Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Cestující na cestě do Saska čekají změny. V Žitavě opravují nádraží

Rozsáhlá oprava železniční stanice v Žitavě, tedy v saském příhraničním městě, kam za nákupy, prací i zábavou jezdí tisíce lidí z Libereckého kraje, zastaví na tři měsíce vlaky ve všech směrech. Stanice prochází modernizací a bude dálkově řízená. Cestující zatím budou muset přesednout z vagonů do autobusů.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J79o12s19e94f 46S77v36á10r15o90v74s15k43ý 3811496463225

Když jsme tam ten kousek trati chtěli opravit sami, tak nám to Poláci nedovolili. Pro ně trať nemá prakticky žádný význam a tak se k ní tak chovají. Je to důsledek naprosto nesmyslného vykrojení hranice jen podle řeky a ne podle nějakého jiného rozumného hlediska, které by respektovalo přirozený vyvoj v této oblasti. Celý polský výběžek mezi nás a Německo je totální nesmysl načmáraný ruskými generály a potvrzený spojenci. Naštěstí Región Nisa řadu věci řeší, ale tohle se jim vyřešit nepodařilo, protože o trati se rozhoduje ve Varšavě a ne v Jelení Goře. A náš slavný premiér Sobotka má vůbec k tomuto kraji zvláštní vztah. Navrhl kus našeho území předat Polsku, ač se zde s historickou hranici nikdy nehýbalo, jako kompenzaci za posun hranice mezi Polskem a tehdejší ČSSR, kdy se s hranici hýbalo na žádost Poláků, zejména ve Slezku. Moc hodný člověk, ten náš Bohoušek. A vůbec mu nevadí, že by Poláci posunuli svůj důl pomalu až k Hrádku/Nisou či Chrastavě.

+2/0
8.8.2017 22:38

K24a56r30e84l 31W13i22n29t56e14r 2376545369

Poláci by ten apendix měli předat zdarma kus Sasku a kus Česku. Stejně ten kus země k Polsku nikdy nepatřil a jako k cizímu se tam i Poláci chovají.

+2/0
8.8.2017 14:52

J27o87s13e61f 58S88v94á40r65o39v80s43k32ý 3511546843245

Ti to nedají. Mají tam elektrárnu a na ní napojené skleníky. Ale i kdyby tam nic neměli, tak nám nic nedají.

+1/0
8.8.2017 22:43

J45a32n 20H66a86v27r70d60a 2578986951758

Poláci, kteří si vybrali do nových polských pasů motiv nyní ukrajinského Lvova? :-P

0/0
9.8.2017 9:39

L88u73k98á55š 77H72l86o12u81c32a59l 6502810581274

bude to asi dost náročné, ale díky tomu, že jsou otevřené hranice, bude dopad na cestující výrazně menší.

vzpomínám na 80. a 90. léta, kdy výluka na trati Hrádek-Varnsdorf představovala téměř hodinovou objížďku přecpaným busem.

+1/0
8.8.2017 13:20

P48a50v98e60l 67J44á42n 67B14u43v69a40l69a 6419100109898

Co se vleče - neuteče! Poláci spekulují, spekulují až nakonec zjistí, že nemají ani lidi, ani chuť. Ale mají chonóóór... . Do kdy? ;-O

+1/0
8.8.2017 9:55

P98e64t75r 65N81e87c53h78a66n82i42c22k72ý 7683846388100

Nebylo by jednodušší prostě Polákům poslat prachy, ať to opraví a pak přepíšou na SŽDC / DB Netz? Peníze Polák nikdy neodmítne. Takhle se bude řešit bazilion povolení k tomu, aby německá a česká zbíječka mohly vjet na polskou trať.

+3/0
8.8.2017 9:28

J32i19ř57í 47E37r40b56e15n 1943214186427

Prachy se jim tam posílají už teď - za peáž. Možná to dělá i pár set tisíc euro ročně.

+3/0
8.8.2017 11:28

L26u70c80i31a69n 51P26a81p61a66z62i55a81n 5114617981555

Hlavně bych uvítal také zastávku u kostela v Polsku. Divím se, že zde není ochota udělat také zastávku, která by byla přínosem pro region, tedy i zde bydlící tamní obyvatelstvo. A pokud je pro Polsko výhodnější, aby tyto koleje byli ve správě Česka či Německa, tím lépe, třeba by se tato část Polska mohla časem připojit k Německu, stejně Pojarów byl dříve žitavskou čtvrtí, předměstím řekněme také. Jako v Praze Hrdlořezy kdysi.

0/0
8.8.2017 8:56

M73a83r11t69i18n 89M52u51s70i34l 4280591863761

Velice smutné je, že se akci nepodařilo skloubit s opravou polského úseku peážní trati mezi Hrádkem a Žitavou. Poláky nezajímá a neřeší ho.

Hlavně když si pak přečteme vyjádření hejtmana, jak Poláci chtějí obnovit trať v Jindřichovicích pod Smrkem. Přitom k nejbližší funkční polské trati tam chybí asi 15 km kolejí. Ale tam to nebude problém, že? Tady, ale nejsou schopní (ochotní) vyměnit nebo nechat nás vyměnit 2,5 km. ;-O

+5/0
8.8.2017 8:23

J44i46ř49í 21E60r89b12e27n 1683564486657

Jindřichovická trať má návaznost na vnitropolské tratě, a tedy i dopravní význam. Porajovská spojka pro ně není nijak užitečná - vyjma to, že za ni vybírají ošupné.

+2/0
8.8.2017 11:30

M56a12r65t36i78n 57M59u62s46i33l 4400561613891

To máte pravdu. Ale řekl bych, že vzdálenost k nejbližší provozované trati je relativně velká. Trať přes Mirsk vidím v mapě jako nefunkční. A z něj koleje do Jindřichovic kdysi odbočovaly. Je-li to tak, jezdí dnes vlak až Gryfówu Śląskim. Poláci by museli dát dohromady nějakých 15 km nefunkční trati. To není málo. A nevím zda ještě vlastní všechny pozemky. Na jednom z nádraží (Wolimierz?) bydlel docela svérázný nadšenec. ;-D Pokud ho i vlastní o komplikaci víc. Jindřichovice s ohledem na nadmořskou výšku jistě mají potenciál. Je, ale poptávka? Když vidím jak málo nákladu jezdí přes Černousy.

0/0
8.8.2017 15:16







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.