Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Pokračování cyklostezky podél Jizery má naději, mohla by vést lesem

Barikáda, která stojí před vybudováním cyklostezky Greenway Jizera na úseku od Líšného do Železného Brodu, se začíná drolit. Do hry vkročily Lesy České republiky a objevila se šance, že by u Jizery postavily kus cesty, jež by sloužila k odvozu vytěženého dřeva z lesa. Mohli by po ní ale jezdit také cyklisté.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M64i54l57o45š 70Z25a57h79r86a31d84n21í92k 4552921415599

Na tomhle snimku je videt asi nejnazorneji https://photos.app.goo.gl/jh7qLUCSCC4U82tA2 v jakem terenu se ma ta "Greenway" leckde stavet. (Jsou tam i mirnejsi useky a lavka z jednoho brehu na druhy by leckde pomohla. Jenze by byla draha.) Prudky skalnaty, misty sypky (nasep a odvaly ze stavby zeleznice pred 160 lety) teren tesne nad rekou kde pristup je pouze po zeleznicni trati (vyluky kvuli stavbe budou velmi drahe) nebo primo korytem reky. Bagry a nakladaky pulsujici celym 3 km dlouhym korytem Jizery mezi Brodem a Lisnym - to bude opravdu velmi ekologicke

0/0
18.7.2017 11:51

M51i24l16o40š 39Z59a10h58r74a51d96n63í97k 4122251655889

Tady jsou dve fotky tamniho terenu https://photos.app.goo.gl/MFYHVOt73V6mBXBC3 https://photos.app.goo.gl/rnXe2FR2GS8GvgCy1 naproti vodni elektrarne pod Brodem. Stezka ma vest po levem brehu Jizery (nema pritom vyuzivat stareho zeleznicniho mostu k byvala Liebiegove tovarne na Porici, kde by se nabizel prejezd do mnohem snazsiho terenu praveho brehu Jizery na Porici) a ten teren na zbyvajici casti useku Brod - Lisny nevypada o mnoho prizniveji, nez na obrazcich vyse. Ten teren je naprosto nepristupny, jedinou komunikaci je zeleznicni trat (kterou ma ta "Greenway" podkopavat) pripadne mohou nakladaky a bagry, co tu "Greenway" budou stavet jezdit korytem Jizery...

0/0
18.7.2017 11:27

M78i93l23o95s57l56a59v 45V88l27a73c18h 1763219150448

25 let úvah a přemýšlení, hrůza, procházel jsem si to tam několikrát a stačilo by pár šikovných dřevorubců, několik tun kameniva a šikovný bagrista a muselo by to být hotové za půl roku a za zlomek navrhované částky. Ale to by na tom nevydělali ti všichni okolo. A stavět cyklostezku Riegrovou stezkou je už vůbec holý nesmysl. Rád si to tam projdu v klidu a rád to na kole objedu, možností je několik.

+1/0
18.7.2017 10:27

M71i28l76o95š 57Z35a94h56r85a94d72n59í25k 4882281695549

Objet se da vsechno, zrovna na Riegrovce ale to objeti znamena vystoupat na kole nejmin o 200 vyskovych metru (150 m na Pelechov a pak jeste pred 50 m u Prosece) po silnici Brod - Semily (jet kolem Vosmendy a Masarykovy vyhlidky

da jeste vetsi prevyseni). To je jiste mozne - ale delat kolem toho humbuk stylu

"Greenway" a inzerovat to jako pohodlnou cestu na kole kolem reky pro rodinnou rekreaci apod. je trochu smesne :-)

0/0
18.7.2017 11:33

M14i76l97o28š 62Z93a66h56r94a49d41n36í49k 4972391915299

Zkuste vysvetlit na priklade, jak si bude sikovny bagrista vybaveny nekolika tunami kameniva pocinat treba zde, naproti elektrarne pod Brodem https://photos.app.goo.gl/rnXe2FR2GS8GvgCy1 podobny teren je jeste na nekolika mistech nize

0/0
18.7.2017 11:36

J35a83n 47P69r40i52c98h65y19s61t83a98l 8291108983

Ktery pitomec vymyslel a prosadil nazev "Greenway Jizera"?

0/−1
18.7.2017 0:44

J13i63ř71í 43E16r25b18e34n 1193494626847

Nějaký inteligentní kosmopolita. Buďto mu nedošlo, anebo si toho naopak byl moc dobře vědom, jak slovo "Jizera" zní v angličtině a že to hooodně moc připomíná katarskou televizi Al Džazíra :-)

0/0
18.7.2017 6:02

M62i30l46o96š 43Z67a95h62r43a32d84n73í33k 4982611535419

Problemem stezky Lisny - Brod nejsou jen pripadne potrebne lavky. Sama ta stezka ve strmem obtiznem terenu by byla velmi draha - pokud by to mela byt cyklostezka s kvalitnim povrchem a bez strmych vyskovych rozdilu. Spatne resenou levnou stezku nikdo nebude (krome par houbaru, kterym nevadi vedeni kola nahoru a dolu po znacnou cast cesty) pouzivat, kdyz ma vedle pohodlnou a rychlou alternativu zcela bez prevyseni na silnici R10. Ani ty namitky o nebezpecnosti silnice 1. tridy (versus bezpecna cyklostezka, kam muzete bez obav pustit i deticky na vylete) myslim uplne neobstoji. Pad mezi balvany pri krkolomne jizde po vlhke a blative ceste v kamenitem/skalnatem terenu - takovyto uraz hrozi mozna mnohem vic, nez pri jizde po suchem kvalitnim asfaltu statni silnice. Dokonce i v pripade, kdy se kolem Vas mihaji polske kamiony, pred kterym ve strachu spadnete do pangejtu...

Hlavnim problemem slavne Greenway Jizera je ale ovsemze neexistence jasne koncepce, jak resit jediny opravu dulezity usek te stezky - totiz "Riegrovu stezku" mezi Spalovem a Semily. Tam musi zaprve padnout strategicke rozhodnuti, zda staci

levna stezka na vedeni kola - nebo zda se tam postavi neco velkoryseho. Je to (dle meho nazoru) jedno z mala mist, ktere by si velkoryse reseni opravdu zaslouzilo. Ten usek je sice prirodni rezervaci - ale ve skutecnosti jde o zarostle staveniste jine grandiozni stavby uz 160 let stare: Severoijzni nemecke drahy Pardubice Liberec postavene roku 1858. Stavba te zeleznice tehdy trvala asi rok - zatimco o Greenway Jizera se poslednich 25 let hlavne porad jen mluvi resp. pise v regionalnim tisku) :-)

+4/0
17.7.2017 13:11

M82i56c75h49a41l 32V85a35l94e84n13t27a 6594376300

Spíš by mě zajímalo, jak se dostane ze Semil do Železného Brodu

+1/0
17.7.2017 11:35

S76t67a45n45i72s64l49a41v 33R46o64s80e78c96k20ý 9175639641919

Když slyším slovo cyklostezka, tak se mi otevírá kudla v kapse.

+2/−6
17.7.2017 11:10

J36a91n 86K45a30l96a60b70z47a 6812911458839

Přesně tak, nehorázné plýtvání penězi z našich daní. Tady v Semilech demokrati zlikvidovali nemocnici, teď ruší jedno patro LDN, nejsou tu zubaři.... nemají peníze na opravy silnic,... Je to hnus!!

+1/−1
17.7.2017 13:34







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.