Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Nařízení o větru zpožďuje vlaky v horách. Je nesmyslné, tvrdí odborář

Vítr brzdí vlaky na železniční trati mezi Libercem a Tanvaldem. Správa železniční dopravní cesty totiž v případech silných poryvů větru nařizuje strojvedoucím, aby jeli takovou rychlostí, která umožní zastavit vlak před případnou překážkou na trati.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

L82u88c54i40a56n 93P14a78p55a16z71i25a80n 5434447901575

Odborář má opět pravdu. Manažeři opět spí. Ještě dobře, že jsou odbory.

+1/0
12.3.2017 22:08

P71e94t17r 97G74o70č 2793221208103

Dovolím si opravit chybu v textu. Výpravčí při větru nezpravuje vlaky o jízdě se zvýšenou opatrností (od 250m před přejezdem opakovat návěst Pozor a posledních 60m před přejezdem rychlost 10km/h), ale o jízdě podle rozhledových poměrů (strojvedoucí musít jet tak aby stihl zastavit před překážkou, nejvýše 100 km/h).

+1/0
12.3.2017 19:33

V47á94c93l57a95v 81S27v26o94b53o76d24a 5946228259

Ale i před autobus může spadnout strom...Tak to aby jel dvacítkou,aby to ubrzdil.

+2/0
12.3.2017 10:04

M24i69l78o28š 95D98v89o19ř55á16k 8735577706171

jeste by mohl z ohledu na ochranu zdravi a zivotu cestujicich nechat szdc ty vlaky rovnou v depu a nejlepe uplne vsechny! to by snad pak byl uz klidnejsi...!

je to soucasny trend vseobecne - nez o necem premyslet, rovnou to plosne zariznout

+5/0
12.3.2017 0:30

V27í74t 28J45ů92z65a 8832616571758

Mají to zvážit výpravčí, ale ti tam nejsou ...

+1/0
11.3.2017 22:01

M43i62c26h49a47e80l 56C10h93a82r60v11á10t 9939248113572

Komunisté dokázali poručit větru a dešti. Ta současná garnitura to nezvládne?8-o

+1/0
11.3.2017 19:08

M48i50l32a34n 56V19o76l78e58k 5779113556409

21. století. Co to takhle nějak vyřešit technicky? Dřív běhal před automobilem člověk s praporkem, teď by před vlakem mohl letět dron.

+2/0
11.3.2017 18:44

J62a21n 13K83o42h81l 4493707741584

To už by byla účinnější stará dobrá modlitba. Efekt stejnej.

+1/0
11.3.2017 19:28
Foto

L73a62d86i56s26l74a34v 31H90a18r97v22á17n53e19k 9155178713673

Pan Berounský dokáže kritizovat, ale přinést řešení už jaksi nezvládá. A také asi neví, o čem je vůbec řeč. Pracoval jsem v železniční dopravě jako výpravčí 35 let a také jsme při silném větru řešili tak, že jsme strojvedoucím nařizovali jízdu sníženou rychlostí přes úseky, kde by mohlo k pádům stromů dojít. Jistě, vznikalo tím zpoždění, ale strojvedoucí dokázal vlak včas zastavit a neohrožoval život svůj ani životy cestujících. A také zabránil hrozícím materiálním škodám. Připomínám, že to bylo ještě v době předmobilové a vlaková četa spolu se zaměstnanci železnice jedoucí do nebo ze služby dokázala spadlé stromy odstranit a provoz obnovit.

+2/0
11.3.2017 13:30

P31a78v97e47l 51J96e88ř95á19b80e28k 7171242734907

Obávám se, že jsou normy na stromy jak daleko mají od trati být , a že není při odkácení nebezpečných stromů se vymlouvat na ochránce, protože zákon železničáře poměrně zvýhodňuje.

0/0
11.3.2017 20:39

V57í70t 69J61ů60z14a 8332556201478

Jsou úseky, kde se dává přednost zachování přírody, kde by bezpečně vysekat ochranné pásmo bylo příšerné - i na jmenované trati.

+1/0
11.3.2017 21:47

P42e49t14r 59M74u37n74z77a13r 1525791749246

No já jsem to pochopil tak, že jelikož na této trati výpravčí nejsou, tak jim to nařizují automaticky na základě předpovědi, ať už skutečně fouká nebo ne.

+4/0
11.3.2017 20:53

P45e58t36r 77S25c50h71w10a82r48z 7258949473451

Jasně, ale na 036 jezdí vlaky v taktu 30' a výstraha před pádem stromů platí pro celou trať od Li po Harr, a protože je většina výhyben zrušena, tak se i malé zpoždění rozprostře do celého GVD. Jak píšete, nařizovali jste pomalou jízdu přes úsek, kde hrozil pád stromů - dnes se vyhlásí varování před silným větrem pro kraj PL, CB, KV, UL, LI, HK, PA od večera 21 hod. do druhého dne 18 hod. a SŽDC pro sichr nařídí sníženou rychlost pro všechny tratě ve všech krajích. :-/

+5/0
11.3.2017 21:59

J54i21ř63í 97K33o87c10u18r57e84k 6455434525538

To jsou ti úřadové. Myslí si, že je to jak v autě, stačí trošku ubrat plyn. Minuta nikoho nezabije. Jenže tohle znamená jako sesednout z kola a jít pěšky. Zkuste na kole ujet 10 km. Pohoda, za 20 minut není co dělat. Zkuste 10 km překonat za 20 minut pěšky.

