Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Tramvajová trať do Rochlice má naději, Liberec se vrací k původní trase

Mluví se o ní už přes patnáct let a pomalu začíná spadat do kategorie sci-fi. Stavbu tramvajových kolejí, které mají propojit centrum Liberce s Rochlicí, největším sídlištěm ve městě, chtějí radní znovu oprášit.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

D77a90n48i54e39l 90K61u76k19l96a 1708661626686

Za 850 mil ani náhodou. Ale věřím tomu, že by se pak najednou zjistilo, že je to dvojnásob dražší, nějak by se to doplatilo a Liberec by byl ještě zadluženější....

A technicky by to byla taky velká paráda: "Podchází pod mostem na levou část třídy Dr. Horákové" Takže omezení na Horákovce? Už zase? A delší? Hmmm... Lámat koleje u U Močálu?

Jinak pro tramvaj na Dobiášovku jsem, ale druhou stranou...

+3/0
29.3.2017 7:01

L39u15b66o83m55í21r 40D62l23o68u95h92ý 4207783116654

Jednoznačně je lepší trasa od "U Lomu" kolem kruháče u Aholdu do Zeleného údolí, nebo kolem Aholdu ke škole nad bývalým koupalištěm. Nechápu, kudy by měla být dvojkolejná trať vedena v Melantrichově ulici, kolem Vávrů a hlavně u bývalého koupaliště. Samozřejmě, kdyby bylo dost peněz, je ideální již existující návrh dvojkolejného okruhu U Lomu - škola - Melantrichova - Na Rybníčku (resp. Fügnerova) a napojení na již hotovou trasu Fügnerova - U Lomu. Takovéhle okružní tramvaje jsou např. kolem centra Vídně nebo kolem centra Melbourne. !

+1/0
29.3.2017 6:33

R29a98d31o58v91a28n 75V17í92c43h 8359627792436

Sídliště Rochlice mají 18 tisíc obyvatel, pokud se nepletu. A pokud by se měla tramvajová linka oprášit, tak v návaznosti na nějakou současnou urbanistickou studii v souvislosti s rozvojem města a ÚP. Jinými slovy, ano, ale nejen Dobiášovka a Zelené Údolí, ale i bývalá Textilana a Broumovská a také čím dále více důchodců bude mít problém se vydrápat tím krpálem po kočičích hlavách ke krematoriu. To vše by se mělo vzít v úvahu, když už je v Liberci tolik prodejních ploch a kruhových objezdů v přepočtu na obyvatele na generaci dopředu.

+1/0
29.3.2017 5:49

L17u88k21á18š 61H52l30o14u65c84a68l 6242770791584

osobně považuji tramvaj na Dobiášku za rozumný nápad jak obsloužit velké sídliště, ale absolutně nerozumím tomu, kam páni politici (a jejich projektanti) chtějí nacpat koleje (a sloupy pro elektrické vedení) ve stísněném prostoru nad hospodou u Vávrů. speciálně zatáčka u bývalého Rochlického koupaliště (jak jsou dnes kurty) je tak ostrá a úzká, že se tam dvoukolejná trať nemůže absolutně nacpat - https://mapy.cz/s/1vPz3

třeba uvažují, že tu trať udělají jako za Němců, jednokolejku :-), ale přijde mi postavené na hlavu cpát tramvaj do úzké, hustě obydlené ulice (Na Žižkově - https://mapy.cz/s/1vPA6), když by to šlo vyřešit levnější variantou, odbočkou z jablonecké tratě přes Broumovskou. tam je na to všude spoustu prostoru, navíc se tím obslouží další velké sídliště.

+10/0
28.3.2017 22:04

S46t79a81n75d52a 76Č70e44r14n76ý 5212398582908

Palec nahoru, přesně tak. Někdy mi připadá, že podle zastupitelů má todle město jen jedno sídliště a to Dobijášovku a všechny peníze se cpou jen tam. Jako by byl problém s parkováním jen tam, přitom na ostatních sídlištích je to obdobné. Všichni bohužel nemají to štěstí, že v jejich paneláku bydlí primátor a pak jde udělat z louky krásné parkoviště jen to sviští ;-D

+3/0
29.3.2017 7:48

D21a85n77i82e79l 61K16u80k11l26a 1578441256436

...a ještě jeden tady R^

+1/0
29.3.2017 10:18

M46a88r76t50i95n 58M55u63s52i85l 4360651453541

U Vávrů by tramvaj vyjela z dnešního zeleného pásu (podél Melantrichovy a U Močálu - územní rezerva), tam s lomením problém není. Na vedení trati od Vávrů nahoru jsem také zvědav. Nicméně Ul. Na Žižkově je v těchto místech stejně široká jako Ještědská v Hanychově u kostela. Takže "vono se to tam asi vleze."

Nemám nic proti vedení trati od Teplárny, protože má šanci obsloužit celé sídliště až do Zelného Údolí. Odbočku od Lomu, ale nezavrhuji. Ideální by bylo dostavět jí a obě trati propojit. Do centra by bylo možné jezdit oběma směry - po Horákovce nebo přes Broumovskou. Zároveň by mohl vzniknout alternativní příjezd do centra od Vratislavic, ať už pro pravidelnou jízdu nebo jen pro mimořádné situace.

+4/0
29.3.2017 12:39

M17a41r49t23i71n 22K54u98b90í41k 9977279526653

Tramvaj uměli zrušit rychle a teď nejsou schopni obnovy ani po 25letech dohadování. Stejně tak v Jablonci-pořád se mluví o obnově a nic se neděje.

+6/0
28.3.2017 20:02

J77i64ř28í 17E61r37b97e24n 1103704436107

Něco zrušit jde rychle - škrtnutím pera, obzvlášť v totalitním státě bez slyšitelné opozice (a že Československo 50. let takovým státem bylo).

Něco vybudovat trvá mnohem déle - musíte brát ohled na tisíce dalších názorů a hlavně na tisíce vlastníků dotčených nemovitostí...

0/0
29.3.2017 9:35

S44t57a42n90i56s23l25a61v 72N69ý76v43l72t 2124885463

sci fi. Je mi 25 let, schvalne kolik mi bude, az tam pojede tramvaj.

+4/0
28.3.2017 18:46
Foto

L96u44k52á77š 16K89o84b86e67r28a 3144173558

Právě jsem oslavil 38. přirozeniny, o tramvaji do Rochlic se mluvilo ještě dřív než jsem maturoval, a obávám se, že až tam pojede první T3 po desáté repasi, budu mít už pár desítek let let po kremaci.

+1/0
30.3.2017 22:12

P91e40t78r 78K70o76l95o65m10a84z83n12í89k 8914183870836

Se vám nějak neshoduje ilustrační obrázek s nadpisem ;-D

+3/0
28.3.2017 14:34







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.