Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Chybí jediný úsek. V Krkonoších chtějí, aby železnice obepnula celé hory

Vybudujeme novou železnici. V devatenáctém století vcelku častá věta, leč dnes už zavání mírným anachronismem. O něco takového by se přesto rádi pokusili v Krkonoších. Horské obce a města se chtějí zasadit o vybudování železniční tratě mezi Rokytnicí nad Jizerou a Kořenovem.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M26a12r10t25i83n 29K20u22b12í43k 9977509776963

Prvně by měli obnovit provoz na trati Trutnov-Žacléř, celoročně provozovat trať Trutnov-Lubawka-Jelenia Góra a již je zde okruh na Harrachov;-) po stávajících tratích. Výstavbě Rokytnice-Harrachov nevěřím. Stejně tak se mluvilo o nových tratích kolem Lipna na Šumavě a teď ticho po pěšině. Z druhé strany Krkonoš fungovaly do roku 1945 promyšlené dopravní systémy, které pod polskou správou byly zlikvidovány: meziměstská tramvaj u Jelení Góry, elektrifikované tratě J.Góra- Karpacz, či spojka K.Góra-Kowary-J.Góra.

+2/0
29.5.2017 22:37

L56u29c62i52a85n 93P66a21p74a79z94i71a37n 5204427281405

Dobrý nápad, včera bylo pozdě.

0/0
29.5.2017 13:58

M15a68r15t44i74n 11M13u95s26i73l 4110181763251

Při podobných úvahách si vždycky vzpomenu na marnou snahu protáhnout koleje do centra Harrachova. Nepodařilo se ani těch pár km v relativně schůdném terénu. Nedělám si proto iluze o možném "obepnutí hor." Ač bych místním i turistům ze srdce přál.

+1/0
29.5.2017 11:27

P83e32t31r 58N40e82c54h76a40n42i14c37k30ý 7293216918980

Nejen turistiku. Spojení Liberce a jilemnicka je tragické všemi způsoby dopravy i když jde o stejný kraj. Tahle trať by rozhodně pomohla zkvalitnit život v oblasti. Jenže je to strašně drahá utopie.

+1/0
29.5.2017 9:46

O78t82t12o 91P80o71s61p80í28š58i56l 4684305647138

"Spojení je tragické" je taková často používaná mantra (a často používaná bez znalosti konkrétních problémů v oblasti). Schválně, tušíte, jaký je přepravní potenciál v relaci Jilemnicko - Liberec? A víte o tom, že mezi oběma místy jezdí přímé autobusy s jízdní dobou 2 hodiny? Víte o tom, případný přímý vlak Liberec - Harrachov - Jilemnice by měl jízdní dobu někde mezi 2:15 a 2:30?

Nepopírám, že případná trať by měla pozitivní vliv na rozvoj oblasti, ale muselo by být splněno mnoho podmínek současně. Z těch hlavních uveďme:

1. trať by měla být vedena skrz centrum Rokytnice i Harrachova (to se ale nebavíme o "stovkách milionů", ale o "metru" a "miliardách")

2. trať by měla být napojena na přímou a rychlou dálkovou linku z Prahy (Jestli si někdo myslí, že Pražák nechá auto doma a použije veřejnou dopravu, aby pak z rychlíku přesedl na lokálkový "pseudospěšňák" v Chlumci, dále na motoráček v Martinících a nakonec na elektrobus v Rokytnici, tak je na omylu. Doba je jinde.)

+2/0
29.5.2017 12:18

R96o63b21e49r15t 61H11o45m85o38l37k72a 2400472792831

Ad. 2) Pražák klidně vlakem pojede, když bude spojení dávat smysl a nebude se čekat na peronu v Horní Dolní hodinu na přestup, aby se po pár minutách jízdy čekalo ba přestup pro změnu v Dolní Horní... Myšleno opravdový Pražák. Takové ty naplaveniny a odplaveniny z/do satelitů Středočeského kraje si ale zakládají na tom, že bez auta to nejde a tedy s ním jezdí i dva bloky do večerky...