+3/0
11.3.2017 12:20

R39a21d31o21v82a55n 33T12á34b35o18r15s47k46ý 2594101883649

Berounský - dlouholetý kverulant. Už dlouho v mediích nevystupoval, tak se musel připomenout.;-D

+2/−1
11.3.2017 11:50

M36i91r29o65s48l53a56v 86P24a36č11e51s 8420807966282

Omylem plus!Vy jste kdo pane? Berlunský ví o čem mluví a v případě kolejí to platí dvojnásob!

+2/0
11.3.2017 18:52

J70i71ř27í 14P22r91ů21š51a 7865372885289

V případě že dojde k najetí na spadlý strom případně jinou překážku tak drážní inspekci hned po testu na alkohol zajímá zda byl strojvedoucí zpraven o nebezpečí pádu stromů a pak teprve se zjišťuje další......

+2/0
11.3.2017 11:34

J50a62n 58N56o95v79á17k 8600336727710

Kdyby strom při větru spadl a strojvedoucího zranil, tak ten samý odborář bude obviňovat ČD, že nedodržují BOZP a žádat tučné odškodnění.

+1/0
11.3.2017 11:17

V76l64a94d40i96m11í81r 92P37e17š28í75k 1867814837527

ČD obviňovat nebude, ale SŽDC. Viz Zákon o drahách §10 odst.1 a 2.

+2/0
11.3.2017 11:29

M44i79c77h78a21l 64S37e46d61m77í53k 3559615736451

Kolem silnic se ze zákona kácejí aleje, aby náhodou strom nevlezl autu do cesty, ale kolem železnic se musí žádat o povolení k pokácení každého stromu. To jsou paradoxy!

+3/0
11.3.2017 10:54

J93i96ř98í 50F48a26t60r24d50l14a 4443612209

I kdyby spadl strom, tak lokomotiva ho přerazí ne? Nechce se mi věřit, že by se něco stalo cestujícím.

0/−2
11.3.2017 10:24

B31o85h70u73m21i37l 71M79i55c92h60a21l 3365584775281

Nějaký vláček motoráček ani náhodou.

Ale snad by na vhodná místa u trati mohli dát meteostanice s automatickým hlášením, a když zaznamenají patřičně silné poryvy větru, pak ať skutečně další vlak jede takto pomalu. Pokud nenarazí na problém, další už může jet normálně až do dalšího zaznamenaného poryvu větru.

+2/0
11.3.2017 10:34

V56l36a41d63i70m34í78r 86P41e44š36í82k 1657364747757

A nebo může jít drážní zaměstnanec s praporkem před vlakem.

+4/0
11.3.2017 10:37
Foto

L13a27d24i75s16l79a43v 34H11a64r47v13á48n38e22k 9675818943923

Vy si to představujete jako Hurvínek válku.

0/0
11.3.2017 13:39

O76t13t96o 49P95o17s82p42í75š11i88l 4244285287838

Vaše vyjádření mi připomnělo hlášku z Červeného trpaslíka.

Kocour: "Co? Spadli jste snad z višně? Proč nespustíme obranné štíty?"

Kryten: "To je přímo vynikající návrh. Má jen dvě drobné vady. Za prvé, žádné obranné štíty nemáme. A za druhé, nemáme žádné obranné štíty. Teoreticky jde o jednu o vadu, ale považoval jsem ji za tak významnou, že jsem ji uvedl hned dvakrát."

:-)

+4/0
11.3.2017 10:53

J18i19ř43í 12K22o76c91u16r62e15k 6855744485128

Najdeme důvod proč to nejde. Napříkald to, že v jizerských horách není metostanice. Teda je, ale není drážní. Tím páde pro dráhu neexistuje.

0/0
11.3.2017 12:14
Foto

L32a67d10i69s43l96a72v 15H76a28r67v32á47n67e33k 9215508283843

I když má 30 cm v průměru? Náraz do něho připomíná spadlý most ve Studénce.

