Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Tramvajová trať do Rochlice má naději, Liberec se vrací k původní trase

Mluví se o ní už přes patnáct let a pomalu začíná spadat do kategorie sci-fi. Stavbu tramvajových kolejí, které mají propojit centrum Liberce s Rochlicí, největším sídlištěm ve městě, chtějí radní znovu oprášit.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

D66a88n67i26e28l 90K51u85k35l59a 1478471946316

Za 850 mil ani náhodou. Ale věřím tomu, že by se pak najednou zjistilo, že je to dvojnásob dražší, nějak by se to doplatilo a Liberec by byl ještě zadluženější....

A technicky by to byla taky velká paráda: "Podchází pod mostem na levou část třídy Dr. Horákové" Takže omezení na Horákovce? Už zase? A delší? Hmmm... Lámat koleje u U Močálu?

Jinak pro tramvaj na Dobiášovku jsem, ale druhou stranou...

+3/0
29.3.2017 7:01

L13u77b61o36m20í20r 56D34l25o52u39h86ý 4247913496484

Jednoznačně je lepší trasa od "U Lomu" kolem kruháče u Aholdu do Zeleného údolí, nebo kolem Aholdu ke škole nad bývalým koupalištěm. Nechápu, kudy by měla být dvojkolejná trať vedena v Melantrichově ulici, kolem Vávrů a hlavně u bývalého koupaliště. Samozřejmě, kdyby bylo dost peněz, je ideální již existující návrh dvojkolejného okruhu U Lomu - škola - Melantrichova - Na Rybníčku (resp. Fügnerova) a napojení na již hotovou trasu Fügnerova - U Lomu. Takovéhle okružní tramvaje jsou např. kolem centra Vídně nebo kolem centra Melbourne. !

+1/0
29.3.2017 6:33

R28a42d57o59v27a39n 25V54í85c38h 8679417212496

Sídliště Rochlice mají 18 tisíc obyvatel, pokud se nepletu. A pokud by se měla tramvajová linka oprášit, tak v návaznosti na nějakou současnou urbanistickou studii v souvislosti s rozvojem města a ÚP. Jinými slovy, ano, ale nejen Dobiášovka a Zelené Údolí, ale i bývalá Textilana a Broumovská a také čím dále více důchodců bude mít problém se vydrápat tím krpálem po kočičích hlavách ke krematoriu. To vše by se mělo vzít v úvahu, když už je v Liberci tolik prodejních ploch a kruhových objezdů v přepočtu na obyvatele na generaci dopředu.

+1/0
29.3.2017 5:49

L61u25k69á28š 50H76l33o34u63c65a58l 6562410421104

osobně považuji tramvaj na Dobiášku za rozumný nápad jak obsloužit velké sídliště, ale absolutně nerozumím tomu, kam páni politici (a jejich projektanti) chtějí nacpat koleje (a sloupy pro elektrické vedení) ve stísněném prostoru nad hospodou u Vávrů. speciálně zatáčka u bývalého Rochlického koupaliště (jak jsou dnes kurty) je tak ostrá a úzká, že se tam dvoukolejná trať nemůže absolutně nacpat - https://mapy.cz/s/1vPz3

třeba uvažují, že tu trať udělají jako za Němců, jednokolejku :-), ale přijde mi postavené na hlavu cpát tramvaj do úzké, hustě obydlené ulice (Na Žižkově - https://mapy.cz/s/1vPA6), když by to šlo vyřešit levnější variantou, odbočkou z jablonecké tratě přes Broumovskou. tam je na to všude spoustu prostoru, navíc se tím obslouží další velké sídliště.

+10/0
28.3.2017 22:04

S75t61a64n71d42a 20Č98e29r62n72ý 5522598312218

Palec nahoru, přesně tak. Někdy mi připadá, že podle zastupitelů má todle město jen jedno sídliště a to Dobijášovku a všechny peníze se cpou jen tam. Jako by byl problém s parkováním jen tam, přitom na ostatních sídlištích je to obdobné. Všichni bohužel nemají to štěstí, že v jejich paneláku bydlí primátor a pak jde udělat z louky krásné parkoviště jen to sviští ;-D

+3/0
29.3.2017 7:48

D65a33n28i66e83l 40K88u34k97l32a 1308961516186

...a ještě jeden tady R^

+1/0
29.3.2017 10:18

M31a19r47t37i58n 64M17u87s45i98l 4770221553161

U Vávrů by tramvaj vyjela z dnešního zeleného pásu (podél Melantrichovy a U Močálu - územní rezerva), tam s lomením problém není. Na vedení trati od Vávrů nahoru jsem také zvědav. Nicméně Ul. Na Žižkově je v těchto místech stejně široká jako Ještědská v Hanychově u kostela. Takže "vono se to tam asi vleze."

Nemám nic proti vedení trati od Teplárny, protože má šanci obsloužit celé sídliště až do Zelného Údolí. Odbočku od Lomu, ale nezavrhuji. Ideální by bylo dostavět jí a obě trati propojit. Do centra by bylo možné jezdit oběma směry - po Horákovce nebo přes Broumovskou. Zároveň by mohl vzniknout alternativní příjezd do centra od Vratislavic, ať už pro pravidelnou jízdu nebo jen pro mimořádné situace.

+4/0
29.3.2017 12:39

M26a14r18t24i68n 31K42u63b34í75k 9897119506513

Tramvaj uměli zrušit rychle a teď nejsou schopni obnovy ani po 25letech dohadování. Stejně tak v Jablonci-pořád se mluví o obnově a nic se neděje.

+6/0
28.3.2017 20:02

J33i98ř19í 59E61r33b79e57n 1673904396267

Něco zrušit jde rychle - škrtnutím pera, obzvlášť v totalitním státě bez slyšitelné opozice (a že Československo 50. let takovým státem bylo).

Něco vybudovat trvá mnohem déle - musíte brát ohled na tisíce dalších názorů a hlavně na tisíce vlastníků dotčených nemovitostí...

0/0
29.3.2017 9:35

S89t90a89n62i16s52l11a76v 29N98ý67v16l96t 2774915103

sci fi. Je mi 25 let, schvalne kolik mi bude, az tam pojede tramvaj.

+4/0
28.3.2017 18:46
Foto

L75u83k13á82š 73K16o46b92e75r78a 3124953548

Právě jsem oslavil 38. přirozeniny, o tramvaji do Rochlic se mluvilo ještě dřív než jsem maturoval, a obávám se, že až tam pojede první T3 po desáté repasi, budu mít už pár desítek let let po kremaci.

+1/0
30.3.2017 22:12

P91e34t59r 56K77o90l25o72m42a84z37n93í96k 8504553780206

Se vám nějak neshoduje ilustrační obrázek s nadpisem ;-D

+3/0
28.3.2017 14:34







Najdete na iDNES.cz