Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Připadalo mi, že hniji zaživa, říká žena, která čtrnáct let brala pervitin

„Když jsem byla nejvíc na dně, žila jsem v plesnivé garáži bez vody a elektřiny a měla pocit, že tam hniju zaživa. Nad vodou mě tehdy držel jen pes. V noci mě zahříval,“ líčí bývalá narkomanka Petra jeden obraz ze čtrnáctileté etapy života s pervitinem.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

T64i56b16o12r 45P78o27p42e26l64a 9862863188983

na toto téma je dokument od Heleny Třeštíkové s názvem Katka . Je to ale podívaná pro otrlé .

0/0
12.7.2017 16:36

J11a75n 69P46a79p81a14j 8989477412122

kdepak. na toto téma jsou o HT dokumenty dva - jeden končí špatně (Katka), druhý happy endem, takový "vánoční příběh" to je - a to je MALORY. Vřele doporučuju - dověděl jsem se tam o podstatě závislosti víc, než kdekoliv jinde.

0/0
13.7.2017 9:46

K37a21r61e46l 25B95a26r49t62á68č11e59k 9282159592195

holka vydrzet!!!kamarad to dal sice to bylo za ,,sociku,, ale dal to ma stastne manzelstvi a dospele deti...drzim palce...

0/0
10.7.2017 9:53

T52o96m32á43š 88T18a57t16í18č93e88k 5790972980608

Ježišmarja, to je zase klišé. Po světě neběhá dost lidí, kteří jsou tak tlustí, že se prostě ani nezvednou na nohy. Přestaňme jíst! :-P:-P:-P

0/−5
8.7.2017 15:37

L56a67d70i42s51l16a79v 78V48o90z69ň68á46k 4425731205283

je to obyčejna smažka,proč tak skončila ,???? protože to neumi a nezvladla kontrolu nad tim co brala.Jo to neni jenom o fetu ,je to taky o tom člověku a když na to nemaš tak to neber

+1/−6
8.7.2017 14:27

P74e31t93r 56M50a18j68e47r 7132146401171

Jak si s tím měla poradit čtrnáctiletá zamilovaná holka?

+6/−2
8.7.2017 15:03

T11o37m69á63š 69T50a13t59í43č27e67k 5450262530948

V;-( Čtrnáctiletá zamilovaná holka... ;-(V

Ještě chybí emotikon plyšáka nebo koťátka.

+1/−3
8.7.2017 15:39

P97e47t88r 69N74o30v78o61t32n77y 1651100271

Jako další miliony.

+1/0
9.7.2017 0:17

V61l73a13d13o 75Č48e41r89m42á98k 8812711325178

Hmm, tak kdyby si z toho článku vzalo příklad X -náctiletých a rozhodli se, že než drogy zkoušet, tak je raději nikdy nezkusit, tak to by pak mohl mít rozhovor pozitivní dopad.

+2/−1
8.7.2017 14:07

P67e41t13r 36S20u33c64h72ý 1498649254706

Záleží na člověkovi. Já osobně jsem za život zkusil mnoho drog, naprostou většinu jen jednou, ale pervitim považuji za nejhorší zážitek a už nikdy (hned za ním jsou halucinogeny a podobné svinstva) . ..... naopak například marihuanu si občas dám a nevidím v tom problém.

0/0
8.7.2017 14:10

P41e79t57r 17S40u91c84h12ý 1428809534636

P.S. nejdůležitější je zázemí .... rodina a kamarádi, na tom totiž záleží nejvíce. Stát a různé organizace tvrdí, že špatné je kde co i když to není pravda, tak ale potom, když se jedná o drogy, které jsou opravdu špatné to všichni berou jako stejné nesmysly jako to ostatní co se na nás ze všech stran valí. Kdo měl dobrou rodinu, tak pravděpodobně s drogami mít problém nikdy nebude (výjimkou je kokain, ten je naopak u těch s dobrým zázemím)

+2/0
8.7.2017 14:13

V42l50a15d62o 18Č15e89r86m13á96k 8712921905738

Hm, tak já jsem žádnou drogu nezkusil asi hlavně z obavy, že bych mohl dopadnout jako ta paní.

