Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Tramvaj do centra Jablonce je blíž realitě, porota vybere terminál

Z říše sci-fi do reality míří ambiciózní projekt, který má po 52 letech vrátit tramvaje do centra Jablonce. Vedení města představilo porotu, která do poloviny července vyhlásí architektonickou soutěž na podobu dopravního terminálu v Kamenné ulici.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J17a88n 89K13o94h62l 4423507601604

Je to škoda, stávající terminál neměl chybu. A když vidím ty stolky hned vedle kolejí, tak nezbývá než popřát Jabloneckým ryvhlé vystřízlivění z takové 'idyly' :-P

+1/0
11.7.2017 19:19

M29i97l63e28n70a 39K56l31o64u98č78k50o78v17á 1624873261480

Ona ta vizualizace je nepravdivá. Chodníky po obou stranách nejsou tak široké, jak se nám snaží namluvit. Tam se sotva vyhnou 2 lidi, natož aby tam byly stolecky a zidlicky. Takhle se oblbujou lidi.

+3/0
11.7.2017 20:04

J65i83ř89í 21E88r38b89e86n 1553574876427

Co myslíte tím "bezchybným" stávajícím terminálem? Ten kiosk na smyčce pod Pasířskou, nebo obří průvanový přístřešek z vlnitého plechu a makrolonu na autobusáku (kde při větším dešti musíte stát až vzadu u zdi, protože střecha ve výšce pěti metrů moc nechrání)?

+1/−1
12.7.2017 6:07

P15a88v48e88l 86Š49t48í51p17e93k 5979283654175

Bylo by podle vás lepší, kdyby kolem těch stolků smrděla v koloně Karosa?

0/−2
12.7.2017 14:02

M66i19l81a50n 16V46i93k 1847765703183

Kdysi tramvaj jezdila okolo remizy, kde se nechalo přestoupit na autobusy. Ale to bylo kdysi...než někdo vymyslel konečnou u lázní.

+1/0
11.7.2017 17:56

J34i38ř83í 83E98r43b31e93n 1893124896307

Ano, to bylo kdysi - před pětačtyřiceti lety, kdy ještě silniční provoz na tehdejší E14 byl desetkrát slabší než dnes. Ono to zkrácení tramvaje bylo tehdy motivované také právě potřebou odstranit kolejovou dopravu z mezinárodní silnice.

+1/0
12.7.2017 6:10

M23i49l74e40n71a 84K70l54o80u85č33k76o72v17á 1804953201130

Otřesný, aspoň vím, jak se vyjádřit u voleb.

+3/0
11.7.2017 14:43

P71e27t77r 39N24e22c32h20a98n84i44c23k61ý 7633296618360

Kdyby někdo před 7 lety uměl plánovat, mohl už dávno navrhnout propojení tram+bus+vlak+obchoďák a nemusela vyrůst ta obluda centrál.

+3/−3
11.7.2017 12:11

S66t71a62n 22N90o98v63á38k 5487155175204

Centrál je jediný důvod proč zajíždět do centra. A taky jediná možnost jak v centru pohodlně zaparkovat. Zaplať pámbu za něj.

Ale tím dobré zprávy končí. Protože jestli jim vyjde ta šílenost, tak bude centrem projíždět skřípající obluda.

+2/−5
11.7.2017 12:36

Honza 8919619352821

Copak skřípání to je to nejmenší, ale až vám začnou padat ozdobné štíty - průčelí - stejně jako v Olomouci, kde tramvaj projíždí starým městem, to bude horší. Nejdřív by si měl statik projít ulici ,zkontrolovat domy - různé zásahy do čelních zdí,které postupem času lidé provedli, a potom se vyjádřit ke stavbě kolejí.Koleje vždy přináší otřesy a jednou se to projeví. Odborníci sice říkají , že dnes se to dělá lépe , ale když projede tramvaj - cítím otřesy i pár metrů od kolejí. Hodně štěstí z Olomouce.

+3/0
11.7.2017 15:09

J85i40ř71í 52J82o35z61a 3188603850851

Zajimave, ze v Olomouci vam padaji ozdobné štíty z domů, ale v Ostravě, Brně, Praze, Plzni se to nedeje. A nedeje se to ani ve mestech, kde jsou v provozu trolejbusy a troleje jsou zaveseny take na fasadach domu a to trolejbusove troleje jsou tezsi nez tramvajove a je tam vetsi zatizeni pri prujezdu vozu nez u tramvaji. Takze cim to asi bude? Udrzdou...