0/−1
11.3.2017 13:38

J63a30n 13K34o79h82l 4263847951444

Taky jsem pro, prevence předevfším! Buď udělat na stromy posudky ohledně zdraví (hlavně v obcích, kde mají nějakou estetickou funkci) nebo rozšířit koridor kolem trati. A cestující alespoň budou mít lepší výhled :-)

+2/−1
11.3.2017 8:38

K43a20t42e44ř39i53n42a 88V54a84š30á20k12o41v25á 5441882389345

ja se do lesa z vlaku divam rada :-)

+2/0
11.3.2017 13:50

J82o50s64e67f 89M83i80k29i43n 5303854265224

Jenom dotaz. Proč jsou vůbec kolem železnic stromy, ktaré mohou na ni spadnout. Není problém ty stromy vykácet nebo zaříznout ve výšce,aby nespadly na koleje

+7/−2
11.3.2017 8:30

P76a69v43e17l 35N86o17c24a89r 6319949426635

To se musíte obrátit na různé ochránce přírody, zelený a podobnou verbež.

Momentálně je i proti kácení podél železnice státní firma lesy ČR, která by si z tohoto nemohla nahrabat do vlastních kapes.

SŽDC bohužel nemá žádné páky k tomu aby zajistilo bezpečnost na železnici.

I na jednotlivé stromy si musí vyřizovat stovky povolení :-(

+6/−1
11.3.2017 8:46

J53o28s70e18f 44M93i86k59i22n 5923784515524

Je to otázka vyhlášky nebo zákona. Jde to hodit i na vlastníky. Jenom chtít

0/0
11.3.2017 9:19

V60l58a33d97i68m67í68r 17P43e41š97í17k 1187114317197

SŽDC páky má. A to zákon o drahách, konkrétně §10 odstavec 1 a 2.

+1/0
11.3.2017 10:31

P91e28t68r 34M35a39l62ý 7572347848917

Jen za pár dní, od dubna se doplňuje mj. pár vět do zákona o ochraně přírody a krajiny - dráhy dostanou podobný režim, jako mají energetické soustavy. Pak už to je jen na provozovateli dráhy a drážním správním úřadu, jak s tím naloží.

0/0
11.3.2017 13:44

J38i61ř64í 76E64r65b82e36n 1583894916627

A proc jsou kolem silnic, v zahradach a ve verejnych parcich?

+5/0
11.3.2017 9:34

P37e73t55r 20S85c72h11w35a91r65z 7508299743191

I tam se musí kontrolovat, jinak občas spadnou na dům či auto, občas zabijou člověka (a pak jsou samozřejmě plné diskuse příspěvků o nebezpečných stromech a zlých úřednících, kteří nechtěli strom dávno pokácet).

Na volném prostranství nebo v lese to je víceméně jedno, to už by musela být sakra náhoda, aby padající nebo rozlomený strom někoho zranil.

+2/0
11.3.2017 10:38

D27a26n30i94e75l 72D82r74n39e55c 6771649426512

I u silnic jsou stromy problém, pokud jsou v nevhodné poloze, mohou být v případě nehody smrtící, přičemž ve stromu nemusí končit jen pirát silnic, ale i ten, kdo se mu vyhýbá.

Hlavní rozdíl oproti silnici a železnici je výrazně delší brzdná dráha vlaku. Když na silnici vidíte 200 m před sebou strom, zastavíte, pokud ale uvidí strom strojvedoucí i 500 m před sebou, může to klidně skončit nárazem rychlostí několika desítek km/h.

0/0
11.3.2017 15:09

K35a74t71e28ř10i64n41a 60V78a29š76á84k32o58v10á 5711212449115

A proc vubec jsou stromy ? Prece lidi se bez nich vobejdou, muzem voholit vsechno kolem, to, ze spechame, je prece nejdulezitejsi na svete, ze? :-P

+5/−4
11.3.2017 9:44

J55i47ř65í 16K63o24c28u79r61e43k 6105414305398

Jasně. Strom má vyšší cenu než lidský život. Obzvlášť v lese...

+2/0
11.3.2017 12:17

M59i10l27a92n 31V29i19k 1767665473103

Podmáčené, napůl uschlé stromy, které hrozí pádem na koleje - to chcete hájit??8-o

+1/0
11.3.2017 17:34

P28e89t50r 33S74c67h43w43a62r86z 7138689683181

Zdravý strom jen tak nespadne, zas je blbost vykácet vše 50 metrů na každé straně. Jenže se kašle na kontrolu, větve visící nad tratí si vlak vorve sám a ten velký strom, nahnutý nad trať a napůl suchý třeba ještě pár let vydrží.

+6/0
11.3.2017 10:34
Foto

L14a81d84i78s26l77a87v 55H54a72r57v82á77n89e25k 9915778803283

Těch spadlých zdravých stromů jsem už viděl. A také jsme vyndávali z lokomotivy těžce zraněného pomocníka strojvedoucího po nárazu do spadlého stromu.

+3/0
11.3.2017 13:35

P15e44t33r 77S55c86h75w66a96r67z 7528569413581

Rozhodně nejsme ve při - však píšu, že se kašle na kontrolu. :-/

+1/0
11.3.2017 22:04

V84í27t 47J33ů97z49a 8682226711458

Projeďte si jmenovanou trať, nebo ještě lépe z Tanvaldu do Železného Brodu, a představte si to .... to by byl pěkný masakr.

+1/0
11.3.2017 21:57







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.