+3/0
8.7.2017 14:15

P38e89t92r 96S10u63c47h60ý 1768989194836

Jasně, je to jak u koho, za sebe si ale myslím, že alkohol je horší droga než marihuana ..... ale opravdu to velmi záleží na konkrétním člověkovi a nedá se paušalizovat.

+2/0
8.7.2017 14:17

T90o51m79á47š 14T35a59t58í72č76e82k 5590202400588

Jo, alkohol je určitě nebezpečnější a škodlivější než tráva. Ale všeobecně souhlasím s Ladislavem V. výše: jsou lidi se sklonem k závislosti. Kdyby se zakázalo všechno, budou čuchat benzín. A kdyby se zabezpečilo čerpání benzínu proti zneužití, budou holotropně dýchat. Dokud se neuškrtí.

+1/−1
8.7.2017 15:44

P34e82t38r 82S84u23c49h27ý 1558229484836

Taky tím souhlasím, ale zase to beru tak, že jsem měl rozumné rodiče a vím, že kdybych se narodil v horší rodině, tk bych třeba dopadl úplně jinak.... nemám rád když si něko o sobě myslí něco ale nežil v kůži toho druhého.......i když hiphop neposlouchám, tak si myslím, že tato písnička to vystihuje naprosto přesně

https://www.youtube.com/watch?v=VHDBZaHEmgw

0/0
8.7.2017 16:04

P53e98t94r 89S37u63c98h30ý 1978459324586

P.S. z té písničky speciálně: " děti kazí len ten, kdo ich vychováva, a když to nerobí oni ( myšleno rodiče), robí to piko a tráva".....naprosto přesně

0/−1
8.7.2017 16:07
Foto

J66a66n 40Č24e65r23m20á47k 4899328875357

Vydrž Petro a i ten chlap se někde objeví...

Nevím, zda úplný abstinent, ale většina mužů umí své chutě a touhy krotit... Včetně alkoholu... Ostatně pivo týdně po obědě snad ještě není na škodu... Byť pro někoho může být nebezpečné i to a z lásky k tobě by si člověk mohl i to pivčo odpustit mohlo-li by ohrožovat tebe a tvou vůli...

Díky za Tvůj příběh a hodně štěstí...:-)

+7/−1
8.7.2017 13:56

P93e69t36r 98M76a12j62e91r 7912866751151

Já chtěl + sorry.

+1/0
8.7.2017 14:18

P72e81t92r 31M55a41j38e35r 7472166331271

Koukám, že diskuse je plná asociálních chytráků, kterým se nic podobného nemůže stát.... jenže jí to někdo strčil pod nos ve čtrnácti letech, když byla ještě dítě. A dětský mozek jed sežere hrozně rychle.

Přejme jí, ať to zvládne a sobě ať to nepotká naše blízké.

+11/−1
8.7.2017 13:40

V55l18a12d88o 98Č37e45r63m76á16k 8632431935718

A přitom je v naší společnosti dost těch, kteří jsou nevyléčitelně nemocní, mnohdy mají stejné pocity jako ta paní a nebylo to jejich rozhodnutí dostat se do takového stavu.

0/0
8.7.2017 13:29

P31e31t43r 69S66u74c79h64ý 1198929404276

Za velkou část nemocí si lidé taky mohou sami ..... jasněže ne všichni.

0/0
8.7.2017 14:06

V25l44a89d59o 98Č55e63r12m80á30k 8922591125928

tak až vám lékař sdělí, že vaší poslední možností je chemo a záření, tak se zeptejte, zda si za to můžete sám. Ale třeba lékař vám nic takového nebude muset sdělit.

