Diskuze

Tramvajová trať do Rochlice má naději, Liberec se vrací k původní trase

Mluví se o ní už přes patnáct let a pomalu začíná spadat do kategorie sci-fi. Stavbu tramvajových kolejí, které mají propojit centrum Liberce s Rochlicí, největším sídlištěm ve městě, chtějí radní znovu oprášit.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
DK

Za 850 mil ani náhodou. Ale věřím tomu, že by se pak najednou zjistilo, že je to dvojnásob dražší, nějak by se to doplatilo a Liberec by byl ještě zadluženější....

A technicky by to byla taky velká paráda: "Podchází pod mostem na levou část třídy Dr. Horákové" Takže omezení na Horákovce? Už zase? A delší? Hmmm... Lámat koleje u U Močálu?

Jinak pro tramvaj na Dobiášovku jsem, ale druhou stranou...

3 0
možnosti
LD

Jednoznačně je lepší trasa od "U Lomu" kolem kruháče u Aholdu do Zeleného údolí, nebo kolem Aholdu ke škole nad bývalým koupalištěm. Nechápu, kudy by měla být dvojkolejná trať vedena v Melantrichově ulici, kolem Vávrů a hlavně u bývalého koupaliště. Samozřejmě, kdyby bylo dost peněz, je ideální již existující návrh dvojkolejného okruhu U Lomu - škola - Melantrichova - Na Rybníčku (resp. Fügnerova) a napojení na již hotovou trasu Fügnerova - U Lomu. Takovéhle okružní tramvaje jsou např. kolem centra Vídně nebo kolem centra Melbourne. !

1 0
možnosti
RV

Sídliště Rochlice mají 18 tisíc obyvatel, pokud se nepletu. A pokud by se měla tramvajová linka oprášit, tak v návaznosti na nějakou současnou urbanistickou studii v souvislosti s rozvojem města a ÚP. Jinými slovy, ano, ale nejen Dobiášovka a Zelené Údolí, ale i bývalá Textilana a Broumovská a také čím dále více důchodců bude mít problém se vydrápat tím krpálem po kočičích hlavách ke krematoriu. To vše by se mělo vzít v úvahu, když už je v Liberci tolik prodejních ploch a kruhových objezdů v přepočtu na obyvatele na generaci dopředu.

1 0
možnosti
LH

osobně považuji tramvaj na Dobiášku za rozumný nápad jak obsloužit velké sídliště, ale absolutně nerozumím tomu, kam páni politici (a jejich projektanti) chtějí nacpat koleje (a sloupy pro elektrické vedení) ve stísněném prostoru nad hospodou u Vávrů. speciálně zatáčka u bývalého Rochlického koupaliště (jak jsou dnes kurty) je tak ostrá a úzká, že se tam dvoukolejná trať nemůže absolutně nacpat - https://mapy.cz/s/1vPz3

třeba uvažují, že tu trať udělají jako za Němců, jednokolejku :-), ale přijde mi postavené na hlavu cpát tramvaj do úzké, hustě obydlené ulice (Na Žižkově - https://mapy.cz/s/1vPA6), když by to šlo vyřešit levnější variantou, odbočkou z jablonecké tratě přes Broumovskou. tam je na to všude spoustu prostoru, navíc se tím obslouží další velké sídliště.

10 0
možnosti

Palec nahoru, přesně tak. Někdy mi připadá, že podle zastupitelů má todle město jen jedno sídliště a to Dobijášovku a všechny peníze se cpou jen tam. Jako by byl problém s parkováním jen tam, přitom na ostatních sídlištích je to obdobné. Všichni bohužel nemají to štěstí, že v jejich paneláku bydlí primátor a pak jde udělat z louky krásné parkoviště jen to sviští ;-D

3 0
možnosti
MK

Tramvaj uměli zrušit rychle a teď nejsou schopni obnovy ani po 25letech dohadování. Stejně tak v Jablonci-pořád se mluví o obnově a nic se neděje.

6 0
možnosti
Foto

J59i22ř61í 17E11r56b56e32n

29. 3. 2017 9:35

Něco zrušit jde rychle - škrtnutím pera, obzvlášť v totalitním státě bez slyšitelné opozice (a že Československo 50. let takovým státem bylo).

Něco vybudovat trvá mnohem déle - musíte brát ohled na tisíce dalších názorů a hlavně na tisíce vlastníků dotčených nemovitostí...

0 0
možnosti
SN

sci fi. Je mi 25 let, schvalne kolik mi bude, az tam pojede tramvaj.

4 0
možnosti
LK

Právě jsem oslavil 38. přirozeniny, o tramvaji do Rochlic se mluvilo ještě dřív než jsem maturoval, a obávám se, že až tam pojede první T3 po desáté repasi, budu mít už pár desítek let let po kremaci.

1 0
možnosti
PK

Se vám nějak neshoduje ilustrační obrázek s nadpisem ;-D

3 0
možnosti