BOZP a žádat tučné odškodnění.

+1/0
11.3.2017 11:17

V31l57a95d13i36m79í53r 70P17e30š91í76k 1207204667417

ČD obviňovat nebude, ale SŽDC. Viz Zákon o drahách §10 odst.1 a 2.

+2/0
11.3.2017 11:29

M89i13c37h30a13l 44S17e55d86m14í50k 3799345916931

Kolem silnic se ze zákona kácejí aleje, aby náhodou strom nevlezl autu do cesty, ale kolem železnic se musí žádat o povolení k pokácení každého stromu. To jsou paradoxy!

+3/0
11.3.2017 10:54

J48i13ř28í 66F23a22t89r31d95l59a 4313792389

I kdyby spadl strom, tak lokomotiva ho přerazí ne? Nechce se mi věřit, že by se něco stalo cestujícím.

0/−2
11.3.2017 10:24

B61o22h86u27m92i93l 96M69i62c80h85a50l 3505254325381

Nějaký vláček motoráček ani náhodou.

Ale snad by na vhodná místa u trati mohli dát meteostanice s automatickým hlášením, a když zaznamenají patřičně silné poryvy větru, pak ať skutečně další vlak jede takto pomalu. Pokud nenarazí na problém, další už může jet normálně až do dalšího zaznamenaného poryvu větru.

+2/0
11.3.2017 10:34

V72l46a25d35i53m72í90r 52P53e28š10í81k 1417704817637

A nebo může jít drážní zaměstnanec s praporkem před vlakem.

+4/0
11.3.2017 10:37
Foto

L77a25d35i91s62l62a41v 96H95a77r50v46á79n71e71k 9735978663853

Vy si to představujete jako Hurvínek válku.

0/0
11.3.2017 13:39

O84t64t12o 85P88o30s44p73í73š92i25l 4384905987328

Vaše vyjádření mi připomnělo hlášku z Červeného trpaslíka.

Kocour: "Co? Spadli jste snad z višně? Proč nespustíme obranné štíty?"

Kryten: "To je přímo vynikající návrh. Má jen dvě drobné vady. Za prvé, žádné obranné štíty nemáme. A za druhé, nemáme žádné obranné štíty. Teoreticky jde o jednu o vadu, ale považoval jsem ji za tak významnou, že jsem ji uvedl hned dvakrát."

:-)

+4/0
11.3.2017 10:53

J72i34ř89í 39K74o20c14u27r38e74k 6315534715808

Najdeme důvod proč to nejde. Napříkald to, že v jizerských horách není metostanice. Teda je, ale není drážní. Tím páde pro dráhu neexistuje.

0/0
11.3.2017 12:14
Foto

L56a35d82i73s83l95a98v 74H39a45r71v28á87n67e14k 9805498583473

I když má 30 cm v průměru? Náraz do něho připomíná spadlý most ve Studénce.

0/−1
11.3.2017 13:38

J57a97n 46K83o68h91l 4753797471734

Taky jsem pro, prevence předevfším! Buď udělat na stromy posudky ohledně zdraví (hlavně v obcích, kde mají nějakou estetickou funkci) nebo rozšířit koridor kolem trati. A cestující alespoň budou mít lepší výhled :-)

+2/−1
11.3.2017 8:38

K75a71t91e26ř66i41n63a 17V12a33š96á94k53o67v56á 5311462239575

ja se do lesa z vlaku divam rada :-)

+2/0
11.3.2017 13:50

J48o85s51e44f 34M11i51k39i10n 5453544435334

Jenom dotaz. Proč jsou vůbec kolem železnic stromy, ktaré mohou na ni spadnout. Není problém ty stromy vykácet nebo zaříznout ve výšce,aby nespadly na koleje

+7/−2
11.3.2017 8:30

P84a93v68e57l 19N16o25c27a81r 6989859716955

To se musíte obrátit na různé ochránce přírody, zelený a podobnou verbež.

Momentálně je i proti kácení podél železnice státní firma lesy ČR, která by si z tohoto nemohla nahrabat do vlastních kapes.

SŽDC bohužel nemá žádné páky k tomu aby zajistilo bezpečnost na železnici.