0/0
8.7.2017 14:12

P58e39t51r 95S75u38c87h60ý 1688169144146

Vy asi neumíte číst ..... říkal jsem že ne všichni .... rakovina je jedna z těch, za které lidé nemohou, ale například je odhad , že např. u cukrovku si přes 70% lidí způsobilo sami jejich jídelníčkem ..... a jestli žeru špatné potraviny nebo drogy je naprosto jedno.

0/0
8.7.2017 14:15

M45a66r52t75i53n92a 94S67o20u30k29a85l55o64v86á 4402699509101

A proč je v pytlíku třtinovej cukr?;-(

0/0
8.7.2017 13:24

H49y20n63e81k 31M34r66t96v64ý 2880367829301

výrobci ilustračních fotografií do fotobank asi neshánějí autentický materiál od dýlera.)

0/0
9.7.2017 23:45

O52n94d51ř27e45j 37Š54i49n65d16l34e47r 2197328196295

Dokud se nezačnou celospolečenský řešit skutečné příčiny drogové závislosti ve společnosti (a snadná dostupnost drog to fakt není), tak takové případy vždy budou. Je to velmi smutné...

+2/−1
8.7.2017 13:22

J73a11r30i98n 65V13a63š35k12ů69j 5544295353970

Jinde se nadává na to, kolik stojí léčení kuřáků, ale už se neřeší, že ten aspoň něco za to léčení odvedl do státní kasy, zatímco léčba narkomanů je také nákladná, ale ti za to neodvedli státu ani korunu, spíš naopak většina z nich ještě kradla, aby měli na drogy.

+7/0
8.7.2017 12:39

R13a31d93i45m 64Z13a69t44o22p33e22k 9552105532567

Má to jednoduché řešení a to legalizace a zdanění všech drog.

+6/−1
8.7.2017 12:52

A57n82t24o44n86í45n 25Č34e61c31h 7856907876919

Jediné řešení je kompletní legalizace všech drog. Pak aspoň narkomanie bude pod kontrolou států a lidí budou brát kvalitní drogy místo domaci výroby. A pak už bude každého svobodní rozhodnutí jestli bude drogy užívat či ne.

+5/−10
8.7.2017 12:34
Foto

T42o67m98á29š 39S18m31o26l25í85k 3541262136663

No vidíš a já říkám hnití za živa takzvaný svobodě, když hnijeme v práce.

+1/−4
8.7.2017 12:15

P17a74v53e57l 63K80r55u22p71i14č90k20a 8671160681

Tak tam nehnijte, ale pracujte. Uvidíte,jak Vám to uteče.

+4/0
8.7.2017 12:33
Foto

T83o43m26á77š 56S30m89o54l55í79k 3231482356653

jo a až se proberu na konci života,budu si říkat jak jsem promr... celý život.

+1/−1
8.7.2017 18:51

P98e58t42r 28N21o67v54o55t42n42y 1341200861

Tak tam nehnijte. Výpovědní lhůta je 2 měsíce

0/0
9.7.2017 0:21
Foto

T54o37m25á48š 96S63m20o55l12í20k 3981352196853

ted jsem na svobodě ;-)

0/0
9.7.2017 4:28

L84u98b11o82s 66K17o85p15e15c42n77y 7486949112382

Mě by zajímalo jiné hledisko - a to nejenom u tohoto případu, ale také třeba bezdomovců, prostě lidí, kteří se po letech vzpamatují a mají šanci žít normální život - jak je to s povinným zdravotním pojištěním? Vždyť za 14 let, kdy ho pravděpodobně neplatila, bude dlužit i s úroky zdravotní pojišťovně tolik, že to za celý život pravděpodobně nesplatí.

Kdybych jen rok neplatil, je na mě exekuce, přijdu o všechno co mám, a to i do budoucna, kdy mi budou krátit plat.

Jak je to u těchto lidí?