0/−1
29.5.2017 12:42

O84t33t73o 31P34o74s32p12í59š69i76l 4224335967178

Klidně zopakuji, že Pražák (a dodávám, že kdokoliv) není zvědavej na to, aby při cestě na dovolenou s kuframa a dětma přesedal třikrát a cestoval 2x tak dlouho v relaci, kam lze v pohodě dojet autem.

Jistě, šotouš bude mít jiný pohled, ale takových lidí jaksi není tolik, aby se ospravedlnila investice v řádu miliard.

Lidé jsou pohodlnější a veřejná doprava by - zvlášť u takových megalomanských projektů - měla nabídnout něco víc, než "trojitej přestup na elektrobus"...;-)

(Mimochodem, píšu to jako člověk, který autem nejezdí. Na dovolenou dokážu cestovat veřejnou dopravu a vím, že jsem skoro výjimka. Dokonce občas na mě někteří na recepcích koukají, jestli jsem nepřistál z vesmíru, když jsem nepřijel autem...)

+2/0
29.5.2017 13:01

R20o76b11e39r65t 17H71o86m47o76l47k25a 2630532982301

Klidně zopakuju, že konkrétně "pražáka" do toho taháte úplně zbytečně. Většina pražáků je na veřejnou dopravu zvyklá a pokud jim veřejná doprava nabídne smysluplné spojení, nemají problém ji využít. Jakmile z vašeho textu vynecháte "pražáka", tak se shodneme. Protože tohle platí úplně stejně na plzeňáka, brňáka, Hradečáka, olomoučáka, ostraváka... Jedině snad, že byste pojmem "pražák" myslel "člověk z obce v ČR", ale to mi zase nepřijde logické.

0/0
29.5.2017 13:07

P43e47t74r 71N44e56c42h77a32n41i19c88k44ý 7833886228870

Fakt je ten, že pražák nejlépe zná pocity uváznutí v koloně a nemožnosti zaparkovat, takže umí zvážit využití veřejné dopravy lépe než vesničan co vyrůstal s kolem/babetou/olítanou felícií

0/0
29.5.2017 14:17

P30e27t94r 39N17e23c75h23a46n35i54c86k58ý 7673586608480

Tragické to je, protože je tam kupa kopců, vesnic a městeček a všechny cesty jsou klikaté a zdlouhavé. Celý život jsem jezdil Liberec - Jestřabí v Krk. bylo jedno kudy se autem nebo autobusem jelo, množství zatáček, plno sezonních oprav silnic, spousta brzdění, a odbočování činila tu 60km cestu nepříjemnou a průměrná rychlost byla na úrovni zdatného cyklisty v Polabí.

Už fakt, že by jel přímý vlak do celého pásu od Harrachova po Jilemnici by cestu ohromně zpříjemnilo. Napojení na Prahu by samozřejmě bylo potřeba přímé, to souhlasím.

Stejně je to jen teorie, protože do toho prachy nikdo nedá

+2/0
29.5.2017 13:12

O43t73t57o 35P71o62s43p32í17š34i97l 4814515637868

On ale přímý vlak by za prvé nejel "rovně", ale klikatil by se taky, a za druhé by jel pomaleji než autobus (srovnání s autem tedy ani nezmiňuji).

Jinak smutné je, že Vaše argumenty spíše podpoří vybudování dálnice Liberec - Špindl se sjezdy do Harrachova a Rokytnice. Opravdu to je asi pravděpodobnější (i když v horizontu 200+ let), než než někdo propojí ty dvě tratě. Podporovat autíčka je totiž politicky lepší, neboť autem jezdí víc voličů než vlakem. (A myslet si o tom můžeme každý své...)