I na jednotlivé stromy si musí vyřizovat stovky povolení :-(

+6/−1
11.3.2017 8:46

J75o74s71e10f 35M94i76k18i48n 5313704885804

Je to otázka vyhlášky nebo zákona. Jde to hodit i na vlastníky. Jenom chtít

0/0
11.3.2017 9:19

V23l46a62d81i36m84í42r 84P36e97š85í44k 1317314137517

SŽDC páky má. A to zákon o drahách, konkrétně §10 odstavec 1 a 2.

+1/0
11.3.2017 10:31

P14e44t20r 42M89a45l11ý 7482597548867

Jen za pár dní, od dubna se doplňuje mj. pár vět do zákona o ochraně přírody a krajiny - dráhy dostanou podobný režim, jako mají energetické soustavy. Pak už to je jen na provozovateli dráhy a drážním správním úřadu, jak s tím naloží.

0/0
11.3.2017 13:44

J78i22ř36í 75E91r56b84e11n 1433424796767

A proc jsou kolem silnic, v zahradach a ve verejnych parcich?

+5/0
11.3.2017 9:34

P95e21t37r 39S57c94h27w27a67r15z 7538279933411

I tam se musí kontrolovat, jinak občas spadnou na dům či auto, občas zabijou člověka (a pak jsou samozřejmě plné diskuse příspěvků o nebezpečných stromech a zlých úřednících, kteří nechtěli strom dávno pokácet).

Na volném prostranství nebo v lese to je víceméně jedno, to už by musela být sakra náhoda, aby padající nebo rozlomený strom někoho zranil.

+2/0
11.3.2017 10:38

D92a42n79i87e11l 30D10r92n85e41c 6611559566282

I u silnic jsou stromy problém, pokud jsou v nevhodné poloze, mohou být v případě nehody smrtící, přičemž ve stromu nemusí končit jen pirát silnic, ale i ten, kdo se mu vyhýbá.

Hlavní rozdíl oproti silnici a železnici je výrazně delší brzdná dráha vlaku. Když na silnici vidíte 200 m před sebou strom, zastavíte, pokud ale uvidí strom strojvedoucí i 500 m před sebou, může to klidně skončit nárazem rychlostí několika desítek km/h.

0/0
11.3.2017 15:09

K43a13t70e64ř43i46n77a 17V71a90š63á37k69o76v73á 5671192809595

A proc vubec jsou stromy ? Prece lidi se bez nich vobejdou, muzem voholit vsechno kolem, to, ze spechame, je prece nejdulezitejsi na svete, ze? :-P

+5/−4
11.3.2017 9:44

J80i91ř67í 62K54o77c56u95r28e50k 6965944495708

Jasně. Strom má vyšší cenu než lidský život. Obzvlášť v lese...

+2/0
11.3.2017 12:17

M97i33l12a82n 61V60i94k 1967845693873

Podmáčené, napůl uschlé stromy, které hrozí pádem na koleje - to chcete hájit??8-o

+1/0
11.3.2017 17:34

P33e73t59r 33S29c28h32w80a94r75z 7368749493261

Zdravý strom jen tak nespadne, zas je blbost vykácet vše 50 metrů na každé straně. Jenže se kašle na kontrolu, větve visící nad tratí si vlak vorve sám a ten velký strom, nahnutý nad trať a napůl suchý třeba ještě pár let vydrží.

+6/0
11.3.2017 10:34
Foto

L86a85d49i59s65l74a95v 24H66a70r52v71á84n56e30k 9635838163963

Těch spadlých zdravých stromů jsem už viděl. A také jsme vyndávali z lokomotivy těžce zraněného pomocníka strojvedoucího po nárazu do spadlého stromu.

+3/0
11.3.2017 13:35

P73e30t13r 95S71c97h32w73a24r53z 7948709573611

Rozhodně nejsme ve při - však píšu, že se kašle na kontrolu. :-/

+1/0
11.3.2017 22:04

V65í74t 73J54ů46z28a 8942916191178

Projeďte si jmenovanou trať, nebo ještě lépe z Tanvaldu do Železného Brodu, a představte si to .... to by byl pěkný masakr.

+1/0
11.3.2017 21:57







Najdete na iDNES.cz