+13/0
8.7.2017 11:54

D86i83t45a 32S20m13í98t27a64l74o50v71á 7551529555319

Málokdo ví, že úroky z povinného zdravtního pojištění lze odpustit. Jde to ale jen v případě, že dlužník začne slácet sám a nedojde k exekuci. Lidé, kteří projdou léčebnou to vědí a odchází většinou už se splátkovým kalendářem. Nám obyčejným smrtelníkům to však nikdo neřekne, leda se dozvědět náhodou.

+4/0
8.7.2017 12:09

P29e85t57r 67P70e42t41r 6503522798673

Coz je castecne spravedlive ale taky smutne. Ackoliv nasla tu silu se z tohi vymotat, tak ma takove dluhy, ze ma zniceny cely zivot. Nic, co by ji normalni clovek mohl zavidet :/

+3/0
8.7.2017 12:24

D31i19t16a 29S25m24í54t72a33l25o88v86á 7751819105829

Když se vrátí do práce, tak mi to vcelku tolik nevadí. Něco společnosti zase vrátí... Ale vrací se tato holčina... No, dnes už spíš dospělá ženská, tak do práce? Dle mého soudu ne úplně. Červený dvůr znám. Sama jsem naštěstí nikdy pomoc tohoto druhu nepotřebovala, ale znám pár lidí, kteří si tímto zařízením prošli. Zdaleka se nejedná jen o smažky. Hlavní složkou tamní léčby je práce a vedení ke zodpovědnosti. Většina lidí, kteří odtud odchází, tak se postupně vracejí ke svým profesím. Takové práci, která má výsledky hmatatelné. Jenže o takových lidech se na iDnesu nepíše. Jsou to totiž obyčejní lidé, kterých si nikdo v širší společnosti nevšimne.

O téhle ženské se píše jen proto, že se sama rozhodla moralizovat a zpětně poučovat stejně potrefené jako byla ještě nedávno ona sama. I tak jí do budoucího života přeju hodně dobrého a aby vytrvala. Bude to mít těžké. Hodně těžké. Už proto, že vzhledem ke svým sklonům k závislostem a kombinaci se stresující prací v sociálních službách se míní věnovat oboru, kde není recidiva příliš vzácná.

+3/−1
8.7.2017 12:33

P28e91t65r 24D59l61o85u55h29ý 5197529704264

Jestli byla na sociálce a jak jsem pochopil, tak byla, až později měla se sociálkou problémy, jak už z těch drog byla mimo, tak zdravotní platil stát.

+1/0
8.7.2017 12:31

Z50d13e80n66ě32k 40W94o54l68f 9311560407965

Nikdy nevydělá tolik, aby na ní mohl exekutor.

0/0
8.7.2017 13:13

J82a97n 13N95o69v91á88k 1425579313604

Dealer drog je hromadny vrah. Mel by dostat dozivotni nucene prace. Mzda vy mela byt pouzita na leceni narkomanu.

+7/−4
8.7.2017 11:33

J29a73n 95P15o12s12p16í73š85i15l 4181584687867

takže trafikantky do první řady. pak všechny večerky, obchodáky a v neposlední řadě i nemocnice, ty jsou totiž uplně plné drog, fetáku a lidí, co je předepisují jiným.

+1/−4
8.7.2017 11:50

J73a33n 44N67o29v64á13k 1565259233814

Demagogie....

+5/0
8.7.2017 12:00

P82a39v73e69l 57K37r77u84p52i91č26k26a 8791910291

Cigára v naprosté většině případů nerozvrátí rodinu.

Fet ano.

A o těch nemocnicích asi ani nemá cenu diskutovat. Možná jste právě z nějakého léčení uprchnul.

+4/−1
8.7.2017 12:35

A78n65t39o55n12í49n 80Č63e75c83h 7866177936689

Cely problém je kvůli zákazu drog. Kdyby šlo všechno koupit v lékárně, mohl by stát jí nabídnout pomoc už mnohem dřív. A navíc by nebrala hnusné drogy z domácí výroby.

