Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Cestující na cestě do Saska čekají změny. V Žitavě opravují nádraží

Rozsáhlá oprava železniční stanice v Žitavě, tedy v saském příhraničním městě, kam za nákupy, prací i zábavou jezdí tisíce lidí z Libereckého kraje, zastaví na tři měsíce vlaky ve všech směrech. Stanice prochází modernizací a bude dálkově řízená. Cestující zatím budou muset přesednout z vagonů do autobusů.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J94o45s29e28f 60S53v41á95r46o79v35s54k91ý 3811986773555

Když jsme tam ten kousek trati chtěli opravit sami, tak nám to Poláci nedovolili. Pro ně trať nemá prakticky žádný význam a tak se k ní tak chovají. Je to důsledek naprosto nesmyslného vykrojení hranice jen podle řeky a ne podle nějakého jiného rozumného hlediska, které by respektovalo přirozený vyvoj v této oblasti. Celý polský výběžek mezi nás a Německo je totální nesmysl načmáraný ruskými generály a potvrzený spojenci. Naštěstí Región Nisa řadu věci řeší, ale tohle se jim vyřešit nepodařilo, protože o trati se rozhoduje ve Varšavě a ne v Jelení Goře. A náš slavný premiér Sobotka má vůbec k tomuto kraji zvláštní vztah. Navrhl kus našeho území předat Polsku, ač se zde s historickou hranici nikdy nehýbalo, jako kompenzaci za posun hranice mezi Polskem a tehdejší ČSSR, kdy se s hranici hýbalo na žádost Poláků, zejména ve Slezku. Moc hodný člověk, ten náš Bohoušek. A vůbec mu nevadí, že by Poláci posunuli svůj důl pomalu až k Hrádku/Nisou či Chrastavě.

+2/0
8.8.2017 22:38

K32a69r67e12l 69W16i29n42t96e17r 2266335309

Poláci by ten apendix měli předat zdarma kus Sasku a kus Česku. Stejně ten kus země k Polsku nikdy nepatřil a jako k cizímu se tam i Poláci chovají.

+2/0
8.8.2017 14:52

J33o43s24e22f 61S46v75á28r81o72v23s92k59ý 3201776833165

Ti to nedají. Mají tam elektrárnu a na ní napojené skleníky. Ale i kdyby tam nic neměli, tak nám nic nedají.

+1/0
8.8.2017 22:43

J79a12n 80H95a49v63r16d53a 2758136321208

Poláci, kteří si vybrali do nových polských pasů motiv nyní ukrajinského Lvova? :-P

0/0
9.8.2017 9:39

L44u30k21á71š 12H64l22o92u55c15a79l 6952820191764

bude to asi dost náročné, ale díky tomu, že jsou otevřené hranice, bude dopad na cestující výrazně menší.

vzpomínám na 80. a 90. léta, kdy výluka na trati Hrádek-Varnsdorf představovala téměř hodinovou objížďku přecpaným busem.

+1/0
8.8.2017 13:20

P17a91v90e32l 22J62á93n 35B30u82v66a27l89a 6479190389368

Co se vleče - neuteče! Poláci spekulují, spekulují až nakonec zjistí, že nemají ani lidi, ani chuť. Ale mají chonóóór... . Do kdy? ;-O

+1/0
8.8.2017 9:55

P41e97t70r 10N20e37c46h26a32n77i36c83k29ý 7713286418700

Nebylo by jednodušší prostě Polákům poslat prachy, ať to opraví a pak přepíšou na SŽDC / DB Netz? Peníze Polák nikdy neodmítne. Takhle se bude řešit bazilion povolení k tomu, aby německá a česká zbíječka mohly vjet na polskou trať.

+3/0
8.8.2017 9:28

J24i30ř62í 49E38r83b23e46n 1533544226267

Prachy se jim tam posílají už teď - za peáž. Možná to dělá i pár set tisíc euro ročně.

+3/0
8.8.2017 11:28

L13u63c28i72a80n 34P82a98p49a70z74i68a53n 5854787741635

Hlavně bych uvítal také zastávku u kostela v Polsku. Divím se, že zde není ochota udělat také zastávku, která by byla přínosem pro region, tedy i zde bydlící tamní obyvatelstvo. A pokud je pro Polsko výhodnější, aby tyto koleje byli ve správě Česka či Německa, tím lépe, třeba by se tato část Polska mohla časem připojit k Německu, stejně Pojarów byl dříve žitavskou čtvrtí, předměstím řekněme také. Jako v Praze Hrdlořezy kdysi.

0/0
8.8.2017 8:56

M11a51r94t13i68n 84M68u10s52i27l 4600261553961

Velice smutné je, že se akci nepodařilo skloubit s opravou polského úseku peážní trati mezi Hrádkem a Žitavou. Poláky nezajímá a neřeší ho.

Hlavně když si pak přečteme vyjádření hejtmana, jak Poláci chtějí obnovit trať v Jindřichovicích pod Smrkem. Přitom k nejbližší funkční polské trati tam chybí asi 15 km kolejí. Ale tam to nebude problém, že? Tady, ale nejsou schopní (ochotní) vyměnit nebo nechat nás vyměnit 2,5 km. ;-O

+5/0
8.8.2017 8:23

J20i43ř62í 13E14r54b58e45n 1723784706947

Jindřichovická trať má návaznost na vnitropolské tratě, a tedy i dopravní význam. Porajovská spojka pro ně není nijak užitečná - vyjma to, že za ni vybírají ošupné.

+2/0
8.8.2017 11:30

M54a76r76t70i63n 29M22u94s58i50l 4530411433621

To máte pravdu. Ale řekl bych, že vzdálenost k nejbližší provozované trati je relativně velká. Trať přes Mirsk vidím v mapě jako nefunkční. A z něj koleje do Jindřichovic kdysi odbočovaly. Je-li to tak, jezdí dnes vlak až Gryfówu Śląskim. Poláci by museli dát dohromady nějakých 15 km nefunkční trati. To není málo. A nevím zda ještě vlastní všechny pozemky. Na jednom z nádraží (Wolimierz?) bydlel docela svérázný nadšenec. ;-D Pokud ho i vlastní o komplikaci víc. Jindřichovice s ohledem na nadmořskou výšku jistě mají potenciál. Je, ale poptávka? Když vidím jak málo nákladu jezdí přes Černousy.

0/0
8.8.2017 15:16







Najdete na iDNES.cz