+1/−2
11.7.2017 17:20

S20t66a33n 68N57o21v79á24k 5337575905794

Vzpamatujte se, to není o trolejích, ale o gumových a kovových kolech.

0/0
11.7.2017 21:52

M28i23l11e74n17a 25K98l17o32u18č40k75o33v57á 1184533411190

Taky tam zazdí podnikání. Už dnes se podnikatelé obávají poklesu tržeb. A souhlas, že by statik měl projít ty baráky, všechny jsou to staré barabizny, i když jakžtakž udržované. Aby to nedopadlo jako na stavbě silnice Jablonec-Liberec, kdy až při stavbě zjistili, že je tu všude okolo žula.

+1/0
11.7.2017 19:25

P54e60t14r 23N53e70c24h45a59n97i21c47k11ý 7343946598530

No ale tramvaj konci má fakt blbem místě. Komunisti ji neměli rušit tak horlivě a úsek na autobusák mohli nechat. To napojení tramvaje na zbytek dopravy je potřeba, jestli tudy je však otázka. Kolem zeleného stromu by to šlo taky, až bude hotová silnice do Liberce.

+1/0
11.7.2017 21:04

J38i80ř59í 53E92r61b78e62n 1113364576457

Tramvaj na jablonecký Ovocný trh nikdy nejezdila. Nejbližší trať (do Pasek) byla v Podhorské..

+3/0
12.7.2017 6:14

P10e12t35r 82N23e13c39h74a14n69i39c60k71ý 7643116948840

A co za tratě se tedy krizilo na Dolním náměstí? Přece ta spodní trať vedla do Pasek a to je z Dolního jen jedna cesta

0/−1
12.7.2017 7:28

M16i15l79a72n 13V79i72k 1817655603983

Křížily se tratě Rychnov - Janov a Paseky - nádraží. A křížily se na současném Mírovém náměstí, u radnice. Tramvaj, která přijela Stalinku - nynější Komenskou (jela okolo pošty) jela do Pasek Gotwaldovkou - nynější Podhorskou.... Takže na Dolním se nekřížilo nic (možná křížovky ;-D).

+1/0
12.7.2017 9:54

J35i59ř51í 44E65r98b59e94n 1853634866317

To křížení bylo ale na Mírovém náměstí, pod novou radnicí... Trať z Brandlu do Pasek vedla z ulice Komenského do Podhorské, trať z Rychnova do Janova vedla z ulice Lidické do Kubálkovy. Na Dolním náměstí byla jen zastávka této linky.

+1/0
12.7.2017 10:01

P64e84t48r 67N51e97c81h37a60n83i77c94k31ý 7763726958320

Aha díky za upřesnění, takže ten obří kiosek byl na Mírovém. To pak dává smysl proč je Podhorská tak široká

+1/0
12.7.2017 10:09

J62i11ř57í 51E39r49b53e28n 1943934716157

Mimochodem, nová rýnovická silnice nevyřeší dopravu na Zeleném stromu, maximálně jí trochu odlehčí ve směru Tanvald - Liberec, ale rozhodně nepřevezme proudy od/do Rádla a Železného Brodu. To by musela ještě vzniknout západní tangenta Rýnovice - Brandl - Turnovská

+4/0
12.7.2017 10:10

P15e18t30r 28N83e25c87h64a21n31i82c83k33ý 7483506818560

To je jasné, ale ten liberecký proud je řekl bych nejsilnější a když se k tomu přidává Mšeno i Paseky a Tanvald a všichni co by mohli jet po nové silnici, tak to ulehčení bude znát. Cesta z Mšena na Prahu je dosti nepříjemná poslední dobou

0/0
12.7.2017 10:11

P22e87t36r 63N72e33c62h39a78n34i44c93k49ý 7553146198310

Pobyvam v Olomouci a jeden takový pád jsem i zažil. Prostě se utrhlo kus domu. Nic pěkného

+1/0
11.7.2017 21:02







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.