+1/−4
8.7.2017 12:36

J32a64n 84M13a27z94u95r44e85k 8115784397129

Mňo - tak to tady tak čtu a jsem poněkud rozpolcen. Na jednu stranu holčině fandím a přeju jí, aby byla normálním člověkem, aby měla práci, rodinu a tak. Ale na druhou stranu - čí to byla vina, že se do toho dostala? Moje? Vaše? Ne - její. Kdo všechnu tu poskytnutou pomoc zaplatí? Stát, tedy přeneseně my všichni. Chybí zde zpětná reakce - to jest, že vložené náklady by měla zpětně zaplatit. Jak to prakticky vyřešit? Zrušit všechny státní pomoci jak přímo od státu, tak přes "neziskovky". Vše ať je soukromé. Nějaký milardář (lidumil) ať založí nějaké sanatorium, tam všechny tyto případy léčí a pak ať klienti zpětně zaplatí náklady. Taky by to mohly provozovat banky ne? Byl by to zajímavý druh půjčky. A proč také ne? Vždyť "normální" člověk si na všechno musí půjčit a pak také splatit...

Chápu, že mi tady budete dávat mínusy a psát, že bych do toho mohl taky spadnout a že bych pak byl vděčný za to, že takovou pomoc budu mít. Ale jak to, že jsem ji nepotřeboval? Jak to, že je to jen určitá část společnosti, do které cpeme peníze a návratnost nikde?

+6/−12
8.7.2017 11:30
Foto

P80e14t31r 40P78a42v74l55í22č73e79k 5189803895910

Jak to, že jste tu pomoc nepotřeboval? Je to velice jednoduché. Protože k závislosti neinklinujete, nemáte potřebu brát drogy, léky, alkohol či cigarety, či cokoliv jiného. Nemáte s tím žádný problém. Ale pak jsou tady lidé, kteří to na začátku tzv. vyzkouší např. ze zvědavosti, no - a pak už se vezou. Tedy probudí se v nich opravdová závislost, a to už je nemoc, a to dokonce nevyléčitelná nemoc. Tedy tu pravou závislost máte na celý život a jedinou obranou je doživotní abstinence. Jinak v tom jedete a plácáte se v tom pořád a čím dál hůře. Jak se u závislostí říká: "Můžete se pouze uzdravit, ale ne vyléčit". Toť vše, nic jiného v tom není . . . .8-o

+7/−2
8.7.2017 11:43

P16a80v52e90l 76K58r32u92p61i94č87k11a 8381810311

Tak ať ti lidé nejsou zvědaví!

Můžou si za to sami. Každý normální člověk ví, že vyzkoušením drogy hrozí riziko závislosti. Tak proš bych to měl zkoušet? Udělám si život hodnotný a zajímavý i bez fetu.

Smažky by si vše měly platit samy. Nebo shniá zaživa, jak je popsáno. Nemám zájem jim přispívat na cokoliv (protože to "cokoliv" stejně v naqprosté většině případů nefunguje - ti lidé se sociálně a zdravotně vyčleňují dál a znovu a znovu).

+3/−1
8.7.2017 12:39

V53l54a32d19o 77Č82e71r62m56á37k 8602931765518

Přesně tak! Ale ono je to téma, které se dobře čte a proč tedy s takovou osobou neudělat rozhovor o tom, jaké má pocity.

0/0
8.7.2017 13:23

T21o32m 19S23a16u51e79r 8297358482354

Stejné pochybnosti vás trápí jen u drogově závislých nebo taky u adrenalinových sportovců, motorkářů, obézních pažravců, anorektiček a bulimiček, workoholiků a všech ostatních jejichž "dobrovolný" životní styl je posunuje na hranici života smrti a často nakonec potřebují dlouhodobu odbornou pomoc financovanou z daní?

+8/−2
8.7.2017 11:53







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.