0/0
29.5.2017 15:22

P35e37t42r 35N14e90c35h33a98n58i96c30k87ý 7893726728600

Klikatící vlak je stále co do komfortu cesty přece jen někde jinde (a to nemluvě o dojíždění a zimě). Jinak samozřejmě máte pravdu. I když najít v té oblasti místo pro dálnici? To bych chtěl vidět

0/0
29.5.2017 15:49

J38i95ř49í 25H63o62v58o63r60k16a 8987886762405

Přesně tak. Budovat "vesnické" tratě, které nemají celoroční potenciál pro pravidelné dojíždění je ekonomický nesmysl. V současné době mají smysl pouze spojky, které urychlí meziměstská spojení a zajistí dobré napojení na návaznou dopravu (auto/bus)

0/0
29.5.2017 14:14

P94a71v66e61l 31V35o32d56i56č18k49a 4583764737420

Tak jsem se podíval do mapy ... Jako celkově hodně štěstí při výkupu pozemků doporučuju to poslat zařizovat nějakýho masochystu.

1. Problém Dolní rokytnice a zástavba

2. Problém Vilémov

+1/0
29.5.2017 8:33

A55n42t43o61n47í53n 55D23o71u70b73e83k 3700529849

Trať by byla určitě super. Časy jsou ale se obávám dost nekonkurence schopné a tratě okolo Krkonoš jsou všechny tak hrozně daleko turistickým cílům že taky moc použitelné nejsou. Jo kdybychom se tak dočkali tratě z Tanvaldu pod zemí se zastávkami u nástupu na lanovky Harrachov, Rokytnice, Špindl, pec a Jánské lázně. To by byla bomba! Nebo propojit areály kabinkami v jeden. V zahraničí běžná věc o které díky ekoterorismu v Česku můžeme jen snít.

+4/0
29.5.2017 8:27

A36n44t32o27n12í57n 31D38o51u46b37e81k 3480419749

Propojit to z Pece do Svobody nad Úpou. V Tanvaldu udělat někde velké parkoviště a pak už jezdit jen vlakem s lyžema v ruce..

0/0
29.5.2017 8:28

J15i85ř83í 30E15r72b64e37n 1383854486587

"Někde" v Tanvaldu velké parkoviště ;-D Leda tak zastřešit vlakáč, protože nikde jinde už v Tanvaldu volné plochy pro stovky až tisíce automobilistů nenajdete. A hlavní silnice od Turnova i od Liberce jsou přetížené už teď.

+2/0
29.5.2017 9:02

J93i89ř56í 50E60r13b71e80n 1143354586717

Jaký zase ekoterorismus, doprkvančicuž? Copak někdo už někdy předložil komplexní projekt takového lanovkového propojení, aby ho někdo jiný zamítnul?

A kdeže všude to je v zahraničí běžné?

+2/0
29.5.2017 9:00

J84a34n 14Š90v24e20c 5712166807959

Nezůstávejte jen u tohoto místa. Ekoterorismus vidíte i v Jeseníkách. Proč dávno nestojí tunel pod Červenohorským sedlem? Protože ekoterorismus a ochránci přírody...

+1/0
29.5.2017 9:13

J65a87n 10Č50e47k21a70l 7179925404634

Jako železničnímu nadšenci by se mi trať líbila, ale reálně to smysl nedává... Ano, pokud by do toho někdo vrazil 50 miliard, a všechny ty tratě v dotčené oblasti dal dokopy, aby to už nebyly skanzeny pro kodrcající se motoráčky s rychlostí 50, a zmodernizovala se aspoň jedna příjezdová trať z vnitrozemí, pak ano. Ale stavět za současného stavu novou lokálku je nesmysl.

+1/0
29.5.2017 8:16

J97i36ř47í 94E95r75b77e76n 1593704786377

Hlavní i propojovací tratě procházejí výraznými modernizacemi už pěkných pár let - cílem je dosáhnout bezproblémové taktové dopravy Pardubice-Liberec (hotovo ze 2/3), Liberec-Kořenov (hotovo úplně) a Chlumec-Trutnov (rozpracováno).

Největším skanzenem v okolí je skutečně ta trať 042 Martinice-Rokytnice, kterou naposledy modernizoval bolševik počátkem 80. let (a dokázal s ní zásobovat velkou část západních Krkonoš) - s velkými směrovými úpravami kolejiště ale v jizerském kaňonu počítat nejde...

+2/−1
29.5.2017 9:09

J21i45ř80í 68H72o23v28o24r41k76a 8967346672505

A proto se zmršila Stará Paka, kde není možný současný vjezd vlaků od severu... Uvažuje se o provozním konceptu, který zmrší vazby v Železném Brodě a autobusové vazby ve Dvoře Králové. Zachraňují se psedotratě, které ztratily význam a hlavní tahy jsou mimo zájem. Takhle se veřejnost do vlaků nenaláká

0/0
29.5.2017 14:11

J20i65ř59í 20T96e41p27r 4187850965655

Co takhle připojit mapku železnice které se mluví ?

+7/0
29.5.2017 6:47

M95a28r43t93i39n 31H35a85n60z87a14l 8658519969935

Já se obávám, že opravdová mapoa ani neexistuje. Obce mluví o stovkách milionů za 10km tratě, ale obávám se, že stovky milionů bude stát jen ten viadukt za kořenovským nádražím. Projekt sympatický, leč v době vládnutí Anofertu veeeelmi nereálný.

+2/−4
29.5.2017 7:28

M74i26l31e31n38a 23N37o54v65a21n26s49k72a 4462207139599

Myslíte, že nevládnout Anofert, ale Kalousek, že ten by do toho šel, aby přihrál kámošům z ocelářské lobby nějakou tu stovku milionů?

+3/−3
29.5.2017 7:31

M82i13l76a93n 84C30h12a55l71u47p16a 7624156987173

Víte jaký je rozdíl mezi panem Sorryjakem a ostatními? O zlodějinách těch ostatních se nemluví. Resp. za jeho tvrdé ruky Dalíkům vyschly kohoutky.

+1/−2
29.5.2017 7:49

P22e13t66r 10K85o63l67o52m67a72z76n81í22k 8804623490506

To, že se krade jinak, ještě nezmenená, že se nekrade :-)

+1/0
29.5.2017 8:06

M83i54l82a48n 30C98h89a95l29u74p66a 7754306917593

Ok. Ale to taky neznamená vytáhnout jednu štiku z rybníka a obětovat ji, aby ostatní velké ryby zase měly své kapříky.

0/0
29.5.2017 18:34

K21a19r36e69l 79N19a27s94t24o60u18p31i17l 3470881730181

Je na to jakási studie někde z roku 2002... Cenu nikdo moc neřešil. Jinak principielní návrh je vidět zde - http://oupsr.kraj-lbc.cz/public/oupsr/ZURLK/vykres2_ploch_a_koridoru.pdf

Koridor D35 (ne, není to dálnice D35...)

0/0
29.5.2017 8:09

J97i65ř77í 60E26r68b91e13n 1763144666887

Viadukt za kořenovským nádražím stojí už více než 100 let, netřeba stavět nový. Při propojení rokytnického nádraží přes Paseky, Vilémov, tunel pod Čertovou horou a dolní centrum Harrachova vjedete do dnešní harrachovské stanice napřímo.

+3/0
29.5.2017 8:13

J11a75n 46Č80e27k70a13l 7539915684414

Tak ono by hlavně bylo potřeba napojit Harrachov jako takový, ne? Kořenovské i harrachovské nádraží je naprosto mimo...

0/0
29.5.2017 8:21

P66a58v68e86l 21V76o81d57i39č11k57a 4763644237970

vy nejste vůbec z levnýho kraje :D za vilémovem tunel do harachova tj cca 3Km. Rád bych připoměl, že nejdelší železniční tunel v čechách (před plzní) je dlouhý 4Km a stál 4 miliardy

0/0
29.5.2017 8:50

J94i49ř44í 65E13r14b59e16n 1233834706507

Právě proto je v krajských mapách územní rezerva přesně v tomto koridoru. Stavět to jen podél Jizery a Mumlavy by bylo totiž stejně drahé (a bez nejméně jednoho dalšího tunelu by se to taky neobešlo) a navíc byste nepropojil to, co je nutné propojit: harrachovské centrum...

+2/0
29.5.2017 8:57

P89e75t84r 29M25u38n34z21a11r 1575801809366

https://mapy.cz/s/1GN93

+4/0
29.5.2017 8:05

J93i55ř36í 86T52e98p81r 4667280755635

Díky R^

0/0
29.5.2017 8:20







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.